نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مطلب همراه من باشید تا به بررسی بهترین مدل های جارو شارژی بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. براساس آخرین بررسی های انجام شده ، بسیاری از افرادی که قصد خرید دستگاه های جارو شارژی دارند ، از خریدی که داشته اند راضی بوده و حتی خرید آن را به دیگران هم پیشنهاد کرده اند که نشان دهنده ی کیفیت بالای جارو شارژی های این برند در بازار می باشد. در ادامه ی این مقاله همراه من باشید. بسیاری از افرادی که دستگاه های جارو شارژی را خریدی کرده اند از خریدی که داشته اند راضی بوده و حتی خرید های آن را به دیگران هم پیشنهادکرده اند که نشان دهنده ی کیفیت بالای دستگاه های جارو شارژی در بازار می باشد برای بررسی نکات استفاده ی بیش تر در ادامه با من باشید. 

 نکات استفاده از جارو شارژی

از مهمترین ویژگی‌های بارز جاروهای شارژی بدون سیم بودن آن‌هاست. این نوع از جاروها با باتری کار می‌کنند. تا زمانی که دستگاه، باتری داشته باشد، به‌صورت مداوم کار می‌کند و در صورت تمام شدن باتری، قدرت مکش خود را از دست داده و برای شارژ مجدد باید به برق وصل شوند. باتری اولین نسخه‌های جارو شارژی به‌دلیل قدرت مکش ضعیف و زمان کارکرد پایین، خیلی خوب عمل نمی‌کردند. اما نسخه‌های به‌روز آن با عمر باتری یک ساعته و قدرت مکش بالا بسیار پرطرفدار است.

انواع و کاربردهای جارو شارژی

در تشخیص ویژگی‌های مختلف جارو شارژی، آن‌ها را می‌توان به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

جارو شارژی دستی یا پارویی
جارو شارژی‌های دستی، به دلیل سبک و کوچکتر بودن، استفاده بیشتری نسبت به مدل پارویی (دسته بلند) دارند. همچنین به‌دلیل راحتی در جابجایی و تمیزکردن نقاطی که دسترسی سخت‌تری به آن‌ها وجود دارد کاربرد بیشتری دارند.

جاروهای پارویی، با شکل ظاهری همانند جاروبرقی و بخارشوی، بیشتر برای تمیزکردن کف خانه به کار می‌روند. همچنین این مدل برای افرادی با مشکلاتی همچون کمردرد بسیار مناسب است زیرا در استفاده از آن نیازی به خم شدن نیست. توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی به شما در انتخاب انواع مدل‌های جارو شارژی کمک می‌کند.

خرید جاروشارژی

راهنمای استفاده جارو شارژی تک‌منظوره و دومنظوره
جاروهای شارژی دومنظوره با قدرت مکش بالا، هم قابلیت مکش آب و هم قابلیت مکش خاک را داشته و برای استفاده در نظافت منزل کاربرد بیشتری دارند. اما مدل‌های تک‌منظوره بیشتر برای نظافت فضاهایی مانند داخل خودرو مناسب هستند.

جارو شارژی هوشمند
این مدل از جاروهای شارژی، دارای دهانه‌ی متحرک هستند که در مسیری افقی (به چپ و راست) حرکت می‌کند. همانطور که از اسم این مدل مشخص است، به‌صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که آشغالی در محیط باشد، با روشن شدن چراغ قرمز علامت می‌دهد و در صورت پاک بودن محیط، چراغ سبز آن روشن می‌شود.

راهنمای استفاده جارو شارژی و حالت‌های مختلف آن


انواع مختلف جارو شارژی درعین داشتن کارکرد کلی یکسان، ویژگی‌ها و قابلیت‌های استفاده مخصوص به خود را نیز دارند. با استفاده از راهنمای استفاده جارو شارژی، باید روش استفاده هر کدام را شناخت و با توجه به آن، از انواع مختلف این دستگاه‌ها در تمیزکردن محیط استفاده کرد.

با توجه به راهنمای استفاده جارو شارژی دستی، این مدل بیشتر برای تمیزکردن مبلمان، گوشه‌های محیط با دسترسی سخت‌تر، داخل خودرو، داخل انواع کشوها و کابینت، فرش و مانند این‌ها کاربرد خوبی دارد. این مدل از جارو شارژی، به دلیل دستی‌بودن برای تمیزکردن کل محیط خانه مناسب نیست. بعد از استفاده از این مدل جارو شارژی، بخش فیلتر آن باید کامل تمیز شود تا قدرت مکش خود را حفظ کند.

جارو شارژی دستی را باید در محیط‌هایی بدون رطوبت نگه‌داری کرد. در استفاده از این مدل، بهتر است بعد از ۲۰ دقیقه استفاده، آن را خاموش کرده و بعد از زمانی استراحت، مجدد از آن استفاده شود. باید دقت شود که محفظه جارو شارژی دستی همیشه تمیز باشد زیرا در غیر این‌صورت به موتور دستگاه فشار می‌آید و باعث بروز مشکل در آن می‌شود.

از جارو شارژی‌های پارویی نیز برای تمیز کردن سطوح محدود استفاده می‌شود زیرا قدرت موتور آن به‌گونه‌ای است که بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استفاده از آن باید خاموش شود تا آسیب نبیند.

از این مدل دستگاه به‌صورت پیوسته نمی‌توان استفاده کرد و برای سطوح زیاد توصیه می‌شود از مدل‌های دیگر جارو شارژی استفاده کنید. این مدل، یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها برای تمیزکردن داخل ماشین است. دقت کنید که همیشه با فیلتر تمیز از دستگاه استفاده کنید زیرا گردوغبار به موتور نفوذ می‌کند و باعث آسیب رساندن به آن می‌شود. حین استفاده طولانی‌مدت از دستگاه، حتما به آن استراحت داده و مجدد از آن استفاده کنید.

با بررسی راهنمای استفاده جارو شارژی دومنظوره، کارکرد آن مشابه با کارکرد دو مدل قبلی است اما برای مکیدن هم خاک و هم آب استفاده می‌شود. این مدل برای تمیزکردن خانه مناسب است. توصیه می‌شود با محفظه و فیلتر تمیز از این مدل استفاده شود زیرا روی قدرت مکندگی دستگاه و افزایش عمر آن تاثیر دارد. در استفاده از این مدل، باید مراقب باشید که به آن ضربه شدید وارد نشود.

جمع بندی نهایی 

قبل از خرید جارو شارژی به نیازتان و انواع مدل‌های آن دقت کنید تا به گزینه‌ای مناسب برسید که در منزل و انجام نظافت خانه برای‌تان کاربرد داشته باشد. برای خرید این کالا از لحاظ قیمت با طیف وسیعی از برندها رو به رو هستید و از حوالی ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توانید برای خرید این وسیله، هزینه کنید. مدل‌های مختلفی وجود دارند که بنا به بودجه و نیازتان از میان‌ آنها به انتخاب بهتر خواهید رسید. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه از دستگاه هایی که تواسنته است نظر بسیاری را به خودش جلب بکند می شود به دستگاه های همزن برقی اشاره کرد که از کیفیت بسیار بالای برخوردار می باشد. اگر قصد خرید دستگاه های همزن را دارید در ادامه ی این مقاهل همراه من باشید تا به بررسی بهترین برند های همزن برقی در بازار بپردازیم و آن ها را برای خرید بررسی بکنیم. در ادامه همچنینی به بررسی راهنمای خرید دستگاه های همزن برقی می پردازیم و ان ها را برای خرید بررسی می کنیم. از دسته نکاتیکه در ادامه به بررسی آن می پردازیم می شود به مسائلی همچون ، قیمت ، کیفیت ، گارانتی و خدمات پس از فروش و... اشاره کرد که شما با رعایت این نکته ها می توانید با خیال راحت تری خرید خودتان را انجام بدهید. ابتدا بیایید به بررسی معرفی انواع همزن برقی های موجود در بازار بپردازیم.

معرفی انواع همزن برقی های موجود در بازار


در گذشته همزن های برقی ارائه شده در بازار غالبا به صورت معمولی و دستی بود، اما با گذر زمان همزن های کاسه دار یا ایستاده هم برای سهولت کارکرد وارد بازار شدند، و در حال حاضر خریداران بسیاری در بازار را به خود اختصاص داده اند. بد نیست پیش از خرید همزن برقی به آشنایی این دو نوع از همزن برقی بپردازیم.

هر یک از این دو مدل همزن برقی معمولی و همزن کاسه دار و ایستاده ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند که در ادامه مفصل هر یک را بررسی خواهیم کرد:

راهنمای خرید همزن برقی های معمولی به شرح زیر است:

همزن برقی های معمولی ساده ترین و ابتدایی ترین همزن های موجود در بازار هستند که کارکرد آن ها به صورت دستی می باشد.
این همزن ها خود در دو رده دو موتوره و تک موتوره تولید می شوند و کارکرد آن ها بدین صورت است که شما همزن را روشن کرده و می توانید آن را در ضرف مواد فرو کنید و از آن استفاده کنید. قطعا یکی از اصلی ترین عیوب این همزن ها این است که بعد از دقایقی دست شما با خستگی مواجه می شود.

ویژگی‌های مهم که در خرید همزن‌های برقی باید به آنها توجه کنید

در خرید همزن برقی باید به نکاتی کلی هم دقت و توجه داشته باشید. نکات زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا بهتر خرید کنید:

راحتی

اگر همزنی معمولی خریداری می‌کنید باید به راحتیِ دسته آن توجه داشته باشید. قرار است که همزن برای مدتی در دست‌تان باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد، دست‌تان خسته می‌شود و کیفیت کارتان پایین می‌آید. مثلا بعضی از همزن‌ها در بخش دسته، دارای پوششی پلاستیکی یا سیلیکونی هستند و کار نگه‌داشتن همزن باوجود این طراحی ساده‌تر می‌شود.

همزن‌های ایستاده هم نباید بیش از حد سنگین و بزرگ باشند. چون جابه‌جایی‌شان برایتان سخت و دشوار خواهد بود. در نظر بگیرید که اگر همزن سنگین باشد، هر بار، خارج‌کردن همزن از کابینت و گذاشتن مجدد آن سر جایش چقدر طاقت‌فرسا خواهد بود. البته اگر فضای کافی داشته باشید، خیلی ساده و راحت می‌توانید همزن را روی بخشی از پیشخوان بگذارید.

بخش مخصوص هم‌زدن دستگاه

به بخشی از همزن که درون مواد مختلف قرار می‌گیرد و آنها را هم می‌زند، دقت زیادی داشته باشید. تنوع این بخش یعنی وجود چند پایه همزن مختلف و طراحی آنها هم در تصمیم‌گیری درست نقش دارد. باید همزنی انتخاب کنید که شست‌وشوی پایه‌های همزن آن ساده باشد و ترجیحا، چند نوع پایه همزن متنوع برای هم‌زدن مواد مختلف در اختیارتان قرار بدهد.

ضروت خرید همزن برقی چیست؟

اگرچه به نظر میرسد، همزن ها جز وسایل ضروری محسوب نمیشوند و شما به جای استفاده از همزن می توانید با یک قاشق مواد را با هم ترکیب کنید، اما در حقیقت استفاده از همزن علاوه بر بالا بردن سرعت شما و خسته نکردن تان، به شما کمک می کند که ترکیب همگون تر و یک دستی تهیه کنید. استفاده از همزنها بیشتر در مورد تهیه ی انواع کیک و شیرینی درست کردن خمیر نان، بستنی، زدن تخم مرغ، مخلوط کردن آرد و کره و هم زدن خامه، به کار می رود. میتوان گفت یکی از بخشهای سخت تهیه خوراکی ها همان مرحله ترکیب مواد با یکدیگر است که با داشتن یک همزن برقی ترکیب مواد بسیار سریعتر و باکیفت تر خواهد بود.

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟


همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند. مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.

چرا که خمیر آماده شده به وسیله آن مانند خمیری است که ساعت ها آن را ورز داده اید. شاید بگویید با قاشق این کار انجام می دهید ولی شما هیچ وقت نمی توانید ادعا کنید که نتیجه دو روش شبیه هم است چرا که همه سرآشپز های حرفه ای عنوان کرده اند سخت ترین مرحله تهیه خوراکی ها، درست ترکیب کردن و بدست آوردن مایع یک دست و همگون تر است. همچنین هم زدن با قاشق زمان زیادی احتیاج دارد که این زمان طولانی باعث می شود کیک شما در حین پختن، زیاد پُف نکند و به اصطلاح ماسیده شود.



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید همزن برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

اگر قصد خرید دستگاه های آبمیوه گیریر را دارید ، در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا به بررسی بهترین برند های موجود در بازار بپردازیم که در زمینه و حوزه ی تولید دستگاه های آب میوه گیری در بازار فعالیت می کنند و از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار می باشند. در ادامه به بررسی برند هایی همچون پاناسونیک ، ال جی ، بوش و... نیز می پردازیم و آن ها را زیر ذره بین بررسی می بریم تا با داشتن اطلاعات بیش تری و دقیق تری در ارتباط با محصولی که می خواهید بخرید با خیال راحت تری نسبت به خرید ان اقدام بکنید. با وجود شروع زمستان و شیوع انوع ویرویس ها بسیاری از مردم ترغیب به خرید دستگاه های آبمیوه گیری در بازار ایران شده اند که در ادامه بیش تر به بررسی آن میپردازیم. 

