راهنمای خرید اسپرسو ساز
نوشته شده توسط : درسا حسینی

از دسته محبوب ترین دستگاه های موجود در بازار می شود به دستگاه های اسپرسو ساز اشاره کرد که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید و می خواهید بهترین برند های اسپرسو ساز موجود در بازار را خریداری بکنید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا شما را به صورت کامل در خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خوب راهنمایی بکنم . از بهترین دستگاه های اسپرسو ساز می شود به دستگاه های اسپرسو ساز برند هایی همچون نوا ، دلمونتی ، دلونگی و... نیز اشاره کرد که بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشند. همچنین از مهم نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو ساز باید به آن توجه بکنید می شود به وجود نازل بخار ، قدرت دستگاه ، برند دستگاه ، کارایی های جانبی و ... نیز اشاره کرد. در ادامه ی این متن با من همراه باشید تا به بررسی بیش تر مهم ترین نکات خرید دستگاه اسپرسو ساز نیز بپردازیم.

بررسی تاریخچه ی اسپرسو ساز

اما اول بگوییم ماجرای دستگاه اسپرسوساز چیست. اسپرسو درواقع نوعی دم‌آوری قهوه است که از آب خیلی داغ و تحت‌فشار و قهوه نرم آسیاب‌شده به‌دست می‌آید. بعد از این‌که لذت چشیدن اسپرسو زیر زبان مردم جا خوش کرد، به فکر طراحی دستگاه اسپرسوساز افتادند. در سال ۱۸۸۴ اولین ماشین اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد. ماشینی که بی‌شباهت به ترکیبی از سماور و بخاری علاالدین خودمان نبود و مردی ایتالیایی به‌نام آنجلو موریوندو (Angelo Moriondo) آن‌را طراحی کرد.

 

اما در ۱۹۰۲ مدل تازه‌تری از دستگاه اسپرسوساز طراحی شد که بعد از فروش حق اختراع آن و تغییراتی که در طراحی آن دادند، در نمایشگاه میلان به نمایش درآمد. در طی سال‌ها این ماشین کامل‌تر شد و در ۱۹۶۱ به آن پمپ اضافه کردند. در دهه ۱۹۵۰ پای اسپرسوساز به انگلیس باز شد و از آن‌جا به امریکا رفت. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ استارباکس با عرضه نسخه خودش از اسپرسو، خیلی‌ها را عاشق قهوه کرد. به‌مرور دستگاه‌های اسپرسوساز جمع‌وجورتر، قشنگ‌تر، اقتصادی‌تر و کامل‌تر شدند. حالا دیگر عجیب نیست که علاوه بر از کافه‌ها، توی آشپزخانه‌ قهوه‌خورها هم اسپرسوساز ببینیم.

 

بعضی‌ها دوست دارند روزشان را با قهوه شروع کنند، یا عصر که به خانه برمی‌گردند، با فنجانی قهوه خستگی درکنند. هر روز که نمی‌شود به کافه رفت. پس بهترین کار خرید اسپرسوساز است. نکته‌هایی هست که باید قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز با آنها آشنا شوید.

 

نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو به آن دقت بکنیم

طراحی و کیفیت ساخت

انواع و اقسام مختلف اسپرسوساز در طرح و رنگ‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کاربرد همه آنها تهیه انواع نوشیدنی برپایه اسپرسو است. اما ابعاد و فضای اشغال شده محصول براساس کاربرد خانگی، محل کار و یا کافه متفاوت و در قیمت مؤثر است. عمر دستگاه به کیفیت بدنه و مواد تشکیل‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهیه اسپرسوساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحی و زیبایی دستگاه توجه کنید.

عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری (فرانسه) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:

قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با قابلیت تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز همسول با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه (کپسول نسپرسو) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسو ساز گاستروبک 42606 و نوا 149 و 148 و 140 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسوساز نوا 139 و کاخلر با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

 

پرتافیلتر

قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر، سطح کیفی و دوام دستگاه را نشان می‌دهد. سبد پرتافیلتر به دو شکل فشرده و غیر فشرده است. بسیاری از اسپرسوسازهای خانگی دارای سبدهای فشرده هستند. همچنین طراحی پرتافیلتر بازه عملکرد را مشخص می‌کند. برندهای مطرح در مدل‌های جدید خود تغییراتی در طراحی فیلتر ها می‌دهند تا امکان استفاده از پد یا کپسول قهوه در کنار پودر قهوه فراهم شود.

پیش از آن که چای به عنوان پرطرفدارترین نوشیدنی بعد از آب در ایران رواج یابد، نوشیدن قهوه بین ایرانی‌ها متداول بود. از این رو از گذشته تا به امروز به چایخانه، قهوه‌خانه گفته می‌شود. قهوه‌خانه محلی برای نوشیدن چای و کافه و کافی‌شاپ‌های مدرن محل نوشیدن انواع قهوه هستند و عطر خوش و طعم تلخ اما دل‌نشین قهوه بخشی از عادات و آداب نوشیدن بسیاری از ما شده است. در حال حاضر طرفداران قهوه رو به افزایش است و بسیاری از دوستداران قهوه تمایل دارند یک دستگاه اسپرسوساز خانگی برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه خود داشته باشند.





:: برچسب‌ها: راهنمای خرید اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: