نوشته شده توسط : درسا حسینی

این روزها اکثرا همه افراد از  انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می کنند اما آیا اطلاع دارید که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید و یا چه مواردی را مد نظر خود قرار دهید و آیا میدانید مناسب ترین ماشین ظرفشویی برای شما و خانواده تان کدام است؟ اگر نمی دانید پس بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . 
قطعا هنگامی که تصمیم به خرید یک وسیله برقی خانگی جدید مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و … می گیرید، عومل و نکاتی را در نظر می گیرید که قطعا در انتخاب شما تأثیرگذار خواهند بود؛ اما تنوع مدل ها و برندها آنقدر زیاد  و متنوع است که به طور حتم شما را دچار سردرگمی می کند و متوجه مخواهید شد که بهترین انتخاب کدام می تواند باشد؟ همه مردم می خواهند وسیله ای که می‌خرند از کیفیت و کارایی و طول عمر بالایی برخوردار باشد و درعین حال هزینه نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای بیشتر آن ها خواهد بود.

 

انواع ماشین ظرفشویی


اشین ظرفشویی توکار:
ماشین ظرفشویی توکار جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین ظرفشویی در بازار است که به صورت کاملا مدرن در فضای بین کابینت‌ها و زیر صفحه آن قرار می‌گیرد و فضای کمی را نسبت به مدل مبله اشغال می‌کند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و یک دست داشته باشند گزینه‌ای مناسب است.

ماشین ظرفشویی رومیزی:
این نوع ماشین ظرفشویی روی کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. خرید این ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت که زیاد اهل مهمانی نیستند مناسب خواهد بود چرا که ظرفیت زیادی ندارد. قیمت این مدل به نسبت ظرفشویی ایستاده ارزانتر است.


ماشین ظرفشویی ایستاده:
این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر پر فروش‌ترین نوع در بازار است. این ماشین ظرفشویی مناسب خانواده‌های پر جمعیت خواهد بود. در هنگام خرید این مدل‌ها دقت کنید که دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

 

بازدهی انرژی (بهره وری انرژی)

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استانداردهای بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %12 بازدهی انرژی کارآمدتر و %30 مصرف آب کمتری (نسبت به مدل هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می کنند) استفاده می کنند.

مخزن

ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها

شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بررسی بهترین مارک ماشین ظرفشویی

در ابتدا یادمان باشد هیچ برند مطرح و معروفی پول مارک و برند خود را نمی گیرد، مطمئن باشید اگر یک برند توانسته باشد قسمتی بزرگی از بازار دنیا را به خود اختصاص دهد و امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، مطمئناً توانسته محصولات خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به همراه خدمات مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، اگر برند مطرحی بخواهد با استفاده از اعتبار برند خود محصولی باکیفیت پایین را به فروش برساند با رقابتی که در بازار وجود دارد خیلی زود از بازار حذف خواهد شد برای همین هیچ کمپانی بزرگی اعتبار خود را این گونه به خطر نمی اندازد چراکه هر چه برند بزرگ تر باشد رقبای آن هم بزرگ خواهند بود و کوچک ترین اشتباه هزینه سنگینی را برای آنها در بر خواهد داشت، مطمئن باشید که مارک های کوچک و ناشناخته هیچ وقت نمی توانند با کمپانی های بزرگ و چند ملیتی با خط تولیدهای غول پیکر و تولیدات انبوه ازلحاظ قیمت و کیفیت رقابت کنند، چراکه آن ها می توانند محصول بسیار باکیفیت را با تیراژ بسیار بالا با قیمت بسیار پایین تولید کنند و در حقیقت صاحبان تکنولوژی در صنعت خود به شمار می آیند.

