نوشته شده توسط : درسا حسینی

این روز ها شاید به دلیل انواع مشغله های کاری که باری افراد وجود دارد برخی از مواقع فرصت اشپزی کردن نداشته باشیم ، در این زمان نیاز داریم تا در کوتاه ترین زمان ممکن چیزی رو آماده کنیم که پیشنهاد ما انواع اسنک ها می باشند که در کوتاه ترین زمان مکن به کمک ساندویچ ساز ها درست می شوند . اسنک ها با توجه به مواد مختلی  که دارند از طعم ها متنوعی و جذابی برخوردار هستند و خوبی اسنک ها این است که ما با هر موادی که در یخچال خود را به راحتی یم توانید اسنک های خوشمزه ای را آماده کنید و در این جا ما چند ما طرز تهیه چند تا از پرطرفدارترین اسنک ها را به شما اموزش خواهیم داد . پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . اسنک یک میان وعده پرتنوع است شما می توانید این میان وعده خوشمزه را برای مهمانی های عصرانه و جشن های طبخ کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با روش تهیه اسنک با استفاده از ساندویچ ساز آشنا سازیم.

 

اگر به دنبال یک عصرانه خوشمزه و یا یک غذای عالی و سبک برای جشن تولد یا شام می گردید، پیشنهاد می کنیم انواع اسنک را امتحان نموده و از این دستور آشپزی های عالی نهایت استفاده را ببرید. در این مطلب به ارائه طرز تهیه اسنک با دو نوع مواد اولیه می پردازیم که هر یک می توانند اسنک مورد علاقه شما باشند. در ادامه این دستورات عالی و امتحان شده برای تهیه اسنک را مشاهده نمایید.

مواد لازم برای تهیه اسنک کالباس:

قارچ: 200 گرم
فلفل دلمه‌ای: 100 گرم
ذرت پخته شده‌ی نرم: به مقدار لازم
پنیر پیتزا: حدود 100 گرم
کالباس: 200 گرم
نان تست نرم: به تعداد لازم
نمک: به مقدار دلخواه
پودر آویشن: به مقدار دلخواه
پودر فلفل: به مقدار دلخواه

طرز تهیه اسنک کالباس:

در مرحله‌ی اول قارچ و فلفل دلمه‌ای را بشورید و خشک کنید.
کالباس، قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کنید.
دستگاه ساندویچ ساز را آماده کنید و یک نان تست بر روی صفحه زیرین بگذارید.
بر روی نان ابتدا کمی پنیر پیتزا ریخته و سپس کمی از موادتان را بریزید (مخلوطی از فلفل دلمه، کالباس، قارچ، ذرت).
حالا باز مقداری پنیر پیتزا بر روی مواد بریزید و سپس کمی ادویه بپاشید (نمک، فلفل و آویشن).
بر روی مواد یک لایه نان تست دیگر بگذارید و در ساندویچ ساز را ببندید تا حدود 10 دقیقه.
بعد از پخت اسنک می‌توانید آن را همراه با انواع سس‌های لذیذ میل کنید. همچنین در کنار اسنک، گوجه فرنگی و خیارشور خرد کنید و آن را تزئین کنید.


طرز تهیه اسنک پیراشکی با ساندویچ ساز

مواد لازم میانی
گوشت چرخ کرده
پیاز
نمک و فلفل
رب
مواد لازم برای خمیر پیراشکی
تخم مرغ
روغن
ماست
بکینگ پودر
آرد
نمک

برای تهیه پیراشکی ها نیاز است تا خودتان خمیر آن را آماده کنید پس اول بیایید تا طرز تهیه خمیر پیراشکی را یاد بگیریم .

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا تخم مرغ و روغن را به خوبی مخلوط می کنیم و پس از آن ماست و بکینگ پودر را به آن ها اضافه می کنم و در انتها آرد را باید کم کم به مخلوط مورد نظر اضافه کنیم در این قسمت خمیر ما آماده است . حال باید بریم به سراغ مواد داخل پیراشکی برویم …

برای درست کردن مواد داخل پیراشکی تنها کافی است تا ابتدا درون ماهیتابه مناسبی پیاز را با روغن به خوبی تفت دهیم و سپس گوشت چرخ کرده و رب به همراه چاشنی ها به پیاز اضافه کنیم و آن ها را با هم مخلوط کنیم . خیلی از افراد هستند که مواد دیگری مانند قارچ ، ، فلفل دلمه و یا ذرت و … را به مواد مورد نظر خود اضافه می کنند .