 

نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید غذاساز باید به آن توجه کنید:

 

جنس بدنه

 

نکته دیگری که هنگام انتخاب و خرید بهترین غذاساز باید به خاطر داشته باشید ، مواد بدنه اینگونه محصولات است که بسته به مارک و سازنده دستگاه می تواند از موادی مانند پلاستیک ، فلز و همچنین فولاد ضد زنگ ساخته شود.

توان غذاساز

.قدرت غذاساز می تواند سرعت آن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین باعث فشار کمتر بر روی موتور و دوام بیشتر می شود. حداقل توان قابل قبول برای این دستگاه می تواند 750 وات باشد و تا 1100 وات نیز برسد.

قابلیت تنظیم سرعت

بیشتر غذاسازها دارای کلید روشن / خاموش و کلید دکمه ای هستند. البته برخی دیگر دکمه تنظیم سرعت دارند و شما می توانید میزان برش خوراکی را با توجه به تنظیمات دلخواه کنترل کنید.

میکروسوییچ

این ویژگی در غذاسازها بدان معنی است که اگر تیغه یا دربی در موقعیت صحیحی نباشد ، با فشار دادن دکمه روشن / خاموش دستگاه شروع به کار نمی کند. اگر دستگاهی این ویژگی را نداشته باشد ، ممکن است خطرناک باشد یا به سرعت آسیب ببیند.

جنس تیغه‌ها

از آنجا که این دستگاه با مواد غذایی سرو کار دارد ، باید بتوان قطعات بیشتری را شست. بنابراین اطمینان حاصل کنید که ماده تیغه ضدزنگ و تیز و از نظر کیفیت سودآور باشد. همچنین ، مواد بدن آنها اغلب از پلاستیک ساخته شده است. هرچه کیفیت پلاستیک بدنه بهتر باشد ، شکنندگی آن کمتر و ماندگاری آن بیشتر می شود.

بررسی بهترین مدل های ابمیوه گیری 

 

1) آبمیوه گیری کیچن‌اید KitchenAid 5KVJ0333E Juicer

دستگاه آبمیوه گیری KitchenAid 5KVJ0333E Juicer مدتی است که به عنوان یکی از بهترین و البته گران قیمت‌ترین دستگاه‌های آبمیوه گیری روز دنیا شناخته می‌شود. زمانی که این دستگاه را از جعبه خارج می‌کنید، ظاهر زیبا و جنس بدنه فلزی کوره‌ای رنگِ آن شما را شگفت زده می‌کند، اما این پایان کار نیست. گنجایش مخزن آبمیوه و تفاله این دستگاه کاملا مناسب با یکدیگر طراحی شده‌اند، به طوری که 1 لیتر به مخزن آبمیوه گیری و 1.2 لیتر به تفاله اختصاص داده شده تا در هنگام آبمیوه گیری، پر شدن مخزن تفاله باعث ایجاد مزاحمت برای شما نشود. جنس تیغه این دستگاه، استیل از نوع ضد زنگ است تا نه خطر آلودگی آبمیوه‌های شما را تهدید کند و نه نیاز به هزینه اضافی برای عوض کردن تیغه در بازه‌های زمانی کوتاه مدت داشته باشید.

2) دستگاه آبمیوه‌ گیری Omega NC900HDC Masticating Juicer

آبمیوه طبیعی به‌دست آمده از میوه‌های سالم و مرغوب در مقایسه با آبمیوه‌های بسته‌بندی، مقوی‌تر و سالم‌تر بوده و نوشیدن آن حس لذت بخشی را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد؛ از این‌رو وجود یک آبمیوه‌گیری با کیفیت و قدرتمند به افراد در تهیه آبمیوه طبیعی از میوه‌های تابستانی و زمستانی کمک شایانی خواهد کرد. در حال حاضر انواع و اقسام دستگاه آبمیوه‌گیری با برندهای گوناگون در صنعت لوازم خانگی برقی موجود است. انواع دستگاه آبمیوه‌گیری از صدای بلندی برخوردار هستند؛ بنابراین هنگام خرید باید به میزان صدا، لرزش، قدرت و جنس تیغه‌های آبمیوه‌گیری توجه کرد تا محصولی ایده‌آل و کاربردی را با قیمت مناسب از برند معتبر خریداری کنید. آبمیوه‌گیری Omega NC900HDC Masticating Juicer یکی از بهترین محصولات موجود در بازار به‌حساب می‌آید که به عنوان نوشیدنی ساز فوق‌العاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل آبمیوه‌گیری، عملیات آبگیری را در دو مرحله و سرعت قابل تنظیم انجام می‌دهد که آبمیوه با ماندگاری طولانی مدت را با سرعت کم 80 دور در دقیقه و جلوگیری از افزایش گرما و اکسیداسیون مواد تهیه می‌کند. در ادامه جدول مشخصات و خصوصیات دستگاه آبمیوه‌گیری مدلOmega NC900HDC Masticating Juicer را مشاهده می‌کنید:

