راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
نوشته شده توسط : درسا حسینی

این روزها اکثرا همه افراد از  انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می کنند اما آیا اطلاع دارید که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید و یا چه مواردی را مد نظر خود قرار دهید و آیا میدانید مناسب ترین ماشین ظرفشویی برای شما و خانواده تان کدام است؟ اگر نمی دانید پس بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . 
قطعا هنگامی که تصمیم به خرید یک وسیله برقی خانگی جدید مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و … می گیرید، عومل و نکاتی را در نظر می گیرید که قطعا در انتخاب شما تأثیرگذار خواهند بود؛ اما تنوع مدل ها و برندها آنقدر زیاد  و متنوع است که به طور حتم شما را دچار سردرگمی می کند و متوجه مخواهید شد که بهترین انتخاب کدام می تواند باشد؟ همه مردم می خواهند وسیله ای که می‌خرند از کیفیت و کارایی و طول عمر بالایی برخوردار باشد و درعین حال هزینه نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای بیشتر آن ها خواهد بود.

 

انواع ماشین ظرفشویی


اشین ظرفشویی توکار:
ماشین ظرفشویی توکار جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین ظرفشویی در بازار است که به صورت کاملا مدرن در فضای بین کابینت‌ها و زیر صفحه آن قرار می‌گیرد و فضای کمی را نسبت به مدل مبله اشغال می‌کند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و یک دست داشته باشند گزینه‌ای مناسب است.

ماشین ظرفشویی رومیزی:
این نوع ماشین ظرفشویی روی کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. خرید این ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت که زیاد اهل مهمانی نیستند مناسب خواهد بود چرا که ظرفیت زیادی ندارد. قیمت این مدل به نسبت ظرفشویی ایستاده ارزانتر است.


ماشین ظرفشویی ایستاده:
این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر پر فروش‌ترین نوع در بازار است. این ماشین ظرفشویی مناسب خانواده‌های پر جمعیت خواهد بود. در هنگام خرید این مدل‌ها دقت کنید که دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

 

بازدهی انرژی (بهره وری انرژی)

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استانداردهای بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %12 بازدهی انرژی کارآمدتر و %30 مصرف آب کمتری (نسبت به مدل هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می کنند) استفاده می کنند.

مخزن

ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها

شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بررسی بهترین مارک ماشین ظرفشویی

در ابتدا یادمان باشد هیچ برند مطرح و معروفی پول مارک و برند خود را نمی گیرد، مطمئن باشید اگر یک برند توانسته باشد قسمتی بزرگی از بازار دنیا را به خود اختصاص دهد و امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، مطمئناً توانسته محصولات خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به همراه خدمات مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، اگر برند مطرحی بخواهد با استفاده از اعتبار برند خود محصولی باکیفیت پایین را به فروش برساند با رقابتی که در بازار وجود دارد خیلی زود از بازار حذف خواهد شد برای همین هیچ کمپانی بزرگی اعتبار خود را این گونه به خطر نمی اندازد چراکه هر چه برند بزرگ تر باشد رقبای آن هم بزرگ خواهند بود و کوچک ترین اشتباه هزینه سنگینی را برای آنها در بر خواهد داشت، مطمئن باشید که مارک های کوچک و ناشناخته هیچ وقت نمی توانند با کمپانی های بزرگ و چند ملیتی با خط تولیدهای غول پیکر و تولیدات انبوه ازلحاظ قیمت و کیفیت رقابت کنند، چراکه آن ها می توانند محصول بسیار باکیفیت را با تیراژ بسیار بالا با قیمت بسیار پایین تولید کنند و در حقیقت صاحبان تکنولوژی در صنعت خود به شمار می آیند.

ظرفیت دستگاه

اولین مسئله ای که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، مناسب ترین میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی برای خانواده شما یا اصطلاحاٌ چند نفره بودن آن است. ماشین ظرفشویی های با ظرفیت بالا مثل 12 نفره یا 14 نفره بیشتر مورد انتخاب خانواده های شاغل، پر جمعیت یا اهل برگزاری میهمانی ها و مراسم های زیاد قرار می گیرد. در مقابل، ظرفشویی های کوچک بیشتر توسط خانواده هایی استفاده می شوند که کم جمعیت بوده و به دفعات کمتری به آشپزی یا صرف غذا در منزل می پردازند. به هر جهت انتخاب با شماست، اما فراموش نکنید که هرچه ظرفشویی بزرگ تری انتخاب کنید، از نظر خرید اولیه، تهیه مواد شوینده و مصرف انرژی نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

ضد عفونی می کند؟

بعضی از ماشین ظرفشویی ها تکنولوژی ضد عفونی کردن را ندارند و مصرف کنندگان مجبور هستند برای هر بار شست و شوی ظروف، مقداری ضد عفونی کننده داخل آن بریزند. اما ماشین ظرف شویی های جدید خودشان به این تکنولوژی مجهزه شده اند و کافیست شما زمان خرید به این قابلیت توجه کنید و بعد از آن در ظروف ضد عفونی شده غذا میل کنید.

مصرف آب

ماشین‌های ظرفشویی ارزان قیمت معمولا آب بسیاری مصرف می کنند. البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف می‌شود تفاوت چندانی ندارد. کمترین مقدار مصرف آب را می‌توانیم در دمای ۶۵ درجه ببینیم. برای اطمینان یافتن از مقدار کم مصرف آب، مدل‌های مختلف آنها را با دقت بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در حال حاضر از بین انواع برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی، برند بوش کمترین میزان مصرف آب را داراست و میزان مصرف آب اغلب مدل‌های بوش کمتر از ۹ لیتر و در برخی از مدل‌ها تنها ۶ لیتر است. لذا خواهشمند است با توجه به بحران کم آبی در کشور در هنگام خرید ماشین ظرفشویی حتما به میزان آب مصرفی دستگاه دقت کرده و این مقوله را در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کنید.





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: