نوشته شده توسط : درسا حسینی

 برخی از افراد عقیئ ده دارند که مایکروفر ها جزو اقلامی خیلی واجبی نمی باشد که حتما لازم باشد تا برای جهیزیه خریداری شود اما برخی دیگر بر این عقیده هستند که  در زمان خرید جهیزهی حتما مایکروفر را باید در دخل اقلام جهاز قرار داد. به اهمین دلیل خیلی از نوعروسان و افرای که قصد خرید جهیزیه دارند دودل می شوند که در جهیزیه خود مایکروفر بخرند یا نه ؟ و سوالاتی شبیه به این که مایکروفر خوبه بخرم ؟ مزایا و معایب وجود مایکروفر چیست ؟ و... نیز از ما می پرسند ، پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب نیز با ما همراه باشید . راستی مشکل دیگری که در رابطه با تصمیم گیری برای مایکروفر ها وجود دارد این است که  دستگاه های دیگری شبیه به ان  در ازار زیاد وجود دارند همانند اون توستر ها ،  سولاردام ها و ... که شاید تنها در برخی ازموارد جزئی و کوچک  با هم تفاوت دشته باشند پس برای خرید  و انتخاب مایکروفر لازم است تا ویژگی های آن را بشناسید . 

فواید استفاده از مایکروفر

اگر برای غذا از مایکروفر استفاده کنید باید بدانید که این دستگاه امواج رادیویی با طول موج کوتاه و بسامد بالا مولکول های غذا را در حدود 45 میلیارد بار به حرکت در می آورد و این لرزش ها باعث به وجود آمدن حرارت در دستگاه می شود. مایکروفر به کمک این فرآیند باعث می شود تا غذا را سریع تر پخت کند. به صورت کلی فواید مایکروفر بدین شرح است:

1. پخت سریع تر غذا

آشپزی کردن با مایکروفر باعث می شود تا غذای شما به نسبت اجاق سریعتر پخت شود.

2. حفظ ارزش غذایی

غذای پخت شده توسط مایکروفر دارای ارزش غذایی بالاتر به نسبت روش های سنتی می باشد و مواد مغذی کمتری از دست می دهد.

3. آشپزخانه‌ی خنک‌تر

در صورتی که از مایکروفر استفاده کنید درجه حرارت آشپزخانه بالا نخواهد رفت ، چرا که در این روش از شعله های آتش خبری نیست و باعث می شود آشپزخانه شما خنک تر باقی بماند.

4. ایمنی

زمانی که از آتش برای پخت غذا استفاده نمی شود یعنی ایمنی تا حدود زیادی برقرار است ، دستگاه مایکروفر به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن دارای چندین سیستم ایمنی مختلف بوده و در صورت پخت بیش از حد غذا دستگاه به صورت خودکار قطع شده تا آتش سوزی رخ ندهد.

5. نظافت

برای تمیز کردن این دستگاه می توان با یک دستمال ساده اقدام کرد ، گاهی اوقات به دلیل چسبندگی مواد داخل مایکروفر می بایست آن را شست.

معایب دستگاه مایکروفر 

یکی از مواردی که بسیار در مورد معایب استفاده از مایکروفر به زبان می اورند، وجود میکرب هایی است که در مواد غذایی به دلیل سریع پخته شدن غذا از بین نرفته و باقی می مانند.

همینطور تماس پوست بدن با امواج مایکروو باعث ایجاد بیماری هایی چون سرطان در دراز مدت می شود. بنبابراین به هنگام کا ر کردن با مایکروفر باید دقت کرد که بدن و پوست دست در دسترسی مستقیم با امواج مایکروو باشد.

با اینکه امواج این دستگاه بسیار قوی است اما می توان برای کمتر در معرض قرار گرفتن اشعه های مضر مایکروفر راهکارهایی را ارائه داد. برای این کار بهتر است که به هنگام آشپزی و کار کردن با دستگاه مایکروفر از دستشکش نخی مناسب استفاده کرده و یا اینکه در فاصله دورتری از مایکروفر به هنگام آشپزی قرار بگیرید.

نکات مهم در خرید مایکروفر مارک خوب

اگر می خواهید که دستگاه مایکروفرتان به مدت طولانی برایتان کار کند جدا از اینکه باید به دنبال مارک خوب باشید، به دنبال سه مشخص در خرید دستگاه مورد نظر خود باشید. این سه مشخصه شامل موارد زیر هستند که در مایکروفر مارک خوب به خوبی می توانید آن را مشاهده کنید.


مایکروویو چه مارکی بخریم؟

مایکروویو ها متناسب با شیوه زندگی در گستره ای از اندازه، رنگ، قیمت و ظرفیت های متفاوت وجود دارند. آنها همچنین از مدل های ساده تا مدل های پیشرفته با تنظیمات مفید، متفاوت باشند. ما بهترین گزینه ها را با توجه به نیازهای مختلف مشتریان بررسی کرده ایم.


مایکروفر معمولی یا مایکروفر مجهز به انتقال گرما

یک مایکروفر معمولی، امواج مایکروویو را از طریق ظروف شیشه ای و پلاستیکی برای طبخ غذا عبور می دهد. مایکروفر مجهز به انتقال گرما، با ترکیب تکنولوژی مایکروفر معمولی و حرارت تابشی و گردش هوای گرم به شما اجازه می دهد غذاهای کبابی، بریان یا برشته را بهترطبخ نمایید.

مایکروفرهای مجهز به انتقال گرما یک المنت گرمایی و همچنین یک فن برای گردش هوای گرم دارند. این امر باعث می شود که غذا به صورت بهتر و کامل تری پخته شود.همچنین سرعت پخت و پز آن ها بسیار بیشتر از مایکروفرهای معمولی است. برخی از این مدل مایکروفرها به همراه یک ظرف برای طبخ استیک و نان ترد (برشته) عرضه می شوند.

یک جایگزین دیگر، گرم کردن با ترکیب اشعه مایکروویو و نور شدید یک لامپ هالوژن کوارتز برای کبابی و برشته کردن غذاست که از این روش عموما در سولاردم ها استفاده می شود.

از آنجایی که مایکروفرهای انتقال گرما امکان چندین مدل طبخ غذا را ذر یک دستگاه می دهند باید انتظار پرداخت هزینه خرید بیشتری را داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

 

 

طرز تهیه کیک در انواع مایکروفر

هر چند هر کدام از برندهای تولید کننده ماکروفر در جهان سبک های خاصی خود را برای تولید این دستگاه دارد، اما با این حال بسیاری از عملگرهای آنها مشابه به هم عمل می نماید. از این رو روش پخت کیک با مایکروویو که در این مقاله با هم مرور می کنیم در برندهای مختلفی مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، شارپ، کنوود و دوو کاربرد دارد.

امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند با وجود الزامات رعایت بهداشت در منزل کیک و شیرینی تهیه نمایند. بسیاری پخت کیک را با فر تجربه میکنند و بسیاری دیگر این کار را با استفاده از ماکروفر تجربه میکنند. در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه به کمک مایکروویو به تهیه و پخت کیک و شیرینی بپردازید.


نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک و شیرینی در ماکروفر


دکمه کانوکشن در بسیاری از مایکوویو ها و سولاردوم های نسل جدید مانند الجی، سامسونگ، کنوود، فلر و … وجود دارد که فرآیند نحوه پخت کیک در ماکروفر را بیش از پیش ساده کرده است. همچنین فناوری کانوکشن ویژگی هایی دارد که باعث میشود کیک در ماکروفر خشک نشده و خام نیز نماند. در زیر به نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک در ماکروفر در انواع برند ها مانند سامسونگ، الجی، دوو، پاناسونیک، بوش، فلر و… میپردازیم:

هوای خشک و داغ قابلیت کانوکشن باعث پخت بهتر و سریع تر کیک و شیرینی در ماکروفر میباشد.
ابتدا مایکرویو را از قبل روی دمای مورد نظر گرم کنید.
پس از آنکه به دمای مورد نظر رسید ماکروفر را خاموش کنید.
مجددا پس از قرار دادن مواد خام کیک و شیرینی روی 3 پایه برنامه پخت کانوکشن را فعال کنید.
درجه دمای مورد نظر را تنظیم نمایید.
در نهایت دکمه استارت را فشار داده و منتظر پختن کیک و شیرینی خود باشید.


برای پخت کیک در مایکروفر در چه دمایی باید تنظیم شود؟

در اغلب مایکروفرها هیچ تنظیم دمایی در مایکروویو وجود ندارد، فقط تنظیمات سطح قدرت دستگاه دارد. برای پخت کیک در ماکروفر، باید سطح قدرت را بر روی 100٪ راندمان کل انرژی تنظیم کرد. اگر قصد درست کردن کیک در مایکروویو کانوکشن را دارید که حالت همرفت دستگاه را روشن می کند، 180 سلسیوس درجه ای است که باید برای پخت کیک تعیین می شود. به عبارت دیگر، برای پخت کیک در مایکروویو ساده، باید سطح قدرت را روی 100٪ یعنی قدرت 10 قرار داد. اما مایکروفر کانوکشن چگونه کار می کند؟ چگونه می توان یک کیک را در مایکروفر با سیستم کانوکشن پخت؟ تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم :

شکر یک لیوان
آرد ۵ لیوان
روغن یک و نیم لیوان
آب یا شیر ۱ونیم لیوان(اگر از شیر استفاده بشود نیازی به ماست نیست)
ماست نصف لیوان(ماست باعث میشود کیک بعد از پخت بافت نرمی داشته باشد)
تخم مرغ ۵ عدد
شکر یک لیوان(اگه کاملا شیرین می پسندید ۲ لیوان کنید )
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری


طرز تهیه :


اول از همه تخم مرغ ها را با وانیل و شکر آنقدر میزنیم تا کشدار و کرم رنگ و حجیم بشود(شکر را کم کم اضافه کنید) ، کمی حجیم که شد روغن و ماست و آب را اضافه و با همزن ، هم که خورد ، آرد را لیوان لیوان داخل مواد با الک میکنیم دورانی هم میزنیم .بعد از اینکه دورانی هم زدیم،چند ثانیه،تاکید میکنم چندثانیه همزن برقی بزنید تا مواد گلوله شده از بین برود. زیاد همزدن کیک وقتی آرد اضافه می کنیم باعث پف نکردن کیک می شود.
بعد بیکینگ پودر هم اضافه کنید. حالا موادمان آماده هست.
حالا کمی اَرد و کمی روغن مایع(یا کره ذوب شده) را با هم حسابی مخلوط میکنیم و با آن قالب مان را حسابی چرب میکنیم(همجاشو)(این مواد باعث میشود که کیک تان اصلا به قالب نچسبد)،موادمان را داخل قالب میریزیم و داخل فراز قبل 5 دقیقه گرم شده (دمای ۱۴۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه)قرار دهید.
داخل سولاردم(حتما باید حالت کانوکشن داشته باشد،مایکروفر من که ال جی هست و در حالت کانوکشن که تقریبا مثل فر عمل میکند،اول ۱۷۰ درجه ۳۰ دقیقه گذاشتم ، بعد دوباره ۴۰ دقیقه روی دمای ۱۵۰ درجه گذاشتم کامل پخت) قبلش هم ۵ دقیقه رو دمای ۱۸۰ درجه گرمش کردم.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()