 

3.  آبمیوه گیری کنوود Kenwood JE880 Juicer

Kenwood سال‌هاست که نام خود را به عنوان یکی از باکیفیت‌ ترین برندهای لوازم خانگی دنیا بر سر زبان‌ها انداخته است. یکی از تولیدات قابل تحسین این برند، دستگاه‌های آبمیوه گیری‌اش بوده و هست. دستگاه آبمیوه گیری Kenwood JE880 Juicer یکی از پرقدرت ‌ترین آبمیوه گیری‌های موجود در بازار است. البته این دستگاه از قیمت متعادلی برخوردار است و یک میان رده به شمار می‌رود. دلیل این امر نیز امکانات متوسط اما کاملا کافی به کار رفته در دستگاه است که نیاز یک خانواده معمولی را کاملا برطرف می‌کند.

جنس بدنه این دستگاه از آلومینیوم است و به همین دلیل زیبایی ظاهر دستگاه کاملا تضمین شده است. مخزن 1.5 لیتری آبمیوه گیری به همراه مخزن 3 لیتری مخصوص تفاله باعث می‌شود که بتوانید در هر دور آبمیوه گرفتن بتوانید حداقل از 6 نفر پذیرایی کنید و در عین حال دردسر پر شدن مخزن تفاله را نیز نداشته باشید. تیغه آبمیوه گیری Kenwood JE880 Juicer مانند اکثر دستگاه‌های آبمیوه گیری روز دنیا از جنس استیل ضد زنگ است که دردسر زنگ زدن تیغه را ندارد. این دستگاه 2000 واتی بوده و می‌توان گفت که جزو قدرتمندترین نمونه‌های بازار است. قدرت بالای این دستگاه موجب می‌شود تا با صرف مدت زمان طولانی برای آبمیوه گیری نیز نگرانی بابت داغ کردن موتور دستگاه نداشته باشید.



:: برچسب‌ها: بهترین مارک آبمیوه گیری ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

دستگاه های مایکروویو امروزه توانسته اند نظر بسیاری از خریداران را به خودشان جلب بکنند و به یکی از پرفروش ترین دستگاه های موجود در بازار ایران تبدیل بشونند. اگر قصد خرید دستگاه های مایکروویو را دارید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید چرا که قصد داریم به بررسی بهترین دستگاه های مایکروویو بپردازیم و مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه های مایکروویو به آن ها توجه بکنید را بررسی بکنیم تا در زمان خرید محصول اشتباهی را خریداری نکنید که نتوانید از آن استفاده بکنید و مطابق با خواسته ها و نیاز های شما نباشید ونتواند آن ها را بر آورده بکند. از دسته بهترین دستگاه های مایکروووی موجود در بازارمی شود به برند هایی همچون ال جی سامسونگ پاناسونیک و... اشاره کرد که بسیاری در بازار معروف می باشند و بسیاری از افرادی که آن ها راخریداری کرده اند از خریدی که داشته اند راضی بوده وحتی خرید آنخ به دیگران هم پیشنهاد کرده اند.  

نکاتی که باید پیش از خرید مایکروویو بدانید

اندازه

هنگام خرید مایکروویو باید دقت کنید دستگاهی را انتخاب کنید که هم پاسخگوی نیاز شما در پخت‌وپز باشد و هم با فضایی که در اختیار دارید تناسب داشته باشد. در خرید ماکروفرهای رومیزی می‌توانید طول و عرض و ارتفاع فضای موردنظرتان را اندازه بگیرید و با ارتفاع، عرض و عمق بیرونی مدل موردنظرتان مقایسه کنید. ماکروفرها سایزهای مختلفی دارند که معمولا از ۲۵x۴۵x۳۵ سانتی‌متر تا ۳۵x۶۰x۵۰ سانتی‌متر را شامل می‌شوند.

از اندازه داخلی یا به عبارت بهتر ظرفیت داخلی مایکروویو هم نباید غافل شوید. اندازه خارجی لزوما متناسب با ظرفیت داخلی نیست. پس هنگام خرید، فارغ از اندازه بیرونی دستگاه، ظرفیت داخلی آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید با نیاز شما هم‌خوانی دارد.

توان مصرفی

توان مصرفی مایکروویوها ارتباط مستقیمی با قدرت آن‌ها دارد. معمولا هرچه توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد غذای شما را سریع‌تر و یکنواخت‌تر می‌پزد. توان مصرفی اکثر ماکروفرها بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات است. بهترین مایکروویو ها گران‌تر و بزرگ‌تر بوده و معمولا توان بیشتری هم دارند. پس اندازه و قیمت معمولا نکات تعیین‌کننده‌ای در قدرت ماکروفرتان هستند که باید هنگام خرید مایکروویو به آن‌ها توجه داشته باشید.

برنامه پخت

مایکروویوهایی که برنامه پخت دارند به شما کمک می‌کند تا تنها با زدن یک دکمه دستگاه را متناسب با استفاده‌ای که از آن می‌خواهید بکنید، تنظیم کنید و بهترین گزینه را برای استفاده موردنظرتان به صورت پیش‌فرض در خود دارد. هر برنامه پخت متناسب با غذای مربوط به آن برنامه، زمان و دمای پخت را به صورت خودکار تنظیم می‌کند و با انتخاب آن برنامه بهترین عملکرد دستگاه برای پخت آن غذا انتخاب می‌شود و دیگر لازم نیست نگران خام ماندن یا سوختن غذای‌ خود باشید!

به عنوان مثال برخی از این برنامه‌ها عبارتند از برنامه پخت پیتزا، ماهی، پاستا، سیب‌زمینی، سبزیجات، گوشت و غیره. برخی از دستگاه‌ها از این غذاها هم فراتر رفته‌اند و حتی برای غذاهای ایرانی نظیر برنج، ته‌چین، قورمه‌سبزی، کباب تابه‌ای، کوکو سبزی، قیمه و … هم برنامه دارند.

 

ویژگی های مایکروویو

در اینجا برخی از عبارات و کلمات متداول که در هنگام خرید مایکروویو استفاده می شود را خواهید دید. معنی هر کلمه توصیفی مایکروویو را در لیست خواهید دید.

قفل کودک

اگر در خانه کودک دارید، ممکن است به طور اتفاقی درب مایکروویو را باز کرده و یا دست خود را در آن قرار دهند. بنابراین ویژگی قفل کودک این امکال را حذف می کنند. عموما قفل کودک با کمک کدی که مانند رمز عبور برای باز کردن قفل است، تسهیل می شود. فضای داخلی مایکروویو کانوکشن هنگام پخت و پز بسیار داغ می شود و در این حالت باید قفل کودک زده شود.

طبخ خودکار

در صورتی که می خواهید آشپزی را ساده کنید، این گزینه را انتخاب کنید. مایکروویو های اقتصادی یا کم مصرف این ویژگی را ندارند. شما نیازی به تنظیم زمان و تنظیمات برق ندارید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوع غذا را مشخص کنید.

مصرف برق

جدا از اینکه تنظیم برق وجود دارد، هر چه ولتاژ بالاتر باشد، کارآمدتر و سریعتر خواهد بود. اگر دوست دارید وسایل سنگین مواد غذایی یا مقادیر فله را برای یک خانواده بزرگ طبخ کنید، یک مایکروویو قدرتمندتر در نظر بگیرید. اگر فقط برای یک یا دو نفر غذا می پزید، مایکروویو کم قدرت کافی است. همان ویژگی به نام “سطح قدرت” نیز گفته می شود.

یخ زدایی

این ویژگی در گرم کردن مواد غذایی منجمد تخصص دارد. اگر زمانتان کم است و نمی توانید صبر کنید از این ویژگی استفاده کنید.

گرم کردن

قبل از شروع پخت و پز و دستورالعمل ها اجاق باید به درجه حرارت خاصی برسد. بنابراین باید اجاق مایکروویو را روشن کنید و مدتی صبر کنید تا گرم شود یا به دمای لازم برسد. فرایند فوق به عنوان پیش گرمایش گفته می شود. قبل از خرید، زمان پیش گرم شدن مورد نیاز مایکروویو را در دفترچه راهنما جستجو کنید.



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید مایکروویو ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()