نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزخ یخچال یکی از مهم ترین لوازم جهزیه به شما ر می رود از زمان های قدیم هم همین طور بوده است. اگر قصد دارید تا بیش تر در ارتباط با بهترین مارک های یخچال ، اطلاعات به دست آورید در ادامه همراه من باشید. در ادامه ی این بخش به بررسی بهترین برند هایی که به تولید یخچال می پردازند ، خواهیم پرداخت و آن ها را بررسی خواهیم کرد. تا شما هایی که قدص خرید یخچال را دارید به راحتی با شناخت بهترین و پرفروش ترین مدل های یخچال های موجود در بازار نسبت به خرید آن ها اقدام بکنید. از دسته بنرد هایی که در ادامه تصمیم گرفتیم به بررسی آن ها بپردازیم می شود به برند هایی همچون اسنوا ، ال جی ، سامسونگ و... اشاره کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخهوردار می باشند و از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار می باشند. در ادامه ی این بخش همراه من باشید. 

انواع مدل‌ یخچال فریزر  در بازار ایران


یخچال فریزر بالا و پایین

گاهی برای خرید بهترین مدل یخچال فریزر، فروشنده از کلماتی کار میبرد که برای ما نامفهوم است. یکی از این کلمات یخچال و فریزر کمبی است. حال منظور از یخچال و فریزر کمبی چیست؟ کمبی به معنی ترکیبی است وقتی یخچال هم کاربرد یخچال داشته باشد و هم کاربرد فریزر داشته باشد را یخچال فریزر کمبی میگویند. در کل یخچال فریزر بالا و پایین کمبی هستند.

یخچال فریزر دوقلو

در این مدل یخچال فریزر، نسبت به سایر مدل‌ّها فضای بیشتری برای قرار دادن مواد غذایی طراحی شده است. داشتن فریزر جداگانه برای خانواده‌های پر جمعیت امتیاز محسوب می‌شود، البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که به نسبت باقی مدل‌ها فضای بیش‌تری را هم اشغال می‌کنند.

 
یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال فریزر ساید جز مدل‌هایی است که از تکنولوژی بالاتری برخوردار بوده و طراحی آن به روزتر است یخچال فریزر فضای داخلی کم‌تری داشته اما از نظر ظاهری طراحی بی‌نظیری دارد و برای خانواده‌های پر جمعیت خیلی جذاب‌ است. یخچال فریزرهای ساید دارای آب سرد کن و یخ‌ساز اتوماتیک هستند.

 

عرفی چندتا از برند های خوب تولید کننده یخچال در بازار ایران :

یخچال فریزر امرسان

یخچال فریزر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم هر خانه است و برای انتخاب آن لازم است دقت زیادی به خرج داده شود. امروزه برخلاف گذشته تعداد مدل‎‌های موجود در بازار به طرز شگفت‌انگیزی زیاد است و پیدا کردن یخچالی که نیازهایتان را برطرف کند کار چندان سختی نیست.
البته نکات مهمی را باید در انتخاب یخچال مدنظر قرارداد. برای مثال قطعات پلاستیکی داخل یخچال باید باکیفیت باشند و یخچال باید از نظر مصرف انرژی هم به‌صرفه باشد. ضد برفک بودن و داشتن قابلیت‌هایی مانند یخساز اتوماتیک هم می‌تواند مزیت به‌حساب بیاید. به‌علاوه باید پیش از خرید نیاز خودتان و فضایی که برای یخچال در اختیار دارید را نیز در نظر بگیرید.

یخچال فریزر امرسان یکی از محصولات باکیفیت و قابل قبولی است که در حال حاضر در بازار ایران موجود است و می‌توانید انواع آن از یک یخچال فریزر ایستاده ۲۷ فوت گرفته تا یک ساید بزرگ و جادار یا یخچال درب فرانسوی را به‌راحتی تهیه کنید. در حقیقت می‌توان گفت برند امرسان، برندی است که به‌عنوان یک نمونه داخلی در مقابل برندهای خارجی خوب عمل کرده و انواع لوازم خانگی امرسان از ماشین ظرفشویی تا لباسشویی و یخچال فریزر باکیفیت هستند.
کارخانه امرسان در سال‌های اخیر کارهایی مشابه یکی از برندهای امریکایی لاکچری لوازم خانگی انجام داده و می‌توانید یخچال فریز امرسان رنگی برای آشپزخانه تهیه کنید و چیدمان مدرن و شیکی داشته باشید. برای مثال یخچال فریزر ساید زرشکی طرح و رنگی بسیار خواستنی دارد و می‌تواند کل فضای آشپزخانه را تغییر دهد. درحالی‌که اگر بخواهید یخچال‌های خارجی با چنین طرح و رنگی بخرید قیمت‌ها نجومی می‌شوند با پرداخت هزینه کمتر می‌توانید شیک‌ترین مدل‌های یخچال فریزر امرسان را در اختیار داشته باشید.

 

دوو، تکنولوژی برتر کره

کمپانی دوو الکترونیکز (Daewoo Electronics) پس از ال جی و سامسونگ بزرگ‌ترین شرکت الکترونیکی در کشور کره جنوبی است. این شرکت از سال ۱۹۸۷ تا امروز یکی از نام‌های برتر لوازم خانگی برقی، نه فقط در کره، که در تمام دنیا بوده است. تنوع محصولات دوو از لوازم خانگی صوتی و تصویری تا لوازم خانه و آشپزخانه را پوشش می‌دهد. دوو در یخچال فریزرهای خود همیشه از ترندهای جدید و مدرن رونمایی می‌کند.
یخچال فریزر دوو، دوست‌دار خانواده و طبیعت
در دوو، فناوری به خدمت خانواده و طبیعتی سالم و ماندگار درآمده است. دوو در کنار فراهم کردن امکانات مدرن در یخچال‌فریزرهای خود، اهمیت زیادی هم به حفظ کیفیت مواد غذایی و پایداری منابع انرژی و محیط زیست می‌دهد.
انواع یخچال فریزرهای ساید بآی ساید، دو قلو، در فرانسوی و یخچال فریزر پایین بالا با کیفیت بالایی در این شرکت تولید می‌شوند. اما سبک زندگی می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب یک یخچال فریزر مناسب داشته باشد. اگر به داشتن انواع نوشیدنی علاقه دارید، قطعا یک یخچال ساید دوو می‌تواند فضای کافی برای نگهداری از بطری‌های کوچک و بزرگ نوشیدنی برای‌تان فراهم کند. از طرفی یخچال فریزر دو قلو به معنی دکوراسیون متفاوت در آشپزخانه و دسترسی آسان‌تر است.
این محصولات بسته به نیاز کاربران یا حتی فضای زندگی و کار آن‌ها، در ابعاد مختلف از ۲۰ و ۲۸ فوت گرفته تا ۳۸ و ۳۴ فوت. شاید اندازه و حجم این یخچال‌ فریزرها زیاد باشد و یک یخچال ۱۵ فوتی هم نیاز شما را برآورده کند. اما تکنولوژی و امکانات به کار رفته در این یخچال‌های بزرگ را نمی‌توان با یک یک یخچال کوچک و جمع‌وجور مقایسه کرد.
دوو با خوش‌فکری و با در نظر گرفتن امکانات خاص و ویژه‌ در محصولات خود، کار استفاده از یخچال و فریزرها را فارغ از نوع و ابعاد آن‌ها آسان‌تر کرده است. قفل کودک، یخ‌ساز، آب‌ریز، نمایش‌گر همه به معنای استفاده‌ی آسان‌تر و مطمئن‌تر از یک یخچال فریزر هوشمند برای کابران است.

