نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مقاله همراه من باشید زیرا قصد داریم به بررسی بهترین برند های تلویزیون بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. امرزوه یکی از وسایلی که می شود آن را در هر خانه ای پیدا کرد ، می شود به دستگاه های تلویزیون نیز اشاره کرد. اگر قصد خرید بهترین مارک تلویزیون را دارید اما در انتخاب خرید خود سردرگم هستید و نمی دانید کدام برند برای خرید مناسب است هیچ جای نگرانی نیست. البته حق هم دارید با وجود این همه مدل و برند های مختلف در بازار پیدا کردن بهترین مارک تلویزیون بسیار سخت است. از دسته بهترین برند های تلویزیون که در ادامه قصد بررسی آن ها را داریم می شود به تلویزیون های ایرانی برند ایکس ویژن ، گلدیران ، جی پلاس و.. نیز اشاره کرد جزو بهترین مدل های تلویزیون در بازار می باشند و بسیار پرطرفدارند چرا که هم کیفیت بالایی دارند و هم از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشند.در ادامه ی این مقاله هرماه من باشید .

تلویزیون ایرانی چی بخرم ؟

از برندهای خوش‌نام داخلی، در حال حاضر می‌توان به ایکس‌ویژن، اسنوا، جی‌پلاس و شهاب اشاره کرد که از پرفروش‌ترین برند‌های ایرانی محسوب می‌شوند. سابقه فعالیت برخی از این برندها به‌بیش از یک دهه برمی‌گردد که همگی آنها در ارائه تلویزیون‌های خوش‌قیمت به‌همراه پشتیبانی از قابلیت‌های ضروری و داشتن کیفیت قابل‌قبول تلاش می‌کنند. در این لیست شاهد معرفی محصولاتی اکثرا از این مارک‌ها هستیم تا بتوانیم به‌اطمینان خرید آنها را به شما پیشنهاد کنیم.

 

تلویزیون هوشمند جی پلاس

تلویزیون جی پلاس توسط شرکت گلدیران ساخته و به بازار عرضه می‌شود. گلدیران یک شرکت معتبر و خوش نام ایرانی است که سال‌ها نمایندگی و خدمات پس از فروش ال‌جی در ایران را بر عهده داشته و به خوبی توانسته بود برند ال‌جی را راضی نگه دارد. بعد از خروج برندهای کره‌ای شامل سامسونگ و ال‌جی از بازار ایران، شرکت گلدیران با خط تولید قبلی خود اقدام به مونتاژ و تولید محصولات ایرانی با نام برند جی پلاس کرد. تلویزیون جی پلاس یکی از محصولات خوب این شرکت است که توانسته رضایت بسیاری از مصرف‌کنندگان ایرانی را جلب کند.

تلویزیون جی پلاس در انواع مختلف معمولی و هوشمند، در ابعاد گوناگون و با کیفیت‌ تصویرهای متفاوت 4k، Full HD و HD به بازار عرضه می‌شود. بنابراین شما هیچ محدودیتی در انتخاب نوع تلویزیون مورد نظر خود نخواهید داشت. یکی از تلویزیون‌های بسیار محبوب و پرفروش جی پلاس، تلویزیون هوشمند ال‌ای دی مدل GTV-50LU722S است که در اندازه 50 اینچ به بازار عرضه شده و بسیاری از مشخصاتی که از یک تلویزیون باکیفیت انتظار دارید را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. سیستم عامل به کار رفته در نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند جی پلاس، اندروید نسخه‌ی 9 است که امکان استفاده از برنامه‌های بیشتری را فراهم می‌کند. البته بهتر است انتظار بسیار بالایی از محصولات داخلی نداشته باشید. همین که جی پلاس توانسته است یک تلویزیون با قیمت مناسب، مطابق با تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت 4k مشابه بسیاری از مدل‌های خارجی ارائه کند، کافی است.

 

تلویزیون هوشمند اسنوا

بسیاری از مردم اسنوا را با نام یخچال و فریزر می‌شناسند اما اسنوا یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه تولید تلویزیون است. این شرکت در سال 1384 با تولید اجاق گاز و کولر آبی کار خود را آغاز و به تدریج دامنه محصولات خود را گسترده‌تر کرد. تلویزیون‌های هوشمند اسنوا یکی از بهترین تلویزیون‌های ایرانی موجود در بازار هستند که در ابعاد و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند.

از جمله پرفروش‌ترین تلویزیون‌های اسنوا می‌توان به تلویزیون ال ‌ای دی هوشمند مدل SSD-50SA620U و تلویزیون ال ای دی SSD-55SA620U اشاره کرد که به ترتیب در اندازه‌های 50 و 55 اینچ به بازار عرضه می‌شوند. امکاناتی که این تلویزیون‌ها ارائه می‌دهد شامل کیفیت تصویر 4K (Ultra HD)، دو درگاه USB، درگاه‌های HDMI وکامپوزیت است. سیستم عامل به کار رفته در تلوزیون‌های هوشمند اسنوا اندروید نسخه‌ی 9 است.

بهترین تلویزیون های ایرانی – تلویزیون شهاب مدل 55SH301UFL

شرکت شهاب با بیش از نیم قرن فعالیت درحوزه تولید محصولات الکترونیکی و تلویزیون، یکی از معتبرترین شرکت‌ها در زمینه تولید لوازم برقی خانگی است. تلویزیون شهاب 55SH301UFL طراحی چشم‌نواز و عملکردی عالی دارد.

 پنل 55 اینچی این تلویزیون ساخت ایران تصاویر را با وضوح خیره‌کننده 4K و 2160 در 3840 پیکسل درکنار کنتراست بالا ‌نمایش می‌دهد. این دستگاه دارای رابط کاربری هوشمند اندروید است که با استفاده از آن می‌توان انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اندرویدی را اجرا کرد. پردازنده این رابط هوشمند شامل هسته Cortex-A53 است و رم یک گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایت را در اختیار دارد. افزون‌بر این، گیرنده دیجیتال و مرورگر وب نیز از دیگر امکانات جذاب این مدل هستند. در قاب پایینی تلویزیون دو مجرای خروجی صدا با توان 8 وات وجود دارد که منجر به توان کلی صوتی 16 وات می‌شود.

فناوری صفحه: LED
اندازه صفحه: 55
رزولوشن: 4K
رابط هوشمند: دارد
توان خروجی صدا: 16 وات
قابلیت‌ها: اندروید 9، نصب برنامه از طریق USB یا مرورگر وب، پشتیبانی از ضبط دیجیتال، تنظیمات مخصوص هتل

 

 



:: برچسب‌ها: بهترین برند های تلویزیون در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه از محبوب ترین و پرکاربرد ترین لوازم خانگی که می شود آن را در هر خانه ای پیدا کرد می شود به دستگاه مایکروویو اشاره کرد ، اگر مایکروویو خریداری کرده اید اما طریقه ی کار کردن با آن را نمی دانید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید. از مهم ترین ویژگی های مایکروویو می شود به استفاده کردن از آن برای گرم کردن غذا و یخ زدایی مواد گوشتی اشاره کرد. همچنین برخی از مایکروویو های موجود در بازار دارای قابلیت هایی همچون طبخ مواد غذایی همچون گوشت و ماهی و مرغ را دارا می باشند که می تواند در آشپزخانه به بانوان های ایرانی بسیار کمک بکند. قبل از آنکه به صورت کامل به بررسی کارایی مایکروویو ها بپردازیم .ابتدا بیایید به پرسش مایکروویو چیست پاسخ بدهیم . مایکروویو از دسته لوازک خانگی است که وطیفه ی آن گرم کردن و طبخ مواد غذایی از طریق اشعه می باشد.

 

آیا مایکروویو ایمن است؟

البته در گذشته مردم با مشکلاتی هنگام استفاده از این وسیله مواجه بودند. این مشکلات بیشتر به علت استفاده از ظروف نامناسب بودند. پخت بیش ازحد غذا از دیگر مشکلات محسوب می شد. همچنین نگرانی در مورد استفاده از پوششی که برای پوشاندن غذا در هنگام پختن آن توسط مایکروویو وجود داشت. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات و نگرانی ها برطرف شده اند و استفاده از مایکروویو با رعایت نکات زیر کاملا ایمن می باشد.

- تنها از ظروف مناسب و مخصوص مایکروویو استفاده کنید.

- تنها از پوشش ایمن و مناسب برای پوشاندن غذا در مایکروویو استفاده کنید.

- در صورت امکان از تنظیمات پخت اتوماتیک که در بیشتر مایکروویوهای امروزی موجود است و مانع پخت نامناسب(زیاد یا کم پخته شدن) می¬شود، استفاده کنید.

کاربردهای مایکروویو

بیشتر ما از مایکروویو تنها برای پختن غذا و یا گرم کردن آن استفاده می کنیم. اما آیا می دانستید که از دستگاه مایکروویو استفاده های بیشتری نیز می توان کرد؟ ما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1. ضدعفونی کردن و دفع بوی بد اسکاچ ظرفشویی با مایکروویو

اگر بعد از شستن ظرف ماهی، اسکاچ و اسفنج ظرفشویی تان بوی بد ماهی گرفت، آن را دور نیندازید. اسکاچ را در یک ظرف آب و آبلیمو یا سرکه خیس کنید، سپس آن را به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. برای برداشتن اسکاچ از داخل مایکروویو حتما دستکش مخصوص آشپزی تان را به دست کنید. اسکاچ شما بوسیله حرارت مایکروویو کاملا ضدعفونی شده و بوی بد خود را از دست خواهد داد.

2. تمام مواد غذایی شام تان را تنها در 10 دقیقه بپزید

می توانید ماهی قزل آلا و سبزیجات و سیب زمینی تان را در مدت زمان بسیار کمی در این دستگاه برای شام آماده کنید. برای سرخ کردن، پختن، بخار پز کردن غذاهایتان از مایکروویو استفاده کنید. تنها باید برای هر نوع طبخ غذا مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید.

3. گرم کردن محصولات آرایشی با مایکروویو

ممکن است بعضی ها عادت داشته باشند کرم های آرایشی شان را در یخچال بگذارند. گرم شدن یک کرم آرایشی ممکن است پانزده تا بیست دقیقه از وقت شما را بگیرید. اما با استفاده از دستگاه مایکروویو براحتی می توانید این زمان را به حداقل برسانید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرمی آن را با دست تان امتحان کنید تا صورت تان نسوزد.) یا برای امتحان دقیق تر آن را با ساق پایتان بمالید و اگر هنوز سرد بود باز هم در مایکوویو گذاشته و حرارت دهید. برای اینکه دستگاه تان کثیف نشود می توانید کرم را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بگذارید.

4. برشته کردن آجیل، نارگیل و تست كردن نان در مايكروفر

 برای برشته کردن مواد غذایی تان هم می توانید از مایکروویو استفاده کنید؛ برشته کردن آجیل و نان و ... با استفاده از مایکروویو زمان زیادی لازم ندارد. اما اگر بخواهید این کار را با استفاده از یک ماهیتابه انجام بدهید باید سه برابر زمان بگذارید. برای برشته کردن به این صورت انجام بدهید که آجیل یا نان و ... را در یک بشقاب بریزید و آنها را پخش کنید به صورتی که بهم نچسبند و برای 2 یا 3 دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید، اجازه بدهید مواد داخل آن برای 1 دقیقه بمانند تا سرد شوند و سپس آنها را میل کنید.

طرز پخت نان در مایکروویو :

برای پخت نان در ماکروفر ابتدا آرد سفید را 2 بار الک کنید و داخل کاسه بریزید سپس بکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید. می توانید وانیل را حذف کنید، وانیل برای خوش عطر شدن نان است. سپس آن را هم بزنید. تخم مرغ بزرگی را به آرد اضافه کنید. و به خوبی مواد را مخلوط کنید.

شیر و آب را اضافه کنید. اگر از آب استفاده نکنید نان شما خیلی خشک خواهد شد. سپس روغن اضافه کنید. و مواد را با قاشق با هم ترکیب کنید.

دست هایتان را بشویید و سپس خشک کنید و بعد چرب کنید و با دست هایتان خمیر را ورز بدهید. این ورز دادن باید حدودا 5 دقیقه طول بکشد تا خمیر شما منسجم شود و بافتی لطیف پیدا کند.

