نوشته شده توسط : درسا حسینی

امروزه از محبوب ترین و پرکاربرد ترین لوازم خانگی که می شود آن را در هر خانه ای پیدا کرد می شود به دستگاه مایکروویو اشاره کرد ، اگر مایکروویو خریداری کرده اید اما طریقه ی کار کردن با آن را نمی دانید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید. از مهم ترین ویژگی های مایکروویو می شود به استفاده کردن از آن برای گرم کردن غذا و یخ زدایی مواد گوشتی اشاره کرد. همچنین برخی از مایکروویو های موجود در بازار دارای قابلیت هایی همچون طبخ مواد غذایی همچون گوشت و ماهی و مرغ را دارا می باشند که می تواند در آشپزخانه به بانوان های ایرانی بسیار کمک بکند. قبل از آنکه به صورت کامل به بررسی کارایی مایکروویو ها بپردازیم .ابتدا بیایید به پرسش مایکروویو چیست پاسخ بدهیم . مایکروویو از دسته لوازک خانگی است که وطیفه ی آن گرم کردن و طبخ مواد غذایی از طریق اشعه می باشد.

 

آیا مایکروویو ایمن است؟

البته در گذشته مردم با مشکلاتی هنگام استفاده از این وسیله مواجه بودند. این مشکلات بیشتر به علت استفاده از ظروف نامناسب بودند. پخت بیش ازحد غذا از دیگر مشکلات محسوب می شد. همچنین نگرانی در مورد استفاده از پوششی که برای پوشاندن غذا در هنگام پختن آن توسط مایکروویو وجود داشت. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات و نگرانی ها برطرف شده اند و استفاده از مایکروویو با رعایت نکات زیر کاملا ایمن می باشد.

- تنها از ظروف مناسب و مخصوص مایکروویو استفاده کنید.

- تنها از پوشش ایمن و مناسب برای پوشاندن غذا در مایکروویو استفاده کنید.

- در صورت امکان از تنظیمات پخت اتوماتیک که در بیشتر مایکروویوهای امروزی موجود است و مانع پخت نامناسب(زیاد یا کم پخته شدن) می¬شود، استفاده کنید.

کاربردهای مایکروویو

بیشتر ما از مایکروویو تنها برای پختن غذا و یا گرم کردن آن استفاده می کنیم. اما آیا می دانستید که از دستگاه مایکروویو استفاده های بیشتری نیز می توان کرد؟ ما در این مقاله به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

1. ضدعفونی کردن و دفع بوی بد اسکاچ ظرفشویی با مایکروویو

اگر بعد از شستن ظرف ماهی، اسکاچ و اسفنج ظرفشویی تان بوی بد ماهی گرفت، آن را دور نیندازید. اسکاچ را در یک ظرف آب و آبلیمو یا سرکه خیس کنید، سپس آن را به مدت یک دقیقه در مایکروویو بگذارید. برای برداشتن اسکاچ از داخل مایکروویو حتما دستکش مخصوص آشپزی تان را به دست کنید. اسکاچ شما بوسیله حرارت مایکروویو کاملا ضدعفونی شده و بوی بد خود را از دست خواهد داد.

2. تمام مواد غذایی شام تان را تنها در 10 دقیقه بپزید

می توانید ماهی قزل آلا و سبزیجات و سیب زمینی تان را در مدت زمان بسیار کمی در این دستگاه برای شام آماده کنید. برای سرخ کردن، پختن، بخار پز کردن غذاهایتان از مایکروویو استفاده کنید. تنها باید برای هر نوع طبخ غذا مدت زمان دستگاه را تنظیم کنید.

3. گرم کردن محصولات آرایشی با مایکروویو

ممکن است بعضی ها عادت داشته باشند کرم های آرایشی شان را در یخچال بگذارند. گرم شدن یک کرم آرایشی ممکن است پانزده تا بیست دقیقه از وقت شما را بگیرید. اما با استفاده از دستگاه مایکروویو براحتی می توانید این زمان را به حداقل برسانید. (البته قبل از زدن کرم روی صورت گرمی آن را با دست تان امتحان کنید تا صورت تان نسوزد.) یا برای امتحان دقیق تر آن را با ساق پایتان بمالید و اگر هنوز سرد بود باز هم در مایکوویو گذاشته و حرارت دهید. برای اینکه دستگاه تان کثیف نشود می توانید کرم را داخل یک ظرف مخصوص مایکروویو بگذارید.

4. برشته کردن آجیل، نارگیل و تست كردن نان در مايكروفر

 برای برشته کردن مواد غذایی تان هم می توانید از مایکروویو استفاده کنید؛ برشته کردن آجیل و نان و ... با استفاده از مایکروویو زمان زیادی لازم ندارد. اما اگر بخواهید این کار را با استفاده از یک ماهیتابه انجام بدهید باید سه برابر زمان بگذارید. برای برشته کردن به این صورت انجام بدهید که آجیل یا نان و ... را در یک بشقاب بریزید و آنها را پخش کنید به صورتی که بهم نچسبند و برای 2 یا 3 دقیقه در مایکرویو بگذارید. هر یک دقیقه بشقاب را از دستگاه بیرون بیاورید و بشقاب را تکان دهید. به یاد داشته باشید که بعد از اینکه بشقاب را از دستگاه بیرون آوردید، اجازه بدهید مواد داخل آن برای 1 دقیقه بمانند تا سرد شوند و سپس آنها را میل کنید.

طرز پخت نان در مایکروویو :

برای پخت نان در ماکروفر ابتدا آرد سفید را 2 بار الک کنید و داخل کاسه بریزید سپس بکینگ پودر و وانیل را اضافه کنید. می توانید وانیل را حذف کنید، وانیل برای خوش عطر شدن نان است. سپس آن را هم بزنید. تخم مرغ بزرگی را به آرد اضافه کنید. و به خوبی مواد را مخلوط کنید.

شیر و آب را اضافه کنید. اگر از آب استفاده نکنید نان شما خیلی خشک خواهد شد. سپس روغن اضافه کنید. و مواد را با قاشق با هم ترکیب کنید.

دست هایتان را بشویید و سپس خشک کنید و بعد چرب کنید و با دست هایتان خمیر را ورز بدهید. این ورز دادن باید حدودا 5 دقیقه طول بکشد تا خمیر شما منسجم شود و بافتی لطیف پیدا کند.

سپس به خمیرتان شکل بدهید و آن را داخل ظرفی مناسب مایکروویو قرار بدهید و به مدت 5 دقیقه با گرمای زیاد روشن کنید.

به صورت مر1تب خمیر را از پنجره ی مایکروویو بررسی کنید تا مطمئن شوید که روند پخت مناسب پیش می رود. اگر خمیر شروع به خشک شدن، پوسته پوسته شدن کرد یعنی رطوبت را از دست داده است. باید نان را خارج کنید.

 



:: برچسب‌ها: کارایی مایکروویو چیست؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع ترازو های موجود در بازار بپردازیم و پرسش هایی همچون ترازو چیست را پاسخ بدهیم . امروزه ترازو ها را می توان در خانه ی هر ایرانی پیدا کرد ، می شود گفت از دسته محبوب ترین ترازو های موجود در بازار ایران می شود به دو دسته از ترازو های موجود در بازار به عنوان ترازو های وزن کشی و ترازو های دیجیتال اندازه گیری مواد غذایی و حبوبات ها نیز اشاره کرد. از بهترین برند های موجود در بازار که به تولید ترازو های با کیفیت می پردازند می شود به برند هایی همچون محک ،هاردستون ، ویو و... نیز اشاره کرد که در بازار بسیار پرطرفردار و محبوب می باشند ، اگر قصد دارید با ترازو های بیش تری در بازار آشنا بشوید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا آن ها را جز به جز بررسی بکنیم اما ابتدا بیایید به بررسی پپرسش ترازو چیست بپردزایم.

آشنایی با انواع ترازو

ترازوی حکمت

ترازوی حکمت در اواخر قرن پنجم توسط دانشمندان اسلامی طراحی و تولید شد، در واقع ساخت این ترازو مابین قرن پنجم و قرن ششم هجری ثبت شده است که تولید کننده ی ترازو شخصی بنام عبدالرحمان خازنی معرفی شد و این شخص از دانشمندان اسلامی است، ترازو حکمت در زمانی توسط این دانشمند اختراع شد که پیشرفت تکنولوژی در حد صفر بود و تولید این ترازو که به ترازوی حکمت شناخته می شود اختراعی خارق العاده و بزرگ بود. ترازو حکمت از پنج کفه (بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد کفه ی ترازوی حکمت تا هفت عدد هم قید شده است) با پیچیدگی بسیار تشکیل شده است که هر کفه خود نیز دارای ساختاری مجزا است.

در چندین سال اخیر ترازو پیشرفت زیادی داشته و ترازو در مدل ها و ساختارهای بسیار کاربردی به صورت دیجیتال در حال تولید است یکی از شگفتی های ترازوی حکمت امکان محاسبه وزن اجسام علاوه بر جرم آنها می باشد. ترازوی حکمت یکی از پیشرفته ترین ترازو در تاریخ اسلام است از ویژگی های دیگری که ترازوی حکمت را یک اختراع بزرگ می کند امکان عملکرد ترکیبی و تعداد کفه های ترازو است که در عیار سنجی آلیاژ دو عنصری به کار می رود، نمونه ای از ترازوی حکمت در پژوهشکده ی مکانیک با توجه به مستندات از کتاب عبدالرحمان خازنی طراحی و اجرا شد.

ترازو قپان

قپان به ترازویی که یک پله دارد و به جای پله ی دیگر سنگ از شاهین آن آویزان می کنند، گفته می شود. طبق لغت نامه دهخدا قپان یک لغت ترکی است.

از باسکول قپان در برخی از صنایع کشاورزی و دامداری استفاده شده و بسیار پر کاربرد است. دلیل اینکه به این نوع باسکول، باسکول سنگی هم می گویند این است که مقدار عددی توزین باسکول توسط سنگی که بالای علمک باسکول هست مشخص شده و بصورت کاملا مکانیکی عمل می کند.

ترازوی آشپزخانه

از انواع ترازو می توان به ترازی آشپزخانه اشاره کرد که خود دارای مدل های متنوع و گوناگون می باشد . ترازوی های آشپزخانه به دو صورت آنالوگ و دیجیتالی در بازار وجود دارند . از ترازوی آشپزخانه عموما برای وزن کشی مواد غذایی مانند آرد ، روغن ، مواد دیگری چون عدس ، لوبیا ، برنج و … استفاده می شود . بر روی ترازو های آشپزخانه کاسه هایی وجود دارد که با استفاده از آن به راحتی می توان مواد غذایی مایع را اندازه گیری کرد . در مطلب ترازوی آشپزخانه که لینکش را در مقدمه برای شما قرار داده ایم می توانید بیشتر آن ها را بشناسید .

ترازو عقربه ای

ترازو های وزن کشی قدیمی به صورت عقربه ای بودند که با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان کم کم مدل های دیجیتالی بر روی کار آمدند ، اما با این حال باز هم نمونه های عقربه ای در بسیاری از خانه ها وجود دارد ، این مدل ترازو ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و وزن هایی تا 100 کیلو به بالا را هم ساپورت می کند ، عکس ترازوی وزن کشی عقربه ای را در ادامه می توانید مشاهده کنید .

ترازوی کفه ای

ساده ترین ترازو ها از یک شاهین و دو پله (کفه) تشکیل می شود. جسم را برای وزن کردن در یک پله و وزنه ها را در پله دیگر قرار می دهند تا شاهین به حالت تعادل درآید و جرم جسم معلوم شود.

به مرور زمان انواع ترازو، بر اساس نوع کاربرد آنها ساخته شد، برخی از آنها عبارت اند از: قَپان، ترازو ی آبی، و ترازو های ترکیبی از جمله ترازوی حکمت.

این ترازوها بسیار پیچیده تر از انواع معمولی و ساده ترازوها بودند و پله های بیشتری داشتند که تعدادشان در پیشرفته ترین آنها به پنج پله می رسید. وزن کردن اجسام در ترازوهای معمولی با معلق ماندن پله ها در هوا صورت می گرفت، اما در ترازوی آبی، جسم مورد نظر در آب غوطه ور می شد و بر اساس «اصل ارشمیدس» وزن مخصوص آن به دست می آمد. در ترازوهای ترکیبی، وزن کردن هم در آب هم در هوا انجام پذیر بود. قپان نیز، برخلاف ترازوهای دیگر، فقط یک پله داشت.



:: برچسب‌ها: انواع ترازو ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

از دسته محبوب ترین دستگاه های موجود در بازار می شود به دستگاه های اسپرسو ساز اشاره کرد که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند. اگر قصد خرید دستگاه اسپرسو ساز را دارید و می خواهید بهترین برند های اسپرسو ساز موجود در بازار را خریداری بکنید در ادامه ی این مقاله همراه من باشید تا شما را به صورت کامل در خرید یک دستگاه اسپرسو ساز خوب راهنمایی بکنم . از بهترین دستگاه های اسپرسو ساز می شود به دستگاه های اسپرسو ساز برند هایی همچون نوا ، دلمونتی ، دلونگی و... نیز اشاره کرد که بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشند. همچنین از مهم نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو ساز باید به آن توجه بکنید می شود به وجود نازل بخار ، قدرت دستگاه ، برند دستگاه ، کارایی های جانبی و ... نیز اشاره کرد. در ادامه ی این متن با من همراه باشید تا به بررسی بیش تر مهم ترین نکات خرید دستگاه اسپرسو ساز نیز بپردازیم.

بررسی تاریخچه ی اسپرسو ساز

اما اول بگوییم ماجرای دستگاه اسپرسوساز چیست. اسپرسو درواقع نوعی دم‌آوری قهوه است که از آب خیلی داغ و تحت‌فشار و قهوه نرم آسیاب‌شده به‌دست می‌آید. بعد از این‌که لذت چشیدن اسپرسو زیر زبان مردم جا خوش کرد، به فکر طراحی دستگاه اسپرسوساز افتادند. در سال ۱۸۸۴ اولین ماشین اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد. ماشینی که بی‌شباهت به ترکیبی از سماور و بخاری علاالدین خودمان نبود و مردی ایتالیایی به‌نام آنجلو موریوندو (Angelo Moriondo) آن‌را طراحی کرد.

 

اما در ۱۹۰۲ مدل تازه‌تری از دستگاه اسپرسوساز طراحی شد که بعد از فروش حق اختراع آن و تغییراتی که در طراحی آن دادند، در نمایشگاه میلان به نمایش درآمد. در طی سال‌ها این ماشین کامل‌تر شد و در ۱۹۶۱ به آن پمپ اضافه کردند. در دهه ۱۹۵۰ پای اسپرسوساز به انگلیس باز شد و از آن‌جا به امریکا رفت. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ استارباکس با عرضه نسخه خودش از اسپرسو، خیلی‌ها را عاشق قهوه کرد. به‌مرور دستگاه‌های اسپرسوساز جمع‌وجورتر، قشنگ‌تر، اقتصادی‌تر و کامل‌تر شدند. حالا دیگر عجیب نیست که علاوه بر از کافه‌ها، توی آشپزخانه‌ قهوه‌خورها هم اسپرسوساز ببینیم.

 

بعضی‌ها دوست دارند روزشان را با قهوه شروع کنند، یا عصر که به خانه برمی‌گردند، با فنجانی قهوه خستگی درکنند. هر روز که نمی‌شود به کافه رفت. پس بهترین کار خرید اسپرسوساز است. نکته‌هایی هست که باید قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز با آنها آشنا شوید.

 

نکاتی که باید در زمان خرید دستگاه اسپرسو به آن دقت بکنیم

طراحی و کیفیت ساخت

انواع و اقسام مختلف اسپرسوساز در طرح و رنگ‌های متفاوت در بازار وجود دارد. کاربرد همه آنها تهیه انواع نوشیدنی برپایه اسپرسو است. اما ابعاد و فضای اشغال شده محصول براساس کاربرد خانگی، محل کار و یا کافه متفاوت و در قیمت مؤثر است. عمر دستگاه به کیفیت بدنه و مواد تشکیل‌دهنده آن مربوط است پس قبل از تهیه اسپرسوساز به وزن، ابعاد، جنس بدنه و در مرحله بعد طراحی و زیبایی دستگاه توجه کنید.

عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری (فرانسه) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:

قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با قابلیت تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز همسول با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه (کپسول نسپرسو) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسو ساز گاستروبک 42606 و نوا 149 و 148 و 140 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسوساز نوا 139 و کاخلر با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

 

پرتافیلتر

قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر، سطح کیفی و دوام دستگاه را نشان می‌دهد. سبد پرتافیلتر به دو شکل فشرده و غیر فشرده است. بسیاری از اسپرسوسازهای خانگی دارای سبدهای فشرده هستند. همچنین طراحی پرتافیلتر بازه عملکرد را مشخص می‌کند. برندهای مطرح در مدل‌های جدید خود تغییراتی در طراحی فیلتر ها می‌دهند تا امکان استفاده از پد یا کپسول قهوه در کنار پودر قهوه فراهم شود.

پیش از آن که چای به عنوان پرطرفدارترین نوشیدنی بعد از آب در ایران رواج یابد، نوشیدن قهوه بین ایرانی‌ها متداول بود. از این رو از گذشته تا به امروز به چایخانه، قهوه‌خانه گفته می‌شود. قهوه‌خانه محلی برای نوشیدن چای و کافه و کافی‌شاپ‌های مدرن محل نوشیدن انواع قهوه هستند و عطر خوش و طعم تلخ اما دل‌نشین قهوه بخشی از عادات و آداب نوشیدن بسیاری از ما شده است. در حال حاضر طرفداران قهوه رو به افزایش است و بسیاری از دوستداران قهوه تمایل دارند یک دستگاه اسپرسوساز خانگی برای تهیه نوشیدنی مورد علاقه خود داشته باشند.



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید اسپرسو ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

جارو برقی یکی از اجزا های جدا نشدنی هذ خانه ی است و وجود آن در هر خانه از واجبات می باشد. اگر قصد خرید جارو برقی دارید و می خواهید بهترین جاروبرقی های موجود در بازار را خریداری بکنید در این مطلب همراه من باشید زیرا در ادامه ی این مطلب قصد داریم یک راهنمای خرید جامع و کامل در ارتباط با خرید جاروبرقی را برای شما قرار بدهیم. از مهم ترین نکاتی می بایست در زمان خرید جاروبرقی باید به آن دقت کرد می شود به توان موتور جارو برقی ، توان مکش جارو برقی ، وزن جارو برقی و ... نیز اشاره کرد که در ادامه به صورت دقیق تر بر این مسائل تمرکز می کنیم. همچنین از بهترین جاروبرقی های موجود در بازار می شود به جاروبرقی های برند فیلیپس ، پارس خزر ، بوش و... اشاره کرد که بسیاری از افرادی که این دسته اط جاوبرقی ها را خریداری کرده اند از خرید خود راضی بوده و حتی خرید آن را ینز به دیگران هم پیشنهاد کرده اند.

نکات مهم برای خرید جاروی برقی

توان موتور

عملکرد جاروبرقی بستگی زیادی به توان موتور آن دارد. بنابراین یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید، توان موتور جاروبرقی است.اغلب جاروبرقی ها دارای توان 1400 تا 2500 وات هستند. توان بالا نشان دهنده قدرت بیشتر جاروبرقی است. توان موتور 1700 تا 2000 وات برای مصرف معمولی کافی است.

توان مکش

 علاوه بر توان موتور، توان مکش جاربرقی بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل در فهرست مشخصات فنی جاروبرقی، همیشه دو عدد ذکر می شود، به طور مثال اگر (300/1400) در مشخصات فنی جاروبرقی نوشته شده باشد، یکی به معنای قدرت موتور و یکی توان مکش جاروبرقی را نشان می دهد.

وزن

برخی از جاروبرقی ها دارای وزن بدن یا لوله سنگینی هستند که کار نظافت را دشوار و خسته کننده می کنند و به مرور به دست، کمر و سایر اعضای بدن آسیب می زند. بنابراین هنگام خرید باید به وزن جاروبرقی توجه کنید.

لوله تلسکوپی

اگر طول لوله جاروبرقی کوتاه باشد منجر به آسیب های مفصلی خواهد شد، زیرا حین کار مجبور می شوید که بدن خو را به سمت پائین خم کنید. از سوی دیگر لوله های بلندتر از دو متر نیز موجب کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شوند. مزیت لوله های تلسکوپی، تنظیم طول آن متناسب با قد خودتان است.

 

جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه ؟

در این بخش از مقاله راهنمای خرید جاروبرقی به این نکته مهم میپردازیم که جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه؟ این سوالیست که خیلی از افراد به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه جاروبرقی های پاکت دار بهترند یا بدون پاکت. 

خوب است بدانید که این دو ویژگی ملاک برتری یکی بر دیگری نیست و هر کدام از آنها طرفداران و مخالفانی دارند. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط ویژه خود بهترین انتخاب را برای خود رقم می زنید. در ادامه مطلب به توضیح و بررسی ویژگی های انتخاب جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه خواهیم پرداخت:

از بین جاروبرقی های مخزن دار و پاکت دار کدام یک آسیب کمتری به محیط زیست میزنند؟

به طور کلی جاروبرقی ها این خصوصیت را دارند تا کمترین آسیب زیست محیطی را به به محیط پیرامون خود وارد.نماید. زیرا طراحی آنها به گونه ای انجام.شده است که قابلیت جذب مواد زائد را داشته و نمیتوانند خاصیت دافعه آن مواد را داشته باشند.

  • اگر خود پاکت جاروبرقی را یک زباله در نظر بگیریم، میتوان گفتجاروبرقی های پاکت دار زباله بیشتری تولید میکنند.
  • اما به این نکته نیز باید توجه کرد که پاکت های جاروبرقی به نسبت مخزن ها دیر تر پر میشوند و در مدت زمان بیشتری آشغال ها را در خود نگه میدارند.
  • اما پس از هر بار استفاده از جاروبرقی های مخزن دار و به محض پر شدن مخزن باید آن ها خالی نمایید.

تخلیه جاروبرقی های مخزن دار یا بدون کیسه وقت گیر است

مزیت جاروبرقی های کیسه دار در مقایسه با نوع بدون کیسه آن این است که می توان آنها را در هر زمان تخلیه کرد ولی این برای جاروبرقی های بدون کیسه صدق نمی کند و شما بعد استفاده ملزم به تخلیه آن هستید تا بتوانید در دفعه بعدی از آن به نحو.مطلوب استفاده نمایید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخلیه کیسه جاروبرقی اهمیتی قائل نیستید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید. تخلیه نکردن به موقع کیسه آسیب های جدی به جاروبرقی شما وارد میکند.

 



:: برچسب‌ها: راهنمای خرید جاروبرقی ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

چند وقتی بود که سشوارم سوخته بود به همین دلیلی به دنبال یک سشوار خوب  و کاربردی و البته با قیمتی مناسب بودم اما متاسفانه این روز ها انواع بنرد های بسیار گوناگون و متنوعی در بازار وجود دارد که انواع سشوار های حرفه ای ، خانگی ، برس دار  و... را روانهبازار می کنند . به همنی دلیلی توصیه ما این است  تا قبلاز خرید بهترین مدل سشوار ابتدا ببنید یچه انتظاراتاز سشوار مد نظر خود دارید و سپس مطابق با این نکات بهترنی مدل سشوار های موجود در بازار را مشاهده تا بلاخره مدل سوشار مورد نیاز خود را پیدا کنید ، این کار کمک می کند تا خرید لذت بخشی را تجربه کنید . در ادامه مطلب ما قصد داریم تا چند مدل از بهرتین مدل های سشوئار توسط مارک ها معروفی چون پرومکس ، بابیلیس ، براون ، فیلیپس ، پاناسونیک ، رمینگتون و...را به شما معرفی کنیم ، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید . 

1. سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل ۷۲۰۰

سشوارپرومکس مدل ۷۲۰۰ با عملکرد آنویک به صورت دایمی، باد سرد به منظور تثبیت حالت مو، قابلیت تنظیم درجه باد وحرارت می‌تواند گزینه خوبی برای استفاده در سالن های آرایشی باشد.این نوع سشوار حرفه ای دارای موتور ۲۰۰۰ وات AC ، که به دلیل سرعت زیاد باد سشوار برای براشینگ مناسب است ومورد توجه ارایشگران واقع شده است

ازدیگر ویژگی های این سشوار میتوان به سه حالت دما، دو فیلترهوای قابل تعویض وسه متمرکزکننده هوا اشاره کرد، بد نیست بدانید که این سشوار یکی از پرفروش ترین سشوارهای دیجی کالا می‌باشد که بیش از ۲۵۰ نفر از خریداران آن را توصیه کرده اند و از این رو می‌تواند یکی از بهترین سشوارهای حرفه ای بازار باشد.

2. سشوار براون مدل Br-8828

یکی دیگر از پرفروش ترین سشوارهای حرفه ای بازار را به شما معرفی می کنیم. اگر به یک سشوار قوی برای استفاده‌ی خانگی نیاز دارید بدون شک این مدل از سشوار‌های خانگی براون می‌تواند انتخاب اول و آخر شما باشد. سشوار‌های براون دارای موتور AC بوده و به همین دلیل دوام بسیار بالایی دارند.

این محصول یک سری متمرکز کننده دارد و طول سیم آن ۱.۵ متر است. از این محصول حتی در سالن‌های زیبایی نیز می‌توانید استفاده کنید اما استفاده از آن در منزل بیشتر پیشنهاد می‌شود.

3. سشوار حرفه ای بابیلیس مدل BAB6610INE

– ولتاژ: 220-240 ولت
– توان: 2200 وات
– نوع موتور: AC
– وزن: 540 گرم
– حلقه آویختن: بله
– طول سیم: 2.7 متر
– دارای 3 درجه تنظیم حرارت و 2 درجه تنظیم سرعت
– طراحی ارگونومیک
– ساخت ایتالیا
– دارای دو متمرکزکننده بسیار باریک


4. سشوار پاناسونیک Panasonic NA65 Nano
محصولات الکترونیکی شرکت «پاناسونیک» در هر مدل و کاربری به لطف کیفیت بالا، مورد توجه مخاطبان این بازار قرار دارد اما در کنار کیفیت بالای این محصول، ویژگی برجسته آن، استفاده از فناوری نانو برای تسریع در فرایند خشک شدن موها بدون آسیب زدن به بافت آن‌ها است. این سشوار با آزاد کردن «یون منفی»، موجب کوتاه شدن زمان شکسته شدن اتصال‌های ملکولهای آب می‌شود که بدین صورت، در زمان کوتاه‌تری آماده بخار شدن یا جدا شدن از بافت مو خواهند بود. برای کاهش هرچه بیش تر تاثیر منفی سشوار بر مو می‌توان از جریان باد سرد برای حفظ لطافت آن استفاده کرد.

 

5. سشوار حرفه ای رمینگتون مدل AC9096
مورد پیشنهادی بعدی این سشوار حرفه ای رمینگتون است. که برای مصارف حرفه‌ایی و آرایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور این سشوار پرقدرت AC است و توان آن 2400 وات می‌باشد. با اینکه قدرت موتور این دستگاه بسیار بالا است اما صدای خیلی کمی دارد و همچنین مجهز به فناوری یون ساز می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این سشوار می‌توان به توانایی تولید باد سرد، تقویت کننده توربو، فیلتر هوای جدا شونده،طول سیم 3 متری ... اشاره کرد.

 

6. سشوار فیلیپس مدل HP8230/50

سشوار فیلیپس مدل HP8230/50 دارای ۶ درجه تنظیم سرعت ودمای باد خروجی وجود دارد که به راحتی میتوان به موها را حالت داد و برای تثبیت از باد سرد سشوار استفاده کرد.

به طور کلی میتوان گفت سشوار فیلیپس مدل HP8230/50 با موتور ۲۱۰۰ واتی از نوع DC، قدرت وسرعت با هم ترکیب شده اند تا حالت دادن وخشک کردن موها سریع تر وراحت تر انجام شود.

این سشوار را می‌توان در کنار دیگر سشوارهای حرفه ای به عنوان بهترین سشوار حرفه ای بازار نامگذاری کرد که هم قیمت معقولی دارد و هم از کیفیت بالایی برخوردار است.

این سشوار فیلیپس توسط بیش از ۱۰۰ نفر از خریدران توصیه شده است، امتیاز ۴.۶ از ۵ را دریافت کرده است و رضایت ۸۷درصدی خریدران را به همراه داشته است که همه اینها این سشوار را به انتخاب نهایی خیلی از افراد برای خرید بهترین سشوار تبدیل کرده است.



:: برچسب‌ها: بهترین مدل سشوار ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 این روز ها از میان اجاق گاز ها ، گاز های صفحه ای بسیار محبوب و پر طرفدار هستند .  این نوع اجاق گاز ها معمولا ظاهر جمع و جوری دارند و می توان آن ها را بر روی سنگ و کانتر آشپزهخانه نیز ققرار دارد . در زمان خرید اجاق گاز صفحه ای یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که اجاق گاز صفحه ای چه مارکی خوبه بخرم ؟  در پاسخ به این سوال لازم است بین کنیم که این روز ها بنر های بسیار متنوعی در بازار  وجود دارند که انواع اجاق گپاز ها را روانه بازار می کنند . ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا چند تا  از پرفروش ترین اجاق گاز ها را به شما معرفی کنیم. به علاوه آن  مدل های معروفی آن ها را بررسی و معرفی کرده ایم و می توانید با ویژگی های آن ها نیز آشنا شوید . در زمان خرید اجاق گاز صفحه ای  توجه داشته باشید که تنها  اهمیت به مارک گاز صفحه ای نمیتواند دلیل خوبی برای خرید یک اجاق گاز خوب باشد بلکه لازم است تا  به جنس گاز ،  ابعاد آن  و ویژگی های و قابلیت هایی هم که دارد توجه کنید . 

1. اجاق گاز صفحه ای ایگل

در تیر ماه ۱۳۹۰، شرکت لوازم خانگی ایگل فعالیت خود را در استان تهران آغاز کرد.
در مرداد سال ۱۳۹۴ با تغییر مدیریت مجموعه تحولی عظیم در سازوکار کارخانه‌جات ایگل شکل گرفت.
درحال حاضر ایگل به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه ی نوآوری و تولید، به صورت سهامی خاص به فعالیت خود ادامه می‌دهد که دریافت پیاپی تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده و استاندارد طراحی آیدیران گواهی بر این مدعاست.

2. گاز صفحه ای آریستون مدل PH-941

Hotpoint-Ariston PH 941 MSTV IX/HA ☂
ابعاد اجاق گاز: 3 * 51 * 87 سانتیمتر ☂
ابعاد برش: 3 * 47/5 * 83/5 سانتیمتر ☂
نوع برنر : گاز + برق ☂
دارای 1 زون رادیانت + 4 شعله گازی ☂
دارای قفل کودک ☂
دارای 5 شعله با پلوپز چپ ☂
دارای بدنه استنلس استیل ☂
وزن گاز : 12 کیلوگرم ☂
دارای فندک الکتریکی و ولوم باکالیت ☂
دارای 3 شبکه چدنی ☂
شعله پلوپز 3 حلقه ای ☂
دارای نشانگر باقی مانده حرارتی ☂
دارای 3 سال گارانتی معتبر ☂
Gas Power (KW): 8.5 ☂
Max pot. Consumption (Watts): 1800 ☂

3. اجاق گاز صفحه ای مستر هوم مدل EE01

ابعاد
86*50*0.8 سانتی‌متر
طول گاز
86 سانتی‌متر
محدوده سایز
85 و بزرگتر از 85 سانتی متر
تعداد شعله
5
رده مصرف انرژی
+A
جنس صفحه
شیشه
فندک اتوماتیک
دارد
شعله پلوپز
دارد
محل شعله پلوپز
وسط
توان حرارتی پلوپز
کیلووات (kw)

 

4 اجاق‌گاز صفحه‌ای استیل البرز مدل g-5910-w

اجاق‌گاز صفحه‌ای استیل البرز مدل g-5910-w از محصولات جدید شرکت تولیدی استیل البرز است. شرکت استیل البرز یکی از برندهای باکیفیت ایرانی و بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم‌خانگی در ایران است که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارد و موفقیت‌های زیادی به دست آورده است. این شرکت تمام محصولات خود را با مواد اولیه با کیفیت تولید می‌کند.

اجاق‌گاز صفحه‌ای استیل البرز مدل g-5910-w دارای نمای شیشه سفید و 5 شعله است. در ساخت این اجاق‌گاز تمامی استانداردهای موردنیاز به کار گرفته شده است و در گروه گازهای با راندمان بالا و کم مصرف قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید، قطعات اصلی این اجاق‌گاز صفحه‌ای ساخت کشور ایتالیا و اسپانیا است. اجاق‌گاز استیل البرز مدل G5910 W دارای ۱۸ ماه ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش است.

5. آلتون

شرکت تولیدی صنعتی البا گاز با برند تجاری آلتون از اوایل دهه 80 شروع به تولید لوازم خانگی کرد. به‌کارگیری ماشین‌آلات مدرن و کارشناسان مجرب باعث شده تا آلتون به عنوان یک واحد تولیدی پیشرو و نوآور سهم مناسبی از بازار لوازم خانگی را تصاحب کند. شرکت آلتون با دریافت گواهینامه‌های ایزو 10002 و ایزو 10004 در مدیریت شکایات و رضایتمندی مشتری توانسته اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کند.

اجاق گازهای توکار آلتون با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و در رده انرژی A تولید می‌شوند. این محصولات از جنس استیل، سرامیک، شیشه و شیشه اپتیک ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.

به طور کلی مزایای اجاق گاز رومیزی توکار آلتون عبارتند از:

✅ راندمان حرارتی بالا
✅ وجود سپر حرارتی برای جلوگیری از انتقال حرارت به ولوم‌ها
✅ نظافت آسان و راحت
✅ شبکه چدنی لعاب‌دار و مقاوم
✅ ضمانت 24 ماهه
✅ قیمت مقرون به صرفه
✅ خدمات پس از فروش گسترده

6. خرید اجاق گاز صفحه ای برتینو مدل BS302

مشخصات این محصول
ابعاد: 89x50x5 سانتی‌متر
محدوده سایز: 85 و بزرگتر از 85 سانتی متر
تعداد شعله: 5
رده مصرف انرژی: A
جنس صفحه: استیل
توضیحات جنس صفحه: استیل
فندک اتوماتیک: دارد
شعله پلوپز: دارد
توان حرارتی پلوپز: 4.8 کیلووات (kw)
سیستم ایمنی: دارد
نوع شیشه: طرح ساباف ایتالیایی
نوع سرشعله: درجه یک
نوع ولوم: زاماک و پلی آمید
جنس شبکه: چدنی
کابل برق: دارد
سایر مشخصات:
صفحه رویه استیل
به کارگیری نسل جدید سرشعله ها با قدرت حرارتی بالا
مجهز به پایه جهت استفاده روی کابینت
مجهز به فندک و ترموکوپل فوق سریع در تمامی شعله ها و قابلیت EASY CLEAN
پلیت گرد با پوشش لعابی



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 برخی از افراد عقیئ ده دارند که مایکروفر ها جزو اقلامی خیلی واجبی نمی باشد که حتما لازم باشد تا برای جهیزیه خریداری شود اما برخی دیگر بر این عقیده هستند که  در زمان خرید جهیزهی حتما مایکروفر را باید در دخل اقلام جهاز قرار داد. به اهمین دلیل خیلی از نوعروسان و افرای که قصد خرید جهیزیه دارند دودل می شوند که در جهیزیه خود مایکروفر بخرند یا نه ؟ و سوالاتی شبیه به این که مایکروفر خوبه بخرم ؟ مزایا و معایب وجود مایکروفر چیست ؟ و... نیز از ما می پرسند ، پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب نیز با ما همراه باشید . راستی مشکل دیگری که در رابطه با تصمیم گیری برای مایکروفر ها وجود دارد این است که  دستگاه های دیگری شبیه به ان  در ازار زیاد وجود دارند همانند اون توستر ها ،  سولاردام ها و ... که شاید تنها در برخی ازموارد جزئی و کوچک  با هم تفاوت دشته باشند پس برای خرید  و انتخاب مایکروفر لازم است تا ویژگی های آن را بشناسید . 

فواید استفاده از مایکروفر

اگر برای غذا از مایکروفر استفاده کنید باید بدانید که این دستگاه امواج رادیویی با طول موج کوتاه و بسامد بالا مولکول های غذا را در حدود 45 میلیارد بار به حرکت در می آورد و این لرزش ها باعث به وجود آمدن حرارت در دستگاه می شود. مایکروفر به کمک این فرآیند باعث می شود تا غذا را سریع تر پخت کند. به صورت کلی فواید مایکروفر بدین شرح است:

1. پخت سریع تر غذا

آشپزی کردن با مایکروفر باعث می شود تا غذای شما به نسبت اجاق سریعتر پخت شود.

2. حفظ ارزش غذایی

غذای پخت شده توسط مایکروفر دارای ارزش غذایی بالاتر به نسبت روش های سنتی می باشد و مواد مغذی کمتری از دست می دهد.

3. آشپزخانه‌ی خنک‌تر

در صورتی که از مایکروفر استفاده کنید درجه حرارت آشپزخانه بالا نخواهد رفت ، چرا که در این روش از شعله های آتش خبری نیست و باعث می شود آشپزخانه شما خنک تر باقی بماند.

4. ایمنی

زمانی که از آتش برای پخت غذا استفاده نمی شود یعنی ایمنی تا حدود زیادی برقرار است ، دستگاه مایکروفر به دلیل تکنولوژی به کار رفته در آن دارای چندین سیستم ایمنی مختلف بوده و در صورت پخت بیش از حد غذا دستگاه به صورت خودکار قطع شده تا آتش سوزی رخ ندهد.

5. نظافت

برای تمیز کردن این دستگاه می توان با یک دستمال ساده اقدام کرد ، گاهی اوقات به دلیل چسبندگی مواد داخل مایکروفر می بایست آن را شست.

معایب دستگاه مایکروفر 

یکی از مواردی که بسیار در مورد معایب استفاده از مایکروفر به زبان می اورند، وجود میکرب هایی است که در مواد غذایی به دلیل سریع پخته شدن غذا از بین نرفته و باقی می مانند.

همینطور تماس پوست بدن با امواج مایکروو باعث ایجاد بیماری هایی چون سرطان در دراز مدت می شود. بنبابراین به هنگام کا ر کردن با مایکروفر باید دقت کرد که بدن و پوست دست در دسترسی مستقیم با امواج مایکروو باشد.

با اینکه امواج این دستگاه بسیار قوی است اما می توان برای کمتر در معرض قرار گرفتن اشعه های مضر مایکروفر راهکارهایی را ارائه داد. برای این کار بهتر است که به هنگام آشپزی و کار کردن با دستگاه مایکروفر از دستشکش نخی مناسب استفاده کرده و یا اینکه در فاصله دورتری از مایکروفر به هنگام آشپزی قرار بگیرید.

نکات مهم در خرید مایکروفر مارک خوب

اگر می خواهید که دستگاه مایکروفرتان به مدت طولانی برایتان کار کند جدا از اینکه باید به دنبال مارک خوب باشید، به دنبال سه مشخص در خرید دستگاه مورد نظر خود باشید. این سه مشخصه شامل موارد زیر هستند که در مایکروفر مارک خوب به خوبی می توانید آن را مشاهده کنید.


مایکروویو چه مارکی بخریم؟

مایکروویو ها متناسب با شیوه زندگی در گستره ای از اندازه، رنگ، قیمت و ظرفیت های متفاوت وجود دارند. آنها همچنین از مدل های ساده تا مدل های پیشرفته با تنظیمات مفید، متفاوت باشند. ما بهترین گزینه ها را با توجه به نیازهای مختلف مشتریان بررسی کرده ایم.


مایکروفر معمولی یا مایکروفر مجهز به انتقال گرما

یک مایکروفر معمولی، امواج مایکروویو را از طریق ظروف شیشه ای و پلاستیکی برای طبخ غذا عبور می دهد. مایکروفر مجهز به انتقال گرما، با ترکیب تکنولوژی مایکروفر معمولی و حرارت تابشی و گردش هوای گرم به شما اجازه می دهد غذاهای کبابی، بریان یا برشته را بهترطبخ نمایید.

مایکروفرهای مجهز به انتقال گرما یک المنت گرمایی و همچنین یک فن برای گردش هوای گرم دارند. این امر باعث می شود که غذا به صورت بهتر و کامل تری پخته شود.همچنین سرعت پخت و پز آن ها بسیار بیشتر از مایکروفرهای معمولی است. برخی از این مدل مایکروفرها به همراه یک ظرف برای طبخ استیک و نان ترد (برشته) عرضه می شوند.

یک جایگزین دیگر، گرم کردن با ترکیب اشعه مایکروویو و نور شدید یک لامپ هالوژن کوارتز برای کبابی و برشته کردن غذاست که از این روش عموما در سولاردم ها استفاده می شود.

از آنجایی که مایکروفرهای انتقال گرما امکان چندین مدل طبخ غذا را ذر یک دستگاه می دهند باید انتظار پرداخت هزینه خرید بیشتری را داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

 

 

 

طرز تهیه کیک در انواع مایکروفر

هر چند هر کدام از برندهای تولید کننده ماکروفر در جهان سبک های خاصی خود را برای تولید این دستگاه دارد، اما با این حال بسیاری از عملگرهای آنها مشابه به هم عمل می نماید. از این رو روش پخت کیک با مایکروویو که در این مقاله با هم مرور می کنیم در برندهای مختلفی مانند ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، شارپ، کنوود و دوو کاربرد دارد.

امروزه بسیاری از افراد ترجیح میدهند با وجود الزامات رعایت بهداشت در منزل کیک و شیرینی تهیه نمایند. بسیاری پخت کیک را با فر تجربه میکنند و بسیاری دیگر این کار را با استفاده از ماکروفر تجربه میکنند. در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه به کمک مایکروویو به تهیه و پخت کیک و شیرینی بپردازید.


نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک و شیرینی در ماکروفر


دکمه کانوکشن در بسیاری از مایکوویو ها و سولاردوم های نسل جدید مانند الجی، سامسونگ، کنوود، فلر و … وجود دارد که فرآیند نحوه پخت کیک در ماکروفر را بیش از پیش ساده کرده است. همچنین فناوری کانوکشن ویژگی هایی دارد که باعث میشود کیک در ماکروفر خشک نشده و خام نیز نماند. در زیر به نحوه استفاده از دکمه کانوکشن convection برای پخت کیک در ماکروفر در انواع برند ها مانند سامسونگ، الجی، دوو، پاناسونیک، بوش، فلر و… میپردازیم:

هوای خشک و داغ قابلیت کانوکشن باعث پخت بهتر و سریع تر کیک و شیرینی در ماکروفر میباشد.
ابتدا مایکرویو را از قبل روی دمای مورد نظر گرم کنید.
پس از آنکه به دمای مورد نظر رسید ماکروفر را خاموش کنید.
مجددا پس از قرار دادن مواد خام کیک و شیرینی روی 3 پایه برنامه پخت کانوکشن را فعال کنید.
درجه دمای مورد نظر را تنظیم نمایید.
در نهایت دکمه استارت را فشار داده و منتظر پختن کیک و شیرینی خود باشید.


برای پخت کیک در مایکروفر در چه دمایی باید تنظیم شود؟

در اغلب مایکروفرها هیچ تنظیم دمایی در مایکروویو وجود ندارد، فقط تنظیمات سطح قدرت دستگاه دارد. برای پخت کیک در ماکروفر، باید سطح قدرت را بر روی 100٪ راندمان کل انرژی تنظیم کرد. اگر قصد درست کردن کیک در مایکروویو کانوکشن را دارید که حالت همرفت دستگاه را روشن می کند، 180 سلسیوس درجه ای است که باید برای پخت کیک تعیین می شود. به عبارت دیگر، برای پخت کیک در مایکروویو ساده، باید سطح قدرت را روی 100٪ یعنی قدرت 10 قرار داد. اما مایکروفر کانوکشن چگونه کار می کند؟ چگونه می توان یک کیک را در مایکروفر با سیستم کانوکشن پخت؟ تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم :

شکر یک لیوان
آرد ۵ لیوان
روغن یک و نیم لیوان
آب یا شیر ۱ونیم لیوان(اگر از شیر استفاده بشود نیازی به ماست نیست)
ماست نصف لیوان(ماست باعث میشود کیک بعد از پخت بافت نرمی داشته باشد)
تخم مرغ ۵ عدد
شکر یک لیوان(اگه کاملا شیرین می پسندید ۲ لیوان کنید )
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
وانیل یک قاشق چایخوری


طرز تهیه :


اول از همه تخم مرغ ها را با وانیل و شکر آنقدر میزنیم تا کشدار و کرم رنگ و حجیم بشود(شکر را کم کم اضافه کنید) ، کمی حجیم که شد روغن و ماست و آب را اضافه و با همزن ، هم که خورد ، آرد را لیوان لیوان داخل مواد با الک میکنیم دورانی هم میزنیم .بعد از اینکه دورانی هم زدیم،چند ثانیه،تاکید میکنم چندثانیه همزن برقی بزنید تا مواد گلوله شده از بین برود. زیاد همزدن کیک وقتی آرد اضافه می کنیم باعث پف نکردن کیک می شود.
بعد بیکینگ پودر هم اضافه کنید. حالا موادمان آماده هست.
حالا کمی اَرد و کمی روغن مایع(یا کره ذوب شده) را با هم حسابی مخلوط میکنیم و با آن قالب مان را حسابی چرب میکنیم(همجاشو)(این مواد باعث میشود که کیک تان اصلا به قالب نچسبد)،موادمان را داخل قالب میریزیم و داخل فراز قبل 5 دقیقه گرم شده (دمای ۱۴۰ درجه به مدت ۵۰ دقیقه)قرار دهید.
داخل سولاردم(حتما باید حالت کانوکشن داشته باشد،مایکروفر من که ال جی هست و در حالت کانوکشن که تقریبا مثل فر عمل میکند،اول ۱۷۰ درجه ۳۰ دقیقه گذاشتم ، بعد دوباره ۴۰ دقیقه روی دمای ۱۵۰ درجه گذاشتم کامل پخت) قبلش هم ۵ دقیقه رو دمای ۱۸۰ درجه گرمش کردم.



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

در فصل های گرم سال مانند تابستان که دما تا حد زیادی افزایش می یابد و حرارت زیاد می شود،  افراد برای خنک کردن و متعادل کردن دمای محیط خود از وسایل خنک کننده ای مثل پنکه، کولر و کولرهای گازی یا اسپلیت استفاده می‌کنند. خیلی از افراد وقتی برای اولین بار نام کولر گازی را می شنوند سوالاتی شبیه به این که کولر گازی چیست  ؟ کولر گازی چگونه کار می کند ؟ انواع کولر گازی چست ؟ و ... نیز می پرسند که  در این  جا تصمیم گرفتیم تا پاسخ این سوالات را به شما بدهیم .  اول از همه باید بگوییم که کولر اسپیلت هایی که  این روز ها در اکثر خانه ها و ساختمان ها نیز مشاهده می کنید همان  نمونه ای از کولر کگازی ها می باشد و یا  جایگاه قبلی اسپیلیت ها استفاده زیادی از کولر پنجره ای ها میشد که ان هم نمونه ای از کولر گازی ها می باشد .  

به زبان ساده کولر گازی انرژی الکتریکی را گرفته و آن را به سرما تبدیل می کند. این تولید سرما و درواقع گرفتن گرما طی عملیاتی انجام می شود. در واقع کولر گازی بر خلاف اسم غلط انداز خود، با انرژی الکتریکی و برق باعث ایجاد سرما می شود نه با گاز!

 

تاریخچه کولرگازی

در سال 1840 میلادی اتفاقی بزرگ رخ داد.
جان گوری پزشک و مخترع در سال 1840 به این موضوع پی برد که هوای گرم باعث ایجاد بیماری‌های پوستی، مالاریا و تنگی نفس می‌شود.
خیلی از مردم به خاطر گرمای زیاد در فلوریدا جان خود را از دست دادند و در این شهر بیماری‌های زیادی شایع شد.
این امر باعث شد پزشک بزرگ شهر فلوریدا(جان گوری) برای حل مشکل بیمارستان تحقیقات خود را برای خنک کردن محیط شروع کند.
برای همین جان گوری دستور داد که در شهر فلوریدا مردم از سیستم‌های خنک کننده استفاده کنند.
اما سیستمی‌در آن زمان اختراع نشده بود که بتواند محیط خانه را خنک کند.

برای همین مردم نیاز داشتند که از یخ‌های بزرگ برای خنک کردن محیط استفاده کنند.
یخ‌های بزرگی که از دریاچه‌های یخ زده شمال ایالات متحده آمریکا قرار بود به فلوریدا برسد هزینه ی زیادی را در بر داشت.
از این رو جان گوری تصمیم گرفت که یک سیستم مصنوعی برای خنک کردن محیط بسازد.
برای اولین بار جان گوری توانست با ساخت یک کمپرسور آب و بخار را به یخ تبدیل کند.
این اولین جرقه ی تاریخ ساخت کولر گازی بود و در سال 1851 این اختراع به اسم جان گوری ثبت شد.

 

کولر گازی پنجره ای چیست و چگونه کار می‌کند


دلیل نامگذاری این نوع از کولر گازی‌ها این است که کولر گازی پنجره‌ای معمولا در قسمتی از پنجره نصب می‌گردند. کولر گازی پنجره‌ای که با نام Room Air Conditioner نیز شناخته می‌شود، از ابتدایی‌ترین مدل‌های کولر گازی به شمار می‌رود.

کولر گازی پنجره‌ای دارای دو بخش یا در اصطلاح یونیت است. یکی از یونیت‌های کولر گازی پنجره‌ای در داخل ساختمان و در قسمت پنجره نصب می‌شود و یونیت دیگر، در خارج از ساختمان قرار می‌گیرد. به یونیتی که در داخل ساختمان نصب می شود، یونیت داخلی یا Side Indoor گفته می‌شود و به یونیتی که در خارج از ساختمان قرار می‌گیرد، یونیت خارجی یا Outdoor Side می‌گویند.

یکی دیگر از انواع کولر گازی‌ها، کولر گازی پرتابل است که دارای ساختاری مشابه با کولر گازی پنجره ای می‌باشد، همانطور که از نام این نوع کولر گازی مشخص است، قابلیت حمل دارد و بیشتر برای محیط های کوچک مناسب است.

مزایایی که باعث می‌شود تا کولر گازی پنجره ای و پرتابل هنوز هم به عنوان یک انتخاب در نظر گرفته شود، هزینه پایین، مصرف انرژی نرمال و نصب آسان آن است به طوریکه برای نصب این نوع از کولر گازی، تنها به یک پنجره برای نصب احتیاج می‌باشد.


کولر گازی دو تکه یا اسپلیت

کولر گازی اسپلیت دو پنل داخلی و خارجی دارد که بخش داخلی آن را اوپراتور یا یونت داخلی و بخشی بیرونی آن را یونت بیرونی یا کندانسور می‌گویند. کولر گازی‌های اسپلیت معمولا روی دیوار نصب شده و دریچه تهویه هوا دارد. کولرهای گازی اسپلیت قابلیت تنظیم و تغییر دما متناسب با حرارت محیط را دارند و همین ویژگی‌ آن‌ها باعث شده تا محبوبیت بیشتری داشته باشند. همچنین کولر گازی یا اسپلیت‌ها قابلیت تنظیم زمان یا تایمر دارند و پس از زمان مشخص شده به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.


کولر گازی چگونه هوای خنک تولید می کند ؟


در ابتدا مبرد وارد کمپرسور می شود و به وسیله کمپرسور فشار و دمای آن بالا می رود. سپس مبردی که به حالت گاز داغ فشار بالا درآمده وارد کندانسور می شود. کندانسور با انتقال حرارت از مبرد به محیط ، مبرد را از حالت گاز پرفشار به حالت مایع پرفشار تبدیل می کند. پس از آن مایع مبرد وارد شیر انبساط و یا لوله های مویین شده و فشار خود را از دست می دهد. در مرحله آخر مایع با فشار پایین وارد اواپراتور می شود. اواپراتور همان مبدلی است که با هوای محیط در تماس است. مبرد داخل اواپراتور با گرفتن گرمای محیط و تبخیر دوباره باعث خنک سازی هوا می شود. مبرد که به شکل گاز درآمده دوباره به کمپرسور بر می گردد تا این سیکل تکرار شود.

می توان گفت اصول کار تمامی دستگاههای تهویه مطبوع که از سیکل تبرید بهره می برند، اینگونه است.

معایب کولر گازی


کولر گازی و اسپلیت نیز همانند هر وسیله دیگری در کنار ویژگی های مفید و خاصی که دارند دارای معایبی نیز می باشند که در اینجا به چند مورد از معایبی که در میان کاربران بیشتر مطرح است اشاره می کنیم.

پر هزینه و گران قیمت
مصرف انرژی بالا که در مدلهای اینورتر تا حدودی این مشکل برطرف می شود
خشکی پوست با قرار گیری به مدت طولانی در زیر باد کولر گازی
خشکی چشم، مخصوصا برای کسانی که حساسیت چشمی دارند موجب خشکی، درد و خارش چشم می شود.
مواردی همچون تشدید مشکلات تنفسی، عفونت دستگاه تنفسی و حساسیت نیز ممکن است پیش بیاد



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : درسا حسینی

نقش سماور در درست کردن نوشیدنی های گرم و دلچسپ

در قدیم تنها راه درست کردن یک نوشیدنی دلچسب و لبریز سماور بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می توان از راههایی گوناگونی این نوشیدنی را درست کرد. اما اگر می خواهید به راز خوش مزه بودن چای پی ببرید و دمنوش های سنتی ایرانی را بهتر و راحت تر درست کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده چای سازهای مدرن از یک سماور سنتی ایرانی بهره ببرید. به هر حال سماور وسیله‌ای است که علاوه بر درست کردن چای نقش اساسی در دکوراسیون آشپزخانه دارد. سماور نیز انواع گوناگونی دارد که ما در این مقاله به نوع گازی آن اشاره می کنیم.

سماور گازی

چون هزینه برق نسبت به گاز بیشتر است، بهتر است از روی سماورهای گازی بیشتر فکر کنید، البته برای بعضی شرکت ها و اداره ها که گاز ندارند می توان از سماورهای برقی استفاده کرد.
موقع خرید سماور گازی توجه داشته باشید که این سماورها به دو نوع ترموکوپلی و غیر ترموکوپلی تقسیم می شوند. وظیفه ترموکوپل این است که هنگام قطعی موقت جریان گاز یا خاموش شدن سماور بر اثر وزش باد، جریان گاز را به طور کامل قطع می کند و مانع از پخش گاز در فضا می شود. پس برای اینکه امنیت خودتان را فراهم کنید حتما سماور گازی ترموکوپلی بخرید.
هر سماوری که می خرید حتما دقت کنید که روی در آن دستگیره چوبی نصب شده باشد، حتما خودتان هم هنگام برداشتن در سماور بخار فراوان آب را دیده اید و گرمای زیاد در سماور را احساس کرده اید. سماورهایی که در آن ها دستگیره چوبی ندارد، نخرید چون گرمای زیاد حتما دستتان را می سوزاند.
بعضی از سماورها دستگیره دارند اما دستگیره آن ها از پلاستیک نسوز است! بهتر است از این سماورها هم نخرید چون پلاستیک دستگیره شان چندان هم نسوز نیست! بعد از مدتی می سوزد و از بین می رود و شما مجبور می شوید آن را تعمیر کنید.
سماور وسیله ای است که هر روز بارها و بارها از آن استفاده می کنید و دوست دارید تا سال ها برایتان کار کند، پس سراغ سماورهای ارزان قیمت و تقلبی نروید یا هزینه کنید و یک سماور خوب از یک برند معروف بخرید، یا شیپور را بگردید، در سایت شیپور صفحه سماور صدها مدل سماور در اختیار شماست تا از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.


سماور های برقی


سماورهای برقی نوع جدیدتر سماور ها هستند که با استفاده از نیروی برق گرما را ایجاد کرده و تفاوت زیادی از نظر ظاهر و کارکرد با سماور گازی دارند.

این نوع سماور به طور مستقیم به برق شهری متصل شده و به وسیله المنت های درون محفظه نگهداری آب، گرما را ایجاد می‌کند.

اما توجه داشته باشید که قیمت خرید این نوع سماور ها بیشتر از انواع سماور دیگر بوده و به دلیل هزینه برق شهری بالا در کشور ما، چندان مقرون به صرفه نخواهد بود.

به همین دلایل باعث شده است تا طرفداران بسیار کمتری نسبت به سماورهای گازی داشته باشد.

سماورهای برقی به دو صورت بدون قوری و همراه با قوری به بازار عرضه شده اند و هیچ نیازی به انرژی های دیگر به جز برق ندارند و برای مکان هایی که دسترسی آنها به گاز امکان پذیر نبوده، بسیار کاربردی هستند.

 

به طور کلی سماور های برقی از قسمت‌هایی همچون مخزن آب، عایق مخصوص سرامیکی، لوله های عایق نسوز و… تشکیل شده اند.

همچنین این سماور ها در انواع مختلف و با برندهای گوناگون تولید شده است که هرکدام امکانات و ویژگی های متفاوتی نسبت به دیگری دارد.

از جمله این امکانات می توان به سنسور سنجش آب یا کنترل جریان برق اشاره کرد. زمانی که آب درون مخزن دستگاه به هر دلیل تمام شود، با استفاده از این قابلیت ها دستگاه به طور خودکار خاموش شده و جریان برق آن قطع میشود.

المنت های قرار گرفته شده در مغز ندستگاه نیز در هر مدل متفاوت با مدل دیگر بوده و جنس آن ها تعیین کننده قیمت آنهاست. به گونه ای که هر چه جنس بهتری داشته و قدرت انتقال برق و گرم شدن در آنها بالا تر باشد قیمت تمام شده دستگاه نیز بالاتر خواهد بود.


گازي بخريم يا برقي؟


تنوع سماور در بازار آنقدر زياد است كه انتخاب را براي آدم حسابي سخت مي‌كند. به‌طور كلي سماورهايي كه امروزه در بازار وجود دارند و كاربردي هستند، 2نوع برقي و گازي محسوب مي‌شوند. سماورهاي برقي براي آن دسته از افرادي كه به طور دائم دائم مي‌خواهند از آن استفاده كنند، چندان گزينه خوبي به‌حساب نمي‌آيند چون هزينه برق آنها بالاست. با اين حال اگر كسي قصد دارد سماور برقي بخرد، بايد حتما سراغ سماوري برود كه روي آن برچسب انرژي داشته و ميزان مصرف برق آن مشخص باشد. سماورهاي گازي به نسبت سماورهاي برقي، مقرون‌به صرفه‌تر هستند و به همين دليل بيشتر مورد توجه افراد قرار گرفته‌اند. هنگام خريد اين نوع از سماورها، بايد حتما به اين نكته توجه كرد كه سماور داراي ترموكوپل باشد تا در زمان خاموش‌شدن خودبه‌خودي، گاز در محيط انتشار پيدا نكند.

چند ليتري بخريم؟

به‌طور كلي سماورها ظرفيت‌هاي متفاوت از حدود 5ليتر تا حدود 200ليتر دارند. سماورهاي بزرگ كه معمولا آنها را با نام سماورهاي بشكه‌اي مي‌شناسند، سماورهاي صنعتي محسوب مي‌شوند و مناسب مساجد، هيأت‌ها، كارخانه‌ها و... هستند و براي خانه‌ها كاربردي ندارند. انتخاب ظرفيت سماور به چند مسئله بستگي دارد؛ اول اينكه شما يك خانواده پرجمعيت هستيد يا يك خانواده كم‌جمعيت و دوم اينكه چه مقدار و در چند نوبت چاي مصرف مي‌كنيد، چنانچه مصرف چاي در خانه شما بسيار پايين باشد، بهتر است از خريد سماور صرف‌نظر كنيد و از كتري براي گرم‌كردن آب كمك بگيريد. علاوه بر اين موارد، افرادي كه آشپزخانه‌هاي كوچكي دارند، بهتر است سراغ سماورهاي كم‌ظرفيت و با اندازه‌هاي جمع و جور بروند.



:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()