حالا باید صفحات ساندویچ ساز را به خوبی چرب کنیم و مقدار خیلی کمی از خمیر را بر روی جایگاه آن قرار دهیم و مواد را میانی را قرار دهیم و سپس لایه کمی دیگر از خمیر را بر روی آن ها اضافه می کنیم و در انتها درب دستگاه را می بندیم . بعد از گذشت مدت زمانی پیراشک های شما رنگ طلایی پیدا می کند و آماده می شود.

نکته : برای آن که خمیر به صفحات ساندویچ از نچسبد می توانید در زیر آن کمی آرد بر روی صفحات بپاشید .



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین شیرینی پر طرفدار  وافل نام دارد که بیشتر هم  در وعده صببحانه و عصرانه همراه با نوشیدنی سرو می شوند و طعم بسیار دلپذیری دارند ، این روز ها خیلی از  افراد وافل درست می کنند با این حال عده ای هم هستند که طرز تهیه وافل را بلد نیستند پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هسنتید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . برای تهیه وافل ها  نکات مهمی وجود دارد که این نکات در زمیان پخت وافل باید رعایت شود در غیر این صورت وافل شما حالتی  نامناسب پیدا می کند . خوبی وافل ها این است که مواد اولیه پندان زیادی ندارند و در حقیقت دارای مواد اولیه ای است که به راحتی در هر خانه ای پیدا می شود و همچنین در کم ترین زمان ممکن نیز آماده می شوند . 

 

وافل چیست ؟

وافل(Waffle) یک نوع شیرینی پرطرفدار است که معمولا به عنوان عصرانه یا صبحانه صرف می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار لذیذ می شود. همچنین میتوانید آن را با شیره طلائی، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مایه وافل شبیه مایه پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل ساز یا waffle iron درست میشود. البته بعضی از ساندویچ سازها هم صفحه مخصوص تهیه وافل دارند. در اینجا طرز تهیه وافل بلژیکی را آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده میشود و در نتیجه مایه بیشتر پف میکند. برای پخت مدل بلژیکی لازم است عمق صفحات دستگاه شما بیشتر از وافل ساز های معمولی باشد. ولی نگران نباشید. اگر دستگاه شما از نوع معمولی است هم میتوانید از همین دستور استفاده کنید. کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مایه را با همزن دستی با ملایمت هم بزنید. درست مثل مایه پنکیک که نیاز به هم زدن زیاد ندارد.


مواد لازم برای تهیه وافل

آرد سفید ۲ لیوان
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱ فنجان
تخم مرغ ۲ عدد
شیر گرم ۱ لیوان
کره ۵۰ گرم
وانیل ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه وافل با تصویر (با وافل ساز)


دستگاه وافل ساز را روشن کنید تا گرم شود و به دمای مورد نظر برسد. بسته به مدل دستگاه، وافل سازها معمولا چراغی دارند که در صورت رسیدن به دمای مطلوب روشن خواهد شد.

مرحله اول

در مرحله باید مواد اولیه خشک را با هم ترکیب کنید. آرد، بیکینگ پودر، نمک و شکر را یک کاسه‌ بزرگ بریزید و اگر دوست دارید وافل خوب پف بکند مواد خشک را قبل از مخلوط کردن الک بکنید.

مرحله دوم

در این مرحله، زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را از هم جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. از یک همزن برقی برای هم زدن سفیده تخم مرغ کمک بگیرید. آنقدر سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا به شکل فوم دربیاید.

مرحله سوم

سپس بقیه مواد اولیه از جمله کره آب شده یا روغن و زرده تخم مرغ را در کاسه‌ای دیگر هم بزنید.شیر و عصاره وانیل را به مخلوط اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله چهارم

مخلوط زرده تخم مرغ و شیر را به مواد خشک اضافه کنید و با یک همزن دستی خوب هم بزنید. از مشاهده گلوه های آردی ناراحت نشوید چون نیازی نیست مخلوط کاملا یکدست باشد. فقط حواستان باشد اگر بیش از حد خمیر وافل را هم بزنید، وافل‌ها سفت خواهند شد.

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ را به مواد وافل اضافه کنید و در حد مخلوط شدن با یک قاشق هم بزنید.

مرحله ششم

قبل از ریختن ه مواد درون وافل ساز با استفاده از یک برس شیرینی پزی کمی روغن به قالب وافل ساز بزنید، در غیر این صورت وافل‌ها به قالب خواهند چسبید. با استفاده از یک ملاقه کمی از خمیر وافل را بردارید و درون قالب وافل ساز بریزید، اگر زیادتر یا کمتر از گنجایش وافل ساز درون آن خمیر بریزید، شکل وافل شما خوب از آب در نخواهد آمد.

با توجه به تنظیمات وافل ساز و دمای آن ۲ الی ۵ دقیقه زمان لازم است که وافل به خوبی بپزد. معمولا وافل‌ساز‌ها مجهز به ترموستاتی هستند که زمان آمده شدن وافل را به شما اطلاع می‌دهند.

مرحله هفتم

بعد از آماده شدن وافل آن را از دستگاه خارج کنید. از کمی پودر قند و میوه‌های تازه خرد شده برای تزئین وافل استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از میوه‌هایی همچون توت فرنگی، بلوبری، موز و هلو استفاده کنید. اگر قرار است وافل‌ها را به عنوان دسر میل کنید، می‌توانید از سس شکلات و خامه و بستنی هم استفاده کنید.

شما می‌توانید کمی خلاقیت داشته باشید و وافل در طعم‌های متفاوت نیز درست کنید. برای مثال اگر دوست داشته باشید می‌توانید موز پوره شده به مواد اضافه کنید و وافل موزی درست کنید. یا اینکه کمی شکلات خرد شده به مواد اضافه کنید تا وافل شکلاتی خوشمزه برای دسر آماده کنید.

نکات طرز تهیه وافل


اگر اولین بار است که با دستگاه وافل ساز کار می‌کنید حتما دفترچه راهنما را به دقت بخوانید تا از تنظیمات دستگاه آگاه شوید.
اندازه روغن یا کره‌ای که داخل خمیر وافل به کار برده‌اید میزان چسبندگی وافل شما را تعیین می‌کنند. اگر وافل‌های شما مدام به قالب دستگاه می‌چسبند، توصیه می‌کنیم مقدار بیشتری روغن یا کره به خمیر وافل اضافه کنید.
اگر دوست دارید وافل سبک و تردی داشته باشید حتما مثل دستور گفته شده زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.
خمیر وافل بسیار حساس است. این خمیر باید آنقدر نرم و روان باشد که به راحتی روی قالب وافل ساز پخش شود. ولی هم زدن بیش از حد خمیر وافل باعث می‌شود که آرد به گلوتن تبدیل شود که بافتی چسبنده ایجاد می‌کند و از پف کردن خمیر هم جلوگیری می‌کند.
اگر دستور پخت‌های متفاوتی برای وافل را امتحان کرده باشید، حتما متوجه شدید که در بسیاری از این دستورالعمل‌ها از باترمیلک استفاده می‌شود. باترمیلک مایعی ترش است که بعد از کره‌گیری خامه بدست می‌آید. خیلی از ما همیشه باترمیلک در اختیار نداریم به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید از شیر به جای باترمیلک استفاده کنید.
دستگاه‌های وافل ساز معمولا دو یا چهار عدد وافل به صورت همزمان درست می‌کنند. اگر در خانه مهمان دارید و قرار است برای تعداد بیشتری وافل درست کنید و نگران این هستید که هنگام سرو کردن دسر وافل‌ها سرد بشوند، می‌توانید فر را هم همزمان با پخت وافل‌ها روشن بکنید و روی دمای کم تنظیم کنید. بعد از اینکه وافل‌ها آماده شدند آن‌ها را به فر منتقل کنید تا هنگام تزئین‌شان گرم بمانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مطلب می خواهیم راجع به خرید رادیو ها صحبت کنم .  در زکمان ها قدیم استفاده از رادیو هخا بسیار رواج داشت و خیلی از افراد به دنبال این دستگاه شگفت انگیز شدند اما با گذشت زمان و ورود تلویزیون و بعد از آن انواع گوشی ها هوشمند بازار دیگر  رفته رفته رادیو ها جایگاه خود را از دست داغدند البته با این حال باز هم عده ای هستند که ازط رایدو ها استفاده می کنند .  مدل هخای مختلف و متنوعی از رایدو هاغ در بازار وجود دارد و همین امر ممکنه انتخاب را برای شما کمی سخت کنید ، اگر این مشکل را دارید جای هیچ نگرانی نیست ما به شما در خرید رادیو ها کمک می کنیم .  در انتخاب و خرید راغدیو ها نکاتی وجود دارد که با استفاده از این نکات می توان بهترین رادیو  را بر اساس نیاز و انتظار خود خریداری کرد . 

منبع تغذیه:

نکته مهم بعدی که باید پس از انتخاب نوع رادیوی خود به آن توجه نمایید، نوع منبع تغذیه ای دستگاه مورد نظرتان است که یا می تواند بصورت مستقیم با اتصال به برق شهری کار کند و یا بصورت شارژی و همچنین استفاده از تعدادی باتری قلمی و غیره برایتان کارایی داشته باشد.

نوع موج دریافتی:

تعداد موج های دریافتی ای که هر رادیو قادر به بازخوانی ان می باشد زیاد است و هر کدام با یکدیگر متفاوت اند اما رایج ترین این موج ها همانFM وAM هستند. هرچه تعداد این موج های دریافتی بیشتر باشد کانال های رادیویی زیاد تری رامی توان در اختیار گرفت.

قابلیت‌ها و امکانات جانبی: حافظه جانبی، امکان ارتقاء، اتصال بلوتوثی، چراغ‌قوه، آنتن تلسکوپی و کابل AUX امکاناتی هستند که می‌توانند روی محصول شما نصب شوند، اگر این امکانات از قبل تعبیه شده باشند، قیمت رادیو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

توان و ظرفیت پخش موسیقی: انواعی از رادیوها این قابلت را دارند که موسیقی را با فرمت‌های مختلف مانند MP3 پخش نمایند و به علاقه‌مندان این امکان را بدهند که علاوه بر رادیو از توان موسیقایی محصول هم لذت ببرند.

ساير قابليت ها

1- امکان نصب کارت حافظه و فلش مموري : در برخي از راديو ها امکان نصب کارت حافظه و فلش مموري وجود دارد.

2- قابليت پخش فايلهاي موزيک و صوتي MP3 : برخي از دستگاه هاي راديو مي توانند با اتصال کارت حافظه و فلش مموري ، فايل هاي صوتي روي آن را پخش کنند.

3- چراغ قوه : برخي از راديو ها داراي چراغ قوه هستند که مي توانيد از آن ها براي روشن کردن محيط استفاده کنيد.

4- بلوتوث : برخي از راديو ها داراي بلوتوث هستند که به به وسيله آن مي توانيد دستگاه هاي مختلف را به راديو متصل کنيد و فايل هاي صوتي موجود بر روي آن ها را از طريق راديو پخش کنيد.

5- کابل AUX : برخي از راديو ها از امکان اتصال کابل AUX جهت انتقال صوت برخوردار هستند.

قيمت

قيمت راديو ها به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله عوامل موثر در قيمت راديو ها مي توان به شرکت سازنده ، منبع تغذيه ، تعداد موج ، ساير قابليت ها و ... اشاره کرد. به طور کلي قيمت راديو ها بين 30 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.

پيشنهاد ما اين است که پيش از خريد حتما بودجه خود را مشخص کنيد. چنانچه مي خواهيد در کنار راديو امکانات بيشتري مثل ضبط صوت ، چراغ قوه و ... را داشته باشيد مي توانيد از ضبط صوت های داراي راديو استفاده کنيد.

حمل و نقل‌ و جابجایی آسان

اگر هنوز هم تصمیم دارید که برای خود رادیویی را خریداری نمایید، حتماً در نظر داشته باشید که بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید. این مسئله صرفاً برای رادیوهای‌ بی‌سیم‌ صدق نمی‌کند، زیرا امکان دارد که بخواهید رادیو را‌ از اتاقی به اتاق دیگر ببرید. پس باید در نظر داشته باشید که وزن آن قابل تحمل بوده و جابه‌جایی آن برای شما سخت نباشد.

نوع موج‌رادیو:

رادیوها بر اساس موج به دو نوج دیجیتال و آنالوگ تقسیم می شوند.
موج آنالوگ: این مدل‌رادیو دارای یک صفحه مدرج و عقربه می باشد. کنار آن یک غربالک وجود دارد که با چرخاندن آن می توانید فرکانسی که قرار است دریافت نمایید را دریافت کنید.

موج دیجیتال:

این مدل به جای صفحه مدرج دارای صفحه دیجیتالی است که فرکانس دریافتی مورد نظر را با اعداد نمایش می دهد. شما به جای چرخاندن غربالک کنار موج در این مدل می توانید با زدن دکمه فرکانس مورد نظر خود را جستجو نمایید و در برخی مدل ها با زدن اعداد فرکانس مورد جستجو را وارد کنید.

تعداد موج:

رادیوها با تعداد موج های مختلفی برای کاربرد های مختلف تولید می شوند. از تک موج گرفته که فقط قادر به دریافت امواج کوتاه Fm هستند تا چند موج که دارای موج های Am و Mw و Sw می باشند که هر کدام برای استفاده خاصی که در بالا توضیح داده شد طراحی شده اند.

فروشگاه معتبر

از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کالاهای معتبر همیشه توسط فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. بسیاری از شرکت های متفرقه کالاهای اصلی را با همان شکل و قیافه و همان برند تولید می شوند. پس حتما از فروشگاه معتبر خرید کنید تا در صورت تقلبی بودن آن را پس دهید.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()