نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه دستگاه هایی به نام آبمیوه گیری روانه بازار شده اند که از علاوه بر گرفتن آب میوه ها قابلیت های دیگری دارند که به آن ها آبمیوه گیری های چندکاره می کویند ، در این مطلب قصد داریم تا بهترین مارک آبمیوه گیری ها را بررسی کنیم ، در واقع در هنگام خرید آبمیوه گیری ها نکاتی وجود دارد مانند بررسی جنس بدنه ، توان و قدرت موتور ، بررسی سرعت و جس تیغه ها و ... که باید قبل از خرید حتما آن ها را بسنجیم اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن بپردازیم بررسی انوع برند ها و شناخت بهترین مارک قابلمه گیری است . اگر قصد خرید آبمیوه گیری را دارید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . از جمله از بهترین برند ها می توان به برند های کنوود ،هاردستون ،مولینکس ، بوش ،پاناسونیک و ... اشاره کرد . 

آبمیوه گیری کنوود Kenwood JE880 Juicer

Kenwood سال‌هاست که نام خود را به عنوان یکی از باکیفیت‌ ترین برندهای لوازم خانگی دنیا بر سر زبان‌ها انداخته است. یکی از تولیدات قابل تحسین این برند، دستگاه‌های آبمیوه گیری‌اش بوده و هست. دستگاه آبمیوه گیری Kenwood JE880 Juicer یکی از پرقدرت ‌ترین آبمیوه گیری‌های موجود در بازار است. البته این دستگاه از قیمت متعادلی برخوردار است و یک میان رده به شمار می‌رود. دلیل این امر نیز امکانات متوسط اما کاملا کافی به کار رفته در دستگاه است که نیاز یک خانواده معمولی را کاملا برطرف می‌کند.

جنس بدنه این دستگاه از آلومینیوم است و به همین دلیل زیبایی ظاهر دستگاه کاملا تضمین شده است. مخزن 1.5 لیتری آبمیوه گیری به همراه مخزن 3 لیتری مخصوص تفاله باعث می‌شود که بتوانید در هر دور آبمیوه گرفتن بتوانید حداقل از 6 نفر پذیرایی کنید و در عین حال دردسر پر شدن مخزن تفاله را نیز نداشته باشید. تیغه آبمیوه گیری Kenwood JE880 Juicer مانند اکثر دستگاه‌های آبمیوه گیری روز دنیا از جنس استیل ضد زنگ است که دردسر زنگ زدن تیغه را ندارد. این دستگاه 2000 واتی بوده و می‌توان گفت که جزو قدرتمندترین نمونه‌های بازار است. قدرت بالای این دستگاه موجب می‌شود تا با صرف مدت زمان طولانی برای آبمیوه گیری نیز نگرانی بابت داغ کردن موتور دستگاه نداشته باشید.

 

آبمیوه گیری هاردستون مدل JES4202

آب‌میوه‌گیری‌ ‌مدل «JES4202» ساخت شرکت «هاردستون» است. بدنه‌ی این دستگاه از جنس استیل و پلاستیک است و مخزن تفاله‌ی پلاستیکی به پشت آن اضافه می‌شود. مخزن آبمیوه گیری این دستگاه تقریبا نیم لیتر گنجایش دارد و در هربار عملکرد می‌تواند 2 تا 3 لیوان آبمیوه تهیه کند. همچنین این دستگاه سیستم ضدچکه نیز دارد و از هدر رفتن آبمیوه جلوگیری می‌کند. موتور این دستگاه با دو سرعت متفاوت فعالیت می‌کند و توان مصرفی آن 400 وات است. آب‌میوه‌گیری‌ هاردستون ‌مدل JES4202 با توجه به حجم کوچک و قیمت مناسبی که دارد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای استفاده‌ی زوج‌های جوان و خانواده‌های کم‌جمعیت باشد.

 

آبمیوه گیری بوش مدل MES25A0

آبمیوه‌گیری بوش مدل‌‌‌ «MES25A0»‌ یکی از آبمیوه‌گیری‌های تک‌کاره موجود در بازار است.

این آبمیوه گیری دارای دو مخزن آبمیوه و تفاله است که هر کدام به صورت مجزا از دستگاه در کنار آن قرار گرفته است.پایه های ضد لغزشی که در زیر دستگاه تعبیه شده مانع از لرزش و جابجایی حین کار کردن با دستگاه می شود.

از ویژگی های قابل ذکر این نوع آبمیوه گیری جنس تیغه اصلی آن است که از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده، همچنین فیلتر این دستگاه به راحتی قابل شستشو می‌باشد و لوازم جانبی نیز قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند.

پایه های ضد لغزش زیر دستگاه مانع از لرزش و جابجایی حین فعالیت می شود.

 

آبمیوه‌ گیری مولینکس مدل JU655

آبمیوه‌گیری یکی از لوازم پرکاربرد در خانه است که به کمک آن تنوع بالایی از نوشیدنی‌های سالم و مفید در اختیار شماست. آبمیوه‌گیری «مولینکس» مدل « JU655 » یکی از محصولات خوش‌ساخت و باکیفیت این برند است. این دستگاه از قدرت موتور 1200 وات برخوردار است. امکان تنظیم سرعت موتور برای کار با مواد سفت‌تر یا نرم‌تر وجود دارد که از طریق پیچ ولومی که در قسمت جانبی بدنه قرار گرفته است قابل دسترسی است. این پیچ ولومی قابلیت تنظیم سرعت در دو سطح را به کاربر می‌دهد. طراحی دستگاه به صورتی انجام شده است که میوه‌های درسته بتوانند به راحتی در دهانه آبمیوه‌گیری جای بگیرند. برای این دستگاه یک پارچ مجزا در نظر گرفته شده است که دارای ظرفیت حدودا 1.3 لیتر است و می‌توانید برای نگهداری از آبمیوه تهیه شده نیز از آن استفاده کنید.

در صورتی که تمایلی به وجود پالپ میوه در نوشیدنی خود ندارید می‌توانید از فیلتر جداکننده پالپ که به همراه این دستگاه ارایه می‌شود استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های کاربردی این دستگاه امکان شست‌وشوی قطعات آن (به جز قسمت حاوی موتور) در ماشین ظرفشویی است که به حفظ زمان و انرژی کاربر کمک می‌کند. علاوه‌براین آبمیوه‌گیری JU655 دارای محفظه مخصوص نگهداری سیم دستگاه است و در مواقعی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید می‌توانید برای جمع‌آوری سیم از این قسمت استفاده کنید. مولینکس از شرکت‌های معتبر تولیدکننده و عرضه‌کننده‌ی لوازم خانگی برقی است که در سراسر جهان شناخته‌شده است و طرفداران بی‌شماری دارد.

 

آبمیوه گیر پارس خزر مدل Tiger

یکی از مدل هایی که به عنوان بهترین برند آبمیوه گیر و لوازم خانگی شناخته می شود شرکت پارس خزر می باشد. اکثر خانواده های ایرانی حداقل یکی از محصولات پارس خزر را در خانه دارند.

و اکثرا از محصولات این شرکت راضی هستند.

از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این دستگاه آبمیوه گیر از نوع برقی بوده و دارای مخزن آبمیوه گیر و سوئیچ ایمنی می باشد. این محصول شرکت محبوب پارس خزر دارای کارکرد تک کاره بوده و فاقد مخلوط کن و دستگاه آسیاب و سیستم ضد چکه می باشد. این دستگاه هم چنین دارای مخزن تفاله می باشد.

طراحی این دستگاه آبمیوه گیر بسیار زیبا بوده و بدنه ی آن ترکیبی از استیل ضد زنگ و رنگ مشکی و پلاستیک شفاف می باشد. این دستگاه که دارای موتور قدرتمندی میباشد در دو سرعت قابل تنظیم است. میزان توان مصرفی این دستگاه آبمیوه گیر 700 وات است.

 

 خرید آبمیوه گیری پاناسونیک مدل MJ-DJ31

آبمیوه‌گیری «پاناسونیک» مدل «MJ-DJ31» یکی از دستگاه‌های باکیفیت و کارآمد است. این دستگاه نه‌تنها آبمیوه‌گیری است، بلکه با اضافه‌شدن دو قطعه‌ی دیگر، کارایی‌اش افزایش پیدا می‌کند و به مخلوط‌کن و آسیاب تبدیل می‌شود. آبمیوه‌گیری پاناسونیک مدل MJ-DJ31 از تیغه‌ها و فیلتر استیل ضدزنگ بهره‌مند است که به‌خوبی آبگیری را انجام می‌دهد. زاویه‌ی تیغه‌ها با طراحی ویژه پاناسونیک، راندمان دستگاه را به نحو چشمگیری بالا می‌برد

 

بهترین مارک سه کاره 

از بهترین برند های ابمیوه گیر سه کاره می توان به مارک های زیر اشاره کرد :

سه کاره کنوود
سه کاره پاناسونیک
سه کاره فیلیپس
سه کاره بوش ( چند کاره بوش )
سه کاره مولینکس
سه کاره فیلیپس



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

قطعا هر دختر جوونی دلش می خواهد تا در هنگام خرید جهیزیه خود بهترین ها را برای خود تهیه کند، یکی از چالش هایی که بسیاری از نوعروسان در هنگام خرید جهیزیه با آن مواجه می شوند انتخاب فرش برای منزل خود است. یکی از سوالاتی که ممکن است به وجود آید در رابطه با این است که آیا فرش ماشینی بهتر است یا فرش دستبافت؟ در انتخاب نوع فرش و به خصوص طرح و نقش آن نکاتی وجود دارد که بهتر است قبل از خرید فرش خود ابتدا نکاتی را بررسی کنید تا با رعایت آن ها بتوانید مناسب ترین و شیک ترین فرش را برای منزل خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل نکات مهمی را که باید قبل از خرید فرش بررسی کنید را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم به بسیاری از نوعروسات در اننخاب فرش جهیزیه خود کمک مفیدی کنیم.

فرش دستبافت یا فرش ماشینی برای جهیزیه 


از سوالات متداول همین انتخاب فرش مناسب جهیزیه است.

در نظر بگیرید تک‌ تک عناصر منزل شما از یک سبک دکوراسیون باشند؛

یک فرش مدرن در کنار مبلمان استیل اصلا زیبایی ندارد و همین‌طور یک فرش دستبافت ابریشمی با طرح‌های اسلیمی در کنار یک دست مبل فانتزی مدرن!

تک‌تک این المان ها زیبایی خاص خودشان را دارند که در یک ترکیب نامناسب جلوه‌شان را از دست می‌دهند.

پس برای انتخاب فرش جهیزیه علاوه بر توجه به سبک مبلمان خود به رنگ کفپوش و مبلمان‌تان نیز دقت کنید.

اغلب کفپوش‌ها از رنگ‌های خنثی انتخاب می‌شوند؛ بنابراین به سادگی با هر رنگی ترکیب می‌شوند. پس به هارمونی رنگ در فضای خود دقت کنید.

اما در مورد انتخاب فرش ماشینی یا دستباف، در این مطلب ما در مورد انتخاب فرش ماشینی برای جهیزیه خواهیم پرداخت و به زودی در مورد انتخاب فرش دستباف برای جهیزیه و راهنمایی خرید فرش دستباف نیز خواهیم پرداخت.

 

سایز فرش 


اولین نکته ای باید به آن دقت داشته باشید سایز فرش می باشد شما باید بدانید چه فرشی با چه ابعادی می خواهید تا بهتر و سریع تر به نتیجه مطلوب خود برسید . اگر به این نکته دقت کافی نداشته باشید ممکن است زیبایی منزل و شیک بودن آن را از بین ببرید . فرش ها معمولا در ابعاد استاندارد فرش شش متری ، فرش نه متری و فرش دوازده متری تولید می شود اما اگر شما فرشی با اندازه های غیر استاندارد می خواهید باید بگوییم اصلا نگران این موضوع نباشید چون شرکت فرش کاشان قادر است فرش های ماشینی خود را در ابعاد درخواستی و سفارشی تولید و به مشتریان خود عرضه کند ، اگر خواستار چنین فرشی هستید با واحد پشتیبانی فرش کاشان تماس حاصل فرمایید .
انتخاب نادرست سایز فرش می تواند منزل شما را کوچک تر و شلوغ تر از آن چیزی که وجود دارد نمایش دهد .

اندازه فرش را به گونه ای بگیرید که تا لبه های آن تا پایه های مبل برسد و کسی که روی مبل می نشیند پای خود را بر روی فرش بگذارد همچنین اگر فرش را برای میز غذاخوری استفاده می کنید فرش را جوری تنظیم کنید که هنگام عقب کشیدن صندلی از روی فرش به بیرون سر نخورد .


فرش جهیزیه چه تراکمی داشته باشد؟


هرچقدر تراکم و شانه فرش بالاتر باشد، نه تنها ظرافت و زیبایی آن بیشتر می شود بلکه طول عمرش نیز بالاتر خواهد بود. انتخاب فرش های گل برجسته یا فرش های 1200 شانه یا 1000 شانه که به علت ریزبافت بودن شباهت زیادی به فرش های دستباف دارند، به عنوان فرش پذیرایی انتخاب مناسبی است. همچنین برای آشپزخانه، نشیمن یا راهروها که تردد در آنها بیشتر است می‌توان از فرش‌های 700 یا 500 شانه استفاده کرد که به خاطر ضخامتشان پاخور خوبی دارند

 انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ فرش است، در انتخاب رنگ فرش دقت کافی را به عمل بیاورید و کمتر تحت تاثیر طرحهای دکوراسیونی و کامپیوتری موجود باشید، بسیاری از طرح های روشن و سفید موجود در طرح های برتر دکوراسیون بسیار جذاب مینماید ما در نهایت بعد از خرید فرش متوجه می شوید که فرش های رنگ روشن بیشتر کثیفی ها را نشان میدهند، انتخاب رنگ های کرمی با طرح های متنوع پیشنهادی بهتر برای زوجهای جوان برای رنگ فرش می باشد. به رنگ کرمی و دکوراسیون منزل مراجعه نمایید.

در موقع خرید فرش با ارتفاع خاب بلند احتیاط کنید


مدرن نشان دادن خانه با استفاده از فرش های نخ دار و ضخیم قطعا انتخاب خوبی نخواهد بود چرا که این مدل فرش ها شاید جذابیت خوبی داشته باشند اما قطعا انتخاب خوبی نیستند نخ های بلند این فرش ها زود کثیف شده و بعلت فاصله دار بودن آن جارو کشیدن آن سخت میباشد و در جای پر رفت و امد نخ های بلند آن خیلی سریع از جا کنده شده و به اطرف میریزد و فرش شکل زیبای خود را از دست میدهد و نشست و برخواست را با مشکل روبه رو میکند .اگر علاقمند به این نوع فرش هستید مکان مناسب آن برای اتاق ها و محل کم رفت و امد میباشد .

 

از کجا و چگونه برای خرید جهیزیه اقدام کنیم؟


شروع زندگی آن قدر هزینه بر میدارد که، آدم به این فکر می افتد که خرید جهیزیه اش را با خرید کالاهای گران قیمت شروع کند یا اینکه از خرید اقلام ریز تر شروع کند؟پیشنهاد ما به شما این است که، قبل از خرید جهیزیه تان، ابتدا کمی مطالعه کنید و هم چنین سبک های مختلف دکوراسیون را در قالب عکس های مختلف بشناسید و ببینید، سپس هر سبک دکوری را که دوست دارید را انتخاب کنید و با توجه به وسایلی که در آن دیده می شود، به انتخاب وسایل منزلتان بپردازید. اگر نمی توانید نقدا تمام خرید جهیزیه تان را انجام دهید، نا امید نشوید برای این کار بهتر است به دنبال فروشگاه هایی باشید که به صورت اقساطی کار می کنند و شما می توانید به صورت قسطی جهیزیه تان را تهیه کنید. از کسانی که تجربه خرید جهیزیه دارند کمک بگیرید و از اشتباهات و یا تجربیات آن ها بهره بگیرید. اگر چنین کسی را در اطرافتان نداشتید، بهتر است به اینترنت سری بزنید و انواع مقالات در مورد خرید جهیزیه و یا خرید فرش جهیزیه را که خرید سختی است، مطالعه کنید و نظرات کاربران در زیر مطالب را بخوانید و از زوایای مختلف موضوع را مورد بررسی قرار دهید.


بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه


امروزه نوع انتخاب مسکن، دکوراسیون و وسایل زندگی بسیار متأثر از سبک زندگی­ مدرن شهری قرار گرفته است. اهمیت دادن به این موارد در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس بسیار حائز اهمیت است. با توجه به این موارد به طور خلاصه می­توان گفت که انتخاب بهترین فرش چه دستباف چه ماشینی بستگی به نوع کاربرد آن در یک خانه دارد. قیمت مناسب در کنار کیفیت بالا هم در انتخاب و خرید فرش جهیزیه عروس بسیار مهم است. دقت به طرح و رنگ یک فرش از موارد مهم در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس است و به انتخاب بهترین گزینه برای خرید فرش جهیزیه کمک قابل توجه­ای می­کند. امروزه با توجه دکوراسیون­های مدرن استفاده از فرش­های فانتزی افزایش یافته است. قیمت مناسب این نوع از فرش­ها از دیگر دلایل انتخاب این نوع از فرش­ها است. انتخاب گلیم فرش­ برای فضاهایی همچون اتاق های­خواب­، راهرو­ها گزینه بسیار مناسبی است. در نهایت باید عنوان کرد که توجه به همۀ نکات گفته شده در راهنمای خرید فرش جهیزیه عروس می­تواند به یک انتخاب و خرید خوب بیانجامد.

پرزهای فرش


راحتترین راهنمایی که هنگام خرید فرش جهیزیه می توانید از آن استفاده کنید، پرزهای فرش هستند. هرچقدر پرز فرش نازک تر باشد، گرد و غبار را به راحتی جذب می کنند و در نتیجه فرش دوام کمتری دارد؛ اما فرش هایی که دارای پرز ضخیم هستند، ماندگاری بیشتری دارند.


نقش پارکت وسرامیک در انتخاب فرش جهیزیه


یکی دیگر از عواملی که در خرید فرش جهیزیه تاثیر گذار است توجه به نوع کف پوش منزل است. مثلا اگر منزلتان با کفپوش سرامیک پوشیده شده است بهتر است بیشتر آن را بافرش بپوشانید. زیرا علاوه براین که اثرات سویی در زمینه جسمی به شما وارد می کند اثرات مثبتی نیز از نظر روحی به شما انتقال می دهد. علاوه براین به هنگام سرما نیز سرد است. اما اگر منزلتان از کف پوش پارکت است بهتر است دیزاین خاص برای ان رقم بزنید مثلا تعداد فرش کمتری خریداری کنید و با فاصله از هم پهن کنید که این به سلیقه شخصی خود شما بازمی گردد . پس در انتخاب فرش تازه عروس با دقت نظر عمل کنید تا زیبایی خاص و مد نظر خود را در کنار سایر وسایل برای منزل تان بیافریند.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

وقتی برای خرید جهیزیه ام اقدام کرده بودم بسیار سردرگم بودم و نمیدانستم که از چه نوع مارک و برندها و به خصوص چه دستگاه هایی را خریداری کنم. یکی از چالش هایی که برای من ایجاد شده بود انتخاب بین زود پز و پلو پز بود. بدین منظور تصمیم گرفتم تا مقایسه ای کامل و جامع در رابطه با این دوتا دستگاه انجام دهم. در ادامه این مقاله این نکات را به طور کامل برای شما شرح خواهم داد! پس اگر شما هم همانند من دچار چنین چالش هایی شده اید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی های مختلف این دو دستگاه شگفت انگیز آشنا شوید . خب در ابتدا تصمیم داریم تا شما رو با زودپز و آرام پز آشنا کنم و سپس چگونگی کارکرد آن ها را برای شما شرح دهم .

زودپز

زودپزها به دلیل کوتاهی مدت زمان پخت غذا و کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض حرارت و حفظ آب درون مواد غذایی، خواص غذاها را تا حدود زیادی حفظ می کنند؛ اما از طرفی پختن غذا در زودپز مانند شمشیر دولبه است چرا که از یک سو به دلیل اینکه غذا در مدت زمان کمتری پخته می‏شود، تخریب ویتامین‏ها کاهش پیدا می‌كند ولی از سوی دیگر، درجه حرارت و فشار بالای زودپز باعث تخریب سریع‏تر ویتامین‏ها می‏شود. البته در مجموع به دلیل اینکه غذا در زودپز سریع‏تر پخته می‏شود و ترکیب‏های آن کمتر در معرض هوا قرار می‏گیرند، اثر مخرب بر ویتامین‏ها کمتر از پخت غذا در آرام‏پز یا به روش‏های پخت معمولی است.
از نظر ارزش غذایی و حفظ مواد معدنی نیز پخت غذا در زودپز و آرام‏پز تاثیر مخرب چندانی بر موادمعدنی ندارد و به‏طور کلی هنگام پخت غذا، موادمعدنی مانند ویتامین‏ها از بین نمی‏روند.

یک زودپز چگونه کار می‌کند؟

زودپزها با استفاده از بخار فوق‌العاده گرم، محیطی با فشار بالا ایجاد می‌کنند که شبیه به آرام‌پز عمل می‌کند، اما بسیار سریع‌تر از آن است.
به یاد داشته باشید، اگر بخواهید محتویات داخل آن را بررسی کنید و درش را باز کنید، باید دوباره آن را روی فشار کامل بگذارید که به این صورت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.
اجاق گرمکن بیشتر زودپزها، در بالای آنها قرار دارد، بنابراین باید مراقب آنها باشید (معمولاً آرام‌پزها به نظارت کمتری نیاز دارند).

آرام پز

همانطور که از نامش پیداست، برای پختن غذا از حرارت کم استفاده می‌کند. در واقع آرام‌پز برای تهیه غذا از حرارت مرطوب استفاده می‌کند و مدت زمان زیادی را صرف آماده شدن غذا می‌کند. بعضی از غذاها را نمی‌توانید در آرام پز درست کنید ولی درست کردن بعضی غذاها مانند سوپ‌ها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان و حتی دسرها عالی هستند

یک آرام‌پز چگونه کار می‌کند؟

چوب سرامیک درون آرام‌پز بر روی جسمی لطیف قرار دارد.
شما طبق معمول مواد اولیه غذا را آماده می‌کنید و آنها را درون آرام‌پز می‌ریزید.
بسته به نوع گوشتی که استفاده می‌شود و همچنین تنظیمات (درجه حرارت و کم یا زیاد)، می‌توانید هنگامی که سر کار هستید یا شب قبلش، بگذارید غذایتان بپزد و پس از چند ساعت، یک غذای تازه و داغ بخورید.

آرام پز و زودپز کدام برای طبخ غذا بهتر هستند

در محل اتصال درپوش به بدنه زودپز، حلقه ای لاستیکی وجود دارد که از خارج شدن بخار آب جلوگیری می کند‎.‎‏ روی درپوش زودپز یک دریچه اطمینان وجود دارد‎.‎‏ وقتی فشار بخار آب به حدی می رسد که ظرف نمی تواند آن را تحمل کند، این دریچه باز می شود تا بخار آب از آن خارج شود. قبل از بستن در زودپز سوپاپ یا دریچه اطمینان و روزنه خروج بخار را بررسی کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید. در صورت لزوم و وجود پارگی و خرابی، حلقه لاستیکی را تعویض کنید. در این زودپزها موارد ایمنی در نظر گرفته شده و در صورت زیاد شدن فشار بخار، در زودپز جدا نمی شود و محتویات ظرف در آشپزخانه پخش نمی ‏گردد. در این زودپزها، نشانه اولیه بالا رفتن بیش از حد فشار، صدایی شبیه سوت است که فرد را از خطر مطلع می ‏کند. در صورت عدم توجه افراد و ادامه این روند شیر خروج فشار اضطراری فعال می شود. برای پیشگیری از این اتفاق یک شیر خروج فشار اضطراری در نظر گرفته شده است که در صورت بالا رفتن بیش از حد فشار، فعال می شود

پلوپز و آرام‌پز

اگر از زودپز که قرار است زمان پخت مواد غذایی را به حداقل خود برساند بگذریم، باقی لوازم و تجهیزات مثل پلوپز و آرام‌پز با استفاده از تجهیزاتی الکترونیک سعی در مدیریت زمان دارند نه سرعت پخت؛ چون زمانی که کاربر مشغول انجام کارهای دیگری خارج از منزل است، این لوازم مشغول پخت و پز و آماده کردن خوراکی خوشمزه برای خانواده هستند.

اگر شما هم جزو این گروه هستید و برای خرید یکی از این دو وسیله روانه بازار شده‌اید بد نیست بدانید ریزه‌کاری‌های خرید این دو وسیله به واسطه ساختار یکسانشان تقریبا شبیه به یکدیگر است و کافی است کمی با دقت مدل موردنظرتان را انتخاب کنید. در حالی که نباید فراموش کنیم استفاده از این تجهیزات می‌تواند مزیت‌هایی چون تغییر الگوی مصرف خانواده در موادی چون روغن داشته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

برای آشنایی با زودپز ها و نکات خرید آن ها پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . در هنگام خرید سرویس جهیزیه قطعا سوالاتی در ذهن نوعروسان ایجاد می شود یکی از این سوالات این است که آیا زودپز ها جزو وسایل ضروری شمره می شوند؟ آیا خرید زودپز کاربردی است و یا آن که هیچ استفاده ای برای ما ندارد . کاربردی بودن زودپز به نوع مصرف شما و به خصوص نحوه زندگی شما بستگی دارد . مادر من با وجود آن که زودپز دارد هنوز هم از انواع قابلمه برای پخت برنج خو استفاده می کند چرا که عقیده دارد برنج پخته شده و دم کشیده درون قابلمه لذیذتر و خوش طعم تر است اما خودم بنا به این دلیل که شاغلم و وقت زیادی ندارم به دفعات مکرر از زودپز استفاده می کنم و بسیار هم از آن راضی ام و فکر می کنم برنج پخته شده درون زودپز از طعم لذیذی برخوردار است . 

انواع زودپز ها 

1- زودپز برقی

این نوع از زودپز‌ها که نسل جدیدی از این محصولات را شامل می‌شوند معمولاً چندکاره هستند، این یعنی عناوین آرام‌پز، پلوپز و... را نیز در بر می‌گیرند. از میان مزایای این نوع از زودپز‌ها می‌توان به استفاده ساده و راحت از آن اشاره کرد. علاوه بر این باید بدانید که با استفاده از زودپز برقی غذای شما نمی‌سوزد، چراکه بعد از پخت غذا، دستگاه زودپز به طور اتوماتیک خاموش خواهد شد. هم‌چنین باید اضافه کنیم که این نوع از زودپز‌ها ایمنی بالایی دارند و همین موضوع نیز آن‌ها را به انتخاب هوشمندانه‌ای تبدیل کرده است. با این حال اگر بخواهیم معایب این نوع از زودپز‌ها را نیز مدنظر داشته باشیم می‌توانیم به مدت کم گارانتی آن‌ها نسبت به نمونه‌های معمولی، طول عمر کمتر، عدم وجود روش سرد کردن سریع، سختی در تمیز کردن، قیمت بالا و... اشاره کنیم.

2- زودپز گازی

 

سرعت پخت غذا در این مدل ها بالاتر است. میزان حرارتی که به وسیله وارد می شود، با استفاده از کم و زیاد کردن شعله گاز امکان پذیر خواهد بود. دوام و طول عمر این مدل معمولا بالا است. تنها مشکلی که دارند ایمنی آنها است. این مورد هم در صورتی که کار کردن با دستگاه را بلد باشید، هیچ گونه خطری نخواهد داشت.

 

امنیت بالا

همانطور که می دانید زودپز باید ایمنی داشته باشد و به صورت استاندارد طراحی شده است. درب دستگاه باید به درستی بسته شود و محکم باشد ، این امر باعث می شود تا هوای داغ از دستگاه خارج نشود. تا زمانی که تمامی بخارهای موجود در دستگاه خارج نشود درب دستگاه نباید باز شود چرا که در این صورت درب دستگاه آسیب خواهد دید. دستگیره های استفاده شده در زودپز باید دارای استحکام کافی باشد تا بتوان به راحتی دستگاه را جا به جا نمود. هر چه زودپز بزرگتر باشد دستگیره تعبیه شده در آن می بایست محکم تر باشد. سوپاپ اطمینان دستگاه باید استاندارد باشد و طراحی دستگاه به گونه ای باشد که در صورت بالا رفتن فشار درون دستگاه به صورت خودکار گرمای اضافه را به خارج هدایت کند.

 

چه زودپزهایی را نخریم؟

زودپزهای که دارای چنس داخلی نچسب هستند خریداری نکنید زیرا به علت استفاده مداوم و چسبیده شدن مواد غذایی به کف بعد از شستشو آن لایی نحسپ از بین می رود و این لایه ی نچسب کنده شده با مواد غذایی موارد مخلوط می شود. این لایه ی نچسب برای انسان ضرر دارد.
زود پزی را انتخاب کنید که در فشار استاندارد 15 psiکار کند؛ زیرا اگر زودپزی فشار استاندارد لازم را نداشته باشد، زمان بیشتری را باید برای پخت غذا صرف کنید؛ در صورتی که ما از زودپز استفاده می کنیم که پخت غذا سریع تر شود.
زودپز آلومینیومی نخرید؛ زیرا در طول زمان حفره دار شده و محلی برای رشد میکروب ها می شود. در بلند مدت آلومینیوم توسط مواد غذایی و اسیدها خرده می شود و برای انسان، مضر می باشد. آلومنیوم بعد از یک مدت، تغییر شکل می دهد.