سپس به خمیرتان شکل بدهید و آن را داخل ظرفی مناسب مایکروویو قرار بدهید و به مدت 5 دقیقه با گرمای زیاد روشن کنید.

به صورت مر1تب خمیر را از پنجره ی مایکروویو بررسی کنید تا مطمئن شوید که روند پخت مناسب پیش می رود. اگر خمیر شروع به خشک شدن، پوسته پوسته شدن کرد یعنی رطوبت را از دست داده است. باید نان را خارج کنید.

 



:: برچسب‌ها: کارایی مایکروویو چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع ترازو های موجود در بازار بپردازیم و پرسش هایی همچون ترازو چیست را پاسخ بدهیم . امروزه ترازو ها را می توان در خانه ی هر ایرانی پیدا کرد ، می شود گفت از دسته محبوب ترین ترازو های موجود در بازار ایران می شود به دو دسته از ترازو های موجود در بازار به عنوان ترازو های وزن کشی و ترازو های دیجیتال اندازه گیری مواد غذایی و حبوبات ها نیز اشاره کرد. از بهترین برند های موجود در بازار که به تولید ترازو های با کیفیت می پردازند می شود به برند هایی همچون محک ،هاردستون ، ویو و... نیز اشاره کرد که در بازار بسیار پرطرفردار و محبوب می باشند ، اگر قصد دارید با ترازو های بیش تری در بازار آشنا بشوید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا آن ها را جز به جز بررسی بکنیم اما ابتدا بیایید به بررسی پپرسش ترازو چیست بپردزایم.

آشنایی با انواع ترازو

ترازوی حکمت

ترازوی حکمت در اواخر قرن پنجم توسط دانشمندان اسلامی طراحی و تولید شد، در واقع ساخت این ترازو مابین قرن پنجم و قرن ششم هجری ثبت شده است که تولید کننده ی ترازو شخصی بنام عبدالرحمان خازنی معرفی شد و این شخص از دانشمندان اسلامی است، ترازو حکمت در زمانی توسط این دانشمند اختراع شد که پیشرفت تکنولوژی در حد صفر بود و تولید این ترازو که به ترازوی حکمت شناخته می شود اختراعی خارق العاده و بزرگ بود. ترازو حکمت از پنج کفه (بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد کفه ی ترازوی حکمت تا هفت عدد هم قید شده است) با پیچیدگی بسیار تشکیل شده است که هر کفه خود نیز دارای ساختاری مجزا است.

در چندین سال اخیر ترازو پیشرفت زیادی داشته و ترازو در مدل ها و ساختارهای بسیار کاربردی به صورت دیجیتال در حال تولید است یکی از شگفتی های ترازوی حکمت امکان محاسبه وزن اجسام علاوه بر جرم آنها می باشد. ترازوی حکمت یکی از پیشرفته ترین ترازو در تاریخ اسلام است از ویژگی های دیگری که ترازوی حکمت را یک اختراع بزرگ می کند امکان عملکرد ترکیبی و تعداد کفه های ترازو است که در عیار سنجی آلیاژ دو عنصری به کار می رود، نمونه ای از ترازوی حکمت در پژوهشکده ی مکانیک با توجه به مستندات از کتاب عبدالرحمان خازنی طراحی و اجرا شد.

ترازو قپان

قپان به ترازویی که یک پله دارد و به جای پله ی دیگر سنگ از شاهین آن آویزان می کنند، گفته می شود. طبق لغت نامه دهخدا قپان یک لغت ترکی است.

از باسکول قپان در برخی از صنایع کشاورزی و دامداری استفاده شده و بسیار پر کاربرد است. دلیل اینکه به این نوع باسکول، باسکول سنگی هم می گویند این است که مقدار عددی توزین باسکول توسط سنگی که بالای علمک باسکول هست مشخص شده و بصورت کاملا مکانیکی عمل می کند.

ترازوی آشپزخانه

از انواع ترازو می توان به ترازی آشپزخانه اشاره کرد که خود دارای مدل های متنوع و گوناگون می باشد . ترازوی های آشپزخانه به دو صورت آنالوگ و دیجیتالی در بازار وجود دارند . از ترازوی آشپزخانه عموما برای وزن کشی مواد غذایی مانند آرد ، روغن ، مواد دیگری چون عدس ، لوبیا ، برنج و … استفاده می شود . بر روی ترازو های آشپزخانه کاسه هایی وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توان مواد غذایی مایع را اندازه گیری کرد . در مطلب ترازوی آشپزخانه که لینکش را در مقدمه برای شما قرار داده ایم می توانید بیشتر آن ها را بشناسید .

ترازو عقربه ای

ترازو های وزن کشی قدیمی به صورت عقربه ای بودند که با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان کم کم مدل های دیجیتالی بر روی کار آمدند ، اما با این حال باز هم نمونه های عقربه ای در بسیاری از خانه ها وجود دارد ، این مدل ترازو ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و وزن هایی تا 100 کیلو به بالا را هم ساپورت می کند ، عکس ترازوی وزن کشی عقربه ای را در ادامه می توانید مشاهده کنید .

ترازوی کفه ای

ساده ترین ترازو ها از یک شاهین و دو پله (کفه) تشکیل می شود. جسم را برای وزن کردن در یک پله و وزنه ها را در پله دیگر قرار می دهند تا شاهین به حالت تعادل درآید و جرم جسم معلوم شود.

به مرور زمان انواع ترازو، بر اساس نوع کاربرد آنها ساخته شد، برخی از آنها عبارت اند از: قَپان، ترازو ی آبی، و ترازو های ترکیبی از جمله ترازوی حکمت.

این ترازوها بسیار پیچیده تر از انواع معمولی و ساده ترازوها بودند و پله های بیشتری داشتند که تعدادشان در پیشرفته ترین آنها به پنج پله می رسید. وزن کردن اجسام در ترازوهای معمولی با معلق ماندن پله ها در هوا صورت می گرفت، اما در ترازوی آبی، جسم مورد نظر در آب غوطه ور می شد و بر اساس «اصل ارشمیدس» وزن مخصوص آن به دست می آمد. در ترازوهای ترکیبی، وزن کردن هم در آب هم در هوا انجام پذیر بود. قپان نیز، برخلاف ترازوهای دیگر، فقط یک پله داشت.



:: برچسب‌ها: انواع ترازو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

از دسته محبوب ترین دستگاه های موجود در بازار می شود به دستگاه های اسپرسو ساز اشاره کرد که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید و می خواهید بهترین برند های اسپرسو ساز موجود در بازار را خریداری بکنید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا شما را به صورت کامل در خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خوب راهنمایی بکنم . از بهترین دستگاه های اسپرسو ساز می شود به دستگاه های اسپرسو ساز برند هایی همچون نوا ، دلمونتی ، دلونگی و... نیز اشاره کرد که بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشند. همچنین از مهم نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو ساز باید به آن توجه بکنید می شود به وجود نازل بخار ، قدرت دستگاه ، برند دستگاه ، کارایی های جانبی و ... نیز اشاره کرد. در ادامه ی این متن با من همراه باشید تا به بررسی بیش تر مهم ترین نکات خرید دستگاه اسپرسو ساز نیز بپردازیم.

بررسی تاریخچه ی اسپرسو ساز

اما اول بگوییم ماجرای دستگاه اسپرسوساز چیست. اسپرسو درواقع نوعی دم‌آوری قهوه است که از آب خیلی داغ و تحت‌فشار و قهوه نرم آسیاب‌شده به‌دست می‌آید. بعد از این‌که لذت چشیدن اسپرسو زیر زبان مردم جا خوش کرد، به فکر طراحی دستگاه اسپرسوساز افتادند. در سال ۱۸۸۴ اولین ماشین اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد. ماشینی که بی‌شباهت به ترکیبی از سماور و بخاری علاالدین خودمان نبود و مردی ایتالیایی به‌نام آنجلو موریوندو (Angelo Moriondo) آن‌را طراحی کرد.

 

اما در ۱۹۰۲ مدل تازه‌تری از دستگاه اسپرسوساز طراحی شد که بعد از فروش حق اختراع آن و تغییراتی که در طراحی آن دادند، در نمایشگاه میلان به نمایش درآمد. در طی سال‌ها این ماشین کامل‌تر شد و در ۱۹۶۱ به آن پمپ اضافه کردند. در دهه ۱۹۵۰ پای اسپرسوساز به انگلیس باز شد و از آن‌جا به امریکا رفت. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ استارباکس با عرضه نسخه خودش از اسپرسو، خیلی‌ها را عاشق قهوه کرد. به‌مرور دستگاه‌های اسپرسوساز جمع‌وجورتر، قشنگ‌تر، اقتصادی‌تر و کامل‌تر شدند. حالا دیگر عجیب نیست که علاوه بر از کافه‌ها، توی آشپزخانه‌ قهوه‌خورها هم اسپرسوساز ببینیم.

 

بعضی‌ها دوست دارند روزشان را با قهوه شروع کنند، یا عصر که به خانه برمی‌گردند، با فنجانی قهوه خستگی درکنند. هر روز که نمی‌شود به کافه رفت. پس بهترین کار خرید اسپرسوساز است. نکته‌هایی هست که باید قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز با آنها آشنا شوید.

 

نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو به آن دقت بکنیم

طراحی و کیفیت ساخت

انواع و اقسام مختلف اسپرسوساز در طرح و رنگ‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کاربرد همه آنها تهیه انواع نوشیدنی برپایه اسپرسو است. اما ابعاد و فضای اشغال شده محصول براساس کاربرد خانگی، محل کار و یا کافه متفاوت و در قیمت مؤثر است. عمر دستگاه به کیفیت بدنه و مواد تشکیل‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهیه اسپرسوساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحی و زیبایی دستگاه توجه کنید.

عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری (فرانسه) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:

قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با قابلیت تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز همسول با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه (کپسول نسپرسو) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسو ساز گاستروبک 42606 و نوا 149 و 148 و 140 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسوساز نوا 139 و کاخلر با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

 

پرتافیلتر

قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر، سطح کیفی و دوام دستگاه را نشان می‌دهد. سبد پرتافیلتر به دو شکل فشرده و غیر فشرده است. بسیاری از اسپرسوسازهای خانگی دارای سبدهای فشرده هستند. همچنین طراحی پرتافیلتر بازه عملکرد را مشخص می‌کند. برندهای مطرح در مدل‌های جدید خود تغییراتی در طراحی فیلتر ها می‌دهند تا امکان استفاده از پد یا کپسول قهوه در کنار پودر قهوه فراهم شود.

پیش از آن که چای به عنوان پرطرفدارترین نوشیدنی بعد از آب در ایران رواج یابد، نوشیدن قهوه بین ایرانی‌ها متداول بود. از این رو از گذشته تا به امروز به چایخانه، قهوه‌خانه گفته می‌شود. قهوه‌خانه محلی برای نوشیدن چای و کافه و کافی‌شاپ‌های مدرن محل نوشیدن انواع قهوه هستند و عطر خوش و طعم تلخ اما دل‌نشین قهوه بخشی از عادات و آداب نوشیدن بسیاری از ما شده است. در حال حاضر طرفداران قهوه رو به افزایش است و بسیاری از دوستداران قهوه تمایل دارند یک دستگاه اسپرسوساز خانگی برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه خود داشته باشند.



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

جارو برقی یکی از اجزا های جدا نشدنی هذ خانه ی است و وجود آن در هر خانه از واجبات می باشد. اگر قصد خرید جارو برقی دارید و می خواهید بهترین جاروبرقی های موجود در بازار را خریداری بکنید در این مطلب همراه من باشید زیرا در ادامه ی این مطلب قصد داریم یک راهنمای خرید جامع و کامل در ارتباط با خرید جاروبرقی را برای شما قرار بدهیم. از مهم ترین نکاتی می بایست در زمان خرید جاروبرقی باید به آن دقت کرد می شود به توان موتور جارو برقی ، توان مکش جارو برقی ، وزن جارو برقی و ... نیز اشاره کرد که در ادامه به صورت دقیق تر بر این مسائل تمرکز می کنیم. همچنین از بهترین جاروبرقی های موجود در بازار می شود به جاروبرقی های برند فیلیپس ، پارس خزر ، بوش و... اشاره کرد که بسیاری از افرادی که این دسته اط جاوبرقی ها را خریداری کرده اند از خرید خود راضی بوده و حتی خرید آن را ینز به دیگران هم پیشنهاد کرده اند.

