نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه ظروف غذاخوری اهمیت زیادی پیدا کرده اند و افراد زیادی هستند که دوست دارند تا زیباترین و با کیفیت ترین ظروف را برای خود و مهمانان خود تهیه کنند ، از زمان قدیم تا به امروز ظروف چینی در ایران بسیار پرطرفدار بوده اند و هنوز هم با وجود ظروف جدیدی چون چوبی ، کریستال ، آرکوپال و ... ظروف چینی جایگاه خود را حفظ کرده اند و دختر خانم های زیادی برای خرید سرویس ظروف خود به سمت ظروف چینی جهیزیه می روند ، حال برای آن که بتوانید یک سرویس چینی مناسب و زیبایی را تهیه کنید پیشنهاد می کنم تا ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید تا بتوانید یک سرویس چینی با کیفیت و کاربردی را تهیه کنید ، یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب نوعروسان برای سرویس چینی جهیزیه تنوع و کیفیت بالای آن هاست . 

فرم و نقش ظروف چینی

تحقیقات ما نشان میدهد مهمترین نکته در هنگام خرید سرویس چینی جهیزیه ، فرم ظرف و طرح و نقش روی آنها است. بنابر این لازم است در هنگام انتخاب به زیبایی فرم، رعایت اصول ارگونومی در طراحی، کاربردی بودن ظروف و به موازات همه اینها به رنگ و نقش دلخواه خود توجه نمایید.
اگر علاقمند به رنگ خاصی هستید یا تمایل به هماهنگی ظروف آشپزخانه با دکوراسیون منزل یا سایر اشیاء پذیرایی خود دارید، بهتر است ظروفی را که دارای تنوع کافی نقش و طرح باشند، خریداری نمایید. به خاطر داشته باشید که ظروف چینی سالیان دراز خاطرات سالهای خوش زندگی شما را برایتان زنده خواهند کرد و اگرچه گرفتن مشاوره از نزدیکان در این انتخاب به شما کمک می کند، ولی نهایتا ظروف چینی سرویس جهیزیه شما می بایست مطابق میل و سلیقه خودتان خریداری گردند.پس به سلیقه خود اعتماد داشته باشید و اجازه ندهید دیگران شما را در انتخاب طرح محبوبتان مردد نمایند.
انتخاب ظروف چینی با توجه به نوع پذیرایی انجام می پذیرد. به این معنی که برای مراسم رسمی و پذیرایی از میهمانان خاص معمولا از رنگها و نقوش کلاسیک و برای استفاده روزمره در منزل از سرویس های چینی با رنگهای شاد و اشتها آور استفاده می شود.

کیفیت در ظروف چینیجهیزیه

به هر کیفیتی در بازار اعتماد نکنید، علاه بر اینکه ظروف انتخابی شما دارای طرح زیباییست باید کیفیت قابل قبولی نیز داشته باشد. یک ظرف چینی با کیفیت سبک وزن بوده و شفافیت در آن موج می زند؛ این نوع ظروف نورگذر هستند و در برابر شوک های حرارتی و ضربه خصوصا در لبه ها مقاومت بالایی دارند. ظروف با کیفیت بالا دارای قابلیت قرار گیری در ماشین ظرفشویی داشته و به سادگی دچار عیب نمی شود. از دیگر معیارهایی که در خرید یک سرویس چینی با کیفیت می تواند کمک به شما باشد گواهینامه CE اتحادیه اروپا است که در پشت و یا کارتن ظروف باید حک شده باشد.

ویژگی‌های ظروف چینی با کیفیت

۱- هرچه میزان سفیدی و درخشانندگی سطح ظروف چینی بیشتر باشد، بدون شک کیفیت مطلوب‌تری دارد. توجه به سطح صیقلی و سفید در هنگام خرید ظروف چینی بسیار مهم است.
۲- در خرید ظروف چینی به ضخامت محصول و وزن آن دقت کنید، زیرا با توجه به قطر ظروف چینی، از یک برند مرغوب انتظار می‌رود که وزن سبکی داشته باشد.
۳- یکی از نکات مهمی که در خرید ظروف چینی باید به آن دقت کنید، عدم لک یا فرو رفتگی بر سطح ظرف است. خال‌های ریزی که روی بعضی از ظروف چینی وجود دارد، نشان از کیفیت پایین آن است.

قابل شستشو بودن ظروف چینی در ماشین ظرفشویی

در زندگی و دنیای هوشمند امروزه کمتر کسی ظروف چینی را به صورت دستی می شوید و این کار دیگر با ماشین ظرف شویی انجام می پذیرد.
بنابراین چنانچه قصد دارید از سرویس چینی خود برای یک یا چند نوبت در روز استفاده کنید توصیه می کنیم جهت حفظ درخشندگی و زیبایی طرح آن از سرویس های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی انتخاب نمایید تا در طول زمان با مشکل کم رنگ یا پاک شدن طرح روی ظرف مواجه نشوید.