 

استفاده آسان

کافی است آب و ماده غذایی را به درون زود پز بریزید و درش را ببندید و تمام! علاوه بر پختن سریع غذا، لازم نیست مدام به غذا سر بزنید. تنها کافی است حواستان باشد که آن را به موقع خاموش کنید که حتی در زودپزهای برقی همین کار هم لازم نیست انجام دهید.

 

زودپزها چه ‌طور کار می‏ کنند؟

در دیگ‏ های زودپز، مواد غذایی در یک ظرف در بسته و تحت فشار پخته می ‏شوند. با این روش، سرعت پخت افزایش پیدا می‌ کند و غذا در زمان کوتاه‏ تری آماده می‌ شود. هر مایعی در یک دمای خاص به جوش می ‌آید و این دما که به دمای جوش معروف است، برای آب 100 درجه سانتی‌ گراد است. نقطه جوش مایعات با بالارفتن فشار افزایش می‏ یابد و با پایین آمدن فشار کاهش پیدا می‌ کند، در واقع اساس کار دیگ‏ های زودپز هم همین است. وقتی غذا را همراه مقداری آب در داخل ظرف می ‌ریزیم و به آن حرارت می ‌دهیم، آب شروع به جوشیدن و بخار شدن می‌ کند. به تدریج بخار آب در داخل ظرف بیشتر می‌ شود و موجب بالا رفتن فشار داخل ظرف می‌ شود، در نتیجه، نقطه جوش آب با افزایش فشار، بالا می ‌رود و به 130 درجه سانتی ‌گراد می ‌رسد. قرار گرفتن مواد غذایی در دمای بالا سرعت طبخ را بالا برده و موجب می ‏شود تا غذا در زمان کوتاه ‏تری بپزد

 

جنس لایه ته زودپز

اگر زودپز از جنس استیل ضد زنگ خریداری می کنید، به دنبال مدلی باشید که دارای لایه زیرین از جنس بی متال (دو فلزی) یا تری متال (سه فلزی) باشد. نوع معمول آن سطح زیری با لایه آلومینیوم می باشد. این لایه ها از پخت غیریکنواخت و سوختگی غذا جلوگیری می کنند و موجب پخش یکنواخت گرما برروی سطح زیرین زودپز می شوند، و همچنین پاک کردن زودپز را آسان می کنند.

 

حفظ طعم غذاها

با توجه به اینکه فضای داخل زودپز کاملا بسته است، جلوی از بین رفتن رطوبت و طعم غذاها در فرآیند تبخیر را می‌گیرد و باعث می‌شود طعم طبیعی غذاها نسبتا حفظ شود. از سوی دیگر رطوبت غذا حفظ و از خشک شدن آن جلوگیری می‌شود. همچنین باعث می‌شود مثلا گوشت کاملا آبدار و لذیذ پخته شود.

 

گارانتی

انتخاب زودپزی که دارای گارانتی می باشد ترجیح دارد. کمپانی های مشهور تا 10 سال زودپز های غیر برقی را تضمین می کنند.


هزینه

بر اساس شرکت های سازنده و نیز مشخصات زودپزهای مختلف, قیمت های متفاوتی برای این وسیله وجود دارد. سلیقه و نیاز شما تعیین می کند که باید چه مبلغی برای وسیله بپردازید.

 

توجه به دسته ها و جنس آن

برخی از زودپزها فقط یک دسته دارند اما برخی دیگر شامل دو دست هستند. سعی کنید زودپزی با دستگیره های نسوز را خریداری نمایید، هم چنین جنس آنها باید بسیار مقاوم باشد، تا خیالتان از بابت جابه جایی غذا راحت باشد.


گنجایش وسیله

در حال حاضر زودپز های موجود در بازار از کوچک شروع می شوند تا بزرگ. انتخاب و خرید هر کدام از این سایز ها بستگی به تعداد اعضای خانواده تان دارد. گنجایش زودپز ها با واحد لیتر مشخص می شود. معمولا زودپز ۴ لیتری برای خانواده دو نفره مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()