نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

این روز ها ساعت دیواری ها را می توان به عنوان یکی از اساسی ترین و مهم ترین وسایل دکوری در منزل و یا در محل کار به حساب آورد . ساعت دیواری ها دارای طرح و سبک های مختلف و گوناگونی هستند که از جمله ان ها می توان به ساعت دیواری، مدرن، فانتزی و ساعت دیواری تبلیغاتیو ... نیز اشاره کرد . یکی از نکات مهم در شرایط خرید ساعت دیواری ها شناخت تقریبی برندهای ساعت دیواری می باشد . به عنوان مثال فرض کنید که وارد یک فروشگاه و یا مغازه شده اید و می خواهید ساعت دیواری منزل و یا محل کار خود را خریداری کنید اما اطلاعاتی در باره ساعت ها نمیدانید به همین دلیل توصیه می شود که برای خرید ساعت بهتر است راهنمای خرید ساعت ها را مطالعه کنید . قیمت ساعت ها با برندهای خاص نسبت به قیمت واقعی کمتر است. پیش از خریداری ساعت دیواری باید شرایطی را مورد بررسی قرار دهید و با دقت زیادی عمل کنید.

 

نوع ساعت دیواری

به‌طور کلی از یک منظر، ساعت‌های دیواری به دو دسته ساعت‌های کوارتز و مکانیکی تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو دسته به نوع سازوکارشان مربوط است. ساعت‌های کوارتز برای تغذیه به باتری نیاز دارند و دقیق‌تر از ساعت‌های مکانیکی هستند. در این ساعت‌ها از کریستال‌های کوارتز استفاده می‌شود. در مقابل، درون ساعت‌های مکانیکی پر از سیم‌پیچ‌ها و چرخ‌دنده‌های متحرک است و به باتری نیاز ندارد، بنابراین دقتش کمتر از ساعت کوارتز است. ساعت‌های کوارتز رایج‌تر هستند.

از منظری دیگر، ساعت‌های دیواری را به دو دسته دیجیتال یا آنالوگ تقسیم می‌کنند. ساعت دیواری دیجیتال به صورت اعداد کامپیوتری با دو نقطه در وسط برای جدا کردن ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار طراحی شده است. اما ساعت آنالوگ سه عقربه دارد و اعداد در اطراف عقربه‌ها قرار گرفته‌اند. هر دوی این ساعت‌ها باید به‌صورت دستی تنظیم شوند. تنها ساعتی که به‌صورت خودکار کار می‌کند و فقط کافی است اطلاعات منطقه زمانی خودتان را وارد آن کنید تا تنظیم شود، ساعت اتمی است.

مدل و محل نصب

همخوانی مدل ساعت با وسایل منزل یا محل کار اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، منطقی نیست که از یک ساعت تبلیغاتی برای منزل استفاده کنید. معمولا ساعت دیواری در جایی نصب می‌شود که در معرض دید باشد، در حالی که برخی افراد نسبت به صدای عقربه‌ها و تیک تاک آن حساس هستند و ترجیح می‌دهند، ساعت را در محلی کم تردد نصب نمایند، البته این دسته از آدم‌ها می ‌توانند ساعت‌های دیجیتالی را جایگزین کنند.

اندازه ساعت

هر نوع ساعت متناسب با بخش‌های مختلف محیط خانه و محل کار می‌باشد. اولین قدم دانستن این موضوع می‌باشد که ساعت در کجا نصب می‌شود. در برخی مواقع خرید یک ساعت بزرگ پاندول دار مناسب است و در برخی موارد خرید یک ساعت مدرن کوچک.

 

کاتالوگ و شناسنامه ساعت

از دیگر نکاتی که هنگام خرید ساعت دیواری بد نیست از آن اطلاع داشته باشید، وجود شناسنامه و یا کاتالوگ برای این قبیل وسایل دکوری می باشد. جالب است بدانید عموما در شناسنامه ساعت ها در خصوص سال ساخت، نام کشور سازنده، شماره کالیبر، تعداد قطعات تولید شده، شماره مرجع و سایر چیزهای دیگر نوشته شده است.


دقت در میزان فضای خالی

قبل از خرید ساعت، به فضایی که ساعت قرار است آنجا نصب شود، دقت کنید و متناسب با بافت، شکل و دنگ دیوار خود، ساعت موردنظر را خریداری نمایید‌. اگر دیوارِ جایی که قرار است ساعت در آن قرار گیرد، باریک است، سعی کنید ساعت باریکی را خریداری کنید. اگر هم دیوار پهن است، ساعت های بزرگ و پهن بهترین گزینه خواهند بود.


سبک ساعت 
یکی دیگر از مهم ترین شرایط خرید ساعت این است که مدل ساعت دیواری با مدل دیگر وسایل مسائل منزل یا محیط کار همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال یک ساعت تبلیغاتی مناسب با محیط منزل نیست. ساعت تبلیغاتی معمولا برای استفاده در محل کار طراحی شده اند.

درست است که ساعت ها باید در فضایی نصب شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند اما افرادی که به صدای عقربه های ساعت حساس اند می توانند ساعت های خود را در فضاهایی کم رفت و آمد تری نصب کنند و راه حل مناسب تر دیگر برای آن ها استفاده از ساعت های دیجیتالی است.

 

گارانتی یا خدمات پس از فروش

وقتی که ساعت را خریداری داری می کنید، سعی کنید اطلاعات کافی در مورد سازنده ی آن را به دست آورید. این کار باعث می شود که اگر قطعه ای از ساعت خراب شد، شامل گارانتی شود و قطعه ی آسیب دیده، تعویض یا تعمیر شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

مطمئنا کسی که همیشه لباس های مرتب و اتو کشیده می پوشد نسبت به به کسی که لباس های چروک می پوشد بسیار خوش لباس تر و شیک تر است . اتوی لباس ها باعث می شود تا لباس ها حالت نو بگیرند و شما را مرتب تر نشان دهد ، بدین منظور وجود اتو در خانه بسیار ضروری است و در اکثر خانه ها پیدا می شوند . یکی از خرید های مهم ترین خرید ها در جهیزیه خرید اتو می باشد ، اما قبل از خرید اتو لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید تا اتویی را خریداری کنید که از امکانات بالایی برخوردار باشد و همچنین به شما کمک می کند تا اتوی یبا دوام را برای خود تهیه کنید ، در ادامه مطلب شما را با راهنمای خرید اتو و نکات نگهداری از آن آشنا می کنیم تا خرید مطمئن تری داشته باشید . 

راهنمای خرید اتو

جنس و طراحی اتوبخار
یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید اتو بخار درنظر بگیرید، جنس کف اتو بخار است. می توان گفت برای گرفتن بهترین نتیجه از یک اتو بخار، جنس کف اتو نقش مهمی دارد. جنس کف اتوها دارای انواع مختلفی ازجمله استیل، سرامیک و تیتانیوم می باشد. توجه داشته باشید که کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح خشک به کار می رود که در حال حاضر کاملاً از رده خارج شده و دیگر ارزش خرید ندارند. بزرگ ترین مزیت کفه های سرامیکی و تیتانیومی این است که به راحتی تمیز می شوند، به آسانی روی لباس سُر می خورند، به لباس های نازک و یا پلیستر نمی چسبند، کمتر به پارچه آسیب می زنند و در برابر پوسیدگی و خراشیدگی مقاوم تر هستند.

 

خاموش‌کن خودکار
این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

 

توان دستگاه
این معیار که با واحد وات محاسبه می شود نشان دهنده توان المنت اتو بوده و هرچه این عدد بالاتر باشد سرعت داغ شدن اتو و هم چنین مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد شد. بالا بودن سرعت داغ شدن، زمان انتظار برای آماده اتو را کاهش میدهد و سرعت کار را بالاتر میبرد. با توجه به مصرف بالاتر انرژی با توجه به نیاز تان و تعداد اعضای خانواده اقدام به خرید کنید لازم نیست که حتما قویترین محصول را خریداری کنید. در صورتی که نصمیم به خرید اتوی پر توان داشتید، توصیه میشود که از اتوهای دارای مصرف بهینه یا اتو هایی که دارای سیستم صرفه جویی هستند استفاده کنید.

 

وزن مناسب اتو بخار
به دلیل اینکه اتو کشیدن بر روی لباس کار یدی هست و نیاز به قوه و انرژی دارد ، موقع خرید باید به این نکته ی بسیار مهم توجه کرد که وزن اتو حتما مطابق قوای بدنی ما باشد . اتوی بخاری به این خاطر که باید روی لباس کشیده شود و سر بخورد در ابتدا نباید آنقدر سبک باشد تا فشار کافی بر روی لباس وارد نشود و اتوی دلخواهی بر روی لباس کشیده نشود و در نهایت چروک های موجود از بین نروند. همچنین اگر اتو آنقدر سنگین باشد که دست شما موقع استفاده از آن خسته شود و یا حتی به دلیل سنگینی آن و عدم قوای کافی برای استفاده بهینه ، لباستان بسوزد ، پس این مسئله بسیار مهم است که موقع خرید حتما انتخاب درستی از نظر وزن اتو داشته باشید.

 

طول سیم اتوبخار
یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها حین استفاده از این دستگاه با آن مواجه هستند، محدودیت جابجایی اتو به دلیل کوتاه بودن سیم دستگاه می باشد. هر اندازه طول سیم اتوبخار بیشتر باشد، اتوکشی آسان تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود و شما قابلیت مانور بیشتری هنگام اتو کردن لباس ها خواهید داشت. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که با پارچه های بزرگ سر و کار دارید، طول سیم بیشتر تجربه ای آسوده تر از اتوکشی را برایتان فراهم خواهد ساخت.

 

گنجایش منبع آب
اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.

 

نکاتی برای نگهداری صحیح از اتو

1 - از وارد آمدن ضربه به اتو (مثل زمین خوردن) جداً خودداری کنید.

2 - قبل از خنک شدن اتو، سیم‌های رابط آن را دور دسته نپیچید.

3 - هر گز اتو را داخل آب قرار نداده وروی آن آب نریزید.

4 - اتو بخار را فقط تا حد مجاز آب کنید و نه بیشتر.

5 - سیم رابط فرسوده را تعویض کرده و از سیم رابط با روکش بافته شده از نخ استفاده کنید.

6 - برای جلوگیری از خرابی کف اتو آن را بر روی زیپ، قلاب، و سگک نکشید.

7 - برای جلوگیری از تشکیل رسوب در اتو بخار از آب بدون املاح مثل آب مقطر استفاده کنید .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، انواع لوازم خانگی بسیار زیاد و متنوعی به بازار ارائه می شوند که در این جا می خواهیم به یکی از پر کاربرد ترین  و پرفروش ترین محصولات آشپزخانه ها که همیشه  همراه یک خانم خانه دارو یا یک آشپز است اشاره کنیم . این دستگاه گوشت کوب برقی نام دارد ،ولی با توجه به اسم مختصری که دارد از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است ، گوشت کوب برقی ها می تواند در سرعت بخشیدن کارهای آشپزخانه به کمک آشپز بیاید و کاری کنید که آشپز با کم ترن زمان وبا کم ترین صرف انرژی بهترین غذاها را آماده کند . 

 

قدر این محصول را افرادی که شاغل هستند بیشتر از همه می دانند . برخی از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی برای درست کردن غذا و  یا همچنین خانم های خانه دار که باید وعده های غذایی زیادی را در طول روز آماده کنند ،گوشت کوب برقی ها می تواند برای آنان بسیار کاربردی باشد  ؛ در این مطلب قصد داریم تا کارایی گوشت کوب برقی ها را بررسی کنیم .  

بررسی کاردبرد گوشت کوب برقی

عموما این دستگاه‌ها دارای نوع ساده و چند کاره هستند. نوع ساده گوشت‌کوب برقی تنها برای له و مخلوط کردن مواد غذایی پخته نظیر سیب زمینی، نخود، برنج قابل استفاده است. کاربرد گوشت کوب برقی در مدل‌های چند کاره علاوه بر مخلوط کنی به‌عنوان خردکن، هم‌زن، رنده، آسیاب، پوره کُن، رب ساز و غیره نیز قابل استفاده بوده و البته گران‌تر هستند.

استفاده از گوشت‌کوب برقی باعث آسیب کمتر به بافت غذا نسبت به مخلوط کن می‌شود و پوره با کیفیت‌تری حاصل می‌شود. از طرفی به‌علت سبک‌تر بودن و کاربری راحت‌تر آن یک وسیله دم دستی و قابل حمل بی‌نظیر است. کاربری و اجزای دستگاه‌های گوشت‌کوب برقی بسیار ساده بوده و دستگاه به‌سرعت و بدون انجام تنظیمات پیچیده آماده به‌کار می‌شود.

در آشپزخانه ایرانی غذاهایی نظیر پوره سیب زمینی، کوفته، کتلت، فلافل، گوشت کوبیده و الویه از جمله غذاهایی هستند که از گوشت‌کوب برقی بهترین پاسخ را دریافت می‌کنند.

گوشت‌کوب برقی به‌درد چه کسانی می‌خورد؟


گوشت‌کوب برقی وسیله‌ پرکاربردی است، اما لزوما به‌درد همه خانه‌ها نمی‌خورد. اگر معمولا در حجم زیاد آشپزی می‌کنید، بهتر است که از همان غذاساز یا مخلوط‌کن‌ استفاده کنید. اینها فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند، اما برای آشپزی در حجم زیاد مناسب‌ترند. این‌درحالی است که اگر گوشت‌کوب برقی را برای غذاهای کم‌حجم و مصارف خرده‌ریز مدنظر دارید، قطعا از خریدنش پشیمان نمی‌شوید. گوشت‌کوب برقی خصوصا برای پوره‌کردن غذای بچه وسیله فوق‌العاده‌ای است.

طریقه استفاده از گوشت کوب برقی


کار کردن با گوشت کوب برقی بسیار آسان است . با نگه داشتن انگشت رو دکمه آن تیغه گوشت کوب برقی شروع به چرخیدن میکند.

گوشت برقی فقط یک سرعت دارد ولی کنترل کردن آن بسیار آسان است.

برای اینکه ترکیب کردن مواد به خوبی انجام شود باید گوشت کوب برقی را حرکت دهید تا مواد ترکیب شوند.

میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد ، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

قطعات گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی دارای یک بدنه که در دست بسیار راحت و یک پایه سبک و یک تیغه مقاوم و ضد زنگ می باشد. بخشی از تیغه خم و رو به بالا و بخشی دیگر خم و رو به پایین دارد. بنابراین استفاده شما می تواند از جنس های مختلفی تشکیل شده باشد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است.

تمیز کردن گوشت کوب برقی بسیار آسان است و با جدا کردن قسمت پایه از بدنه به راحتی می توان این قسمت را تمیز کرد. یکی از راه های پیشنهادی این است که پایه آن را جدا کنید و در ظرفی مخلوط از آب و مواد شوینده قرار دهید و یا حتی می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی قرار دارد که برای آویزان کردن آن استفاده می شود. که به وسیله گیره می توان آن را آویزان کرده و همیشه جلو چشم قرار داد.

بخش دیگر گوشت کوب برقی ظرفی از جنس پلاستیک یا پیرکس است که موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید در آن قرار میریزید و به شکل استوانه ای طراحی شده است تا از بیرون ریختن مواد هنگام هم زدن جلوگیری کند.

امروزه کاربرد ها و قابلیت های دیگری را به این دستگاه اضافه کرده اند که محبوبیت و کارایی این دستگاه را بالا میبرد و به یک مینی غذا ساز تبدیل شده است.

ارزش خرید دارد یا ندارد ؟

همانطور که میدانید و ملاحظه کردید تنوع قیمتی گوشت‌کوب برقی بسیار بالا است بنابراین برای اینکه خرید مقرون‌ به ‌صرفه‌تری داشته باشید، اول به نیاز خودتان نگاه کنید. ببینید که گوشت‌کوب برقی چقدر برای‌ تان کارایی دارد. اگر احتمال می‌دهید که این وسیله تقریبا هر روز در آشپزخانه به‌کارتان می‌آید، پس بهتر است که از بین مدل‌های پرقدرت‌تر و بادوام‌تر انتخاب کنید.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()