ظرفیت دستگاه

اولین مسئله ای که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، مناسب ترین میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی برای خانواده شما یا اصطلاحاٌ چند نفره بودن آن است. ماشین ظرفشویی های با ظرفیت بالا مثل 12 نفره یا 14 نفره بیشتر مورد انتخاب خانواده های شاغل، پر جمعیت یا اهل برگزاری میهمانی ها و مراسم های زیاد قرار می گیرد. در مقابل، ظرفشویی های کوچک بیشتر توسط خانواده هایی استفاده می شوند که کم جمعیت بوده و به دفعات کمتری به آشپزی یا صرف غذا در منزل می پردازند. به هر جهت انتخاب با شماست، اما فراموش نکنید که هرچه ظرفشویی بزرگ تری انتخاب کنید، از نظر خرید اولیه، تهیه مواد شوینده و مصرف انرژی نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

ضد عفونی می کند؟

بعضی از ماشین ظرفشویی ها تکنولوژی ضد عفونی کردن را ندارند و مصرف کنندگان مجبور هستند برای هر بار شست و شوی ظروف، مقداری ضد عفونی کننده داخل آن بریزند. اما ماشین ظرف شویی های جدید خودشان به این تکنولوژی مجهزه شده اند و کافیست شما زمان خرید به این قابلیت توجه کنید و بعد از آن در ظروف ضد عفونی شده غذا میل کنید.

مصرف آب

ماشین‌های ظرفشویی ارزان قیمت معمولا آب بسیاری مصرف می کنند. البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف می‌شود تفاوت چندانی ندارد. کمترین مقدار مصرف آب را می‌توانیم در دمای ۶۵ درجه ببینیم. برای اطمینان یافتن از مقدار کم مصرف آب، مدل‌های مختلف آنها را با دقت بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در حال حاضر از بین انواع برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی، برند بوش کمترین میزان مصرف آب را داراست و میزان مصرف آب اغلب مدل‌های بوش کمتر از ۹ لیتر و در برخی از مدل‌ها تنها ۶ لیتر است. لذا خواهشمند است با توجه به بحران کم آبی در کشور در هنگام خرید ماشین ظرفشویی حتما به میزان آب مصرفی دستگاه دقت کرده و این مقوله را در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کنید.



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

همان‌طور که همممون می دانیم وجود همزن برقی هم برای افراد حرفه‌ای‌ واهم برای افراد مبتدی واجب است . حتما لازم نیست از آن دسته افرادی باشید که انواع کیک و شیرینی ها را  تهیه می‌کنند و می‌توانند انواع دسرها و غذاهای خوشمزه را در عرض سه‌سوت و خیلی سریع آماده کنند ، حتی برای هم‌زدن تخم‌مرغ و درست‌کردن یک کوکوی ساده هم استفاده از همزن برقی خیلی بهتر از قاشق ها و یا  همزن دستی است.

البته در میان همزن‌ها ، مدل همزن هایی هم وجود دارد که برای افراد حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده است: همزن برقی ایستاده یا کاسه‌دار. از این نوع همزن ها می‌توان برای فعالیت‌های سنگین‌تر و جدی‌تر آشپزی مثل آماده‌سازی خمیر کیک و نان‌ها و غذاهای مختلف دیگر استفاده کرد. زمانی که برای خرید همزن برقی به فروشگاه‌ها و مغازه ها می‌روید، بیشتر فروشندگان همزن‌ها را بر اساس توان مصرفی و سرعت‌شانبه شمار معرفی می کنند . اما حقیقت امر این است که به هنگام خرید همزن برقی ها نکات بسیار زیادی وجود دارد که این نکات را در ادامه مطلب ما به شما معرفی کرده ایم . 

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند.

مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.


راحتی

اگر همزنی معمولی خریداری می‌کنید باید به راحتیِ دسته آن توجه داشته باشید. قرار است که همزن برای مدتی در دست‌تان باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد، دست‌تان خسته می‌شود و کیفیت کارتان پایین می‌آید. مثلا بعضی از همزن‌ها در بخش دسته، دارای پوششی پلاستیکی یا سیلیکونی هستند و کار نگه‌داشتن همزن باوجود این طراحی ساده‌تر می‌شود.

همزن‌های ایستاده هم نباید بیش از حد سنگین و بزرگ باشند. چون جابه‌جایی‌شان برایتان سخت و دشوار خواهد بود. در نظر بگیرید که اگر همزن سنگین باشد، هر بار، خارج‌کردن همزن از کابینت و گذاشتن مجدد آن سر جایش چقدر طاقت‌فرسا خواهد بود. البته اگر فضای کافی داشته باشید، خیلی ساده و راحت می‌توانید همزن را روی بخشی از پیشخوان بگذارید.

 

جنس کاسه‌ی همزن‌های کاسه‌دار

این جنس از پلاستیک یا استیل است. نوع پلاستیکی به علت نرمی دوام کمتری دارند و به مرور زمان هم دچار خط و خش می‌شوند و ممکن است بعدا تهیه و جایگزینی آنها مشکل باشد.
جنس استیل با مقاومت بالا در برابر ضربه، دوام و عمر بیشتر گزینه‌ی ایده‌آلی است. بهتر است پارچ همزن‌های کاسه‌دار، دارای لبه باشد تا مواد داخل آن بعد از مخلوط شدن، به راحتی و بدون هدررفت با قدری خم شدن در ظرف دیگری ریخته شود.

اندازه

همزن‌های برقی بزرگ برای کسانی که زمان زیادی را در هفته به پخت کیک، شیرینی و یا نان برای خانواده اختصاص می‌دهند بسیار مهم هستند. اگر خرید همزن برقی بزرگ را مدنظر دارید، باید در نظر داشته باشید که موتور دستگاه نیز باید قدرتمند باشد تا بتواند خمیر را به خوبی آماده کند. علاوه بر این در خرید همزن برقی باید به وزن آن نیز توجه کنید. همزنی که می‌خرید باید تا حدودی سنگین باشد تا در هنگام کار جابجا نشده و نلرزد.اگر برای دو نفر آشپزی می‌کنید یا آشپزخانه‌ای کوچک با فضایی محدود دارید، مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری برای شما باشد. ظرفیت استاندارد کاسه‌های همزن بین 4.2 تا 5.2 لیتر است که برای پخت انواع کیک و بستنی مناسب است. مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی برای کسانی که استفاده زیادی از آنها نمی‌کنند مناسب‌تر بوده و جابجایی آنها نیز به علت وزن کمتری که دارند ساده‌تر است. مدل‌های بزرگتر همزن‌های برقی کاسه‌هایی با ظرفیتی بین 6 تا 8 لیتر دارند. بنابراین برای خرید همزن برقی میزان استفاده از آن و تعداد افرادی را که برایشان آشپزی می‌کنید، در نظر بگیرید.

سرعت

همزن‌ها دارای تنظیمات سرعت مختلفی هستند. مثلا می‌توانید همزن را از نقطه‌نظر سرعت هم‌زدن روی چندین و چند حالت تنظیم کنید. همزنی را انتخاب کنید که سرعت بسیار پایین، متوسط و تند را به شکلی مطلوب داشته باشد. یعنی زمانی که آن را روی درجه کُند یا همان پایین‌ترین حالت می‌گذارید، مواد را به‌آرامی و بدون بیرون ریختن از ظرف و پاشیدن به در و دیوار هم بزند. سرعت‌های دیگرش هم برای کاربردهای مختلف مناسب و منطقی باشند. یعنی طوری دسته‌های همزن در مواد بچرخند که به هدف‌تان از استفاده از همزن برسید و کثیف‌کاری پیش نیاید. در هنگام بررسی سرعت‌های مختلف همزن برقی به سروصدایی که در هر سرعت به‌وجود می‌آورد هم دقت کنید. اگر قرار باشد که صدایی مهیب در هر بار استفاده از همزن به گوشتان برسد، خریدش کار معقولی نخواهد بود.

توجه به جنس کاسه

در همزن های کاسه ای حتما به جنس کاسه دقت نمایید. جنس کاسه معمولا از پلاستیک یا استیل است. سعی کنید هنگام خرید همزن کاسه ای مدلی را انتخاب کنید که کاسه ی آن از جنس استیل باشد، چون جنس استیل هم مقاومت خوبی دارد و هم ضد ضربه است و دیرتر آسیب می بیند.

