راهنمای خرید ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : درسا حسینی

برای خیلی از افراد تصور زندگی بدون وجود ماشین لباس شویی غیر ممکن است. برای آن که بتوانید ماشین لباس شویی مناسبی داشته باشید و سال ها برای شما کارایی مفیدی داشته باشد باید عراوه بر هزینه مناسب به نکاتی اعم  از مصرف انرژی ماشین لباس شویی، سرعت چرخش ماشین لباس شویی، هوشمندی آن، ظرفیت ماشین لباس شویی، فضای کافی برای آن و... اشاره کرد. در این مفاله قصد داریم تا شما را با این نکات آشنا کنیم در مورد آن ها توضیح مختصری شرح دهیم تا بتوانید با درکی بالا از این موارد ماشیت لباس شویی را برای خود تهیه کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

اگر قصد خرید ماشین لباس شویی دارید پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و به نکات نام برده شده در ادامه توجه ویژه ای نشان دهید .

انواع ماشین لباسشویی:

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباسشویی وجود دارد:

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

ظرفیت ماشن لباسشویی

نکته‌ی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که چندوقت یک‌بار قرار است از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. بیشتر مردم معمولا هر روز از ماشین لباسشویی استفاده نمی‌کنند؛ اما دستگاه‌های جدید دارای گزینه‌ای به نام Quick wash یا شستشوی سریع هستند که مناسب استفاده‌ی روزانه هستند. اگر قصد استفاده‌ی روزانه از دستگاه دارید، برای یک فرد مجرد یا یک زوج، دستگاهی با ظرفیت ۵ کیلو کفایت می‌کند. برای خانواده‌های پرجمعیت‌تر نیز چون در استفاده‌ی روزانه حجم البسه کم‌تر است، ظرفیت ۶.۸ تا ۷ کیلوگرم کافی خواهد بود. جدول زیر شما را در انتخاب درست‌تر ظرفیت ماشین لباسشویی یاری می‌کند.

هنگام خرید لباسشویی به مصرف انرژی و آب دقت نمایید

مصرف انرژی و آب فاکتورهایی هستند که مشخص می کنند ماشین لباسشویی شما در یک سال چقدر هزینه دارد. برای بعضی مشتریان ، هزینه های جاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این خاطر که دستگاهی با هزینه های پایین تر در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه تر است حتی اگر آن را با قیمت بالاتری خریده باشید.

سیستم برچسب انرژی EU دستگاه هایی با درجه A+++ تا A را در گروه دستگاه های با مصرف انرژی بهینه قرار می دهد.
هر درجه ، میزان راندمان متفاوتی دارد. در نتیجه دستگاهی که برچسب مصرف انرژی اش A+++ است، از A کمی راندمانش بالاتر است.

بررسی دیگ لباسشویی و تاثیر آن در راهنمای خرید ماشین لباسشویی

در این قسمت از مقاله راهنمای خرید لباسشویی به سراغ بررسی دیگ لباسشویی و تاثیر آن در راهنمای خرید ماشین لباسشویی میرویم:

ابعاد دیگ یکی از مهم ترین فاکتورهای ماشین لباسشویی است که بر حسب وزن باری که دستگاه می تواند برای شستشو تحمل کند ، محاسبه یک دیگ 6 کیلوگرمی کافی ست.
در هر حال ، دیگ های بزرگتر 8 و 10 کیلوگرمی می توانند کاراتر باشند از آن جهت که نه تنها لباس های بیشتری را می توانند بشویند، بلکه قادر به شستشوی اجسام بزرگتر از جمله پتوها نیز هستند.

بطور کلی، دیگ بزرگتر برای هر کیلوگرم بار راندمان بیشتری دارد زیرا در این حالت آب و مواد شوینده کمتری مصرف می شود. چرا که همان مقدار بار با دیگ کوچک تر باید در تعداد مراحل بیشتری شسته شود.

اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک کافی است آب و برق دستگاه را وصل کنید، پودر رخت‌شویی را اضافه کنید و دستگاه را تنظیم کنید تا شستشو به صورت خودکار صورت گیرد. در این دستگاه‌ها روند شستشو، آب‌گیری و تخلیه بسته به نیاز صورت می‌گیرد.

در ماشین‌های لباسشویی نیمه‌خودکار، باید شخصا آب را اضافه کنید و اگر دستگاه دوقلو باشد، برای استفاده از خشک‌کن، باید به صورت دستی البسه را از لباسشویی بیرون آورده و در خشک‌کن قرار دهید. تفاوت عمده‌ی دستگاه‌های خودکار و نیمه‌خودکار در تأمین آب آن‌ها است. چنان‌چه در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با کمبود آب و قطعی گاه و بی‌گاه آب مواجه هستید، لباسشویی تمام‌اتوماتیک ممکن است نتواند به درستی عمل کند. در چنین مواردی بهترین کار تهیه‌ی ماشین لباسشویی نیمه‌اتوماتیک است؛ چرا که آب‌گیری در آن یکباره بوده و مانند مدل اتوماتیک نیاز مداوم به منبع آب ندارد.

قیمت خرید ماشین لباسشویی

احتمالاً مهم‌ترین نکته این است که برای خرید لباسشویی جدید چقدر می‌خواهید هزینه کنید! مسلماً هزینه اولیه خرید لباسشویی گران‌قیمت‌تر، بیشتر خواهد بود؛ اما لباسشویی‌های گران‌تر معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. بنابراین از آنجایی‌ که احتمال مشکل پیدا کردن آن‌ها کمتر خواهد بود، هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز کمتر است و کارآمدتر خواهند بود. در نتیجه در هزینه‌های آب، انرژی و مواد شوینده نیز صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین هنگام خرید، طول عمر لباسشویی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

سرعت چرخش ماشین لباسشویی

چرخش در پایان برنامه شستشو، آب را از لباس شما خارج می‌کند. در اینجا نحوه یافتن بهترین چرخش برای نیازهای شما آورده شده است:

حداکثر سرعت چرخش از 1000 دور در دقیقه تا 1800 دور در دقیقه متغیر است.
چرخش ماشین لباسشویی با سرعت 1200 دور در دقیقه و 1400 دور در دقیقه معمول‌تر است.
سرعت چرخش بیشتر، قیمت ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهد.
چرخش سریع‌تر ممکن است پر سر و صداتر باشد.
همیشه هزینه پرداختی بیشتر به خاطر سرعت چرخش بالاتر نیست.

شست وشوی سریع (Quick Wash)

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود. این گزینه علاوه بر شست وشوی سریع، سبب می‌شود از اب و برق کمتری استفاده شود .

فضای شما برای قرار دادن لباسشویی

قبل از خرید، به فضایی که برای قرار دادن لباسشویی در اختیار دارید توجه کنید. هرچقدر ظرفیت لباسشویی بیشتر باشد، اندازه ان هم بزرگتر است. نوع ماشین لباسشویی هم در اندازه ان تاثیر دارد. به این صورت که مدل های درب از بالا بزرگتر از مدل های درب از جلو هستند و مدل های درب از جلو خیلی جمع و جور هستند و برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. بیشتر ماشین های لباسشویی، عرض 60 و ارتفاع 85 دارند پس قبل از خرید فضای خود را بررسی کنید.

هوشمندی

کار با لباسشویی از روی مبل؟ بله، درست شنیده‌اید. ماشین‌های شستشو با ویژگی‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند تا دستگاهتان را از طریق WiFi و یک برنامه کاربردی آسان به تلفن هوشمند یا تبلت خود وصل کنید. این بدان معنی است که می‌توانید فرایند شستشو را بررسی کنید، تنظیمات را تعیین کرده و یک برنامه شستشو را از کف دست خود آغاز کنید. برای همه افرادی که به تلفن هوشمندشان وابسته هستند، خرید ماشین لباسشویی هوشمند جالب به‌نظر می‌رسد.

 





:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: