نوشته شده توسط : درسا حسینی

فر ها از نظر موقعیت قرار گیری در آشپزخانه به انواع متفاوت تو کار، رو کار و اجاق گاز تقسیم بندی می شوند در این مقاله قصد داریم تا شما را با فر تو کار و کاربرد ها و نکات خرید آن آشنا کنیم. فر های تو کار ظاهری همانند مایکروویو دارند و در آشپزخانه های امروزی اصولا مکانی برای قرار دادن فر تو کار تعبیه شده است اما اگر چنین جایگاهی وجود نداشت به راحتی می توانید این مکان را ایجاد کنید. فر های تو کار از این نظر که فضایی بر روی کابینت و یا میز آشپزخانه ایحاد نمی کند بسیار کاربردی و مناسب هستند  در انتخاب فر تو کار مناسب لازم است تا موارد و نکاتی را مد نظر خود قرار دهید تا بتوانید فر مناسبی را خریداری کنید در ادامه شما را با این نکات آشنا خواهیم کرد.

فر توکار برقی

 

فر برقی محبوب ترین نوع از انواع فرها می باشد که با المنت های برقی کار میکنند. بستگی به نوع فر بین ۳ الی ۴ المنت مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فر برای محل هایی که فاقد لوله کشی گاز است مورد استفاده قرار میگیرد. لازم به ذکر است امروزه استفاده از فر برقی مرسوم تر نسبت به دو نوع دیگر می باشد. از مزیت های این نوع فر می توان به عمل گرم کردن و یا یخ زدایی غذا اشاره کرد. البته بستگی به مدل های مختلف فر برقی می تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد. از معایب این نوع می توان به هزینه برق آن اشاره کرد که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی این محصولات دارای برچسب انرژی A می باشند و باعث کاهش هزینه برق مصرفی می شود

فر توکار گازی

 

این نوع از فرهای توکار برای پخت خود به انرژی گاز احتیاج دارند و برای روشن شدن نیز با موتور جوجه گردان از انرژی برق بهره می گیرد. از مزایای این نوع از فرها می توان به هزینه مصرفی پایین آن اشاره کرد، چرا که مصرف سوخت این نوع از فرها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در کنار این نیز از معایب فر توکار برقی می توان به ایجاد مشکلاتی در روند پخت غذا اشاره کرد. حرارت بالای شعله های گاز باعث می شود که در بسیاری از موارد غذا بیش از حد داغ شده و ته بگیرد.

 

فر توکار برقی یا گازی؟ مساله این است!

 

فر توکار برقی از جمله محبوب ترین گزینه های موجود در بازار بوده که به دو صورت تکی یا دابل وجود عرضه می شود. از آن سو ،امروزه دیگر فر توکار‌ گازی به سختی در بازار پیدا می شود . تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان این نوع فر را به بازار عرضه می کنند . پس با انتخاب های بسیار محدودی مواجه هستیم . در کل می توان گفت فر توکار‌ برقی امتحانش را بهتر پس داده است. دلیل آن را می‌توان در توزیع بهتر گرما نسبت به فرهای گازی جستجو کرد. همچنین می‌توان گفت باوجود اینکه فرهای‌گازی گزینه ارزانتری هستند، فرتوکار برقی ارزش خرید بالاتری دارد.


انواع سیستم حرارت دهی و مزایای آن 

 

توجه داشته باشید معمولا کمترین حالت حرارت دهی در فر نیز احتیاجات شما را بر آورده خواهد کرد چرا که برای پختن کیک ، پیتزا ، مرغ ، سوسیس ، مرغ و سایر مواد غذایی ، اگر فری با المنت “بالا-پایین” و “هوای سه بعدی” داشته باشید کفایت خواهد کرد . سایر سیستمهای حرارت دهی فقط کار شما را راحت تر یا سریع تر انجام خواهد داد.
اما از این مقایسه کوتاه که بگذریم به مواردی می رسیم که باعث بالارفتن تنوع فر در بازار می شود. همین تنوع زیاد ممکن است گاهی انتخاب را برای ما سخت کند


سیستم خود تمیز کننده حرارتی

 

این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می کند که سپس پاک کردن آن ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می شود. امروزه این سیستم ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است.
در سیستم های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته های کاتالیزوری آلودگی ها و چربی ها را به خود جذب می کنند. سپس این آلودگی ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته ها جدا می شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائید.

فر های توکار فن دار

 

ببیشتر فرهای توکار برقی فن هایی دارند که گرما را به صورت یکنواخت در سطح فر پخش می کنند. منظورمان همان فن کانوکشن است که وظیفه توزیع یکسان حرارت را بر عهده دارد. در حالی که برخی از مدل ها تنها دارای یک فن خنک کننده هستند که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فر و رسیدن آسیب به قطعات الکترونیکی آن طراحی شده است.

حداکثر دمایی که با فن خنک کننده می توان دمای فر را کاهش داد، ۲۰درجه سانتی گراد است

بهترین برند فر توکار

 

به طور کلی برندهای بسیاری به تولید فر توکار می پردازند که از میان بهترین آنها می توان به اخوان، سینجر، بوش، داتیس، فورس، آلتون، اسنوا، آریستون، آ ا گ، هاردستون، کندی و... اشاره کرد.


فر های توکار چند کاره

 

فرهای توکار چندکاره دارای دو المنت گرمایی در بالا و پایین، گریل و یک فن کانوکشن می باشند. با داشتن این ابزار شما می توانید به صورت جداگانه یا ترکیبی غذا های مورد علاقه خود را بپزید. بنابراین شما قادر خواهید بود که از المنت بالایی برای برشته کردن لازانیا استفاده کرده و از المنت پایینی برای پخت طبقه پایین پیتزا استفاده کنید. این نوع فرها قابلیت یخ‌زدایی نیز دارند.

بعضی از مدل‌ها تنها از فن برای پخش حرارت در فر استفاده می کند . در حالیکه در دیگر مدل‌ها از المنت پایینی برای این کار استفاده می شود . در هر دو صورت یخ غذا بسیار سریعتر از زمانی که در هوای آزاد است ، آب می شود. امروزه فرهای‌توکار چندکاره به دلیل داشتن قابلیت های زیاد،محبوبیت بسیاری دارند . اما این قابلیت های زیاد نیز کنترل پیچیده ای دارندکه در هنگام‌خرید باید به این مورد توجه کنید



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

چرخ خیاطی یکی از محصولاتی است که جزو کالاهای غیر ضروری در لیست جهاز کامل عروس وجود دارد ، چرخ خیاطی ابزار کار خیاطان ات و بدون وجود آن ها هیچ خیاطی نمی تواند لباس ها و محصولاتی را بدوزد ، اگر کسی کار با چرخ خیاطی را بلد باشد مطمئنا وجود یک چرخ خیاطی باعث می شود تا از بسیاری از کار های خود جلو بیوفتد و لباس های زیبایی برای خود بدوزد اما اگر کسی سر رشته ای در چرخ خیاطی نداشته باشد بهتر است تا بی خیال خرید آن بشود و بودجه ی خود را برای کالای ضروری تری کنار بگذارد . با توجه به آن که چرخ خیاطی جزو دستگاه های برقی است لازم است تا در خرید آن دقت فراوان تری به خرج دهید ، در ادامه شما را با انوع نکاتی که لازم است قبل از خرید آن ها را در نظر داشته باشد در اختیار شما قرار داده ایم . 

انواع چرخ خیاطی

این وسیله انواع مختلفی دارد از جمله : مکانیکی، دیجیتالی، برقی.

  • چرخ خیاطی های مکانیکی کلیه ی امور پایه ای یک چرخ را انجام می دهند از قبیل دوخت و دوز ساده تا رفو و تعمیر لباس. تنظیمات این نوع ماشین دستی است.
  • چرخ خیاطی های دیجیتالی یا کامپیوتری از مورد اول پیشرفته تر هستند و کلیه ی کارها کامپیوتری و به صورت خودکار انجام می شود، تنظیمات آن ها هم نیازی به فشار و قدرت دست ندارد و خودکار است. برای دوخت و دوز نسبت به چرخ های مکانیکی تنوع بیشتری دارند و کارهایی مانند لحاف دوزی و گلدوزی را انجام می دهد.
  • چرخ خیاطی های برقی هم ترکیبی از چرخ های مکانیکی و دیجیتالی است. این ماشین ها دارای مدار الکترونیکی هستند که مدل دوخت را انتخاب می کنند و صفحه نمایشگر LCD دارند که تنظیمات را نشان می دهد.

آیا داشتن چرخ خیاطی لازم است؟

استفاده از چرخ خیاطی در مواقع ضروری و حیاتی یکی از فواید داشتن چرخ خیاطی است هنگامی که لباستان پاره می شود ، اگر چرخ خیاطی داشته باشید می توانید به آسانی آن را بدوزید ولی اگر نزد خیاط بروید به طور قطع باید هزینه های زیادی برای دوخت لباس متحمل شوید . این کار شامل هزینه حمل و هزینه دستمزد خیاط است .

یا زمانی که مثلا قبل از رفتن به مهمانی زیپ لباس شما پاره می شود ، با داشتن چرخ خیاطی مناسب می توانید به آسانی آن را درست کنید .

چرخی بخرید که از تمام برنامه های دوخت پشتیبانی کند

چرخی را بخرید که بتوانید با آن علاوه بر دوخت مستقیم و منظم، دوخت های زیگزاگی با عرض و طول های متفاوت را نیز انجام دهید . چرخ خیاطی با کیفیت باید حداقل دارای سه نوع دوخت باشند:دوخت مستقیم، کوک زیگزاگ، دوخت دکمه، و کوک چپ و راست برای ثابت کردن هر کوک در آغاز و پایان درز .

چرخ های جدید زیگزاگ و دو سوزنی برای دوختن جا دکمه، تور دوزی، حاشیه دوزی، دوختن روبان و طرح های آپلیکه، پنبه دوزی، سجاف های گرد و کارهای تعمیری مختلف مناسب هستند و کار شما را زیباتر می کنند.

اندازه و وزن دستگاه چرخ خیاطی و پایه آن

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید چرخ خیاطی که باید به آن توجه کنید اندازه و وزن دستگاه می باشد. پایه چرخ خیاطی نیز برای خرید یکی از گزینه های قابل تامل می باشد. در صورتی که منزل شما کوچک است بهتر است به دنبال خرید چرخ خیاطی کوچک باشید. چرخ خیاطی بزرگ برای قرارگیری صحیح در منزل نیاز به جای بیشتری دارد و برای منازل کوچک مناسب نیست.

برخی از دستگاه ها با میز تاشو تولید شده اند که قادر به جمع شدن می باشند. چرخ خیاطی های کم وزن به راحتی جا به جا می شوند اما دستگاه های سنگین با نخ های کلفت برای دوزندگی مناسب تر است. ماشین های صنعتی دارای پایه های چوبی مناسب هستند که این قابلیت در چرخ های خانگی وجود ندارد ولی شما می توانید به راحتی از بازار تهیه کنید. اگر می خواهید برای کارگاه صنعتی خود چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید بهتر است توجه کنید که پایه ی آن پهن باشد تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

تنوع دوخت چرخ خیاطی

تنوع دوخت یکی از مهم ترین ارکان هایی است که به آن باید توجه کرد. لازم به ذکر است که شاید در ابتدا مبتدی باشید و تصور کنید دوخت های متنوع چندان به کارتان نیاید؛ ولی بعد از مدتی که در این کار پیشرفت کردید خواهید دید که قابلیت دوخت های مختلف چقدر می تواند کاربردی باشد. همچنین چرخ باید دارای پایه فشاردهنده قوی باشد که به‌وسیله آن بتوان انواع پارچه‌های ضخیم و درزهای کلفت را دوخت.

سرعت چرخ خیاطی

سرعت دوخت و دوز دستگاه در زمان خرید عامل مهمی می باشد که باید به آن توجه کنید . اگر چرخ خیاطی را برای کار های تجاری می خواهید باید به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت خوب باشید . میانگین سرعت دستگاه های صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد . شما به وسیله دکمه کنترل سرعت روی چرخ خیاطی می توانید سرعت آن را چند برابر بیشتر کنید ولی توجه کنید برخی از انواع پارچه به سرعت بالا نیاز ندارند و بهتر است دوخت ها را با دقت انجام دهید . برای نمونه در زمان دوخت پارچه های چرمی سرعت را بالا ببرید و مراقب باشید سوزن نشکند . اگر از پارچه های پرده ای استفاده می کنید لازم نیست هزینه آن چنانی پرداخت کنید زیرا یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین نیاز شما را به آسانی بر آورده می کند .

برند مناسب

در دنیای کارآفرین‌ها و برندهای شخصی، سراسر زندگی ما را برندها پر کرده‌اند اما به شخصه معتقدم هنگام خرید چرخ خیاطی فقط به یک دلیل باید به برند مورد نظر دقت کرد و آن هم تهیه قطعات چرخ و گارانتی آن است. چرخ خیاطی‌های خوب حداقل ۱۵ سال عمر می‌کنند و حتی بعضی برندهای معتبر چرخ خیاطی، تا ۲۵ سال گارانتی به مشتری می‌دهند. پس نکته بسیار مهم این است که آیا پس از خرید و استفاده سالیان سال از چرخ خیاطی آیا می‌توان در صورتی خراب شدن آن را به راحتی تعمیر کرد یا قطعات چرخ ممکن است به کلی از دسترس خارج باشند؟ بنابراین توصیه می‌کنم از برندهای معتبر چرخ خیاطی خود را تهیه کنید که قطعات و نمایندگی آن‌ها به راحتی پیدا شود. این برندها از کشور به کشور مختلف است اما قطعا قطعات و نمایندگی‌های برندهای ژانومه و کاچیران در ایران در دسترس‌ترین ها هستند.

چرخی بخرید که خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهد

چرخی که شما می خرید باید وسایل تعمیر و سرویس آن در کلیه نمایندگی های مجاز موجود باشد پس به امر تعمیر و خدمات پس از فروش چرخ خیاطی که خریداری می کنید حتما توجه کنید. چرخ خیاطی باید دارای نمایندگی مجاز در شهر شما باشد و خدمات پس از فروش خوبی را به شما ارائه دهد.

بودجه خرید چرخ خیاطی

اگر می خواهید چرخ خیاطی مناسب تهیه کنید ابتدا بهتر است بودجه خود را بسنجید. دستگاهی که دارای قابلیت های مختلف باشد قطعا دارای قیمت بالاتری می باشد. باید نگاه کنید که به تمامی قابلیت های چرخ خیاطی نیاز دارید یا خیر. چرخ های خیاطی مکانیکی دارای قیمت کمتری به نسبت چرخ های خیاطی الکترونیکی می باشد و چرخ های الکترونیکی به نسبت ماشین های کامپیوتری ارزان تر هستند.

اگر برای واحد تجاری خود می خواهید چرخ خیاطی خرید کنید بهتر است به دنبال خرید یک دستگاه مدرن و پیشرفته باشید تا برای دوخت و دوزهای مختلف به دستگاه دیگر نیاز نداشته باشید. بهتر است در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که دارای کیفیت بالا باشد تا هر سال مجبور به تعویض دستگاه نباشید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد