نوشته شده توسط : درسا حسینی

قطعا می دانید که هر نوع ظروفی قابلیت استفاده در مایکروویو یا دستگاه های دیگری چون آون توستر ها ، توستر ها ، مایکروفر ها ،سولاردام ها و ... را ندارند . قبل از آن که ظرفیرا درون این نوع دستگاه های برقی قرار دهید نیاز است تا ابتدا ببنید که آن ظرف قابلیت استفاه در مایکروویو یا مایکروفر را دارد یا نه . در این مطلب ما تمام ظروف را از جمله ظروف فلزی ، ظروف آلومینیومی ، ظروف پلاستیکی ، ظروف کاغذی ، انواع ماگ ها و ... را بررسی کرده ایم و نکات استفاده از آنان را در مایکروویو شرح داده ایم اما قبل از همه این موارد این نکته را به یاد داشته باشد که بر روی ظرف شما باید برچست مجاز به استفاده در مایکروویو را دارا باشد . 

بدانید می توانید برخی از محصولات کاغذی را داخل مایکروویو استفاده کنید :

استفاده از برخی محصولات کاغذی داخل مایکروویو، از جمله کاغذ پوستی و موم، و بشقاب های کاغذی سفید، دستمال سفره و حوله های کاغذی ایمن هستند. برای اینکه مطمئن شوید که هیچ جوهر یا رنگی از مواد غذایی خارج نمی شود، از محصولات کاغذی با ماده چاپی، لوگو و یا نوشته شده استفاده نکنید.

بدانید چطور و چگونه از ظروف پلاستیکی داخل ماکروویو استفاده کنید :

بعضی از ظروف و در پوشش های پلاستیکی مخصوصا برای استفاده داخل ماکروویو ایمن ساخته شده اند و حاوی پلاستی سایزر نیستند که می توانند در مواد غذایی وارد شوند. اگر می خواهید از ظرف غذای پلاستیکی استفاده کنید مطمئن شوید بی خطر هستند. زمانی که از درپوش های پلاستیکی ایمن داخل مایکروویو استفاده می کنید، مطمئن شوید به طور مستقیم به غذا ارتباط ندارد.

ظروف آلومینیومی و فلزی

فلز (هر چقدر هم که کوچک باشد) نباید در مایکروویو قرار گیرد. زمانی که فلز را در دستگاه بگذارید، ممکن است به آتش‌سوزی منجر شود. اگر می‌خواهید غذایی که در ظرف آلومینیومی یک‌بار مصرف یا بسته‌بندی‌های رستورانی دارای تکه‌های فلزی قرار دارد را مصرف کنید، آن را درون یک ظرف مطمئن بریزید و سپس برای غذا را گرم کنید. باید از خطر آتش‌سوزی جلوگیری کنید.

لیوان مسافرتی

لیوان و ماگ‌های استیل مانع از گرم شدن قهوه یا چای درون خود می‌شوند و به جای آن ممکن است به مایکروویو صدمه بزنند. اگر ماگ مسافرتی‌تان از جنس پلاستیک است، نوشته‌های زیر آن را بخوانید که آیا قابل استفاده در مایکروویو هستند یا خیر. اگر جواب مثبت بود، شاید بهتر باشد باز هم تجدید نظر کنید.

ماگ قدیمی

برخی از ماگ‌های قدیمی با موادی پوشش دهی و لعاب‌دار شده‌اند که اشعه را پس می‌دهند. این لعاب ممکن است حاوی سرب یا فلزات سنگین مضر دیگر باشد. اگرچه لیوان و ماگ‌های قدیمی از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند، ولی به جای آنکه از آنها برای نوشیدن مایعات استفاده کنید، این ماگ ها را به عنوان وسیله دکوری و درون شلف آشپزخانه نگهداری کنید.

ظروف مخصوص مایکروفر
درباره ظروف مناسب برای استفاده در مایکروفر می توان خاطر نشان کرد : ظرف‌هایی که برای استفاده در مایکروفر انتخاب می‌شود، باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ کند بنابراین ظرف‌های فلزی یا دارای روکش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی که اشعه‌ مایکروفر را منعکس می‌کند، نباید در مایکروویو استفاده شود.

بهتر است برای پخت غذا در مایکروویو از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی مخصوص استفاده شود که در این میان ظروف شیشه‌ای بهتر و مناسب‌تر است. البته فراموش نکنید که ظروف پلاستیکی معمولی به هیچ‌وجه برای استفاده در مایکروویو مناسب نیست، چون در اثر حرارت زیاد، ساختار شیمیایی آنها تغییر می‌کند و مواد سمی وارد غذا می‌شود.

تنها ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروفر که روی آنها نیز ایمنی استفاده در مایکروفر ذکر شده، برای استفاده در این دستگاه مناسب است.

ظرفی که همراه غذا در مایکروفر خودش هم گرم می‌شود برای استفاده در این دستگاه مناسب نیست و ظروفی پیشنهاد می‌شود که حین گرم‌ شدن غذا، سرد باقی بماند.

کاغذ و مقوا

انواع حوله کاغذی و دستمال کاغذی یا مقوایی را برای پختن یا گرم کردن غذاهای کم آب و یا برای باز کردن یخ آنها می توان به کار برد . حوله کاغذی به ویژه برای باز کردن یخ نان فریز شده و تنوری کردن سیب زمینی درسته مناسب است.


تابه مایکروفر (Browning dish)
نوعی ظرف مخصوص مایکروفر است . این تابه مانند تفلون دارای اندودی است که امواج پزنده را جذب می کند و بسیار داغ می شود . تابه را چهار یا پنج دقیقه داغ می کنیم ( برای داغ کردن تابه مایکروفر به دستور العمل سازنده ظرف توجه کنید در بعضی موارد زمان هشت دقیقه توصیه شده است .) سپس غذاهایی مانند استیک و همبرگر را با اندکی روغن در آن می گذاریم تا سرخ شود.

روشن است اگر بخواهیمهر دو روی غذا را سرخ کنیم باید آنرا برگردانیم . چیزهایی مانند سوسیس ، کتلت ، تکه مرغ و ماهی ، استیک ، خاگـینه و مانند اینها را در تابه مایکروفر میتوان سرخ کرد.تابه مایکروفر باید با ابر نرم و آب و صابون شسته شود.برس فلزی آنرا خش می اندازد .



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

بهترین مدل های اسپرسوساز را می شناسید ، با برترین مدل ها و پرفروش ترین اسپرسویاز ها آشنا هستید ، قطعا قبل از خرید یک اسپرسوساز کاربردی و با کیفیت نیاز است تا بهترین مدل اسپرسوساز و بهترین مارک اسپرسو یاز را بشناسید و با برترین برند های آن ها آشنایی کامل داشته باشد ، بنابراین ما در این مقاله علاوه بر معرفی بهترین مارک اسپرسوساز پرفروش ترین ها را هم برای شما به همراه ویژگی هایشان شرح داده ایم تا با شناخت آن ها به خوبی بتوانید بهترین مدل اسپرسوساز کوجود را برای خود خریداری کنید . 

البته برای خرید بهترین اسپرسوساز حانگی موجود در بازار لازم است راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز را مطالعه کنید و سپس مطابق با نیاز و مصرف خود بتوانید ویژگی هایی که فکر میکنید باید در اسپرسوساز شما موجود باشد را برررسی و پیدا کنید .

 

اسپرسوساز واکاکو مدل Nanopresso
راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی
نانوپرسو یک اسپرسوساز قابل حمل، محصول شرکت واکاکو (Wacaco) بوده. شما می‌توانید بدون نیاز به برق و تنها با نیروی دست خود برای پمپاژ، توسط این دستگاه قهوه اسپرسو دلخواه خود را تهیه نمایید. ابعاد مناسب و استفاده سریع و آسان از ویژگی‌های این محصول منحصر به‌فرد است و به‌دلیل وزن مناسب این محصول، به‌راحتی می‌توانید در خانه، محل کار، تفریح و… از طعم عالی نوشیدنی خود لذت ببرید. در این مدل، پودر قهوه و آب جوش هریک دارای محفظه مخصوص به خود است.

آموزش استفاده از اسپرسوساز دستی وکاکو Nanopresso
جهت استفاده از نانوپرسو در ابتدا قهوه آسیاب شده را به کمک پیمانه در فیلتر سبد قهوه قرار دهید سپس فشار کمی به سطح قهوه آسیاب شده وارد نمایید و آب جوش را در مخزن آب بریزید. حال پیستون را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر دهید و شروع به چند بار پمپ کردن کنید تا اسپرسو عالی با خامه خارج شود.

این اسپرسوساز مناسب برای افرادیست که دوستدار طعم خوش قهوه در تمامی زمان و مکان‌ها هستند

قهوه ساز فلر «Feller» مدل CMT 90
قهوه ساز فلر

این قهوه‌ ساز برند آلمانی فلر دوکاره است و علاوه بر خروجی قهوه برای قوری یک خروجی آب جوش برای لیوان هم دارد که می‌توانید از آن برای مصارف دیگر مثل خوردن چای هم استفاده کنید. این دستگاه ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و نوع فیلتر آن دائمی است.

برخلاف دستگاه قبلی این قهوه ساز قطع‌کن خودکار هم دارد. دمای آب خروجی این دستگاه حدود ۸۵ درجه است که برای درست کردن قهوه فرانسه مطبوع است. گرم‌کن این دستگاه تا نیم ساعت بعد از آماده شدن قهوه آن را برای‌تان گرم نگه می‌دارد. ظرفیت قوری دستگاه ۱.۲۵ لیتر و توان مصرفی آن ۹۰۰ وات است.

اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.660.SB
نوشیدنی سحرآمیز و دلخواه خود را در کمتر از سه دقیقه تحویل بگیرید. این اسپرسوساز بهره‌مند از تکنولوژی (One Touch Technology) به نام Autentica شناخته می‌شود دلونگی برای توصیف عملکرد فوق‌العاده این مدل اسپرسوساز خود عبارت از دانه تا فنجان (Bean to Cup) را به کار برده است تا نشان دهد چطور این دستگاه تمام اتوماتیک با قابلیت آسیاب کم صدای دانه‌های قهوه با ۱۳ درجه قابل تنظیم پودر قهوه‌ای تازه، خوش طعم و معطر با حفظ مواد مؤثر فراهم می‌کند. این دستگاه دارای مخزن شیر و قابلیت پیشرفته تولید کف شیر با عقربه‌ یکپارچه برای انتخاب تنظیم‌ میزان کف شیر به کمک سیستم LatteCrema برای تهیه کاپوچینو محبوب شما است. چرخه شستشوی اتوماتیک و رسوب‌زدایی این دستگاه با آب داغ و بخار خیال شما را از بابت تمیزی دستگاه راحت می‌کند.

بهترین اسپرسوساز خانگی مقرون به صرفه: دستگاه اسپرسو و کاپوچینوDeLonghi مدل EC155
این دستگاه، یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه‌های اسپرسو نیمه اتوماتیک خانگی است که دارای:

توان ۱۱۰ وات
گنجایش مخزن ۱ لیتر
ترموستات دوگانه
دیگ بخار از جنس استیل ضدزنگ
است که آب را تا دمای بهینه به جوش می‌آورد و با کمک آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های ایتالیایی را تهیه کنید. به علاوه، قیمت دستگاه اسپرسوساز خانگی دلونگی نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار مناسب‌تر بوده و آن را به محصولی ایده‌آل و مقرون به صرف تبدیل کرده‌است.

قهوه ساز دلونگی مدل BCO320
راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی
اسپرسوساز «دلونگی» (Delonghi) مدل BCO320، بسیار ساده، زیبا، متفاوت و درعین‌حال کاربردی طراحی‌شده است. این محصول ساده، برای مصارف خانگی طراحی تولیدشده است. همچنین این اسپرسوساز دارای سینی چکه گیر هم است که بر نظافت و تمیزی روند کار، تاثیر زیادی دارد. از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت درست کردن قهوه فرانسه با ظرفیت ۱۰ فنجان اشاره کرد. مدل BCO320 قابلیت درست کردن قهوه اسپرسو با ظرفیت ۴ فنجان به‌صورت هم‌زمان دارد. لازم به ذکر است که صفحه گرم نگه‌دارنده این محصول، می‌توان تا مدت زیادی، قهوه فرانسه شمارا گرم نگه دارد.

قهوه ساز همیلتون «Hamilton» مدل CH2811
قهوه ساز همیلتون

اما وقتش شده یک قهوه‌ ساز که قابلیت برنامه‌پذیری داشته باشد هم به شما معرفی کنیم. مدل CH2811 برند همیلتون به شما این امکان را می‌دهد تا بعد از قرار دادن آب و قهوه خام در دستگاه، زمان درست کردن قهوه را برای دستگاه مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید ساعت بیدار شدن‌تان را با ساعت درست کردن قهوه‌تان هماهنگ کنید و روزتان را با بوی خوش قهوه آغاز کنید.

ظرفیت قوری این قهوه‌ساز ۱.۵ لیتر است که می‌تواند جوابگوی یک خانواده یا تیم کاری پرجمعیت باشد! دستگاه قطع‌کن خودکار هم دارد و پس از آن‌که قهوه آماده شد اگر به‌طور دستی دستگاه قهوه‌ ساز را خاموش نکنید بعد از ۴۰ دقیقه به‌طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

وزن دستگاه ۱.۷ کیلوگرم ، توان مصرفی آن ۹۰۰ وات و قیمتش زیاد نیست. با توجه به هم قیمت بودن این دستگاه و قهوه‌ساز فلر می‌توانید قبل از خرید تمرکز بیشتری روی مقایسه این دو با هم داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

با توجه به انواع شایعاتی که در رابطه با سرطان زا بودن برخی از قابلمه ها پخش شده اس بسیار از مردم نگرانی خود را در رابطه با این موضوع ابراز کردند  و تصمیمی بر این داشتند تا بهترین جنس قابلمه را انتخاب کنند،  قابلمه ها در جنس های بسیار متفاوت ،آلومینیومی ، مسی ، شیشه ای ، تفلون ، استیل ، سرامیکی ، گرانیتی و ... وجود دارند ، اگر می خواهید با بهترین جنس قابلمها و سالم ترین قابلمه ها برای پخت و پز آشنا شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که علاوه بر آشنایی با انواع جنس قابلمه ها باویژگی های و مزایایا و معایب هرکدام نیز آشنا خواهید شد . بسیاری از افراد در رابطه  با ایمنی قابلمه ها و سلامتی و گارانتی انان از ما سوال داشتند ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این موضوعات رو هم در این مطلب بگنجانیم.

قابلمه رویی یا آلومینیومی
جنس قابلمه رویی از آلومینیوم است که از لحاظ بهداشت و سلامت برای پخت و پز مناسب بوده و البته در برابر حرارت نیز مقاوم است اما پخت و پز و آشپزی با قابلمه رویی چندان آسان نیست چون اکثر مواد غذایی به آن می چسبد. به همین علت بیشتر برای پختن غذاهای آبکی مثل آب گوشت و انواع آش از آن استفاده می شود.
✅ مزایای قابلمه رویی
– بهداشت و سلامت
– مقاومت در برابر حرارت
? معایب قابلمه آلومینیومی
– مقاومت در برابر سایش کم
– نچسب نبودن
– زیبایی ظاهری

 

استیل ضدزنگ؛ کارا و بادوام
استیل بگیر (استیلی که مغناطیسی است و جذب آهن‌ربا می‌شود) روی اجاق‌های القایی هم قابل‌استفاده‌ است.
ظروف پخت‌وپز استیل، خصوصا استیل 18/10 (نسبت کروم به نیکلِ ترکیب‌شده با استیل؛ ۱۸ به درصد کروم و ۱۰ به درصد نیکل اشاره دارد)، بسیار بادوام‌اند. استیل در برابر زنگ‌ و خوردگی جنس مقاومی است. در برابر خش‌ و غُرشدگی هم همین‌طور.
استیل ضدزنگ با غذاهای اسیدی یا قلیایی واکنش نمی‌دهد. این جنس قابلمه‌ ها برای پخت هر نوع غذایی قابل‌استفاده‌اند و روی رنگ و طعم غذا اثر نمی‌کنند.
از قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی برخوردارند. اما شست‌وشوی دستی برای افزایش طول عمر و حفظ درخشندگی این جنس قابلمه بهتر است.
درون فر هم قابل‌استفاده‌اند (البته برای هر جنس قابلمه‌ مواردی از قبیل قابلیت استفاده در فر یا شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی را باید در دستورالعمل تولیدکننده هم چک کنید.)
پرفروش‌ترین قابلمه‌های استیل را ببینید
معایب
استیل به‌تنهایی رسانندگی گرمایی ضعیفی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ظروف پخت‌وپز استیل دنبال مدلی باشید که با مس یا آلومینیوم ترکیب شده باشد. برای تقویت رسانندگی گرماییِ ظروف استیل معمولا ساختارشان را چندلایه می‌سازند و در لایه میانی از فلزی مثل مس یا آلومینیوم یا هر فلز دیگری که رسانندگی گرمایی بهتری از استیل داشته باشد استفاده می‌کنند. استفاده از مس در مقایسه با آلومینیوم قیمت ظروف استیل را بالاتر می‌برد. اما ظروف استیلی که با مس تقویت می‌شوند نسبت به تغییرات دما واکنش‌پذیری سریع‌تری دارند.
قابلمه‌های استیل بیشتر برای پخت غذاهای آب‌دار مناسب‌اند. مگر اینکه کفی ضخیم چندلایه داشته باشند که زود ته نگیرند.
سطح ظروف استیل باوجود مقاومت بالا ممکن است به‌مرور براثر استفاده و نگهداری نادرست (حرارت خیلی زیاد، استفاده از کفگیر و ملاقه فلزی، شست‌وشو با اسکاچ زبر و شوینده‌های ساینده) صدمه ببیند. در این صورت احتمال دارد نیکل موجود در ترکیبات استیل به غذا راه پیدا کند. قابل‌توجه کسانی که آلرژی شدید یا حساسیت به نیکل دارند. اگر چنین مشکلی دارید، قابلمه‌های چدن یا تماما سرامیک برایتان بهترند.


چدن؛ کلاسیک سنگین‌وزن
چدن جنس فوق‌العاده بادوامی است. ظروف پخت‌وپز چدنی، اگرچه دیر داغ می‌شوند، از لحاظ حفظ گرما محشرند و می‌توانند غذا را پس از پایان پخت تا مدت طولانی‌تری گرم نگه دارند. اما چدن جنس سنگین‌وزنی است. غذا هم که داخلش باشد سنگین‌تر می‌شود. نکته ریز دیگر اینکه چدن به اندازه مس و آلومینیوم در توزیع یکنواخت گرما خوب نیست.

ظروف پخت‌وپز چدنی بر دو نوع‌اند:
چدن لعاب دار
چدن بدون لعاب

قابلمه هاي استيل

اين قابلمه ها بيشتر براي پخت انواع خورش و غذاهاي آبدار مناسبند. با اين وجود بعضي از توليدکنندگان ادعا مي کنند که مي توانيد برنج يا حتي ماکاروني را هم در اين قابلمه ها بپزيد و حتي ته ديگ هم داشته باشيد. نکته مهم هنگام استفاده از قابلمه هاي استيل تنظيم درجه حرارت است.

اگر عجله نکنيد و با حوصله شعله گاز را در حد کم نگه داريد نتيجه کارتان خوب مي شود. با اين وجود اگر غذاي شما ته گرفت و قابلمه تغيير رنگ داد با کمي سرکه مي توانيد آن را مثل روز اولش تميز کنيد. در مجموع قابلمه هاي راحت و مناسبي هستند که بهتر است هر خانمي در آشپزخانه اش حتماً از آنها داشته باشد.

نظر کارشناس: اين قابلمه ها در گروه سالم ترين قابلمه ها قرار مي گيرند و مصرف کنندگان مي توانند با خيال راحت و بدون نگراني از بابت ورود املاح و ترکيبات شيميايي به درون غذا، از اين قابلمه ها استفاده کنند.

قابلمه تفلون
یک خانم خانه دار یا علاقمند به آشپزی قطعا با نام تفلون آشنا و بعضا تجربه ای از آشپزی در این ظروف محبوب را داشته است. قابلمه های تفلون به واسطه سبکی ، شستشوی بسیار راحت ، نچسب بودن و مصرف روغن کم ، بسیار سریع محبوب و وارد بازار شدند اما به واسطه کنده شدن این لایه در صورت بی احتیاطی در شستن یا استفاده از آن و ناسالم بودن این لایه در صورت آمیخته شدن با غذا بمراتب با آمدن ظروف گرانیتی و سرامیکی این محبوبیت را رفته رفته از دست داد.

نکته: در ساخت ظروف تفلونی از کادمیوم که نوعی فلز سنگین است استفاده شده و در صورتی که قابلمه از نوع نامرغوب باشد بمراتب ضرر استفاده از آن بیشتر و بعضا باعث مشکلاتی چون: عوارض پوستی ، کم خونی ، کوتاهی قد و در مواردی سرطان نیز خواهد شد.

ظروف آشپزی سرامیکی
ظروف سرامیکی اغلب سرامیک خالص نیستند بلکه تنها با یک ماده نچسب (اغلب سیلیکون) پوشانده شده اند که پایه سرامیکی دارد.

ظروف سرامیکی باید به صورت دستی تمیز شوند و به گفته بعضی از مصرف کنندگان گرما به طور کامل روی سطوح آن ها پخش نمی شود

برخی منابع ادعا می کنند ظروف سرامیکی دوستدار محیط زیست هستند اما در واقع این ظروف با وجود تولید انبوه هنوز بسیار جدید بوده و درباره خطرات آن ها اطلاعات چندانی نیست اگرچه احتمالا برای سلامتی ضرری نداشته و در دمای بالا نسبت به قابلمه و تابه های نچسب تفلون خطر کمتری دارند.

به خاطر داشته باشید وسایلی که به طور کامل از سرامیک ساخته شده اند لزوما بهتر نیستند، انواع مختلف لعاب وجود دارد و لعاب استفاده شده برای سرامیک ممکن است مواد ناخواسته از جمله فلزات سنگین را به نوشیدنی و غذاها منتقل کنند

ظروف شيشه‌اي يا پيرکس

ظروف پخت شيشه‌اي يا اصطلاحا پيرکس، حرارت بالا را تحمل مي‌کنند و در صورتي که اين ظروف رنگ نشده باشند، مي‌توان گفت سالم‌ترين نوع ظروف براي پخت غذا هستند. اگر به اين ظروف ضربه‌هاي محکم وارد نشود و دچار شوک دمايي نشوند، مقاوم هستند و از همه مهم‌تر بازيافت مي‌شوند! تنها نکته اين است که بايد مراقب باشيد غذا داخل آنها ته نگيرد و نچسبد.

ظروف سفالي

هزاران سال است که از اين ظروف براي پخت کمک مي‌گيرند. اين ظروف روکش لعاب يا ورني ندارند و درنتيجه بسيار سالم و طبيعي هستند. متاسفانه امروزه از اين نوع ظروف بسيار کم استفاده مي‌شود

آیا قابلمه های گرانیتی امن هستند؟
این یکی از اصلی ترین سوالات کاربران است، با توجه به اینکه هسته و زیر ساخت ظروف گرانیتی آلومینیوم است بسیاری از افراد نگران هستند که آیا حین پخت و پز در قابلمه های گرانیتی مواد مضر و سمی وارد غذای آن ها می شود یا نه و اغلب اوقات ناآگاهی در این مورد باعث تردید در خریدن یا نخریدن این وسایل آشپزی آسان و کارآمد می شود.

روند فعلی زندگی به سمت یک سبک سالم تر و محیطی سبزتر است، به همین دلیل مردم به طور فزاینده ای به سمت قابلمه های غیر تفلون حرکت می کنند. باور عمومی این است که وسایل آشپزی تفلون برای محیط زیست مضر است و به طور بالقوه می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامتی ما ایجاد کند. اما استفاده از قابلمه های استیل، مسی، شیشه ای و ... هم آشپزی را تا حدی دشوار کرده و حتی در برخی از موارد فلز به کار رفته با مواد اسیدی واکنش نشان داده و عطر و طعم و بدتر از آن ارزش مواد مغذی غذا را تحت تأثیر قرار می دهد.

مزایای قابلمه گرانیتی
از آنجایی که خاصیت نچسب بودن در این ظروف بسیار بالاست، آشپزی با این قابلمه ها بسیار آسان است
روکش کار شده روی قابلمه های گرانیتی بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد اسیدی هیچ واکنشی از خود بروز نمی دهد.
وسایل آشپزی گرانیتی دنیای مدرن، از رنگ و هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، مبراست.
اگر به دنبال ظرفی هستید که غذا به راحتی برگردد، این ظروف عالی هستند.
فولاد کربن یا هسته آلومینیوم به سرعت گرم می شود و مهم تر از آن، گرما را به طور مساوی توزیع می کند و این می تواند زمان پخت و پز را سرعت ببخشد.
به راحتی و بدون هیچ نگرانی و استرسی می تواند این ظروف را در فر قرار دهید.
سطح صاف و صیقلی آن امکان شستشوی آسان آن را فراهم می کند.
به خاطر نچسب بودن، می توانید هنگام پخت و پز روغن کمتری مصرف کنید. این باعث می شود که این قابلمه شریک خوبی برای افرادی باشد که زندگی سالم را دنبال می کنند.
این ظروف سبک هستند و این عامل پخت و پز، شستشو و حمل و نقل را برای شما آسان تر می کند

قابلمه مسی
جنس قابلمه مسی در فرهنگ ایرانیان جایگاه خاصی دارد و از گذشته برای پخت و پز و آشپزی از قابلمه و ماهیتابه های مسی استفاده می شده است. پختن غذا در قابلمه مسی، مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. تنها عیب قابلمه مسی، مقاومت کم آن در برابر سایش است. بنابراین پس از مدتی شستشو به خصوص با سیم ظرفشویی باید مجدداً ترمیم می شود تا غذاها به آن نچسبد.
✅ مزایای قابلمه مسی
– بهداشت و سلامت
– زیبایی ظاهری
– مقاومت در برابر حرارت
? معایب قابلمه مسی
– مقاومت در برابر سایش کم



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()