تعداد نفرات و قطعات مناسب برای مهمانی های پرجمعیت

تعداد نفرات سرویس چینی اصلی جهیزیه که برای مهمانی ها استفاده می شود باید حداقل 18 نفر باشد. تعداد نفرات سرویس های موجود در بازار ایران همگی ضریبی از 6 هستند و گاه ممکن است مهمان‌های شما 13 یا 14 نفر باشند پس بهتر است بجای خرید سرویس 12 نفره کامل، سرویس 18 نفره تهیه نمایید. تمام سرویس های چینی موجود در بازار ایران قابلیت افزایش نفرات بصورت ضریبی از 6 را دارند. در نتیجه به شما توصیه میکنیم که در زمان خرید به این نکته توجه نمایید تا پس از گذشت مدتی پشیمان از خرید تعداد کم ظروف، به دنبال افزایش تعداد قطعات سرویس چینی خود نگردید که البته در طول زمان و با گذشت مدتی کمیاب شده و در صورت موجود بودن، خرید آن با قیمت اولیه امکان پذیر نیست.

وزن مناسب

ظروف چینی معمولی وزن نسبتأ زیادی دارند ولی در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. عروس ها باید به این نکته توجه داشته باشند که این ظروف در برخورد با اجسام خشن آسیب پذیرند. چینی پرسلان نسبت به چینی معمولی سفیدتر و شفاف تر ولی شکننده تر است. ظروف بن چاینا یا چینی استخوانی نسبت به دو نوع دیگر سبک تر، با دوام تر ولی گران تر می باشند. ظروف بن چاینا به دلیل شفافیت بالا نور را از خود عبور می دهند.

قیمت مناسب

در خرید سرویس چینی به اقلام و قیمت آن نیز دقت کنید. سعی کنید برای خرید ظروف چینی فقط به یک یا دو مغازه و فروشگاه بسنده نکنید. بازارشوش بورس لوازم خانه و آشپزخانه است و شما برای خرید در آنجا قدرت انتخاب بالایی دارید. می توانید با جست و جو در مغازه های مختلف و پرسیدن قیمت، در نهایت موفق به خرید چینی موردنظرتان با قیمت مناسب شوید اما حواستان باشد که اقلام سرویس کامل هستند. به همین دلیل پس از تحویل، قطعات چینی را شمارش کنید تا مطمئن شود تعداد آن کامل است. اگر هم فرصت خرید در بازارشوش را ندارید می توانید از سایت بازارشوش خرید خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

خرید از فروشگاههای معتبر ظروف جهیزیه

با توجه به تنوع اقلام پذیرایی و به منظور هماهنگی این اقلام بر روی میز پذیرایی شما، بهتر است ظروف چینی مورد نیاز خود را از فروشگاه هایی که اقلام جهیزیه را بصورت یک بسته کامل ارائه میکنند، تهیه نمایید. در این صورت دیگر برای خرید بقیه اقلام سر میز دغدغه ای نخواهید داشت و می توانید در کوتاهترین زمان، بهترین خرید را بطور یکجا انجام دهید.
بعلاوه با خرید از فروشگاههای معتبر که محل عرضه مستقیم برندهای تجاری خوشنام باشند احتمال هر گونه تقلب و سوء استفاده به حداقل می رسد. و شما می توانید از اصل بودن کالای خریداری شده اطمینان داشته باشید. از خصوصیات دیگر فروشگاههای معتبر لوازم خانگی میتوان به خدمات پس از فروش مناسب، تضمین کیفیت، تامین قطعات شکسته یا کسری و امکان تعویض و یا مرجوع کردن کالا اشاره نمود.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

سرویس خواب در جهیزیه جزو ضروری ترین لوازمات است که حتما باید در هنگام خرید جهیزیه برای این سرویس وقت و زمان کافی گذاشته و با رعایت نکات و با آگاهی کامل شروع به خرید این سرویس کرد. سرویس چوب عروس شامل مبل، تخت خواب، دلاور، میز ناهار خوری و.... می شود البته سرویس چوب عروس شامل اقلام بیشتری هم می شود که در ادامه آن ها را به طور کامل برایرشما ذکر کرده ایم.  سرویس چوب باید با توجه به اقلام آن از جنس چوبی انتخاب شود که از استحکام بالایی برخوردار باشند و علاوه بر آن ظاهر زیبایی هن به هنراه داشته باشند، در ادامه این مقاله شما را با نکات لازم در هنگام خرید سرویس چدب جهیزیه آشنا خواهیم کرد.

سرویس چوب شامل چه وسایلی می باشد؟

یکی از مهم ترین بخش های جهیزیه مربوط به سرویس چوبی است که زوجین باید آن ها را تهیه کنند. این وسایل را می توان تقریبا در همه جای منزل پیدا کرد. از جلوی در که جاکفشی قرار دارد تا اتاق خواب و پذیرایی و آشپزخانه. در ادامه لیستی از این موارد ذکر شده است:

سرویس چوب عروس شامل چه وسایلی می باشد؟

سرویس چوب حال و پذیرایی:
مبلمان راحتی
مبلمان سلطنتی
میز جلوی مبلمان
عسلی
بوفه
میز تلویزیون
میز تلفن
استند
آینه کنسول
میز ناهار خوری برای مهمان
جا کفشی
سرویس چوب اتاق خواب:
میز توالت یا میز آرایش
تخت
پاتختی
کنسول یا دراور
آینه قدی
سرویس چوب آشپزخانه:
میز ناهار خوری دم دستی

بهترین جنس چوب سرویس خواب چیست؟

اکثر سرویس خواب‌هایی که هم‌اکنون در بازار ایران وجود دارند از MDF ساخته می‌شوند که خوب دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد و آن‌هم قیمت این سرویس چوب‌ها است. البته نباید فراموش شود که بهترین متریال برای سرویس چوب‌ها چوب‌های راش یا گردو است که طبیعتاً قیمت بالاتری هم از ام دی اف دارند.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از چوب‌های ام دی اف با رو کش چوب بلوط برای سرویس خواب خود استفاده کنید تا با موج‌های زیبای چوب زیبایی خواصی به سرویس خواب شما بدهد

از اقلام بزرگ شروع کنید

پس از آن که به طور کامل تمامی رسم و رسومات طرف مقابل را فهمیدید، حالا نوبت به تهیه وسایل می رسد و توصیه می شود ابتدا از اقلام بزرگ شروع کنید.اقلامی که در هر خانه ای وجود آن ها واجب است.
به طور مثال از خرید وسایلی مثل گاز، یخچال، تلویزیون و فرش شروع کنید و سپس به سراغ سایر وسایل نظیر مبلمان، عسلی ها، لوازم برقی غیر ضروری، وسایل داخل کابینت و... بروید. برای تهیه این وسایل نیز بهتر است که لوازم ساده و در عین حال لوکس را خریداری کنید تا چند سالی قابل استفاده باشند.
شاید یکی از مهم ترین دلایلی که باید ابتدا وسایل بزرگ را خریداری کرد این است که بتوان وسایل جزئی تر را با آن ها به لحاظ شکل، رنگ، طرح و مدل هماهنگ کرد.

آیا شما هم با این مشکلات خرید سرویس چوب جهیزیه عروس روبرو شده‌اید؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات در هنگام خرید خرید مبل جهیزیه عروس و سرویس چوب عروس، مشکل انتخاب رنگ و مدل سرویس چوب و مبل مناسب جهیزیه عروس است. حتما شنیده‌اید که مخصوصا بعضی قدیمی‌تر‌ها می‌گویند که مبلمان و جهیزیه عروس حتما باید سفید باشد و یا رنگ بسیار روشنی داشته باشد. اگر شما هم تصور می‌کنید که مدل مبل برای جهیزیه عروس باید حتما چیز متفاوتی بوده و یا رنگ و مدل خاص و محدودی داشته باشد، در اشتباهید!

بهتر است این محدودیت‌های دست و پا گیر را از ذهنتان حذف کنید، چندین و چند تا عکس سرویس خواب جهیزیه عروس ببینید، انواع عکس مبل برای جهیزیه عروس را تماشا کنید، با طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی مشورت کنید و با آگاهی کامل به سراغ خرید جدیدترین مدل مبل جهیزیه عروس و سرویس چوب بروید.

قدم دوم: حذف وسایل غیرضروری از لیست خرید جهیزیه

متاسفانه نزدیک به ۵۰ درصد افراد مورد مصاحبه تجربه خرید وسایلی را داشتند که تا الان استفاده زیادی از آن ها نداشتند. یاسمن معتقده عدم خرید یک سری وسایل و حذف آن ها به اندازه لیست خریدنی های ضروری اهمیت دارد. این موضوع دو مزیت اساسی دارد. اول اینکه می توانید برای وسایل ضروری پول بیشتری خرج کنید و به دنبال آن محصولات با کیفیت تر بگیرید. دوم اینکه فضای خانه و به خصوص آشپزخانه خود را با وسایل بدون استفاده اشغال نمی کنید.

به طور مثال سارا و طناز به خاطر اینکه گوشت چرخ کرده را به صورت آماده می گیرند از خرید چرخ گوشت صرفنظر کردند. در ضمن طناز از خرید چندین دست سرویس قابلمه دوری کرده و یک دست سرویس دم دستی و یک دست هم برای مهمانان تهیه کرده. همچنین چند نفر هم بخاطر اینکه کف منزل سرامیک نداشتند، بخارشو را از لیست حذف کردند.

در ضمن موارد حذف شده را می توانید به تدریج که وارد زندگی شدید تهیه کنید و این طور نیست که دیگر هیچ وقت نتوانید آن ها را بخرید.

به طور کلی سبک زندگی شما تعیین کننده ضروری یا غیر ضروری بودن برخی اقلام هست. پس تا جای ممکن این مرحله را با دقت انجام بدهید.

مشورت گرفتن هنگام تهیه لیست و خرید سرویس چوب جهیزیه

بعد از اینکه لیست جهیزیه را تهیه کردید، در مورد برندهای موجود در بازار تحقیق کنید و اطلاعات کسب کنید. برای این کار می‌‎توانید از اینترنت کمک بگیرید و یا می‌توانید از دوستان و آشنایان کمک بگیرید. البته دقت کنید که سلیقه و شرایط اقتصادی افراد متفاوت است و شما با توجه به بودجه و ملزوماتی که در نظر گرفته‌اید برند وسایل جهیزیه‌تان را انتخاب کنید. متاسفانه این تصور غلط نیز وجود دارد که برند وسایل برقی و لوازم آشپزخانه را از برندهای مطرح خارجی تهیه شود بهتر است و برند‌های ایرانی فاقد کیفیت است. این تصور غلطی است و شما در میان برندهای ایرانی وسایل برقی و لوازم آشپزخانه با کیفیتی تهیه کنید.

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که در مورد برند هر وسیله به صورت جدا تحقیق کنید، امکان دارد تلویزیون یک برند کیفیت بالایی داشته باشد اما کیفیت ماشین لباسشویی آن متوسط باشد. وقتی که تحقیقات لازم را انجام داده‌اید، دیدتان باز است و در دام تبلیغات فروشندگان گرفتار نخواهید شد.

به این موضوع توجه کنید که شما در ابتدای راه قرار دارید و به مرور می‌توانید وسایل خانه‌تان را ارتقا دهید و نیاز نیست به اندازه یک زوج که مدت بیشتری از زندگی مشترکشان می‌گذرد، وسیله تهیه کنید

از کجا بخریم؟

برای خرید لوازم مورد نیاز جهیزیه باید به جاهای مختلفی رفت، خرید لوازم چوبی بهتر است از حسن آباد انجام شود و لوازم صوتی و تصویری را هم می توان از خیابان جمهوری خریداری کرد برای خرید فرش هم بازار بزرگ تهران مناسب به نظر می رسد.مبلمان را می توان از بازار بزرگ مبل یافت آباد خریداری کرد چرا که تنوع مبلمان این بازار زیاد است.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

برای خیلی از افراد تصور زندگی بدون وجود ماشین لباس شویی غیر ممکن است. برای آن که بتوانید ماشین لباس شویی مناسبی داشته باشید و سال ها برای شما کارایی مفیدی داشته باشد باید عراوه بر هزینه مناسب به نکاتی اعم  از مصرف انرژی ماشین لباس شویی، سرعت چرخش ماشین لباس شویی، هوشمندی آن، ظرفیت ماشین لباس شویی، فضای کافی برای آن و... اشاره کرد. در این مفاله قصد داریم تا شما را با این نکات آشنا کنیم در مورد آن ها توضیح مختصری شرح دهیم تا بتوانید با درکی بالا از این موارد ماشیت لباس شویی را برای خود تهیه کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر قصد خرید ماشین لباس شویی دارید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و به نکات نام برده شده در ادامه توجه ویژه ای نشان دهید .

انواع ماشین لباسشویی:

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباسشویی وجود دارد:

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

ظرفیت ماشن لباسشویی

نکته‌ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که چندوقت یک‌بار قرار است از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. بیشتر مردم معمولا هر روز از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنند؛ اما دستگاه‌های جدید دارای گزینه‌ای به نام Quick wash یا شستشوی سریع هستند که مناسب استفاده‌ی روزانه هستند. اگر قصد استفاده‌ی روزانه از دستگاه دارید، برای یک فرد مجرد یا یک زوج، دستگاهی با ظرفیت ۵ کیلو کفایت می‌کند. برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر نیز چون در استفاده‌ی روزانه حجم البسه کم‌تر است، ظرفیت ۶.۸ تا ۷ کیلوگرم کافی خواهد بود. جدول زیر شما را در انتخاب درست‌تر ظرفیت ماشین لباسشویی یاری می‌کند.

هنگام خرید لباسشویی به مصرف انرژی و آب دقت نمایید

مصرف انرژی و آب فاکتورهایی هستند که مشخص می کنند ماشین لباسشویی شما در یک سال چقدر هزینه دارد. برای بعضی مشتریان ، هزینه های جاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این خاطر که دستگاهی با هزینه های پایین تر در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه تر است حتی اگر آن را با قیمت بالاتری خریده باشید.

سیستم برچسب انرژی EU دستگاه هایی با درجه A+++ تا A را در گروه دستگاه های با مصرف انرژی بهینه قرار می دهد.
هر درجه ، میزان راندمان متفاوتی دارد. در نتیجه دستگاهی که برچسب مصرف انرژی اش A+++ است، از A کمی راندمانش بالاتر است.

بررسی دیگ لباسشویی و تاثیر آن در راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید لباسشویی به سراغ بررسی دیگ لباسشویی و تاثیر آن در راهنمای خرید ماشین لباسشویی میرویم:

ابعاد دیگ یکی از مهم ترین فاکتورهای ماشین لباسشویی است که بر حسب وزن باری که دستگاه می تواند برای شستشو تحمل کند ، محاسبه یک دیگ 6 کیلوگرمی کافی ست.
در هر حال ، دیگ های بزرگتر 8 و 10 کیلوگرمی می توانند کاراتر باشند از آن جهت که نه تنها لباس های بیشتری را می توانند بشویند، بلکه قادر به شستشوی اجسام بزرگتر از جمله پتوها نیز هستند.

بطور کلی، دیگ بزرگتر برای هر کیلوگرم بار راندمان بیشتری دارد زیرا در این حالت آب و مواد شوینده کمتری مصرف می شود. چرا که همان مقدار بار با دیگ کوچک تر باید در تعداد مراحل بیشتری شسته شود.

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک کافی است آب و برق دستگاه را وصل کنید، پودر رخت‌شویی را اضافه کنید و دستگاه را تنظیم کنید تا شستشو به صورت خودکار صورت گیرد. در این دستگاه‌ها روند شستشو، آب‌گیری و تخلیه بسته به نیاز صورت می‌گیرد.

در ماشین‌های لباسشویی نیمه‌خودکار، باید شخصا آب را اضافه کنید و اگر دستگاه دوقلو باشد، برای استفاده از خشک‌کن، باید به صورت دستی البسه را از لباسشویی بیرون آورده و در خشک‌کن قرار دهید. تفاوت عمده‌ی دستگاه‌های خودکار و نیمه‌خودکار در تأمین آب آن‌ها است. چنان‌چه در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی گاه و بی‌گاه آب مواجه هستید، لباسشویی تمام‌اتوماتیک ممکن است نتواند به درستی عمل کند. در چنین مواردی بهترین کار تهیه‌ی ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک است؛ چرا که آب‌گیری در آن یکباره بوده و مانند مدل اتوماتیک نیاز مداوم به منبع آب ندارد.

قیمت خرید ماشین لباسشویی

احتمالاً مهم‌ترین نکته این است که برای خرید لباسشویی جدید چقدر می‌خواهید هزینه کنید! مسلماً هزینه اولیه خرید لباسشویی گران‌قیمت‌تر، بیشتر خواهد بود؛ اما لباسشویی‌های گران‌تر معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین از آنجایی‌ که احتمال مشکل پیدا کردن آن‌ها کمتر خواهد بود، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کمتر است و کارآمدتر خواهند بود. در نتیجه در هزینه‌های آب، انرژی و مواد شوینده نیز صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین هنگام خرید، طول عمر لباسشویی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

سرعت چرخش ماشین لباسشویی

چرخش در پایان برنامه شستشو، آب را از لباس شما خارج می‌کند. در اینجا نحوه یافتن بهترین چرخش برای نیازهای شما آورده شده است:

حداکثر سرعت چرخش از 1000 دور در دقیقه تا 1800 دور در دقیقه متغیر است.
چرخش ماشین لباسشویی با سرعت 1200 دور در دقیقه و 1400 دور در دقیقه معمول‌تر است.
سرعت چرخش بیشتر، قیمت ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهد.
چرخش سریع‌تر ممکن است پر سر و صداتر باشد.
همیشه هزینه پرداختی بیشتر به خاطر سرعت چرخش بالاتر نیست.

شست وشوی سریع (Quick Wash)

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود. این گزینه علاوه بر شست وشوی سریع، سبب می‌شود از اب و برق کمتری استفاده شود .

فضای شما برای قرار دادن لباسشویی

قبل از خرید، به فضایی که برای قرار دادن لباسشویی در اختیار دارید توجه کنید. هرچقدر ظرفیت لباسشویی بیشتر باشد، اندازه ان هم بزرگتر است. نوع ماشین لباسشویی هم در اندازه ان تاثیر دارد. به این صورت که مدل های درب از بالا بزرگتر از مدل های درب از جلو هستند و مدل های درب از جلو خیلی جمع و جور هستند و برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. بیشتر ماشین های لباسشویی، عرض 60 و ارتفاع 85 دارند پس قبل از خرید فضای خود را بررسی کنید.

هوشمندی

کار با لباسشویی از روی مبل؟ بله، درست شنیده‌اید. ماشین‌های شستشو با ویژگی‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند تا دستگاهتان را از طریق WiFi و یک برنامه کاربردی آسان به تلفن هوشمند یا تبلت خود وصل کنید. این بدان معنی است که می‌توانید فرایند شستشو را بررسی کنید، تنظیمات را تعیین کرده و یک برنامه شستشو را از کف دست خود آغاز کنید. برای همه افرادی که به تلفن هوشمندشان وابسته هستند، خرید ماشین لباسشویی هوشمند جالب به‌نظر می‌رسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

فر ها از نظر موقعیت قرار گیری در آشپزخانه به انواع متفاوت تو کار، رو کار و اجاق گاز تقسیم بندی می شوند در این مقاله قصد داریم تا شما را با فر تو کار و کاربرد ها و نکات خرید آن آشنا کنیم. فر های تو کار ظاهری همانند مایکروویو دارند و در آشپزخانه های امروزی اصولا مکانی برای قرار دادن فر تو کار تعبیه شده است اما اگر چنین جایگاهی وجود نداشت به راحتی می توانید این مکان را ایجاد کنید. فر های تو کار از این نظر که فضایی بر روی کابینت و یا میز آشپزخانه ایحاد نمی کند بسیار کاربردی و مناسب هستند  در انتخاب فر تو کار مناسب لازم است تا موارد و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید فر مناسبی را خریداری کنید در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

فر توکار برقی

 

فر برقی محبوب ترین نوع از انواع فرها می باشد که با المنت های برقی کار میکنند. بستگی به نوع فر بین ۳ الی ۴ المنت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فر برای محل هایی که فاقد لوله کشی گاز است مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است امروزه استفاده از فر برقی مرسوم تر نسبت به دو نوع دیگر می باشد. از مزیت های این نوع فر می توان به عمل گرم کردن و یا یخ زدایی غذا اشاره کرد. البته بستگی به مدل های مختلف فر برقی می تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد. از معایب این نوع می توان به هزینه برق آن اشاره کرد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی این محصولات دارای برچسب انرژی A می باشند و باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود

فر توکار گازی

 

این نوع از فرهای توکار برای پخت خود به انرژی گاز احتیاج دارند و برای روشن شدن نیز با موتور جوجه گردان از انرژی برق بهره می گیرد. از مزایای این نوع از فرها می توان به هزینه مصرفی پایین آن اشاره کرد، چرا که مصرف سوخت این نوع از فرها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در کنار این نیز از معایب فر توکار برقی می توان به ایجاد مشکلاتی در روند پخت غذا اشاره کرد. حرارت بالای شعله های گاز باعث می شود که در بسیاری از موارد غذا بیش از حد داغ شده و ته بگیرد.

 

فر توکار برقی یا گازی؟ مساله این است!

 

فر توکار برقی از جمله محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بوده که به دو صورت تکی یا دابل وجود عرضه می شود. از آن سو ،امروزه دیگر فر توکار‌ گازی به سختی در بازار پیدا می شود . تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان این نوع فر را به بازار عرضه می کنند . پس با انتخاب های بسیار محدودی مواجه هستیم . در کل می توان گفت فر توکار‌ برقی امتحانش را بهتر پس داده است. دلیل آن را می‌توان در توزیع بهتر گرما نسبت به فرهای گازی جستجو کرد. همچنین می‌توان گفت باوجود اینکه فرهای‌گازی گزینه ارزانتری هستند، فرتوکار برقی ارزش خرید بالاتری دارد.


انواع سیستم حرارت دهی و مزایای آن 

 

توجه داشته باشید معمولا کمترین حالت حرارت دهی در فر نیز احتیاجات شما را بر آورده خواهد کرد چرا که برای پختن کیک ، پیتزا ، مرغ ، سوسیس ، مرغ و سایر مواد غذایی ، اگر فری با المنت “بالا-پایین” و “هوای سه بعدی” داشته باشید کفایت خواهد کرد . سایر سیستمهای حرارت دهی فقط کار شما را راحت تر یا سریع تر انجام خواهد داد.
اما از این مقایسه کوتاه که بگذریم به مواردی می رسیم که باعث بالارفتن تنوع فر در بازار می شود. همین تنوع زیاد ممکن است گاهی انتخاب را برای ما سخت کند


سیستم خود تمیز کننده حرارتی

 

این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می کند که سپس پاک کردن آن ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می شود. امروزه این سیستم ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.
در سیستم های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته های کاتالیزوری آلودگی ها و چربی ها را به خود جذب می کنند. سپس این آلودگی ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته ها جدا می شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائید.

فر های توکار فن دار

 

ببیشتر فرهای توکار برقی فن هایی دارند که گرما را به صورت یکنواخت در سطح فر پخش می کنند. منظورمان همان فن کانوکشن است که وظیفه توزیع یکسان حرارت را بر عهده دارد. در حالی که برخی از مدل ها تنها دارای یک فن خنک کننده هستند که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و رسیدن آسیب به قطعات الکترونیکی آن طراحی شده است.

حداکثر دمایی که با فن خنک کننده می توان دمای فر را کاهش داد، ۲۰درجه سانتی گراد است

بهترین برند فر توکار

 

به طور کلی برندهای بسیاری به تولید فر توکار می پردازند که از میان بهترین آنها می توان به اخوان، سینجر، بوش، داتیس، فورس، آلتون، اسنوا، آریستون، آ ا گ، هاردستون، کندی و... اشاره کرد.


فر های توکار چند کاره

 

فرهای توکار چندکاره دارای دو المنت گرمایی در بالا و پایین، گریل و یک فن کانوکشن می باشند. با داشتن این ابزار شما می توانید به صورت جداگانه یا ترکیبی غذا های مورد علاقه خود را بپزید. بنابراین شما قادر خواهید بود که از المنت بالایی برای برشته کردن لازانیا استفاده کرده و از المنت پایینی برای پخت طبقه پایین پیتزا استفاده کنید. این نوع فرها قابلیت یخ‌زدایی نیز دارند.

بعضی از مدل‌ها تنها از فن برای پخش حرارت در فر استفاده می کند . در حالیکه در دیگر مدل‌ها از المنت پایینی برای این کار استفاده می شود . در هر دو صورت یخ غذا بسیار سریعتر از زمانی که در هوای آزاد است ، آب می شود. امروزه فرهای‌توکار چندکاره به دلیل داشتن قابلیت های زیاد،محبوبیت بسیاری دارند . اما این قابلیت های زیاد نیز کنترل پیچیده ای دارندکه در هنگام‌خرید باید به این مورد توجه کنید



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

چرخ خیاطی یکی از محصولاتی است که جزو کالاهای غیر ضروری در لیست جهاز کامل عروس وجود دارد ، چرخ خیاطی ابزار کار خیاطان ات و بدون وجود آن ها هیچ خیاطی نمی تواند لباس ها و محصولاتی را بدوزد ، اگر کسی کار با چرخ خیاطی را بلد باشد مطمئنا وجود یک چرخ خیاطی باعث می شود تا از بسیاری از کار های خود جلو بیوفتد و لباس های زیبایی برای خود بدوزد اما اگر کسی سر رشته ای در چرخ خیاطی نداشته باشد بهتر است تا بی خیال خرید آن بشود و بودجه ی خود را برای کالای ضروری تری کنار بگذارد . با توجه به آن که چرخ خیاطی جزو دستگاه های برقی است لازم است تا در خرید آن دقت فراوان تری به خرج دهید ، در ادامه شما را با انوع نکاتی که لازم است قبل از خرید آن ها را در نظر داشته باشد در اختیار شما قرار داده ایم . 

انواع چرخ خیاطی

این وسیله انواع مختلفی دارد از جمله : مکانیکی، دیجیتالی، برقی.

  • چرخ خیاطی های مکانیکی کلیه ی امور پایه ای یک چرخ را انجام می دهند از قبیل دوخت و دوز ساده تا رفو و تعمیر لباس. تنظیمات این نوع ماشین دستی است.
  • چرخ خیاطی های دیجیتالی یا کامپیوتری از مورد اول پیشرفته تر هستند و کلیه ی کارها کامپیوتری و به صورت خودکار انجام می شود، تنظیمات آن ها هم نیازی به فشار و قدرت دست ندارد و خودکار است. برای دوخت و دوز نسبت به چرخ های مکانیکی تنوع بیشتری دارند و کارهایی مانند لحاف دوزی و گلدوزی را انجام می دهد.
  • چرخ خیاطی های برقی هم ترکیبی از چرخ های مکانیکی و دیجیتالی است. این ماشین ها دارای مدار الکترونیکی هستند که مدل دوخت را انتخاب می کنند و صفحه نمایشگر LCD دارند که تنظیمات را نشان می دهد.

آیا داشتن چرخ خیاطی لازم است؟

استفاده از چرخ خیاطی در مواقع ضروری و حیاتی یکی از فواید داشتن چرخ خیاطی است هنگامی که لباستان پاره می شود ، اگر چرخ خیاطی داشته باشید می توانید به آسانی آن را بدوزید ولی اگر نزد خیاط بروید به طور قطع باید هزینه های زیادی برای دوخت لباس متحمل شوید . این کار شامل هزینه حمل و هزینه دستمزد خیاط است .

یا زمانی که مثلا قبل از رفتن به مهمانی زیپ لباس شما پاره می شود ، با داشتن چرخ خیاطی مناسب می توانید به آسانی آن را درست کنید .

چرخی بخرید که از تمام برنامه های دوخت پشتیبانی کند

چرخی را بخرید که بتوانید با آن علاوه بر دوخت مستقیم و منظم، دوخت های زیگزاگی با عرض و طول های متفاوت را نیز انجام دهید . چرخ خیاطی با کیفیت باید حداقل دارای سه نوع دوخت باشند:دوخت مستقیم، کوک زیگزاگ، دوخت دکمه، و کوک چپ و راست برای ثابت کردن هر کوک در آغاز و پایان درز .

چرخ های جدید زیگزاگ و دو سوزنی برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه دوزی، دوختن روبان و طرح های آپلیکه، پنبه دوزی، سجاف های گرد و کارهای تعمیری مختلف مناسب هستند و کار شما را زیباتر می کنند.

اندازه و وزن دستگاه چرخ خیاطی و پایه آن

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چرخ خیاطی که باید به آن توجه کنید اندازه و وزن دستگاه می باشد. پایه چرخ خیاطی نیز برای خرید یکی از گزینه های قابل تامل می باشد. در صورتی که منزل شما کوچک است بهتر است به دنبال خرید چرخ خیاطی کوچک باشید. چرخ خیاطی بزرگ برای قرارگیری صحیح در منزل نیاز به جای بیشتری دارد و برای منازل کوچک مناسب نیست.

برخی از دستگاه ها با میز تاشو تولید شده اند که قادر به جمع شدن می باشند. چرخ خیاطی های کم وزن به راحتی جا به جا می شوند اما دستگاه های سنگین با نخ های کلفت برای دوزندگی مناسب تر است. ماشین های صنعتی دارای پایه های چوبی مناسب هستند که این قابلیت در چرخ های خانگی وجود ندارد ولی شما می توانید به راحتی از بازار تهیه کنید. اگر می خواهید برای کارگاه صنعتی خود چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید بهتر است توجه کنید که پایه ی آن پهن باشد تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

تنوع دوخت چرخ خیاطی

تنوع دوخت یکی از مهم ترین ارکان هایی است که به آن باید توجه کرد. لازم به ذکر است که شاید در ابتدا مبتدی باشید و تصور کنید دوخت های متنوع چندان به کارتان نیاید؛ ولی بعد از مدتی که در این کار پیشرفت کردید خواهید دید که قابلیت دوخت های مختلف چقدر می تواند کاربردی باشد. همچنین چرخ باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به‌وسیله آن بتوان انواع پارچه‌های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.

سرعت چرخ خیاطی

سرعت دوخت و دوز دستگاه در زمان خرید عامل مهمی می باشد که باید به آن توجه کنید . اگر چرخ خیاطی را برای کار های تجاری می خواهید باید به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت خوب باشید . میانگین سرعت دستگاه های صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد . شما به وسیله دکمه کنترل سرعت روی چرخ خیاطی می توانید سرعت آن را چند برابر بیشتر کنید ولی توجه کنید برخی از انواع پارچه به سرعت بالا نیاز ندارند و بهتر است دوخت ها را با دقت انجام دهید . برای نمونه در زمان دوخت پارچه های چرمی سرعت را بالا ببرید و مراقب باشید سوزن نشکند . اگر از پارچه های پرده ای استفاده می کنید لازم نیست هزینه آن چنانی پرداخت کنید زیرا یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین نیاز شما را به آسانی بر آورده می کند .

برند مناسب

در دنیای کارآفرین‌ها و برندهای شخصی، سراسر زندگی ما را برندها پر کرده‌اند اما به شخصه معتقدم هنگام خرید چرخ خیاطی فقط به یک دلیل باید به برند مورد نظر دقت کرد و آن هم تهیه قطعات چرخ و گارانتی آن است. چرخ خیاطی‌های خوب حداقل ۱۵ سال عمر می‌کنند و حتی بعضی برندهای معتبر چرخ خیاطی، تا ۲۵ سال گارانتی به مشتری می‌دهند. پس نکته بسیار مهم این است که آیا پس از خرید و استفاده سالیان سال از چرخ خیاطی آیا می‌توان در صورتی خراب شدن آن را به راحتی تعمیر کرد یا قطعات چرخ ممکن است به کلی از دسترس خارج باشند؟ بنابراین توصیه می‌کنم از برندهای معتبر چرخ خیاطی خود را تهیه کنید که قطعات و نمایندگی آن‌ها به راحتی پیدا شود. این برندها از کشور به کشور مختلف است اما قطعا قطعات و نمایندگی‌های برندهای ژانومه و کاچیران در ایران در دسترس‌ترین ها هستند.

چرخی بخرید که خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهد

چرخی که شما می خرید باید وسایل تعمیر و سرویس آن در کلیه نمایندگی های مجاز موجود باشد پس به امر تعمیر و خدمات پس از فروش چرخ خیاطی که خریداری می کنید حتما توجه کنید. چرخ خیاطی باید دارای نمایندگی مجاز در شهر شما باشد و خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه دهد.

بودجه خرید چرخ خیاطی

اگر می خواهید چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید ابتدا بهتر است بودجه خود را بسنجید. دستگاهی که دارای قابلیت های مختلف باشد قطعا دارای قیمت بالاتری می باشد. باید نگاه کنید که به تمامی قابلیت های چرخ خیاطی نیاز دارید یا خیر. چرخ های خیاطی مکانیکی دارای قیمت کمتری به نسبت چرخ های خیاطی الکترونیکی می باشد و چرخ های الکترونیکی به نسبت ماشین های کامپیوتری ارزان تر هستند.

اگر برای واحد تجاری خود می خواهید چرخ خیاطی خرید کنید بهتر است به دنبال خرید یک دستگاه مدرن و پیشرفته باشید تا برای دوخت و دوزهای مختلف به دستگاه دیگر نیاز نداشته باشید. بهتر است در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالا باشد تا هر سال مجبور به تعویض دستگاه نباشید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()