نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

این روز ها ساعت دیواری ها را می توان به عنوان یکی از اساسی ترین و مهم ترین وسایل دکوری در منزل و یا در محل کار به حساب آورد . ساعت دیواری ها دارای طرح و سبک های مختلف و گوناگونی هستند که از جمله ان ها می توان به ساعت دیواری، مدرن، فانتزی و ساعت دیواری تبلیغاتیو ... نیز اشاره کرد . یکی از نکات مهم در شرایط خرید ساعت دیواری ها شناخت تقریبی برندهای ساعت دیواری می باشد . به عنوان مثال فرض کنید که وارد یک فروشگاه و یا مغازه شده اید و می خواهید ساعت دیواری منزل و یا محل کار خود را خریداری کنید اما اطلاعاتی در باره ساعت ها نمیدانید به همین دلیل توصیه می شود که برای خرید ساعت بهتر است راهنمای خرید ساعت ها را مطالعه کنید . قیمت ساعت ها با برندهای خاص نسبت به قیمت واقعی کمتر است. پیش از خریداری ساعت دیواری باید شرایطی را مورد بررسی قرار دهید و با دقت زیادی عمل کنید.

 

نوع ساعت دیواری

به‌طور کلی از یک منظر، ساعت‌های دیواری به دو دسته ساعت‌های کوارتز و مکانیکی تقسیم می‌شوند. تفاوت این دو دسته به نوع سازوکارشان مربوط است. ساعت‌های کوارتز برای تغذیه به باتری نیاز دارند و دقیق‌تر از ساعت‌های مکانیکی هستند. در این ساعت‌ها از کریستال‌های کوارتز استفاده می‌شود. در مقابل، درون ساعت‌های مکانیکی پر از سیم‌پیچ‌ها و چرخ‌دنده‌های متحرک است و به باتری نیاز ندارد، بنابراین دقتش کمتر از ساعت کوارتز است. ساعت‌های کوارتز رایج‌تر هستند.

از منظری دیگر، ساعت‌های دیواری را به دو دسته دیجیتال یا آنالوگ تقسیم می‌کنند. ساعت دیواری دیجیتال به صورت اعداد کامپیوتری با دو نقطه در وسط برای جدا کردن ساعت‌شمار و دقیقه‌شمار طراحی شده است. اما ساعت آنالوگ سه عقربه دارد و اعداد در اطراف عقربه‌ها قرار گرفته‌اند. هر دوی این ساعت‌ها باید به‌صورت دستی تنظیم شوند. تنها ساعتی که به‌صورت خودکار کار می‌کند و فقط کافی است اطلاعات منطقه زمانی خودتان را وارد آن کنید تا تنظیم شود، ساعت اتمی است.

مدل و محل نصب

همخوانی مدل ساعت با وسایل منزل یا محل کار اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، منطقی نیست که از یک ساعت تبلیغاتی برای منزل استفاده کنید. معمولا ساعت دیواری در جایی نصب می‌شود که در معرض دید باشد، در حالی که برخی افراد نسبت به صدای عقربه‌ها و تیک تاک آن حساس هستند و ترجیح می‌دهند، ساعت را در محلی کم تردد نصب نمایند، البته این دسته از آدم‌ها می ‌توانند ساعت‌های دیجیتالی را جایگزین کنند.

اندازه ساعت

هر نوع ساعت متناسب با بخش‌های مختلف محیط خانه و محل کار می‌باشد. اولین قدم دانستن این موضوع می‌باشد که ساعت در کجا نصب می‌شود. در برخی مواقع خرید یک ساعت بزرگ پاندول دار مناسب است و در برخی موارد خرید یک ساعت مدرن کوچک.

 

کاتالوگ و شناسنامه ساعت

از دیگر نکاتی که هنگام خرید ساعت دیواری بد نیست از آن اطلاع داشته باشید، وجود شناسنامه و یا کاتالوگ برای این قبیل وسایل دکوری می باشد. جالب است بدانید عموما در شناسنامه ساعت ها در خصوص سال ساخت، نام کشور سازنده، شماره کالیبر، تعداد قطعات تولید شده، شماره مرجع و سایر چیزهای دیگر نوشته شده است.


دقت در میزان فضای خالی

قبل از خرید ساعت، به فضایی که ساعت قرار است آنجا نصب شود، دقت کنید و متناسب با بافت، شکل و دنگ دیوار خود، ساعت موردنظر را خریداری نمایید‌. اگر دیوارِ جایی که قرار است ساعت در آن قرار گیرد، باریک است، سعی کنید ساعت باریکی را خریداری کنید. اگر هم دیوار پهن است، ساعت های بزرگ و پهن بهترین گزینه خواهند بود.


سبک ساعت 
یکی دیگر از مهم ترین شرایط خرید ساعت این است که مدل ساعت دیواری با مدل دیگر وسایل مسائل منزل یا محیط کار همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال یک ساعت تبلیغاتی مناسب با محیط منزل نیست. ساعت تبلیغاتی معمولا برای استفاده در محل کار طراحی شده اند.

درست است که ساعت ها باید در فضایی نصب شوند که به راحتی قابل مشاهده باشند اما افرادی که به صدای عقربه های ساعت حساس اند می توانند ساعت های خود را در فضاهایی کم رفت و آمد تری نصب کنند و راه حل مناسب تر دیگر برای آن ها استفاده از ساعت های دیجیتالی است.

 

گارانتی یا خدمات پس از فروش

وقتی که ساعت را خریداری داری می کنید، سعی کنید اطلاعات کافی در مورد سازنده ی آن را به دست آورید. این کار باعث می شود که اگر قطعه ای از ساعت خراب شد، شامل گارانتی شود و قطعه ی آسیب دیده، تعویض یا تعمیر شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، انواع لوازم خانگی بسیار زیاد و متنوعی به بازار ارائه می شوند که در این جا می خواهیم به یکی از پر کاربرد ترین  و پرفروش ترین محصولات آشپزخانه ها که همیشه  همراه یک خانم خانه دارو یا یک آشپز است اشاره کنیم . این دستگاه گوشت کوب برقی نام دارد ،ولی با توجه به اسم مختصری که دارد از کاربرد های بسیار زیادی برخوردار است ، گوشت کوب برقی ها می تواند در سرعت بخشیدن کارهای آشپزخانه به کمک آشپز بیاید و کاری کنید که آشپز با کم ترن زمان وبا کم ترین صرف انرژی بهترین غذاها را آماده کند . 

 

قدر این محصول را افرادی که شاغل هستند بیشتر از همه می دانند . برخی از افراد به دلیل نداشتن وقت کافی برای درست کردن غذا و  یا همچنین خانم های خانه دار که باید وعده های غذایی زیادی را در طول روز آماده کنند ،گوشت کوب برقی ها می تواند برای آنان بسیار کاربردی باشد  ؛ در این مطلب قصد داریم تا کارایی گوشت کوب برقی ها را بررسی کنیم .  

بررسی کاردبرد گوشت کوب برقی

عموما این دستگاه‌ها دارای نوع ساده و چند کاره هستند. نوع ساده گوشت‌کوب برقی تنها برای له و مخلوط کردن مواد غذایی پخته نظیر سیب زمینی، نخود، برنج قابل استفاده است. کاربرد گوشت کوب برقی در مدل‌های چند کاره علاوه بر مخلوط کنی به‌عنوان خردکن، هم‌زن، رنده، آسیاب، پوره کُن، رب ساز و غیره نیز قابل استفاده بوده و البته گران‌تر هستند.

استفاده از گوشت‌کوب برقی باعث آسیب کمتر به بافت غذا نسبت به مخلوط کن می‌شود و پوره با کیفیت‌تری حاصل می‌شود. از طرفی به‌علت سبک‌تر بودن و کاربری راحت‌تر آن یک وسیله دم دستی و قابل حمل بی‌نظیر است. کاربری و اجزای دستگاه‌های گوشت‌کوب برقی بسیار ساده بوده و دستگاه به‌سرعت و بدون انجام تنظیمات پیچیده آماده به‌کار می‌شود.

در آشپزخانه ایرانی غذاهایی نظیر پوره سیب زمینی، کوفته، کتلت، فلافل، گوشت کوبیده و الویه از جمله غذاهایی هستند که از گوشت‌کوب برقی بهترین پاسخ را دریافت می‌کنند.

گوشت‌کوب برقی به‌درد چه کسانی می‌خورد؟


گوشت‌کوب برقی وسیله‌ پرکاربردی است، اما لزوما به‌درد همه خانه‌ها نمی‌خورد. اگر معمولا در حجم زیاد آشپزی می‌کنید، بهتر است که از همان غذاساز یا مخلوط‌کن‌ استفاده کنید. اینها فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند، اما برای آشپزی در حجم زیاد مناسب‌ترند. این‌درحالی است که اگر گوشت‌کوب برقی را برای غذاهای کم‌حجم و مصارف خرده‌ریز مدنظر دارید، قطعا از خریدنش پشیمان نمی‌شوید. گوشت‌کوب برقی خصوصا برای پوره‌کردن غذای بچه وسیله فوق‌العاده‌ای است.

طریقه استفاده از گوشت کوب برقی


کار کردن با گوشت کوب برقی بسیار آسان است . با نگه داشتن انگشت رو دکمه آن تیغه گوشت کوب برقی شروع به چرخیدن میکند.

گوشت برقی فقط یک سرعت دارد ولی کنترل کردن آن بسیار آسان است.

برای اینکه ترکیب کردن مواد به خوبی انجام شود باید گوشت کوب برقی را حرکت دهید تا مواد ترکیب شوند.

میتوانید برای بهتر مخلوط شدن مواد ، مایعات مخصوص پخت و پز در درون ظرف بریزید.

قطعات گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی دارای یک بدنه که در دست بسیار راحت و یک پایه سبک و یک تیغه مقاوم و ضد زنگ می باشد. بخشی از تیغه خم و رو به بالا و بخشی دیگر خم و رو به پایین دارد. بنابراین استفاده شما می تواند از جنس های مختلفی تشکیل شده باشد که معمولا از جنس فولاد ضد زنگ است.

تمیز کردن گوشت کوب برقی بسیار آسان است و با جدا کردن قسمت پایه از بدنه به راحتی می توان این قسمت را تمیز کرد. یکی از راه های پیشنهادی این است که پایه آن را جدا کنید و در ظرفی مخلوط از آب و مواد شوینده قرار دهید و یا حتی می توان در ماشین ظرفشویی قرار داد.

یک حلقه پلاستیکی بزرگ روی گوشت کوب برقی قرار دارد که برای آویزان کردن آن استفاده می شود. که به وسیله گیره می توان آن را آویزان کرده و همیشه جلو چشم قرار داد.

بخش دیگر گوشت کوب برقی ظرفی از جنس پلاستیک یا پیرکس است که موادی که قصد مخلوط کردن آن را دارید در آن قرار میریزید و به شکل استوانه ای طراحی شده است تا از بیرون ریختن مواد هنگام هم زدن جلوگیری کند.

امروزه کاربرد ها و قابلیت های دیگری را به این دستگاه اضافه کرده اند که محبوبیت و کارایی این دستگاه را بالا میبرد و به یک مینی غذا ساز تبدیل شده است.

ارزش خرید دارد یا ندارد ؟

همانطور که میدانید و ملاحظه کردید تنوع قیمتی گوشت‌کوب برقی بسیار بالا است بنابراین برای اینکه خرید مقرون‌ به ‌صرفه‌تری داشته باشید، اول به نیاز خودتان نگاه کنید. ببینید که گوشت‌کوب برقی چقدر برای‌ تان کارایی دارد. اگر احتمال می‌دهید که این وسیله تقریبا هر روز در آشپزخانه به‌کارتان می‌آید، پس بهتر است که از بین مدل‌های پرقدرت‌تر و بادوام‌تر انتخاب کنید.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.

ضمنا لازم به یادآوری است که گوشت‌کوب‌های برقی بیشتر برای مواد غذایی نرم توصیه می‌شوند و اگر مصارفی همچون خردکردن یخ مدنظرتان است باید از همان مخلوط‌کن‌های روکابینی استفاده کنید. پس برای انتخاب بهترین گزینه، اول باید ببینید که گوشت‌کوب برقی را بیشتر برای چه مصارفی می‌خواهید و میزان مصرف ‌تان احتمالا چقدر خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

این روزها اکثرا همه افراد از  انواع لوازم برقی مانند ماشین ظرفشویی زیاد استفاده می کنند اما آیا اطلاع دارید که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به چه نکته هایی توجه کنید و یا چه مواردی را مد نظر خود قرار دهید و آیا میدانید مناسب ترین ماشین ظرفشویی برای شما و خانواده تان کدام است؟ اگر نمی دانید پس بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید . 
قطعا هنگامی که تصمیم به خرید یک وسیله برقی خانگی جدید مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و … می گیرید، عومل و نکاتی را در نظر می گیرید که قطعا در انتخاب شما تأثیرگذار خواهند بود؛ اما تنوع مدل ها و برندها آنقدر زیاد  و متنوع است که به طور حتم شما را دچار سردرگمی می کند و متوجه مخواهید شد که بهترین انتخاب کدام می تواند باشد؟ همه مردم می خواهند وسیله ای که می‌خرند از کیفیت و کارایی و طول عمر بالایی برخوردار باشد و درعین حال هزینه نیز یکی از عوامل تعیین کننده برای بیشتر آن ها خواهد بود.

 

انواع ماشین ظرفشویی


اشین ظرفشویی توکار:
ماشین ظرفشویی توکار جدیدترین و مدرن‌ترین ماشین ظرفشویی در بازار است که به صورت کاملا مدرن در فضای بین کابینت‌ها و زیر صفحه آن قرار می‌گیرد و فضای کمی را نسبت به مدل مبله اشغال می‌کند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند یک آشپزخانه مدرن و یک دست داشته باشند گزینه‌ای مناسب است.

ماشین ظرفشویی رومیزی:
این نوع ماشین ظرفشویی روی کابینت و معمولا نزدیک به سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. خرید این ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت که زیاد اهل مهمانی نیستند مناسب خواهد بود چرا که ظرفیت زیادی ندارد. قیمت این مدل به نسبت ظرفشویی ایستاده ارزانتر است.


ماشین ظرفشویی ایستاده:
این نوع دستگاه‌ها در حال حاضر پر فروش‌ترین نوع در بازار است. این ماشین ظرفشویی مناسب خانواده‌های پر جمعیت خواهد بود. در هنگام خرید این مدل‌ها دقت کنید که دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد تا در مصرف آب و انرژی صرفه جویی شود.

 

بازدهی انرژی (بهره وری انرژی)

یک ماشین ظرفشویی خوب باید دارای گواهی برچسب انرژی ستاره (ENERGY STAR) باشد. به این معنی که با استانداردهای بهره وری تعیین شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست مطابقت داشته باشد. ماشین های ظرفشویی که این گواهی را دارند، به طور متوسط %12 بازدهی انرژی کارآمدتر و %30 مصرف آب کمتری (نسبت به مدل هایی که این گواهی را ندارند) دارند.

برای رسیدن به این امتیاز، شرکت‌های مختلف از تکنیک هایی مانند آب‌پاش‌های با کارایی بالا و سبدهای با طراحی جدید (به‌گونه‌ای طراحی شده اند که آب را بیشتر حفظ می کنند و در عین حال ویژگی تمیز کردن ظروف را نیز حفظ می کنند) استفاده می کنند.

مخزن

ماشینهای ظرفشویی ارزان، دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدلهای گران قیمت تر، مخزنی از جنس فولاد ضدزنگ (اصطلاحا استیل) دارند. جنس استیل از زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی جلوگیری میکند. در استفاده از مدلهایی با مخزن استیل، از مواد شوینده دارای سفید کننده استفاده نکنید.

قفسه ها

شما باید این قسمت را به دقت بررسی کنید تا از مناسب بودن اندازه قفسه ها با بشقابها، عمق قابلمه ها، کاسه ها و خلاصه بیشتر ظروف خود اطمینان حاصل کنید. شاید ظروفی داشته باشید که در هیچ ماشین ظرفشویی جا نشوند، در چنین مواردی باید قبول کنید که یکی دو قطعه از ظروف را دستی بشویید.

بررسی بهترین مارک ماشین ظرفشویی

در ابتدا یادمان باشد هیچ برند مطرح و معروفی پول مارک و برند خود را نمی گیرد، مطمئن باشید اگر یک برند توانسته باشد قسمتی بزرگی از بازار دنیا را به خود اختصاص دهد و امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، مطمئناً توانسته محصولات خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به همراه خدمات مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد تا امروز شما آن را به عنوان یک برند مطرح می شناسید، اگر برند مطرحی بخواهد با استفاده از اعتبار برند خود محصولی باکیفیت پایین را به فروش برساند با رقابتی که در بازار وجود دارد خیلی زود از بازار حذف خواهد شد برای همین هیچ کمپانی بزرگی اعتبار خود را این گونه به خطر نمی اندازد چراکه هر چه برند بزرگ تر باشد رقبای آن هم بزرگ خواهند بود و کوچک ترین اشتباه هزینه سنگینی را برای آنها در بر خواهد داشت، مطمئن باشید که مارک های کوچک و ناشناخته هیچ وقت نمی توانند با کمپانی های بزرگ و چند ملیتی با خط تولیدهای غول پیکر و تولیدات انبوه ازلحاظ قیمت و کیفیت رقابت کنند، چراکه آن ها می توانند محصول بسیار باکیفیت را با تیراژ بسیار بالا با قیمت بسیار پایین تولید کنند و در حقیقت صاحبان تکنولوژی در صنعت خود به شمار می آیند.

ظرفیت دستگاه

اولین مسئله ای که باید در مورد آن تصمیم گیری کنید، مناسب ترین میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی برای خانواده شما یا اصطلاحاٌ چند نفره بودن آن است. ماشین ظرفشویی های با ظرفیت بالا مثل 12 نفره یا 14 نفره بیشتر مورد انتخاب خانواده های شاغل، پر جمعیت یا اهل برگزاری میهمانی ها و مراسم های زیاد قرار می گیرد. در مقابل، ظرفشویی های کوچک بیشتر توسط خانواده هایی استفاده می شوند که کم جمعیت بوده و به دفعات کمتری به آشپزی یا صرف غذا در منزل می پردازند. به هر جهت انتخاب با شماست، اما فراموش نکنید که هرچه ظرفشویی بزرگ تری انتخاب کنید، از نظر خرید اولیه، تهیه مواد شوینده و مصرف انرژی نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

ضد عفونی می کند؟

بعضی از ماشین ظرفشویی ها تکنولوژی ضد عفونی کردن را ندارند و مصرف کنندگان مجبور هستند برای هر بار شست و شوی ظروف، مقداری ضد عفونی کننده داخل آن بریزند. اما ماشین ظرف شویی های جدید خودشان به این تکنولوژی مجهزه شده اند و کافیست شما زمان خرید به این قابلیت توجه کنید و بعد از آن در ظروف ضد عفونی شده غذا میل کنید.

مصرف آب

ماشین‌های ظرفشویی ارزان قیمت معمولا آب بسیاری مصرف می کنند. البته اگر ماشین کاملا پر باشد، مقدار آب مصرفی آن از مقدار آبی که با شستن دستی ظرف مصرف می‌شود تفاوت چندانی ندارد. کمترین مقدار مصرف آب را می‌توانیم در دمای ۶۵ درجه ببینیم. برای اطمینان یافتن از مقدار کم مصرف آب، مدل‌های مختلف آنها را با دقت بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در حال حاضر از بین انواع برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی، برند بوش کمترین میزان مصرف آب را داراست و میزان مصرف آب اغلب مدل‌های بوش کمتر از ۹ لیتر و در برخی از مدل‌ها تنها ۶ لیتر است. لذا خواهشمند است با توجه به بحران کم آبی در کشور در هنگام خرید ماشین ظرفشویی حتما به میزان آب مصرفی دستگاه دقت کرده و این مقوله را در تصمیم‌گیری نهایی لحاظ کنید.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

همان‌طور که همممون می دانیم وجود همزن برقی هم برای افراد حرفه‌ای‌ واهم برای افراد مبتدی واجب است . حتما لازم نیست از آن دسته افرادی باشید که انواع کیک و شیرینی ها را  تهیه می‌کنند و می‌توانند انواع دسرها و غذاهای خوشمزه را در عرض سه‌سوت و خیلی سریع آماده کنند ، حتی برای هم‌زدن تخم‌مرغ و درست‌کردن یک کوکوی ساده هم استفاده از همزن برقی خیلی بهتر از قاشق ها و یا  همزن دستی است.

البته در میان همزن‌ها ، مدل همزن هایی هم وجود دارد که برای افراد حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شده است: همزن برقی ایستاده یا کاسه‌دار. از این نوع همزن ها می‌توان برای فعالیت‌های سنگین‌تر و جدی‌تر آشپزی مثل آماده‌سازی خمیر کیک و نان‌ها و غذاهای مختلف دیگر استفاده کرد. زمانی که برای خرید همزن برقی به فروشگاه‌ها و مغازه ها می‌روید، بیشتر فروشندگان همزن‌ها را بر اساس توان مصرفی و سرعت‌شانبه شمار معرفی می کنند . اما حقیقت امر این است که به هنگام خرید همزن برقی ها نکات بسیار زیادی وجود دارد که این نکات را در ادامه مطلب ما به شما معرفی کرده ایم . 

همزن چیست و چه کاربردی دارد؟

همزن همان طور که از اسمش پیداست وسیله ای است که جهت هم زدن طراحی و ساخته شده است. این وسیله خارق العاده سرعت شما را در هم زدن به طور باور نکردنی بالا می برد و به هیچ وجه شما را خسته نمی کند. امروزه همزن ها به یک عضو همیشه ثابت در آشپزخانه ها مبدل گشته اند.

مخصوصاً افرادی که علاقه وافری به درست کردن انواع کیک و شیرینی جات دارند حتماً یک نوع از آن را به خانه خود راه داده اند. از این وسیله جالب می توان حتی برای درست کردن خمیر نان، انواع بستنی و مخلوط کردن آرد، کره و خامه نیز استفاده کرد و از نتیجه کار شگفت زده شد.


راحتی

اگر همزنی معمولی خریداری می‌کنید باید به راحتیِ دسته آن توجه داشته باشید. قرار است که همزن برای مدتی در دست‌تان باشد و اگر طراحی مناسبی نداشته باشد، دست‌تان خسته می‌شود و کیفیت کارتان پایین می‌آید. مثلا بعضی از همزن‌ها در بخش دسته، دارای پوششی پلاستیکی یا سیلیکونی هستند و کار نگه‌داشتن همزن باوجود این طراحی ساده‌تر می‌شود.

همزن‌های ایستاده هم نباید بیش از حد سنگین و بزرگ باشند. چون جابه‌جایی‌شان برایتان سخت و دشوار خواهد بود. در نظر بگیرید که اگر همزن سنگین باشد، هر بار، خارج‌کردن همزن از کابینت و گذاشتن مجدد آن سر جایش چقدر طاقت‌فرسا خواهد بود. البته اگر فضای کافی داشته باشید، خیلی ساده و راحت می‌توانید همزن را روی بخشی از پیشخوان بگذارید.

 

جنس کاسه‌ی همزن‌های کاسه‌دار

این جنس از پلاستیک یا استیل است. نوع پلاستیکی به علت نرمی دوام کمتری دارند و به مرور زمان هم دچار خط و خش می‌شوند و ممکن است بعدا تهیه و جایگزینی آنها مشکل باشد.
جنس استیل با مقاومت بالا در برابر ضربه، دوام و عمر بیشتر گزینه‌ی ایده‌آلی است. بهتر است پارچ همزن‌های کاسه‌دار، دارای لبه باشد تا مواد داخل آن بعد از مخلوط شدن، به راحتی و بدون هدررفت با قدری خم شدن در ظرف دیگری ریخته شود.

اندازه

همزن‌های برقی بزرگ برای کسانی که زمان زیادی را در هفته به پخت کیک، شیرینی و یا نان برای خانواده اختصاص می‌دهند بسیار مهم هستند. اگر خرید همزن برقی بزرگ را مدنظر دارید، باید در نظر داشته باشید که موتور دستگاه نیز باید قدرتمند باشد تا بتواند خمیر را به خوبی آماده کند. علاوه بر این در خرید همزن برقی باید به وزن آن نیز توجه کنید. همزنی که می‌خرید باید تا حدودی سنگین باشد تا در هنگام کار جابجا نشده و نلرزد.اگر برای دو نفر آشپزی می‌کنید یا آشپزخانه‌ای کوچک با فضایی محدود دارید، مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی می‌تواند گزینه‌های مناسب‌تری برای شما باشد. ظرفیت استاندارد کاسه‌های همزن بین 4.2 تا 5.2 لیتر است که برای پخت انواع کیک و بستنی مناسب است. مدل‌های کوچکتر همزن‌های برقی برای کسانی که استفاده زیادی از آنها نمی‌کنند مناسب‌تر بوده و جابجایی آنها نیز به علت وزن کمتری که دارند ساده‌تر است. مدل‌های بزرگتر همزن‌های برقی کاسه‌هایی با ظرفیتی بین 6 تا 8 لیتر دارند. بنابراین برای خرید همزن برقی میزان استفاده از آن و تعداد افرادی را که برایشان آشپزی می‌کنید، در نظر بگیرید.

سرعت

همزن‌ها دارای تنظیمات سرعت مختلفی هستند. مثلا می‌توانید همزن را از نقطه‌نظر سرعت هم‌زدن روی چندین و چند حالت تنظیم کنید. همزنی را انتخاب کنید که سرعت بسیار پایین، متوسط و تند را به شکلی مطلوب داشته باشد. یعنی زمانی که آن را روی درجه کُند یا همان پایین‌ترین حالت می‌گذارید، مواد را به‌آرامی و بدون بیرون ریختن از ظرف و پاشیدن به در و دیوار هم بزند. سرعت‌های دیگرش هم برای کاربردهای مختلف مناسب و منطقی باشند. یعنی طوری دسته‌های همزن در مواد بچرخند که به هدف‌تان از استفاده از همزن برسید و کثیف‌کاری پیش نیاید. در هنگام بررسی سرعت‌های مختلف همزن برقی به سروصدایی که در هر سرعت به‌وجود می‌آورد هم دقت کنید. اگر قرار باشد که صدایی مهیب در هر بار استفاده از همزن به گوشتان برسد، خریدش کار معقولی نخواهد بود.

توجه به جنس کاسه

در همزن های کاسه ای حتما به جنس کاسه دقت نمایید. جنس کاسه معمولا از پلاستیک یا استیل است. سعی کنید هنگام خرید همزن کاسه ای مدلی را انتخاب کنید که کاسه ی آن از جنس استیل باشد، چون جنس استیل هم مقاومت خوبی دارد و هم ضد ضربه است و دیرتر آسیب می بیند.

 

سروصدای همزن در هنگام کار

همزنی را انتخاب کنید که خیلی سروصدا نداشته باشد و البته ایده آل این است که دستگاهی را پیدا کنید که بی صدا کار کند. اما از آنجایی که انواع بی صدا عملا وجود ندارد پس بهتر است آن مدلی را که سر و صدای کمتری تولید می کند را مد نظر داشته باشید.

 

تفاوت همزن‌‌های برقی را بدانید

همزن‌‌های برقی کاسه‌دار معمولا قیمت بالاتری نسبت به همزن‌‌های برقی بدون کاسه دارند. حجم کاسه‌ها در همزن‌های مختلف، متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن‌ها با با واحد لیتر اندازه می‌گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید. کاسه‌های این همزن‌ها نیز یا شیشه‌ای هستند یا استیل. شما بسته به سلیقه و بودجه‌ای که دارید می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

علاوه بر این موضوع، عوامل دیگری هم بر روی قیمت و کیفیت همزن برقی اثرگذار است. از جمله برند، قدرت موتور، سرعت، تعداد سرعت‌های قابل تنظیم، میزان صدای تولید شده، وزن، تعداد پره‌ها، ابعاد، خدمات پس از فروش و... مواردی هستند که در زمان انتخاب باید آنها را مدنظر قرار داده و باتوجه به نیازی که دارید به گزینه مدنظر خود دست پیدا کنید.

 

جنس پایه‌های همزن

دقت کنید که پایه‌های همزن یعنی همان بخشی که با آن هم‌زدن مواد را انجام می‌دهید از چیست؟‌ بهتر است که جنس این بخش از وسیله از استیل ضدزنگ باشد. این جنس ماندگاری و دوام بیشتری دارد.

اما اگر حساس هستید و نمی‌خواهید که ظرفی که در آن مواد را هم می‌زنید، خط بیفتد، انتخاب‌های دیگری مانند پایه‌هایی با روکش سیلیکونی هم وجود دارد. به نظر می‌آید، تصمیم منطقی، همان انتخاب همزنی با پایه‌هایی از استیل ضدزنگ باشد؛ چون شما می‌توانید هم‌زدن را در ظرفی انجام بدهید که ارزش زیادی ندارد و اگر خط بیفتد مشکلی پیش نخواهد آمد. یا اصلا این کار را در ظرفی پلاستیکی انجام بدهید.



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه یخچال فریزر های ساید بای ساد محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده اند و خرید بهترین مدل یخچال فریزر ساید بای ساید به یکی از عنصر های اصلی برای هر آشپزخانه ای تبدیل شده است. اما سوالی که اینجا وجود دارد این است که خرید یخچال فریزر ساید بای ساید از چه نوع برای شما و آشپزخانه شما مناسب است؟، نکته ا که وجود دارد این است که تنوع محصولات موجود در بازار لوازم خانگی حتما شما را گیج خواهد کرد و همچنین انتخاب را برای شما مشکل ساز خواهد کرد . احتمالا شاید شما نیز در هنگام خرید ساید بای ساید به این فکر می افتید که کدام مدل و یا کدام برند از ساید بای ساید می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. به همین دلیل مطلبی را برای شما آماده کرده ایم با موضوع راهنمای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید تا بتوانید به واسطه آن با مطالب مهمی که حتما باید قبل از خرید ساید بای ساید در نظر داشته باشید آشنا شوید .

 

بودجه خود را برای خرید یخچال فریزر ساید بای ساید در نظر بگیرید

مسلما بودجه، نقش مهمی در انتخاب و خرید کالای مورد نظر ایفا می‌‌کند. پیشنهاد می‌‌کنیم، پیش از آنکه وارد فروشگاه شوید، در همین خانه و در ابتدای کار بودجه خود را مشخص کنید. این کار هم به شما کمک می‌کند تا بسیاری از مدل‌هایی که در فروشگاه‌های لوازم خانگی قرار دارد، تمرکز شما را برای خرید به‌هم نزند و هم از ابتدا دنبال یخچالی بروید که قیمت آن در محدوده بودجه‌ شماست. این نکته مهم را فراموش نکنید، شما باید با توجه به بودجه‌ خود، از بین یخچال‌ فریزرهایی که از لحاظ مالی امکان خریداری آن‌ها را دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید. هرگز تصور نکنید هرچه قیمت بالاتر باشد، پس از لحاظ کیفیت هم یخچال بهتر و کارآمدتری است.

بهترین مارک یخچال ساید بای ساید:

در حال حاضر شرکت های زیادی در جهان اقدام به تولید این یخچال ها می کنند ولی در میان آنها شرکت ها و برندهای ژاپنی، کره ای و آلمانی جزء بهترین تولید کنندگان یخچال ساید بای ساید هستند که هر ساله تولیداتشان در سراسر جهان به فروش می رسد. این شرکت ها که سالهاست در ایران هم یخچال هایشان پرطرفدار هستند از جمله ال جی (LG) ، دوو (Daewoo)، بوش، سامسونگ (Samsung)، هیتاچی (Hitachi)، AEG، اجنرال (ogeneral) و کنوود (Kenwood) هستند که در صورت تمایل می توانید هر یک از آنها را از فروشگاه آنلاین بانه نیاز تهیه و خریداری کنید. کیفیت بالا، امکانات مناسب، تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب و داشتن فضای کافی برای گذاشتن مواد غذایی همه از مزایای این برندها هستند. هرکدام از این برندها دارای ویژگی هایی مخصوص هستند که با کمی تحقیق می توانید آنها را شناسایی کنید.اما نکته مهم این است که همه برندهای یخچال معرفی شده در بالا بسیار معروف ، معتبر و با کفیت هستند تنها در برخی موارد جزئی و برخی امکانات باهم تفاوت دارند.

ظرفیت و گنجایش و ابعاد یخچال فریزر و ساید بای ساید :

میزان ظرفیت نسبت مستقیم با اندازه و ابعاد دستگاه دارد که برای انتخاب آن به دو نکته باید اشاره کرد

نکته اول این است که با توجه به تعداد افراد خانواده و میزان مصرف ماهیانه خود ظرفیت و دستگاه را انتخاب کنیم تا در آینده مجبور به تعویض دستگاه نباشیم

نکته دوم این است که قبل از خرید یخچال به اندازه فضای مشخص شده یخچال در آشپزخانه بپردازید

 

امکانات و قابلیت ها ی یخچال فریزر و ساید بای ساید :

با توجه به نیاز خود امکانات و قابلیت یخچال را سنجیده و یخچال فریزر و ساید بای ساید خود را انتخاب کنید

مصرف انرژی
برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها، باید به برچسب انرژی که روی بدنه‌ دستگاه چسبانده شده، نگاه کنید. روی این برچسب علاوه‌ بر یک‌ سری اطلاعات مثل مصرف سالانه‌ انرژی و میزان صدای تولید شده توسط موتور یخچال، رده‌ بندی مصرف انرژی یخچال هم مشخص شده. این رده‌ بندی که از حروف A+++ (برای بهترین مصرف انرژی) تا D (برای بیشترین مصرف انرژی) درجه‌ بندی شده، معیار خوبی برای مقایسه‌ مصرف انرژی یخچال‌ ها باشد. اگر به عمر موتور ساید بای ساید خود اهمیت می دهید پیشنهاد ما به شما خرید ساید بای ساید های چند موتوره است.

در انتخاب کندانسور بیشترین دقت را نمایید

اصلی ترین قطعه موجود در یخچال کندانسور یا همان موتور یخچال است؛ ، از این جهت باید بیشترین توجه را به کیفیت آن داشته باشید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد. بهترین کندانسورها، نوع خطی آنها هستند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند بنابراین سعی کنید از این نوع کندانسورها در یخچال شما به کار رفته شده باشد و از خرید یخچال های دارای موتورهای چینی جدا خودداری کنید. راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی های مجاز، گواهی کردن نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن در فاکتور خرید شماست.

طبقات
طبقات یخچال باید به‌سادگی برای تمیز کردن و یا تنظیم محل قرارگیری، قابل جابه‌جا کردن باشند. داشتن طبقات چندقسمتی یا بخش‌بندی شده می‌تواند برای قرار دادن ظروف مختلف غذا و نوشیدنی مناسب باشد.

جنس طبقات ممکن است پلاستیک یا شیشه نشکن باشد. برخی از طبقات دارای لبه‌های بلند و یا دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای سهولت استفاده است. برای مثال اگر دست شما به‌به بطری شیر بخورد و شیر بریزد، طبقات لبه‌دار مانع از ریختن شیر در دیگر قسمت‌های یخچال می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

طراحی و ساخت انواع مختلف جاروبرقی ها، باعث شد تا وزن وسایز بزرگی داشته باشند و جابه جایی و استفاده از آن ها کمی با مشکل رو به رو است تا اینکه نمونه های جدیدی به نام جارو شارژی ها روانه بازار شدند که با وجود معایب و مزایایی که دارند به یکی از رقبای سرسخت و پر قدرت جاربرقی های معمولی و ساده تبدیل شده اند . جارو شارژی ها در ابعاد کوچک تر و وزن کم تری نسبت به جارو برقی هاتولید شده اند و قابلیت شارژ شدن دارند ، از جارو شارژی ها می توان در مکان های کوچک و دور از دسترس و همان طور فضاهای بدون برق استفاده کرد .  جارو شارژی ها با توجه به قابلیت شارژی شدنی که دارند کمی حساس هستند بنابراین نیاز است تا ربنابراین در این مطلب توصیه هایی برای خرید جارو شارژی را برای شما در نظر گرفتم تا بتوانید با اطمینان و آگاهی بیش تری خریدتان را انجام دهید. 

 

این محصول کاربردی مانند دیگرمحصولات لوازم خانه در انواع مدل‌ها و با ویژگی‌های مختلفی وجود دارند. اگر در فکر تهیه جارو شارژی هستید، اما اطلاعات کاملی درباره آن ندارید، این مطلب راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود. 

 

 

جارو شارژی دستی بهتره یا جارو شارژی پارویی؟


اگر قصد خرید جارو شارژی را دارید احتمالا بین خرید جارو شارژی دستی و پارویی شک دارید. در ادامه مزیت ها و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد:

مدلهای دستی جاروشارژی بدنه بسیار سبکی دارند و به راحتی قابل جابجایی هستند و همچنین روش استفاده از این مدل ها بسیار آسان بوده و فضای بسیار کمی را در خانه اشغال می‌کنند.
در صورتی که مدل‌های پارویی جارو شارژی مشابه با بخارشو و جاروبرقی هستند و برای استفاده در کف زمین مناسب ترین گزینه می باشند.
یکی از مزیت های مهم استفاده از مدل‌های پارویی این می باشد که این جاروها برای سطح های باریک و تمیز کردن گوشه دیوارها و یا قسمت هایی از خانه که امکان دسترسی کامل برای تمیز کردن وجود ندارد بسیار مناسب هستند.

توان جارو شارژی


توان جارو شارژی می تواند مهم ترین ویژگی و معیار خوب بودن آن به حساب بیاید. البته این مورد تحت تاثیر ولتاژ باتری دستگاه و همین طور توان مصرفی آن خواهد بود که قبل از خرید حتما باید بررسی شوند. معمولا مدل های جارو شارژی باتری های 12 ولتی دارند که برای شارژ شدن به زمان بسیار کمی حدود 15 دقیقه نیاز دارند. بنابراین به مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه نیز توجه داشته باشید. در مورد بدنه و مخزن جارو نیز حتما نمونه ای را انتخاب نمایید که قابلیت جداسازی، تخلیه و سرهم کردن آسانی داشته باشد. اما عیب اصلی جاروهای شارژی، مربوط به باتری آن هاست که معمولا عمر مفیدش کوتاه است. این باتری‌ها در اغلب مدل‌های خارجی تا یک‌ سال عمر مفید دارد و این مدت برای ایرانی‌ کمتر است.

عمر باتری و مدت زمان شارژ باتری


برای خرید جارو شارژی مناسب، در نظر گرفتن عمر باتری بسیار مهم است. مدت زمانی که می‌توانید از جارو استفاده کنید به عمر باتری آن بستگی دارد. عمر باتری اغلب بین پنج تا سی دقیقه است. البته مدل‌های جدید و پیشرفته تا یک ساعت هم شارژ نگه می‌دارند. علاوه‌بر این مورد، مدت زمان شارژ باتری نیز دارای اهمیت است. بسته به مدل جارو شارژی، مدت زمان شارژ کامل بین ۶۰ دقیقه تا ۱۶ ساعت متغییر است. طبیعی است که مدل‌های ارزان مدت شارژ طولانی‌تری، داشته باشند. برخی از جاروهای شارژی، دارای نشانگر هستند که با کم شدن شارژ باتری به شما هشدار می‌دهند. خرید جارو شارژی با باتری اضافه، می‌تواند نگرانی شما از بابت تمام شدن عمر باتری را از بین ببرد.

میزان بازدهی

نکته مهم دیگری که باید در خرید یک جاروی شارژی به آن توجه کنید، میزان بازدهی و همچنین عمر باتری محصول مورد نظرتان می باشد. جارو شارژی های قدیمی موجود در بازار از عمر باتری کمتر و همچنین میزان بازدهی به مراتب پایین تری برخوردار هستند تا آنجایی که ظرف ۱۵ دقیقه شارژ کامل می شوند و در طی ۱۰ دقیقه استفاده مداوم نیز شارژ آنان تمام می شود. اما جارو شارژی های مدرن امروزی هم از باتری های قوی تری برخوردار هستند و هم می توان با ۶۰ دقیقه شارژ کردن آن ها چیزی نزدیک به ۸ ساعت برایتان کارایی داشته باشند و شارژشان نیز تمام نشود. ناگفته نماند چنانچه برای تمیزی داخل خودرو قصد خرید جاروی شارژی را کرده اید، از محصولاتی استفاده کنید که با شارژر فندکی خودرو نیز سازگار هستند.

بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی


بررسی قیمت در هنگام انتخاب جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

مسلما ها چقدر قیمت بیشتری برای خرید خود در نظر داشته باشید می توانید دستگاه با کیفیت تر و بهتری تهیه کنید. البته برای بهینه سازی خرید خود بهتر است بر حسب نیاز ای که دارید اقدام به انتخاب جارو شارژی مناسب نموده و از خرید دستگاه هایی با آپشن های متنوع که به درد شما نمی خورد پرهیز کنید. خرید یک دستگاه با کیفیت تر و مقاوم تر با تعداد آپشن های کمتر بسیار بهتر از خرید جارو شارژی است که کیفیت خوبی نداشته اما آپشن های زیادی دارد.

بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی


بررسی کیفیت بدنه دستگاه از نکات مهم خرید جارو شارژی به شرح زیر می باشد:

هر کدام از برندهای تولید کننده جارو شارژی که محصولات آنها در بازار ایران نیز وجود دارد از متریال و مواد مختلفی برای ساخت این دستگاه ها استفاده می نماید. یکی از مشکلات بسیار بزرگی که کاربران با جارو شارژی خود با آن روبرو هستند، شکستن بدنه این دستگاه به دلیل نداشتن کیفیت لازم و کافی است. از این رو در هنگام خرید باید دقت کنید که بدنه دستگاه شما از نظر کیفیت در حد قابل قبولی باشد. خرید از میان برندهای معتبر می‌توانند این مورد را برای شما تضمین کند.

ظرفیت نگهداری


ظرفیت نگهداری در مدل‌های مختلف جارو شارژی با هم متفاوت است. انتخاب جارو شارژی با ظرفیت نگهداری بالا به شما این امکان را می‌دهد که مدت زمان طولانی‌تری از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که مخزن آن شفاف باشد تا خیلی راحت متوجه زمان تخلیه آن شوید.

وزن جارو شارژی


یکی از مزایای خرید جارو بی‌سیم، استفاده راحت از آن است. در زمان خرید جارو شارژی توجه به وزن جارو یک امتیاز محسوب می‌شود. به طور معمول وزن جارو شارژی بین ۷/۰ تا ۳/۲ کیلوگرم است. انتخاب جارو شارژی با وزن سبک می‌تواند در احساس راحتی شما تاثیر داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

قطعا می دانید که هر نوع ظروفی قابلیت استفاده در مایکروویو یا دستگاه های دیگری چون آون توستر ها ، توستر ها ، مایکروفر ها ،سولاردام ها و ... را ندارند . قبل از آن که ظرفیرا درون این نوع دستگاه های برقی قرار دهید نیاز است تا ابتدا ببنید که آن ظرف قابلیت استفاه در مایکروویو یا مایکروفر را دارد یا نه . در این مطلب ما تمام ظروف را از جمله ظروف فلزی ، ظروف آلومینیومی ، ظروف پلاستیکی ، ظروف کاغذی ، انواع ماگ ها و ... را بررسی کرده ایم و نکات استفاده از آنان را در مایکروویو شرح داده ایم اما قبل از همه این موارد این نکته را به یاد داشته باشد که بر روی ظرف شما باید برچست مجاز به استفاده در مایکروویو را دارا باشد . 

بدانید می توانید برخی از محصولات کاغذی را داخل مایکروویو استفاده کنید :

استفاده از برخی محصولات کاغذی داخل مایکروویو، از جمله کاغذ پوستی و موم، و بشقاب های کاغذی سفید، دستمال سفره و حوله های کاغذی ایمن هستند. برای اینکه مطمئن شوید که هیچ جوهر یا رنگی از مواد غذایی خارج نمی شود، از محصولات کاغذی با ماده چاپی، لوگو و یا نوشته شده استفاده نکنید.

بدانید چطور و چگونه از ظروف پلاستیکی داخل ماکروویو استفاده کنید :

بعضی از ظروف و در پوشش های پلاستیکی مخصوصا برای استفاده داخل ماکروویو ایمن ساخته شده اند و حاوی پلاستی سایزر نیستند که می توانند در مواد غذایی وارد شوند. اگر می خواهید از ظرف غذای پلاستیکی استفاده کنید مطمئن شوید بی خطر هستند. زمانی که از درپوش های پلاستیکی ایمن داخل مایکروویو استفاده می کنید، مطمئن شوید به طور مستقیم به غذا ارتباط ندارد.

ظروف آلومینیومی و فلزی

فلز (هر چقدر هم که کوچک باشد) نباید در مایکروویو قرار گیرد. زمانی که فلز را در دستگاه بگذارید، ممکن است به آتش‌سوزی منجر شود. اگر می‌خواهید غذایی که در ظرف آلومینیومی یک‌بار مصرف یا بسته‌بندی‌های رستورانی دارای تکه‌های فلزی قرار دارد را مصرف کنید، آن را درون یک ظرف مطمئن بریزید و سپس برای غذا را گرم کنید. باید از خطر آتش‌سوزی جلوگیری کنید.

لیوان مسافرتی

لیوان و ماگ‌های استیل مانع از گرم شدن قهوه یا چای درون خود می‌شوند و به جای آن ممکن است به مایکروویو صدمه بزنند. اگر ماگ مسافرتی‌تان از جنس پلاستیک است، نوشته‌های زیر آن را بخوانید که آیا قابل استفاده در مایکروویو هستند یا خیر. اگر جواب مثبت بود، شاید بهتر باشد باز هم تجدید نظر کنید.

ماگ قدیمی

برخی از ماگ‌های قدیمی با موادی پوشش دهی و لعاب‌دار شده‌اند که اشعه را پس می‌دهند. این لعاب ممکن است حاوی سرب یا فلزات سنگین مضر دیگر باشد. اگرچه لیوان و ماگ‌های قدیمی از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند، ولی به جای آنکه از آنها برای نوشیدن مایعات استفاده کنید، این ماگ ها را به عنوان وسیله دکوری و درون شلف آشپزخانه نگهداری کنید.

ظروف مخصوص مایکروفر
درباره ظروف مناسب برای استفاده در مایکروفر می توان خاطر نشان کرد : ظرف‌هایی که برای استفاده در مایکروفر انتخاب می‌شود، باید قابلیت عبور اشعه را داشته باشد تا این اشعه بتواند به غذا نفوذ کند بنابراین ظرف‌های فلزی یا دارای روکش فلزی و نیز فویل‌های آلومینیومی که اشعه‌ مایکروفر را منعکس می‌کند، نباید در مایکروویو استفاده شود.

بهتر است برای پخت غذا در مایکروویو از ظروف شیشه‌ای و پلاستیکی مخصوص استفاده شود که در این میان ظروف شیشه‌ای بهتر و مناسب‌تر است. البته فراموش نکنید که ظروف پلاستیکی معمولی به هیچ‌وجه برای استفاده در مایکروویو مناسب نیست، چون در اثر حرارت زیاد، ساختار شیمیایی آنها تغییر می‌کند و مواد سمی وارد غذا می‌شود.

تنها ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروفر که روی آنها نیز ایمنی استفاده در مایکروفر ذکر شده، برای استفاده در این دستگاه مناسب است.

ظرفی که همراه غذا در مایکروفر خودش هم گرم می‌شود برای استفاده در این دستگاه مناسب نیست و ظروفی پیشنهاد می‌شود که حین گرم‌ شدن غذا، سرد باقی بماند.

کاغذ و مقوا

انواع حوله کاغذی و دستمال کاغذی یا مقوایی را برای پختن یا گرم کردن غذاهای کم آب و یا برای باز کردن یخ آنها می توان به کار برد . حوله کاغذی به ویژه برای باز کردن یخ نان فریز شده و تنوری کردن سیب زمینی درسته مناسب است.


تابه مایکروفر (Browning dish)
نوعی ظرف مخصوص مایکروفر است . این تابه مانند تفلون دارای اندودی است که امواج پزنده را جذب می کند و بسیار داغ می شود . تابه را چهار یا پنج دقیقه داغ می کنیم ( برای داغ کردن تابه مایکروفر به دستور العمل سازنده ظرف توجه کنید در بعضی موارد زمان هشت دقیقه توصیه شده است .) سپس غذاهایی مانند استیک و همبرگر را با اندکی روغن در آن می گذاریم تا سرخ شود.

روشن است اگر بخواهیمهر دو روی غذا را سرخ کنیم باید آنرا برگردانیم . چیزهایی مانند سوسیس ، کتلت ، تکه مرغ و ماهی ، استیک ، خاگـینه و مانند اینها را در تابه مایکروفر میتوان سرخ کرد.تابه مایکروفر باید با ابر نرم و آب و صابون شسته شود.برس فلزی آنرا خش می اندازد .



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

بهترین مدل های اسپرسوساز را می شناسید ، با برترین مدل ها و پرفروش ترین اسپرسویاز ها آشنا هستید ، قطعا قبل از خرید یک اسپرسوساز کاربردی و با کیفیت نیاز است تا بهترین مدل اسپرسوساز و بهترین مارک اسپرسو یاز را بشناسید و با برترین برند های آن ها آشنایی کامل داشته باشد ، بنابراین ما در این مقاله علاوه بر معرفی بهترین مارک اسپرسوساز پرفروش ترین ها را هم برای شما به همراه ویژگی هایشان شرح داده ایم تا با شناخت آن ها به خوبی بتوانید بهترین مدل اسپرسوساز کوجود را برای خود خریداری کنید . 

البته برای خرید بهترین اسپرسوساز حانگی موجود در بازار لازم است راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز را مطالعه کنید و سپس مطابق با نیاز و مصرف خود بتوانید ویژگی هایی که فکر میکنید باید در اسپرسوساز شما موجود باشد را برررسی و پیدا کنید .

 

اسپرسوساز واکاکو مدل Nanopresso
راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی
نانوپرسو یک اسپرسوساز قابل حمل، محصول شرکت واکاکو (Wacaco) بوده. شما می‌توانید بدون نیاز به برق و تنها با نیروی دست خود برای پمپاژ، توسط این دستگاه قهوه اسپرسو دلخواه خود را تهیه نمایید. ابعاد مناسب و استفاده سریع و آسان از ویژگی‌های این محصول منحصر به‌فرد است و به‌دلیل وزن مناسب این محصول، به‌راحتی می‌توانید در خانه، محل کار، تفریح و… از طعم عالی نوشیدنی خود لذت ببرید. در این مدل، پودر قهوه و آب جوش هریک دارای محفظه مخصوص به خود است.

آموزش استفاده از اسپرسوساز دستی وکاکو Nanopresso
جهت استفاده از نانوپرسو در ابتدا قهوه آسیاب شده را به کمک پیمانه در فیلتر سبد قهوه قرار دهید سپس فشار کمی به سطح قهوه آسیاب شده وارد نمایید و آب جوش را در مخزن آب بریزید. حال پیستون را از حالت قفل به حالت پمپ تغییر دهید و شروع به چند بار پمپ کردن کنید تا اسپرسو عالی با خامه خارج شود.

این اسپرسوساز مناسب برای افرادیست که دوستدار طعم خوش قهوه در تمامی زمان و مکان‌ها هستند

قهوه ساز فلر «Feller» مدل CMT 90
قهوه ساز فلر

این قهوه‌ ساز برند آلمانی فلر دوکاره است و علاوه بر خروجی قهوه برای قوری یک خروجی آب جوش برای لیوان هم دارد که می‌توانید از آن برای مصارف دیگر مثل خوردن چای هم استفاده کنید. این دستگاه ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و نوع فیلتر آن دائمی است.

برخلاف دستگاه قبلی این قهوه ساز قطع‌کن خودکار هم دارد. دمای آب خروجی این دستگاه حدود ۸۵ درجه است که برای درست کردن قهوه فرانسه مطبوع است. گرم‌کن این دستگاه تا نیم ساعت بعد از آماده شدن قهوه آن را برای‌تان گرم نگه می‌دارد. ظرفیت قوری دستگاه ۱.۲۵ لیتر و توان مصرفی آن ۹۰۰ وات است.

اسپرسوساز دلونگی Delonghi AUTENTICA ETAM 29.660.SB
نوشیدنی سحرآمیز و دلخواه خود را در کمتر از سه دقیقه تحویل بگیرید. این اسپرسوساز بهره‌مند از تکنولوژی (One Touch Technology) به نام Autentica شناخته می‌شود دلونگی برای توصیف عملکرد فوق‌العاده این مدل اسپرسوساز خود عبارت از دانه تا فنجان (Bean to Cup) را به کار برده است تا نشان دهد چطور این دستگاه تمام اتوماتیک با قابلیت آسیاب کم صدای دانه‌های قهوه با ۱۳ درجه قابل تنظیم پودر قهوه‌ای تازه، خوش طعم و معطر با حفظ مواد مؤثر فراهم می‌کند. این دستگاه دارای مخزن شیر و قابلیت پیشرفته تولید کف شیر با عقربه‌ یکپارچه برای انتخاب تنظیم‌ میزان کف شیر به کمک سیستم LatteCrema برای تهیه کاپوچینو محبوب شما است. چرخه شستشوی اتوماتیک و رسوب‌زدایی این دستگاه با آب داغ و بخار خیال شما را از بابت تمیزی دستگاه راحت می‌کند.

بهترین اسپرسوساز خانگی مقرون به صرفه: دستگاه اسپرسو و کاپوچینوDeLonghi مدل EC155
این دستگاه، یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه‌های اسپرسو نیمه اتوماتیک خانگی است که دارای:

توان ۱۱۰ وات
گنجایش مخزن ۱ لیتر
ترموستات دوگانه
دیگ بخار از جنس استیل ضدزنگ
است که آب را تا دمای بهینه به جوش می‌آورد و با کمک آن می‌توانید انواع نوشیدنی‌های ایتالیایی را تهیه کنید. به علاوه، قیمت دستگاه اسپرسوساز خانگی دلونگی نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار مناسب‌تر بوده و آن را به محصولی ایده‌آل و مقرون به صرف تبدیل کرده‌است.

قهوه ساز دلونگی مدل BCO320
راهنمای خرید بهترین اسپرسوساز خانگی
اسپرسوساز «دلونگی» (Delonghi) مدل BCO320، بسیار ساده، زیبا، متفاوت و درعین‌حال کاربردی طراحی‌شده است. این محصول ساده، برای مصارف خانگی طراحی تولیدشده است. همچنین این اسپرسوساز دارای سینی چکه گیر هم است که بر نظافت و تمیزی روند کار، تاثیر زیادی دارد. از دیگر مزیت‌های این دستگاه می‌توان به قابلیت درست کردن قهوه فرانسه با ظرفیت ۱۰ فنجان اشاره کرد. مدل BCO320 قابلیت درست کردن قهوه اسپرسو با ظرفیت ۴ فنجان به‌صورت هم‌زمان دارد. لازم به ذکر است که صفحه گرم نگه‌دارنده این محصول، می‌توان تا مدت زیادی، قهوه فرانسه شمارا گرم نگه دارد.

قهوه ساز همیلتون «Hamilton» مدل CH2811
قهوه ساز همیلتون

اما وقتش شده یک قهوه‌ ساز که قابلیت برنامه‌پذیری داشته باشد هم به شما معرفی کنیم. مدل CH2811 برند همیلتون به شما این امکان را می‌دهد تا بعد از قرار دادن آب و قهوه خام در دستگاه، زمان درست کردن قهوه را برای دستگاه مشخص کنید. به این ترتیب می‌توانید ساعت بیدار شدن‌تان را با ساعت درست کردن قهوه‌تان هماهنگ کنید و روزتان را با بوی خوش قهوه آغاز کنید.

ظرفیت قوری این قهوه‌ساز ۱.۵ لیتر است که می‌تواند جوابگوی یک خانواده یا تیم کاری پرجمعیت باشد! دستگاه قطع‌کن خودکار هم دارد و پس از آن‌که قهوه آماده شد اگر به‌طور دستی دستگاه قهوه‌ ساز را خاموش نکنید بعد از ۴۰ دقیقه به‌طور اتوماتیک خاموش می‌شود.

وزن دستگاه ۱.۷ کیلوگرم ، توان مصرفی آن ۹۰۰ وات و قیمتش زیاد نیست. با توجه به هم قیمت بودن این دستگاه و قهوه‌ساز فلر می‌توانید قبل از خرید تمرکز بیشتری روی مقایسه این دو با هم داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

با توجه به انواع شایعاتی که در رابطه با سرطان زا بودن برخی از قابلمه ها پخش شده اس بسیار از مردم نگرانی خود را در رابطه با این موضوع ابراز کردند  و تصمیمی بر این داشتند تا بهترین جنس قابلمه را انتخاب کنند،  قابلمه ها در جنس های بسیار متفاوت ،آلومینیومی ، مسی ، شیشه ای ، تفلون ، استیل ، سرامیکی ، گرانیتی و ... وجود دارند ، اگر می خواهید با بهترین جنس قابلمها و سالم ترین قابلمه ها برای پخت و پز آشنا شوید پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که علاوه بر آشنایی با انواع جنس قابلمه ها باویژگی های و مزایایا و معایب هرکدام نیز آشنا خواهید شد . بسیاری از افراد در رابطه  با ایمنی قابلمه ها و سلامتی و گارانتی انان از ما سوال داشتند ، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این موضوعات رو هم در این مطلب بگنجانیم.

قابلمه رویی یا آلومینیومی
جنس قابلمه رویی از آلومینیوم است که از لحاظ بهداشت و سلامت برای پخت و پز مناسب بوده و البته در برابر حرارت نیز مقاوم است اما پخت و پز و آشپزی با قابلمه رویی چندان آسان نیست چون اکثر مواد غذایی به آن می چسبد. به همین علت بیشتر برای پختن غذاهای آبکی مثل آب گوشت و انواع آش از آن استفاده می شود.
✅ مزایای قابلمه رویی
– بهداشت و سلامت
– مقاومت در برابر حرارت
? معایب قابلمه آلومینیومی
– مقاومت در برابر سایش کم
– نچسب نبودن
– زیبایی ظاهری

 

استیل ضدزنگ؛ کارا و بادوام
استیل بگیر (استیلی که مغناطیسی است و جذب آهن‌ربا می‌شود) روی اجاق‌های القایی هم قابل‌استفاده‌ است.
ظروف پخت‌وپز استیل، خصوصا استیل 18/10 (نسبت کروم به نیکلِ ترکیب‌شده با استیل؛ ۱۸ به درصد کروم و ۱۰ به درصد نیکل اشاره دارد)، بسیار بادوام‌اند. استیل در برابر زنگ‌ و خوردگی جنس مقاومی است. در برابر خش‌ و غُرشدگی هم همین‌طور.
استیل ضدزنگ با غذاهای اسیدی یا قلیایی واکنش نمی‌دهد. این جنس قابلمه‌ ها برای پخت هر نوع غذایی قابل‌استفاده‌اند و روی رنگ و طعم غذا اثر نمی‌کنند.
از قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی برخوردارند. اما شست‌وشوی دستی برای افزایش طول عمر و حفظ درخشندگی این جنس قابلمه بهتر است.
درون فر هم قابل‌استفاده‌اند (البته برای هر جنس قابلمه‌ مواردی از قبیل قابلیت استفاده در فر یا شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی را باید در دستورالعمل تولیدکننده هم چک کنید.)
پرفروش‌ترین قابلمه‌های استیل را ببینید
معایب
استیل به‌تنهایی رسانندگی گرمایی ضعیفی دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ظروف پخت‌وپز استیل دنبال مدلی باشید که با مس یا آلومینیوم ترکیب شده باشد. برای تقویت رسانندگی گرماییِ ظروف استیل معمولا ساختارشان را چندلایه می‌سازند و در لایه میانی از فلزی مثل مس یا آلومینیوم یا هر فلز دیگری که رسانندگی گرمایی بهتری از استیل داشته باشد استفاده می‌کنند. استفاده از مس در مقایسه با آلومینیوم قیمت ظروف استیل را بالاتر می‌برد. اما ظروف استیلی که با مس تقویت می‌شوند نسبت به تغییرات دما واکنش‌پذیری سریع‌تری دارند.
قابلمه‌های استیل بیشتر برای پخت غذاهای آب‌دار مناسب‌اند. مگر اینکه کفی ضخیم چندلایه داشته باشند که زود ته نگیرند.
سطح ظروف استیل باوجود مقاومت بالا ممکن است به‌مرور براثر استفاده و نگهداری نادرست (حرارت خیلی زیاد، استفاده از کفگیر و ملاقه فلزی، شست‌وشو با اسکاچ زبر و شوینده‌های ساینده) صدمه ببیند. در این صورت احتمال دارد نیکل موجود در ترکیبات استیل به غذا راه پیدا کند. قابل‌توجه کسانی که آلرژی شدید یا حساسیت به نیکل دارند. اگر چنین مشکلی دارید، قابلمه‌های چدن یا تماما سرامیک برایتان بهترند.


چدن؛ کلاسیک سنگین‌وزن
چدن جنس فوق‌العاده بادوامی است. ظروف پخت‌وپز چدنی، اگرچه دیر داغ می‌شوند، از لحاظ حفظ گرما محشرند و می‌توانند غذا را پس از پایان پخت تا مدت طولانی‌تری گرم نگه دارند. اما چدن جنس سنگین‌وزنی است. غذا هم که داخلش باشد سنگین‌تر می‌شود. نکته ریز دیگر اینکه چدن به اندازه مس و آلومینیوم در توزیع یکنواخت گرما خوب نیست.

ظروف پخت‌وپز چدنی بر دو نوع‌اند:
چدن لعاب دار
چدن بدون لعاب

قابلمه هاي استيل

اين قابلمه ها بيشتر براي پخت انواع خورش و غذاهاي آبدار مناسبند. با اين وجود بعضي از توليدکنندگان ادعا مي کنند که مي توانيد برنج يا حتي ماکاروني را هم در اين قابلمه ها بپزيد و حتي ته ديگ هم داشته باشيد. نکته مهم هنگام استفاده از قابلمه هاي استيل تنظيم درجه حرارت است.

اگر عجله نکنيد و با حوصله شعله گاز را در حد کم نگه داريد نتيجه کارتان خوب مي شود. با اين وجود اگر غذاي شما ته گرفت و قابلمه تغيير رنگ داد با کمي سرکه مي توانيد آن را مثل روز اولش تميز کنيد. در مجموع قابلمه هاي راحت و مناسبي هستند که بهتر است هر خانمي در آشپزخانه اش حتماً از آنها داشته باشد.

نظر کارشناس: اين قابلمه ها در گروه سالم ترين قابلمه ها قرار مي گيرند و مصرف کنندگان مي توانند با خيال راحت و بدون نگراني از بابت ورود املاح و ترکيبات شيميايي به درون غذا، از اين قابلمه ها استفاده کنند.

قابلمه تفلون
یک خانم خانه دار یا علاقمند به آشپزی قطعا با نام تفلون آشنا و بعضا تجربه ای از آشپزی در این ظروف محبوب را داشته است. قابلمه های تفلون به واسطه سبکی ، شستشوی بسیار راحت ، نچسب بودن و مصرف روغن کم ، بسیار سریع محبوب و وارد بازار شدند اما به واسطه کنده شدن این لایه در صورت بی احتیاطی در شستن یا استفاده از آن و ناسالم بودن این لایه در صورت آمیخته شدن با غذا بمراتب با آمدن ظروف گرانیتی و سرامیکی این محبوبیت را رفته رفته از دست داد.

نکته: در ساخت ظروف تفلونی از کادمیوم که نوعی فلز سنگین است استفاده شده و در صورتی که قابلمه از نوع نامرغوب باشد بمراتب ضرر استفاده از آن بیشتر و بعضا باعث مشکلاتی چون: عوارض پوستی ، کم خونی ، کوتاهی قد و در مواردی سرطان نیز خواهد شد.

ظروف آشپزی سرامیکی
ظروف سرامیکی اغلب سرامیک خالص نیستند بلکه تنها با یک ماده نچسب (اغلب سیلیکون) پوشانده شده اند که پایه سرامیکی دارد.

ظروف سرامیکی باید به صورت دستی تمیز شوند و به گفته بعضی از مصرف کنندگان گرما به طور کامل روی سطوح آن ها پخش نمی شود

برخی منابع ادعا می کنند ظروف سرامیکی دوستدار محیط زیست هستند اما در واقع این ظروف با وجود تولید انبوه هنوز بسیار جدید بوده و درباره خطرات آن ها اطلاعات چندانی نیست اگرچه احتمالا برای سلامتی ضرری نداشته و در دمای بالا نسبت به قابلمه و تابه های نچسب تفلون خطر کمتری دارند.

به خاطر داشته باشید وسایلی که به طور کامل از سرامیک ساخته شده اند لزوما بهتر نیستند، انواع مختلف لعاب وجود دارد و لعاب استفاده شده برای سرامیک ممکن است مواد ناخواسته از جمله فلزات سنگین را به نوشیدنی و غذاها منتقل کنند

ظروف شيشه‌اي يا پيرکس

ظروف پخت شيشه‌اي يا اصطلاحا پيرکس، حرارت بالا را تحمل مي‌کنند و در صورتي که اين ظروف رنگ نشده باشند، مي‌توان گفت سالم‌ترين نوع ظروف براي پخت غذا هستند. اگر به اين ظروف ضربه‌هاي محکم وارد نشود و دچار شوک دمايي نشوند، مقاوم هستند و از همه مهم‌تر بازيافت مي‌شوند! تنها نکته اين است که بايد مراقب باشيد غذا داخل آنها ته نگيرد و نچسبد.

ظروف سفالي

هزاران سال است که از اين ظروف براي پخت کمک مي‌گيرند. اين ظروف روکش لعاب يا ورني ندارند و درنتيجه بسيار سالم و طبيعي هستند. متاسفانه امروزه از اين نوع ظروف بسيار کم استفاده مي‌شود

آیا قابلمه های گرانیتی امن هستند؟
این یکی از اصلی ترین سوالات کاربران است، با توجه به اینکه هسته و زیر ساخت ظروف گرانیتی آلومینیوم است بسیاری از افراد نگران هستند که آیا حین پخت و پز در قابلمه های گرانیتی مواد مضر و سمی وارد غذای آن ها می شود یا نه و اغلب اوقات ناآگاهی در این مورد باعث تردید در خریدن یا نخریدن این وسایل آشپزی آسان و کارآمد می شود.

روند فعلی زندگی به سمت یک سبک سالم تر و محیطی سبزتر است، به همین دلیل مردم به طور فزاینده ای به سمت قابلمه های غیر تفلون حرکت می کنند. باور عمومی این است که وسایل آشپزی تفلون برای محیط زیست مضر است و به طور بالقوه می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامتی ما ایجاد کند. اما استفاده از قابلمه های استیل، مسی، شیشه ای و ... هم آشپزی را تا حدی دشوار کرده و حتی در برخی از موارد فلز به کار رفته با مواد اسیدی واکنش نشان داده و عطر و طعم و بدتر از آن ارزش مواد مغذی غذا را تحت تأثیر قرار می دهد.

مزایای قابلمه گرانیتی
از آنجایی که خاصیت نچسب بودن در این ظروف بسیار بالاست، آشپزی با این قابلمه ها بسیار آسان است
روکش کار شده روی قابلمه های گرانیتی بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد اسیدی هیچ واکنشی از خود بروز نمی دهد.
وسایل آشپزی گرانیتی دنیای مدرن، از رنگ و هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، مبراست.
اگر به دنبال ظرفی هستید که غذا به راحتی برگردد، این ظروف عالی هستند.
فولاد کربن یا هسته آلومینیوم به سرعت گرم می شود و مهم تر از آن، گرما را به طور مساوی توزیع می کند و این می تواند زمان پخت و پز را سرعت ببخشد.
به راحتی و بدون هیچ نگرانی و استرسی می تواند این ظروف را در فر قرار دهید.
سطح صاف و صیقلی آن امکان شستشوی آسان آن را فراهم می کند.
به خاطر نچسب بودن، می توانید هنگام پخت و پز روغن کمتری مصرف کنید. این باعث می شود که این قابلمه شریک خوبی برای افرادی باشد که زندگی سالم را دنبال می کنند.
این ظروف سبک هستند و این عامل پخت و پز، شستشو و حمل و نقل را برای شما آسان تر می کند

قابلمه مسی
جنس قابلمه مسی در فرهنگ ایرانیان جایگاه خاصی دارد و از گذشته برای پخت و پز و آشپزی از قابلمه و ماهیتابه های مسی استفاده می شده است. پختن غذا در قابلمه مسی، مواد معدنی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. تنها عیب قابلمه مسی، مقاومت کم آن در برابر سایش است. بنابراین پس از مدتی شستشو به خصوص با سیم ظرفشویی باید مجدداً ترمیم می شود تا غذاها به آن نچسبد.
✅ مزایای قابلمه مسی
– بهداشت و سلامت
– زیبایی ظاهری
– مقاومت در برابر حرارت
? معایب قابلمه مسی
– مقاومت در برابر سایش کم



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

یک از خرید های که در جهیزیه اهمیت دارد خرید سرویس پلاستیک عروس است ، در این مقاله ما سعی کرده ایم تا انواع اقلام موحود در یک سرویس پلاستیک عروس را به ما معرفی کنیم و بهترین برند ها مانند لیمون ، زیبا سازان و ... را بررسی کنیم .  در حقیقت سرویس های پلاستیکی در انواع رنگ ها متفاوت تولید می شوند که از جمه محبوب ترن این رنگ ها می توان به صورتی ، آبی کم رنگ ، سفید ، کرم ، لیمویی و.. اشاره کرد . سرویس پلاستیک  به سه دته سرویس پلاستیک دست شویی ، سرویس پلاسنیک حمام ، سرویس پلاسیک آشپزخانه تقسیم بندی می شوند و یک پک سرویس کامل تمام این  اقلام را دارا می باشد . یک سرویس پلاستک کامل را می تواند در دو رنگ به صورت تریبی خیداری کنید اگر طردتر رنگ هی ترکیبی هستید . قبل از خرید برای اطلاع از کیفیت سرویس پلاستیک توصیه می کم تا آن ها را بو کنید یک سروس پلاستیک خوب باید خوبی بدهد.

 

انواع اقلام موجود در سرویس پلاستیک عروس
شال آویز
رخت آویز
رخت آویز گردان
ست جارو و خاک انداز
فرچه فرش
سبد با گیره های رخت
قیف جفتی
ست پیمانه
ظرف های فریزری
ست برنج شوی دسته دار
جا قاشق و چنگال کرستال
آب میوه گیری دستی
پارچ کوتاه
جا قاشقی دو طبقه
جا شیری
سبد نان و سبزی
ست آبکش و لگن در سایز های مختلف
سبد میوه پایه استیل
جارو نپتون
سرویس کاسه گرد
صافی سینک
تخته گوشت
جعبه لوازم خیاطی
لگن گرد
جا نونی سه پارچه
یقه شوی
سبد پیک نیک
جای پودر شوینده
صندلی حمام
سطل و فرچه
سطل حمام

سرویس پلاستیک چه رنگی بخرم؟
یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید سرویس پلاستیک عروس بیشتر افراد از خود می‌پرسند این است که خرده ریزهای دم دستی و داخل کابینتی سرویس پلاستیک چه رنگی بخرم ، ما پیشنهاد میکنیم ابتدا رنگی که بیشتر با خصوصیات اخلاقی شما ساز گار است را انتخاب کنید چون امروزه اکثرا رنگبندی سرویس پلاستک عروس جدید می‌شود و تنوع رنگ ها بسیار زیاد است. یک رنگی را انتخاب کنید که بتوانید تا چند سال از آن رنگ استفاده کنید و باعث دلزدگی شما نشود مثلا رنگ سرویس پلاستیک سفید رنگی بوده که تا حالا از چرخه رنگ ها پا پس نکشیده و یا رنگ سرویس پلاسکو قرمز که از گذشته این رنگ مورد استقبال خیلی از خانواده ها بوده و رنگ آبی رنگی که به خاطر اینکه رنگ آرامش بخشی است میتواند به آشپزخانه جلوه خاصی بدهد یا رنگ ظروف پلاستیکی سبز هم که به خاطر طبیعتش تا حدود زیادی استرس را از آدم دور میکند میتواند رنگ خوبی در آشپزخانه باشد ، البته شما میتوانید از ترکیب چند رنگ استفاده کنید.
تاثیر رنگ بر انسانها در آزمایش های گوناگون به اثبات رسیده بنابراین می توانید به انتخاب خودتان یک رنگ با خصوصیات احساسی خود را انتخاب کنید که با روحیه شما تطابق داشته باشد.در ادامه مشخصات تعدادی از رنگ ها و تاثیران آن روی انسان را بررسی میکنیم.

ست کنید
اینکه هر تکه از سرویس پلاستیک تان را از یک جا و به یک رنگ خریداری کنید، قطعا نتیجه ای که به دست می آورید نتیجه خوبی نیست و قطعا دل تان را می زند.

سعی کنید پلاستیک های تان را از یک رنگ و با یک جنس انتخاب کنید تا آشپزخانه مرتب و خوشرنگی داشته باشید. البته ترکیب بعضی رنگ‌ ها با هم بسیار خوب هستند، مثلا اگر قصد خرید سرویس کرم دارید، بهتر است آن را با قهوه ای ترکیب کنید.

یا مثلا اگر دل تان می خواهد سرویس تان یاسی باشد، حتما به ترکیب سفید در کنارش فکر کنید.

برند لیمون

لیمون تولیدکننده لوازم خانه و آشپزخانه با دستیابی به بالاترین سطح کیفی در تولید محصول و همچنین رعایت حقوق مصرف کننده

با دارا بودن تجهیزات آزمایشگاهی کنترل کیفیت و استفاده از مواد اولیه بهداشتی و مرغوب توانسته تا محصولات خود را دراختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

این مجموعه سعی داشته با داشتن خلاقیت و ایده های نوین درسطح طراحی روز دنیا و به کارگیری رنگ های متنوع و اهمیت کیفیت و دوام کالا راحتی و

زیبایی را به خانه های شما هدیه کند. که این توانایی با استفاده ازنیروهای متخصص و با تجربه در بخش های طراحی محصول ، قالبسازی ، تولید و بخش

کنترل کیفیت صورت گرفته و توانسته با دراختیار گذاشتن محصولات خود درتمام سطح کشور و حتی صادرات به موفقیت برسد.

زیبا سازان

زیباسازان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ظروف پلاستیکی و بلور در ایران است.از ویژگی های محصولات تولیدی این شرکت می توان به زیبایی و کاربردی بودن تولیدات این شرکت اشاره نمود. محصولات این شرکت به قدری زیباست که ممکن است در نگاه اول اصلا نتوانید طراحی داخلی آن را باور نمایید.

زیبا سازان از برندهای مطرح ایرانی است که در سایت های مختلف مانند سایت فروشگاهی چشمگیر با قیمتی مناسب به فروش می رسد. زیباسازان نام اختصاری شرکت زیباسازان کیانا است که از جمله بزرگترین تولید کنندگان ظروف پلاستیکی و بلور است. این برند به دلیل تولیدات کارخانه ای خود در رنج کیفیت بسیار بالا، توانسته است بازار داخلی امروز را احاطه کند. محصولات شرکت زیباسازان به دلیل تنوع بسیار بالا تقریبا رضایت خاطر 100% محصولات مورد نیاز در آشپزخانه را فراهم نموده است. زیباسازان گاها با نام برند زیبا نیز شناخته می شود. این امر بدین دلیل است که در سال 1396 برند زیبا توسط خود شرکت زیباسازان کیمیا مطرح گردید. برند زیبا تأمین کننده برخی لوازم مورد نیاز زندگی به خصوص لوازم آشپزخانه است.

برند هوم کت

برند «هوم کت» (Homeket) در حوزه لوازم خانه و آشپزخانه فعالیت می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص، متعهد و توانمند و هم‌چنین با ایجاد و ارتقاء واحدهای استراتژیکی همچون طراحی و توسعه محصول، بازار سنجی و نیازسنجی مشتریان، مدیریت سیستم‌ها و روش‌ها تبدیل به یکی از انتخاب‌های مشتریان در بازارهای داخلی و خارجی شده است. این شرکت با تولید 300 قلم کالا در 4 گروه لوازم‌خانگی، مخازن زباله صنعتی میز و صندلی و دراور در رنگ‌های خاص توانسته محصولات زیبا، راحت و کاربردی را روانه بازار کند. تعهد به اخلاق حرفه‌ای، حرکت به سمت نقص صفر، کار و تلاش برای خوشنودی و راحتی مشتریان و ارتقاء مستمر دانش حرفه‌ای کارکنان جزء باورهای کلیدی خانواده «هوم کت» (Homeket) است.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()