 

سروصدای همزن در هنگام کار

همزنی را انتخاب کنید که خیلی سروصدا نداشته باشد و البته ایده آل این است که دستگاهی را پیدا کنید که بی صدا کار کند. اما از آنجایی که انواع بی صدا عملا وجود ندارد پس بهتر است آن مدلی را که سر و صدای کمتری تولید می کند را مد نظر داشته باشید.

 

تفاوت همزن‌‌های برقی را بدانید

همزن‌‌های برقی کاسه‌دار معمولا قیمت بالاتری نسبت به همزن‌‌های برقی بدون کاسه دارند. حجم کاسه‌ها در همزن‌های مختلف، متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن‌ها با با واحد لیتر اندازه می‌گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید. کاسه‌های این همزن‌ها نیز یا شیشه‌ای هستند یا استیل. شما بسته به سلیقه و بودجه‌ای که دارید می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

علاوه بر این موضوع، عوامل دیگری هم بر روی قیمت و کیفیت همزن برقی اثرگذار است. از جمله برند، قدرت موتور، سرعت، تعداد سرعت‌های قابل تنظیم، میزان صدای تولید شده، وزن، تعداد پره‌ها، ابعاد، خدمات پس از فروش و... مواردی هستند که در زمان انتخاب باید آنها را مدنظر قرار داده و باتوجه به نیازی که دارید به گزینه مدنظر خود دست پیدا کنید.

 

جنس پایه‌های همزن

دقت کنید که پایه‌های همزن یعنی همان بخشی که با آن هم‌زدن مواد را انجام می‌دهید از چیست؟‌ بهتر است که جنس این بخش از وسیله از استیل ضدزنگ باشد. این جنس ماندگاری و دوام بیشتری دارد.

اما اگر حساس هستید و نمی‌خواهید که ظرفی که در آن مواد را هم می‌زنید، خط بیفتد، انتخاب‌های دیگری مانند پایه‌هایی با روکش سیلیکونی هم وجود دارد. به نظر می‌آید، تصمیم منطقی، همان انتخاب همزنی با پایه‌هایی از استیل ضدزنگ باشد؛ چون شما می‌توانید هم‌زدن را در ظرفی انجام بدهید که ارزش زیادی ندارد و اگر خط بیفتد مشکلی پیش نخواهد آمد. یا اصلا این کار را در ظرفی پلاستیکی انجام بدهید.



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه یخچال فریزر های ساید بای ساد محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند و خرید بهترین مدل یخچال فریزر ساید بای ساید به یکی از عنصر های اصلی برای هر آشپزخانه ای تبدیل شده است. اما سوالی که اینجا وجود دارد این است که خرید یخچال فریزر ساید بای ساید از چه نوع برای شما و آشپزخانه شما مناسب است؟، نکته ا که وجود دارد این است که تنوع محصولات موجود در بازار لوازم خانگی حتما شما را گیج خواهد کرد و همچنین انتخاب را برای شما مشکل ساز خواهد کرد . احتمالا شاید شما نیز در هنگام خرید ساید بای ساید به این فکر می افتید که کدام مدل و یا کدام برند از ساید بای ساید می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. به همین دلیل مطلبی را برای شما آماده کرده ایم با موضوع راهنمای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید تا بتوانید به واسطه آن با مطالب مهمی که حتما باید قبل از خرید ساید بای ساید در نظر داشته باشید آشنا شوید .

 

بودجه خود را برای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید در نظر بگیرید

مسلما بودجه، نقش مهمی در انتخاب و خرید کالای مورد نظر ایفا می‌‌کند. پیشنهاد می‌‌کنیم، پیش از آنکه وارد فروشگاه شوید، در همین خانه و در ابتدای کار بودجه خود را مشخص کنید. این کار هم به شما کمک می‌کند تا بسیاری از مدل‌هایی که در فروشگاه‌های لوازم خانگی قرار دارد، تمرکز شما را برای خرید به‌هم نزند و هم از ابتدا دنبال یخچالی بروید که قیمت آن در محدوده بودجه‌ شماست. این نکته مهم را فراموش نکنید، شما باید با توجه به بودجه‌ خود، از بین یخچال‌ فریزرهایی که از لحاظ مالی امکان خریداری آن‌ها را دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. هرگز تصور نکنید هرچه قیمت بالاتر باشد، پس از لحاظ کیفیت هم یخچال بهتر و کارآمدتری است.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید:

در حال حاضر شرکت های زیادی در جهان اقدام به تولید این یخچال ها می کنند ولی در میان آنها شرکت ها و برندهای ژاپنی، کره ای و آلمانی جزء بهترین تولید کنندگان یخچال ساید بای ساید هستند که هر ساله تولیداتشان در سراسر جهان به فروش می رسد. این شرکت ها که سالهاست در ایران هم یخچال هایشان پرطرفدار هستند از جمله ال جی (LG) ، دوو (Daewoo)، بوش، سامسونگ (Samsung)، هیتاچی (Hitachi)، AEG، اجنرال (ogeneral) و کنوود (Kenwood) هستند که در صورت تمایل می توانید هر یک از آنها را از فروشگاه آنلاین بانه نیاز تهیه و خریداری کنید. کیفیت بالا، امکانات مناسب، تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب و داشتن فضای کافی برای گذاشتن مواد غذایی همه از مزایای این برندها هستند. هرکدام از این برندها دارای ویژگی هایی مخصوص هستند که با کمی تحقیق می توانید آنها را شناسایی کنید.اما نکته مهم این است که همه برندهای یخچال معرفی شده در بالا بسیار معروف ، معتبر و با کفیت هستند تنها در برخی موارد جزئی و برخی امکانات باهم تفاوت دارند.

ظرفیت و گنجایش و ابعاد یخچال فریزر و ساید بای ساید :

میزان ظرفیت نسبت مستقیم با اندازه و ابعاد دستگاه دارد که برای انتخاب آن به دو نکته باید اشاره کرد

نکته اول این است که با توجه به تعداد افراد خانواده و میزان مصرف ماهیانه خود ظرفیت و دستگاه را انتخاب کنیم تا در آینده مجبور به تعویض دستگاه نباشیم

نکته دوم این است که قبل از خرید یخچال به اندازه فضای مشخص شده یخچال در آشپزخانه بپردازید

 

امکانات و قابلیت ها ی یخچال فریزر و ساید بای ساید :

با توجه به نیاز خود امکانات و قابلیت یخچال را سنجیده و یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را انتخاب کنید

مصرف انرژی
برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها، باید به برچسب انرژی که روی بدنه‌ دستگاه چسبانده شده، نگاه کنید. روی این برچسب علاوه‌ بر یک‌ سری اطلاعات مثل مصرف سالانه‌ انرژی و میزان صدای تولید شده توسط موتور یخچال، رده‌ بندی مصرف انرژی یخچال هم مشخص شده. این رده‌ بندی که از حروف A+++ (برای بهترین مصرف انرژی) تا D (برای بیشترین مصرف انرژی) درجه‌ بندی شده، معیار خوبی برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها باشد. اگر به عمر موتور ساید بای ساید خود اهمیت می دهید پیشنهاد ما به شما خرید ساید بای ساید های چند موتوره است.

در انتخاب کندانسور بیشترین دقت را نمایید

اصلی ترین قطعه موجود در یخچال کندانسور یا همان موتور یخچال است؛ ، از این جهت باید بیشترین توجه را به کیفیت آن داشته باشید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد. بهترین کندانسورها، نوع خطی آنها هستند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند بنابراین سعی کنید از این نوع کندانسورها در یخچال شما به کار رفته شده باشد و از خرید یخچال های دارای موتورهای چینی جدا خودداری کنید. راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی های مجاز، گواهی کردن نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن در فاکتور خرید شماست.

طبقات
طبقات یخچال باید به‌سادگی برای تمیز کردن و یا تنظیم محل قرارگیری، قابل جابه‌جا کردن باشند. داشتن طبقات چندقسمتی یا بخش‌بندی شده می‌تواند برای قرار دادن ظروف مختلف غذا و نوشیدنی مناسب باشد.

جنس طبقات ممکن است پلاستیک یا شیشه نشکن باشد. برخی از طبقات دارای لبه‌های بلند و یا دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای سهولت استفاده است. برای مثال اگر دست شما به‌به بطری شیر بخورد و شیر بریزد، طبقات لبه‌دار مانع از ریختن شیر در دیگر قسمت‌های یخچال می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

طراحی و ساخت انواع مختلف جاروبرقی ها، باعث شد تا وزن وسایز بزرگی داشته باشند و جابه جایی و استفاده از آن ها کمی با مشکل رو به رو است تا اینکه نمونه های جدیدی به نام جارو شارژی ها روانه بازار شدند که با وجود معایب و مزایایی که دارند به یکی از رقبای سرسخت و پر قدرت جاربرقی های معمولی و ساده تبدیل شده اند . جارو شارژی ها در ابعاد کوچک تر و وزن کم تری نسبت به جارو برقی هاتولید شده اند و قابلیت شارژ شدن دارند ، از جارو شارژی ها می توان در مکان های کوچک و دور از دسترس و همان طور فضاهای بدون برق استفاده کرد .  جارو شارژی ها با توجه به قابلیت شارژی شدنی که دارند کمی حساس هستند بنابراین نیاز است تا ربنابراین در این مطلب توصیه هایی برای خرید جارو شارژی را برای شما در نظر گرفتم تا بتوانید با اطمینان و آگاهی بیش تری خریدتان را انجام دهید. 

 

این محصول کاربردی مانند دیگرمحصولات لوازم خانه در انواع مدل‌ها و با ویژگی‌های مختلفی وجود دارند. اگر در فکر تهیه جارو شارژی هستید، اما اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. 

 

 

جارو شارژی دستی بهتره یا جارو شارژی پارویی؟


اگر قصد خرید جارو شارژی را دارید احتمالا بین خرید جارو شارژی دستی و پارویی شک دارید. در ادامه مزیت ها و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد:

مدلهای دستی جاروشارژی بدنه بسیار سبکی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند و همچنین روش استفاده از این مدل ها بسیار آسان بوده و فضای بسیار کمی را در خانه اشغال می‌کنند.
در صورتی که مدل‌های پارویی جارو شارژی مشابه با بخارشو و جاروبرقی هستند و برای استفاده در کف زمین مناسب ترین گزینه می باشند.
یکی از مزیت های مهم استفاده از مدل‌های پارویی این می باشد که این جاروها برای سطح های باریک و تمیز کردن گوشه دیوارها و یا قسمت هایی از خانه که امکان دسترسی کامل برای تمیز کردن وجود ندارد بسیار مناسب هستند.

توان جارو شارژی


توان جارو شارژی می تواند مهم ترین ویژگی و معیار خوب بودن آن به حساب بیاید. البته این مورد تحت تاثیر ولتاژ باتری دستگاه و همین طور توان مصرفی آن خواهد بود که قبل از خرید حتما باید بررسی شوند. معمولا مدل های جارو شارژی باتری های 12 ولتی دارند که برای شارژ شدن به زمان بسیار کمی حدود 15 دقیقه نیاز دارند. بنابراین به مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه نیز توجه داشته باشید. در مورد بدنه و مخزن جارو نیز حتما نمونه ای را انتخاب نمایید که قابلیت جداسازی، تخلیه و سرهم کردن آسانی داشته باشد. اما عیب اصلی جاروهای شارژی، مربوط به باتری آن هاست که معمولا عمر مفیدش کوتاه است. این باتری‌ها در اغلب مدل‌های خارجی تا یک‌ سال عمر مفید دارد و این مدت برای ایرانی‌ کمتر است.

عمر باتری و مدت زمان شارژ باتری


برای خرید جارو شارژی مناسب، در نظر گرفتن عمر باتری بسیار مهم است. مدت زمانی که می‌توانید از جارو استفاده کنید به عمر باتری آن بستگی دارد. عمر باتری اغلب بین پنج تا سی دقیقه است. البته مدل‌های جدید و پیشرفته تا یک ساعت هم شارژ نگه می‌دارند. علاوه‌بر این مورد، مدت زمان شارژ باتری نیز دارای اهمیت است. بسته به مدل جارو شارژی، مدت زمان شارژ کامل بین ۶۰ دقیقه تا ۱۶ ساعت متغییر است. طبیعی است که مدل‌های ارزان مدت شارژ طولانی‌تری، داشته باشند. برخی از جاروهای شارژی، دارای نشانگر هستند که با کم شدن شارژ باتری به شما هشدار می‌دهند. خرید جارو شارژی با باتری اضافه، می‌تواند نگرانی شما از بابت تمام شدن عمر باتری را از بین ببرد.

میزان بازدهی

نکته مهم دیگری که باید در خرید یک جاروی شارژی به آن توجه کنید، میزان بازدهی و همچنین عمر باتری محصول مورد نظرتان می باشد. جارو شارژی های قدیمی موجود در بازار از عمر باتری کمتر و همچنین میزان بازدهی به مراتب پایین تری برخوردار هستند تا آنجایی که ظرف ۱۵ دقیقه شارژ کامل می شوند و در طی ۱۰ دقیقه استفاده مداوم نیز شارژ آنان تمام می شود. اما جارو شارژی های مدرن امروزی هم از باتری های قوی تری برخوردار هستند و هم می توان با ۶۰ دقیقه شارژ کردن آن ها چیزی نزدیک به ۸ ساعت برایتان کارایی داشته باشند و شارژشان نیز تمام نشود. ناگفته نماند چنانچه برای تمیزی داخل خودرو قصد خرید جاروی شارژی را کرده اید، از محصولاتی استفاده کنید که با شارژر فندکی خودرو نیز سازگار هستند.

بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی


بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

مسلما ها چقدر قیمت بیشتری برای خرید خود در نظر داشته باشید می توانید دستگاه با کیفیت تر و بهتری تهیه کنید. البته برای بهینه سازی خرید خود بهتر است بر حسب نیاز ای که دارید اقدام به انتخاب جارو شارژی مناسب نموده و از خرید دستگاه هایی با آپشن های متنوع که به درد شما نمی خورد پرهیز کنید. خرید یک دستگاه با کیفیت تر و مقاوم تر با تعداد آپشن های کمتر بسیار بهتر از خرید جارو شارژی است که کیفیت خوبی نداشته اما آپشن های زیادی دارد.

بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی


بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

هر کدام از برندهای تولید کننده جارو شارژی که محصولات آنها در بازار ایران نیز وجود دارد از متریال و مواد مختلفی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می نماید. یکی از مشکلات بسیار بزرگی که کاربران با جارو شارژی خود با آن روبرو هستند، شکستن بدنه این دستگاه به دلیل نداشتن کیفیت لازم و کافی است. از این رو در هنگام خرید باید دقت کنید که بدنه دستگاه شما از نظر کیفیت در حد قابل قبولی باشد. خرید از میان برندهای معتبر می‌توانند این مورد را برای شما تضمین کند.

ظرفیت نگهداری


ظرفیت نگهداری در مدل‌های مختلف جارو شارژی با هم متفاوت است. انتخاب جارو شارژی با ظرفیت نگهداری بالا به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که مخزن آن شفاف باشد تا خیلی راحت متوجه زمان تخلیه آن شوید.

وزن جارو شارژی


یکی از مزایای خرید جارو بی‌سیم، استفاده راحت از آن است. در زمان خرید جارو شارژی توجه به وزن جارو یک امتیاز محسوب می‌شود. به طور معمول وزن جارو شارژی بین ۷/۰ تا ۳/۲ کیلوگرم است. انتخاب جارو شارژی با وزن سبک می‌تواند در احساس راحتی شما تاثیر داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()