نکات مهم برای خرید جاروی برقی

توان موتور

عملکرد جاروبرقی بستگی زیادی به توان موتور آن دارد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید، توان موتور جاروبرقی است.اغلب جاروبرقی ها دارای توان 1400 تا 2500 وات هستند. توان بالا نشان دهنده قدرت بیشتر جاروبرقی است. توان موتور 1700 تا 2000 وات برای مصرف معمولی کافی است.

توان مکش

 علاوه بر توان موتور، توان مکش جاربرقی بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل در فهرست مشخصات فنی جاروبرقی، همیشه دو عدد ذکر می شود، به طور مثال اگر (300/1400) در مشخصات فنی جاروبرقی نوشته شده باشد، یکی به معنای قدرت موتور و یکی توان مکش جاروبرقی را نشان می دهد.

وزن

برخی از جاروبرقی ها دارای وزن بدن یا لوله سنگینی هستند که کار نظافت را دشوار و خسته کننده می کنند و به مرور به دست، کمر و سایر اعضای بدن آسیب می زند. بنابراین هنگام خرید باید به وزن جاروبرقی توجه کنید.

لوله تلسکوپی

اگر طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد منجر به آسیب های مفصلی خواهد شد، زیرا حین کار مجبور می شوید که بدن خو را به سمت پائین خم کنید. از سوی دیگر لوله های بلندتر از دو متر نیز موجب کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شوند. مزیت لوله های تلسکوپی، تنظیم طول آن متناسب با قد خودتان است.

 

جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه ؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید جاروبرقی به این نکته مهم میپردازیم که جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه؟ این سوالیست که خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه جاروبرقی های پاکت دار بهترند یا بدون پاکت. 

خوب است بدانید که این دو ویژگی ملاک برتری یکی بر دیگری نیست و هر کدام از آنها طرفداران و مخالفانی دارند. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط ویژه خود بهترین انتخاب را برای خود رقم می زنید. در ادامه مطلب به توضیح و بررسی ویژگی های انتخاب جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه خواهیم پرداخت:

از بین جاروبرقی های مخزن دار و پاکت دار کدام یک آسیب کمتری به محیط زیست میزنند؟

به طور کلی جاروبرقی ها این خصوصیت را دارند تا کمترین آسیب زیست محیطی را به به محیط پیرامون خود وارد.نماید. زیرا طراحی آنها به گونه ای انجام.شده است که قابلیت جذب مواد زائد را داشته و نمیتوانند خاصیت دافعه آن مواد را داشته باشند.

  • اگر خود پاکت جاروبرقی را یک زباله در نظر بگیریم، میتوان گفتجاروبرقی های پاکت دار زباله بیشتری تولید میکنند.
  • اما به این نکته نیز باید توجه کرد که پاکت های جاروبرقی به نسبت مخزن ها دیر تر پر میشوند و در مدت زمان بیشتری آشغال ها را در خود نگه میدارند.
  • اما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی های مخزن دار و به محض پر شدن مخزن باید آن ها خالی نمایید.

تخلیه جاروبرقی های مخزن دار یا بدون کیسه وقت گیر است

مزیت جاروبرقی های کیسه دار در مقایسه با نوع بدون کیسه آن این است که می توان آنها را در هر زمان تخلیه کرد ولی این برای جاروبرقی های بدون کیسه صدق نمی کند و شما بعد استفاده ملزم به تخلیه آن هستید تا بتوانید در دفعه بعدی از آن به نحو.مطلوب استفاده نمایید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخلیه کیسه جاروبرقی اهمیتی قائل نیستید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید. تخلیه نکردن به موقع کیسه آسیب های جدی به جاروبرقی شما وارد میکند.

 



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()