 

یخچال فریزر ال جی (LG)

یخچال یکی از مهم‌ترین اجزای هر آشپزخانه است. حتی پیش از اختراع برق و وجود تکنولوژی‌های امروزی مردم از یخچال‌های طبیعی برای خنک نگه‌داشتن مواد استفاده می‌کردند. روش‌هایی مانند نگهداری مواد خراب‌شدنی در سردابه‌ها و زیرزمین‌های خنک و حتی دفن کردن بعضی از مواد خوراکی درون زمین روش‌هایی بود که مردم گذشته برای سالم نگه‌داشتن مواد غذایی استفاده می‌کردند.
اما امروزه با وجود تکنولوژی لاکچری ترین و جدیدترین مدل‌های یخچال هرروز به بازار می‌آیند و افراد انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای ازنظر کیفیت و قیمت در اختیاردارند.

ال جی،زندگی خوب

برند ال جی یکی از برندهایی است که در زمینه‌ی لوازم خانگی بسیار موفق عمل کرده است. محصولات این شرکت از ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرفته تا یخچال و اجاق‌گاز یکی از بهترین‌ انتخاب‌های موجود در بازار هستند. ال جی در طی سال‌های گذشته انواع و اقسام مدل‌های یخچال فریز را با اندازه‌های مختلف روانه‌ی بازار کرده است. مهم نیست یک یخچال ۱۸ فوت می‌خواهید، ۲۵ فوت، ۲۷ فوت یا بزرگتر، ال جی همه چیز را در نظر گرفته است. این یخچال‌ها امکانات مختلفی هم دارند که باید متناسب با نیازتان آن‌ها را انتخاب کنید.
برای انتخاب یک یخچال خوب توجه به چند نکته ضروری است. اندازه‌ی یخچال باید مناسب نیاز شما و حجم موادی که می‌خواهید نگه‌داری کنید باشد، کوچک یا بزرگ بودن هر دو ایجاد مسئله می‌کنند، به‌اضافه‌ی اینکه یخچال باید جای کافی داشته باشد اگر فضای آشپزخانه‌ی شما خیلی کوچک است می‌توانید از یخچال‌های زیر کانتر یا مینی یخچال‌ها استفاده کنید. مسئله‌ی بعدی مسئله‌ی انرژی است. برچسب انرژی یخچال در طولانی‌مدت اهمیت زیادی دارد و البته ضد برفک بودن بسیار مهم است. امکاناتی مانند یخساز اتوماتیک یا آبسرد کن جداگانه هم امکاناتی هستند که می‌توانند موردنظر شما باشند.
جدای از کاربرد این روزها ظاهر وسایل خانه هم از اهمیت زیادی برخوردار است. هرکدام از لوازمی که تهیه می‌کنید بخشی از چیدمان به‌حساب می‌آیند. همین باعث شده بسیاری از برندهای لوازم خانگی از جمله ال جی طراحی‌های خاص و جالبی را هم برای بعضی از محصولاتشان در نظر گرفته‌اند. برای مثال می‌توانید یخچال ساید زرشکی طرح گل ال جی را هم برای خانه‌ی جدیدتان تهیه کنید. برای دیدن تنوع ساید بای سایدهایی که ال جی تولید کرده است کافی است refrigerator side by side lg را در گوگل سرچ کنید.

 



:: برچسب‌ها: خرید بهترین مارک یخچال ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی


:: برچسب‌ها: راهنمای خرید فرتوکار ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

اگر قصد خرید دستگاه های اجاق را دارد د به دنبال بهترین مدل های اجاق گاز در بازار می گردید در ادامه ی این مقاله هرماه من باشید تا به بررسی بهترین مدل های اجاق گاز بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. امروزه شما می تواندی یک دستگاه اجاق گاز شیشه ای و یا استیل را در هر خانه ای به راحتی پیدا بکند. اگر به دنبال عوض کردن اجاق گاز خانه ی خود می باشید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا به بررسی آن نیز بپردازیم تا با شناخت بهترین مدل های موجود در بازار با خیال راحت تری محصولات خودتان را خریداری بکنید. از دسته بهترین برند های موجود در که خدمات بسیار خوبی را به مشتری اش ارائه بدهد می شود به برند کن ، پارس خزر ، داتیس و... اشاره کرد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند تا شما بتوانید با خیال راحت تری محصولات مورد نظرتان راخریدای بکنید. 

با انواع اجاق گاز آشنا شوید


اجاق گازهای انواع مختلفی دارند، اجاق گازهای ایستاده فردار، اجاق گازهای ایستاده بدون فر، اجاق گازهای صفحه ای، اجاق گازهای توکار و … که در ادامه به توضیح مختصری از مزایا و معایت هر کدام می پردازیم.

اجاق گاز ایستاده فردار


این مدل اجاق گازها همان مدل های معروف قدیمی هستند که بین کابینت‌های شما قرار می‌گیرند، این مدل اگرچه فضای زیادی اشغال می‌کند و برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است، اما در عوض قدرت و دوام بیشتری دارند و همچنین شما را از خرید فر بی نیاز می ‌کنند.

تنها عیب این مدل این است که اولا برای آشپزخانه‌های کوچک خیلی مناسب نیست و دوما ممکن است همه مدل‌های آن زیبایی چندانی برای آشپزخانه ایجاد نکنند، البته مدل‌های زیبایی هم در بازار وجود دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

اجاق گاز ایستاده بدون فر


اجاق گازهای ایستاده در دو مدل فردار و بدون فر هستند، در مدل بدون فر مسلما قیمت کاهش پیدا می‌کند و از فضای زیر گاز که می‌توان به عنوان کابینت استفاده کرد، چرا که دیگر فر وجود ندارد.

اما در عوض اگر نیاز به فر داشته باشید مجبور هستید که به صورت جداگانه خریداری کنید که قطعا نیاز به فضایی در آشپزخانه برای فر جداگانه دارید، پس در نظر داشته باشید که اگر قصدتان خرید اجاق گاز ایستاده هست و به فر هم نیاز دارید، قطعا باید اجاق گاز ایستاده فر دار را انتخاب کنید.

8 نکته ای مهم برای خرید اجاق گاز فردار و طرح فر ایرانی


1.انتخاب مدل
اولین چیزی که باید هنگام خرید اجاق گاز باید به خاطر بسپارید انتخاب مدل است. در بازار امروز کشور ما می توانید 3 مدل اصلی پیدا کنید: گازهای مبله (ایستاده)، گازهای داخلی و همچنین گازهای رومیزی. بسته به اندازه فضا یا میزان استفاده از این محصولات می توانید مناسب ترین مدل ممکن را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که گازهای رومیزی که در نهایت می توانند سه شعله داشته باشند، بیشتر برای محیط های کاری استفاده می شوند.

2.جنس بدنه
به طور کلی اجاق گازها از سه چنس در ساخت اجاق های ایستاده استفاده می شود: استیل، سرامیکی، شیشه ای در مدل های داخلی و همچنین خانواده های دیگر فلزات در مدل های جدول استفاده می شود.

به یاد داشته باشید که جنس بدنه محصول شما تأثیر مستقیمی در تمیز کردن آسان ، مقاومت در برابر ضربه و طول عمر دارد. خصوصاً اگر در شرایط محیطی مرطوب مانند مناطق شمالی کشورمان زندگی می کنید.

استیل: مقاومت این مدل بیشتر از سایر موارد است. غذا به سطح این اجاق نمی چسبد و به راحتی تمیز می شود.این اجاق به دو مدل کلی تقسیم می شود. در مدل ساده به دلیل براق بودن و سطح صیقلی، احتمال ایجاد خراش زیاد است اما مدل آژدار به دلیل سطح ناهموار در برابر خراش مقاوم است اما پاک کردن لک روغن از آن مشکل است.
سرامیکی: کاشی و سرامیک مقاومت در برابر حرارت خود را افزایش می دهد. ریختن آب سرد روی سطح این اجاق گاز ترک ایجاد نمی کند و به راحتی تمیز می شوند. مزیت این مدل در برابر چربی، گرد و غبار و سایش ایجاد فرصت بیشتری برای خرید این اجاق گاز است.
شیشه ای: صفحه نشکن این اجاق ها بسیار زیبا و مقاوم در برابر حرارت است. شیشه ای استفاده شده در این مدل باعث تمیز کردن سریع و آسان سطوح می شود و با ریختن آب سرد ترکی ایجاد نمی کند.

بهترین اجاق گاز فردار ایرانی کدام است؟

همانطوری که در پاراگراف قبلی نیز اشاره کردیم، شرکت اسنوا، یکی از شرکت های برتر ایرانی در زمینه تولید محصولات خانگی، از جمله اجاق گاز های فردار می باشد. لذا اجاق گاز های اسنوا، به عنوان یکی از بهترین انواع اجاق گاز های فردار ایرانی، مورد توجه بسیاری از خریداران و مشتریان اجاق گاز در سراسر کشور قرار گرفته و فروش این مارک، در چند سال گذشته در سراسر کشور، بدلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی این شرکت بالا رفته است.

 

لیست اجاق گاز های فردار خارجی


در این قسمت به دو مورد از معروف ترین و پر فروش ترین انواع اجاق گاز های فردار خارجی اشاره می کنیم:

اجاق گاز فردار برتینو مدل Bergamo plus: یکی از انواع اجاق گاز های خارجی که با عنوان بهترین اجاق گاز فردار آن را می شناسند، اجاق گاز برتینو مدل Bergamo plus است. این اجاق گاز پنج شعله دارد که در فاصله های مناسبی از یکدیگر قرار گرفته اند. بطوریکه می توان به طور همزمان پنج قابلمه روی آن قرار داد و بصورت همزمان از هر پنج شعله استفاده نمود. یکی دیگر از ویژگی های این نوع اجاق گاز فردار، این است که درب این اجاق گاز فردار دارای سیستم ایمنی می باشد و همچنین شیشه فر آن دو جداره بوده که از انتقال گرما و حرارت به بیرون از آن جلوگیری به عمل می آورد.

اجاق گاز هاردستون مدل LUXURY-SS: یکی دیگر از اجاق گاز های فردار خارجی که مشتریان بسیاری در بازار فروش این محصولات دارد، اجاق گاز هاردستون مدل LUXURY-SS می باشد. این اجاق گاز نیز دارای پنج شعله بوده و جنس شبکه های آن از چدن می باشد که مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین دارای فندک بوده و وزنی در حدود 70 کیلوگرم دارد.

 



:: برچسب‌ها: بهترین مدل اجاق گاز ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروز قصد داریم تا به بررسی مهم ترین نکاتی که باید آن در خانه داری آن ها را رعایت بکنید ، بپردازیم و آن ها را بررسی بکنیم. دانستن راز ها و نکات خانه داری باعث می شود تا راحت تر بتوانید کار های خود را با سرعت بیش تری انجام بدهید و زمان بیش تری برای خودتان ذخیره بکنید. به طور مثال در ادامه به شما روش هایی یاد خواهیم داد همانند تمیز کردن شیشه ، استفاده از هواگیر به جای لوله ی جاروبرقی و... را به شما اموزش خواهیم داد تا هم هزینه ی کمتری بپردازید و هم کار ها را سریع تر پیش ببرید. همچنین در ادامه به بررسی راز های مامان بزرگ ها هم نیز خواهیم پرداخت که از دسته مهم ترین گنجینه های کدبانو بودن می باشد. 

 

1. استفاده از فیلتر قهوه برای تمیز کردن شیشه و آیینه

شاید اصلا به فیلتر قهوه توجه نکرده باشید و خیلی راحت آن را دور بریزید اما اگر یک بار با آن به تمیز کردن شیشه و آینه بپردازید، دیگر هیچوقت آن ها را دور نخواهید انداخت .

2. استفاده از هواگیر در لوله جاروبرقی

با قرار دادن هواگیر در لوله جاروبرقی باعث می شوید که جارو برقی شما ناخودآگاه سکه ها و پول های تان را به درون خود نکشد .

3. تمیز کردن مایکروویو با یک فنجان آب

اگر مایکرویو شما بعد از چند بار استفاده سریعا کثیف می شود ، عصبانی نشوید. یک فنجان آب گرم بردارید و نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید و آن را به مدت یک دقیقه درون ماکروویو قرار دهید و سپس آن را بیرون آورده و کل مایکروویو را با دستمال آغشته به این ترکیب تمیز کنید .

4. استفاده از اسفنج های مصرف شده

هرگز مجبور نیستید که به طور مداوم در حال خرید اسفنج و اسکاچ باشید که این کار نه تنها هزینه های شما را بالا می برد، بلکه به طبیعت نیز آسیب وارد می کند . یک یا دو دقیقه این اسفنج ها را درون مایکروویو با دمای بالا قرار دهید تا ببینید که مثل روز اول شده است و تمام باکتری های آن کشته می شود .

5. از یک پاک کننده طبیعی برای کل خانه استفاده کنید.

در این قسمت می توانید کاملا اقتصادی عمل کنید و خودتان پاک کننده بسازید و فقط کافی است که چهار قاشق جوش شیرینی را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید تا یک پاک کننده چند منظوره و طبیعی داشته باشید و سپس آن را روی دستمال ریخته و در هر جای خانه که خواستید، بکشید .

9. استفاده از روغن بچه برای لکه های روی استیل ضد زنگ
روغن بچه فقط برای نرم شدن پوست و تسکین دادن به کار نمی رود. اگر کاپوت ماشین یا دیگر وسایل استیل ضد زنگ با اثرات انگشت کثیف شده باشند، کمی روغن بچه بر روی یک پارچه تمیز قرار دهید و آن را پاک کنید.

10. مسواک کهنه برای تمیز کردن دستشویی
مسواک کهنه خود را دور نریزید - این می تواند یک ابزار واقعاً مفید باشد. آن را در آب جوش آب قرار دهید تا از شر هر گونه میکروب خلاص شوید و از آن برای تمیز کردن جاهایی که جاروبرقی تان به آن دسترسی ندارد، استفاده کنید.

به خصوص در دستشویی، برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی خوبی ندارن مفید است، مثل دور اطراف شیر آب و یا فاضلاب.

14. نکات خانه داری پیرامون تمیز کردن لکه های مبل
اگر روی مبل تان لکه ای ایجاد شده است بهتر است پیش از کهنه شدن فکری برای تمیز کردن آن کنید، برای این منظور می توانید از الکل و فرچه ی نرم استفاده کنید، اگر لکه از بین نرفت بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید تا مثل روز اول آن را تمیز کند.

18. نکات خانه داری درباره تمیز کردن یخچال فریز
همانطور که میدانید یخچال یکی از مهم ترین وسیله ها در آشپز خانه می باشد و تمیزی و بهداشت آن بسیار حائز اهمیت است و همیشه باید آن را مرتب و تمیز نگه داریم ولی یک سوال اینکه چطور به بهترین شکل ممکن یخچال فریزر خود را تمیز کنیم؟ در مطلب تمیز کردن یخچال فریز مفصل به مطالب زیر پرداخته ایم :

تمیز کردن یخچال حداقل سالی دوبار
تمیز کردن یخچال با جوش شیرین
تمیز کردن درب یخچال
تمیز کردن لاستیک درب یخچال
تمیز کردن فریزر
از بین بردن بوی یخچال با قهوه
از بین بردن بوی یخچال با جوش شیرین
چگونه بدنه یخچال را تمیز کنیم؟

 

امیدوار این مطلب به شما در ارتباط با یادگیری شما در ارتباط با مهم ترین نکات خانه داری کمک کرده باشد.

 

 



:: برچسب‌ها: مهم ترین نکات خانه داری ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 فروردين 1401 | نظرات ()